کد خبر 1388655
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت، اگر در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شد عوامل حمله به کنگره را عفو می‌کرد.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا جمعه شب در یک سخنرانی، دموکرات‌های کنگره را به سوء استفاده از قدرت متهم کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «فاکس نیوز»، ترامپ در اولین سخنرانی در جمع هوادارانش از زمان پخش تلویزیونی جلسات کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای رسیدگی به حوادث حمله به کنگره گفت، جمهوری‌خواهان باید کنگره را پس بگیرند.

روز ۶ ژانویه سال ۲۰۲۱ گروهی از هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا حمله کردند. ترامپ قبل از حمله هودارانش در یک سخنرانی در بیرون کاخ سفید از طرفدارانش خواسته بود اعتراضشان را به جلسه تأیید پیروزی انتخاباتی «جو بایدن» نشان دهند.

بیشتر بخوانید:

جنجالی تازه در ماجرای حمله طرفداران ترامپ به کنگره

ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا که بارها اعلام کرده بود در انتخابات به نفع بایدن تقلب گسترده انجام شده است، تصریح کرد که او پیروز انتخابات شده و روز ششم ژانویه از حامیانش خواست نگذارند «انتخابات را بدزدند».

وی در جمع حامیان خودش در واشنگتن دی سی سخنرانی بسیار تندی ایراد کرد و بارها دموکرات‌ها را به تقلب بزرگ متهم کرد. ساعتی بعد از این سخنرانی تند، حامیان ترامپ به سمت کنگره آمریکا رفتند و به نهاد قانونگذار ایالات متحده حمله کردند.

در نتیجه حمله به کنگره آمریکا که باعث تعطیلی چند ساعته جلسه تایید آرای انتخابات ریاست جمهوری این کشور شد، حداقل پنج نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

رئیس جمهور سابق آمریکا در نشست مسیحیان اوانجلیست گفت:‌ «هنگامی که جمهوری‌خواهان کنترل کنگره را پس بگیرند، باید میز نمایشی محاکمه را به سمت دموکرات‌ها بچرخانند و فوراً درباره سوءاستفاده فاحش از قدرت، تحت عنوان [رسیدگی به وقایع] ششم ژانویه تحقیقات مفصلی انجام دهند».

ترامپ افزود، مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان باید برای «نانسی پلوسی» رئیس کنونی و دموکرات این مجلس احضاریه صادر کنند. او همچنین از اعضای جمهوری‌خواه کمیته منتخب تحقیقات درباره حمله ششم ژانویه نیز انتقاد کرد.

ترامپ هم زمان با متهم کردن این کمیته به تلاش برای ایجاد تفرقه میان رئیس‌جمهور سابق آمریکا و معاون وقتش «مایک پنس»، در سخنرانی جمعه شب گفت: «من هرگز مایک پنس را بی‌عرضه خطاب نکردم».

او همچنین گفت: «فکر می‌کردم مایک پنس شانس این را داشت که فرد بزرگی باشد. این را با ناراحتی می‌گویم چون او را دوست دارم اما شجاعت این را نداشت که دست به عمل بزند. مایک پنس انتخابی جز این نداشت که یک تسمه نقاله انسانی باشد».

ترامپ در ادامه این سخنرانی به «ویلیام بار» دادستان دولتش حمله کرد و با اشاره به عدم پذیرش ادعای تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ توسط وی گفت: «بیل بار از چیزهای مشخصی ترس داشت و شما می‌دانید چه چیزی، "مرا استیضاح نکنید!"»

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر تلاش کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای ایجاد ارتباط بین او و حمله به ساختمان کنگره را «ساحره‌کُشی» (مچ گیری بی دلیل با انگیزه سیاسی) دانست و آن را «اقدام شرم‌آور چپ‌ها در کمیته غیر  منتخب» توصیف کرد.

او در ادامه حملات لفظی علیه کمیته کنگره گفت: «این‌ها آدم‌های شیادی هستند. این‌ها هنرپیشه‌های حقه‌باز هستند. همه آن‌ها چپ‌های افراطی هستند و از شما متنفرند و از من بیشتر از شما متنفر هستند».

ترامپ افزود اگر دوباره به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب می‌شد، عفو عاملان حمله به ساختمان کنگره را «بسیار بسیار جدی» در نظر می‌گرفت زیرا این اتفاق «اعتراضاتی ساده بود که از کنترل خارج شد».

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر عملکرد بایدن را به باد انتقاد گرفت و مدعی شد اگر دوباره انتخاب می‌شد جنگ اوکراین رخ نمی‌داد.

مسیحیان اوانجلیست حاضر در این نشست در پاسخ به این سوال ترامپ که «آیا کسی هست که دوست داشته باشد دوباره برای انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم؟» از وی اعلام حمایت کردند.

مسیحیت انجیلی یا اوانجلیسم، به عنوان دینی که رسالت مسیح را میان مردم تبلیغ می‌کند، در داخل خود یک جریان مسیحی صهیونیستی را به ویژه در ایالات متحده، جای داده است. این جریان، موجودیت اسرائیل در سال ۱۹۴۸ و بازگشت یهودی‌ها به «سرزمین موعود» را مرحله‌ای اساسی برای ظهور مسیح منجی و آغاز دوره آخرالزمان می‌داند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    ترامپ دوباره رئیس جمهور میشه.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    ترامپ پیروز اصلی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس