کد خبر 1388609
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
پتروشمی

یک کارشناس مسائل اقتصاد ایران گفت: پتروشیمی کشور از سال‌های قبل تحریم بوده و تحریم اخیر چند شرکت، هیچ تاثیری بر فروش محصولات این شرکت‌ها ندارد.

به گزارش مشرق، کامران رحیمی‌، درباره تحریم های جدید شرکت‌های پتروشیمی توسط آمریکا، اظهار داشت: حدود یک دهه است که صنعت نفت کشور که شرکت های پتروشمی نیز جزئی از آن است، تحریم هستند و در این مدت ما توانسته‌ایم با دور زدن تحریم ها محصولات پتروشیمی خود را بفروش برسانیم.

وی ادامه داد: در این مدت هر سال میزان تولید و فروش محصولات پتروشیمی کشور، رشد داشته و تحریم ها نتوانسته است بر این صنعت تاثیر زیادی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

تحریم‌های جدید واشنگتن علیه ایران

رحیمی با اشاره به میزان سودآوری این شرکت ها با اعمال تحریم های جدید، تاکید کرد: اعمال تحریم‌های جدید، اثر چندانی بر روند سودآوری این شرکت ها نخواهد داشت زیرا پیش از آن نیز در شرایط تحریمی ایران، پتروشیمی‌ها باوجود مشکلات فراوان نظیر تبادلات ارزی و به دلیل تحریم سیستم بانکی ایران، محصولات خود را صادر می‌کردند.

این کارشناس مسائل اقتصاد ایران تصریح کرد: گرچه تحریم‌ها از زمان شروع تاکنون اثرات فراوانی بر کاهش صادرات شرکت‌های پتروشیمی داشته اند؛ اما اثرات خود را پیش‌تر بر این صنعت اعمال کرده و اثر جدیدی نخواهد داشت، یعنی تحریم‌های جدید اثری بر شرکت‌های پتروشیمی نخواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس