بیلدربرگ ۲۰۲۲

فهرست موضوعات کلیدی مورد بحث در نشست سال جاری حکایت از آن دارند که بیلدربرگ انتظار دارد دوران کنونی بی‌ثباتی جهانی کماکان ادامه یابد و دنیا به این زودی‌ها به وضعیت عادی برنمی‌گردد.

سرویس جنگ نرم مشرق - بیلدربرگ با تمام قوا بازگشته است. پس از یک وقفه سه‌ساله ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹، اجلاس جهانی بیلدربرگ درست پس از اتمام اجلاس داووس در سوئیس، در یک هتل به شدت امنیتی در واشنگتن برگزار شد که فهرست مهمانان بلندپایه آن شامل رؤسای ناتو، سیا، ستاد ارتباطات دولت انگلیس، شورای امنیت ملی آمریکا، دو نخست‌وزیر اروپایی، تعداد زیادی از میلیاردرهای حوزه فناوری، و در نهایت هنری کیسینجر می‌شود. طی این سه سال جهان دستخوش دگرگونی عظیمی شده و نظم جهانی غربی که گروه بیلدربرگ طی ۷۰ سال گذشته بی‌سروصدا سروشکل داده است، از همه جهت ناپایدار شده است.

گردهمایی کمیته جهانی جنگ در واشنگتن برای تعیین دستورکار «نظم جدید» و «نوآغاز بزرگ» / بیلدربرگ پس از ۳ سال وقفه با تمام قوا بازگشت

سکوت کر کننده رسانه‌ای در خصوص برگزاری نشست بیلدربرگ ۲۰۲۲

معمولاً اینگونه نیست که گروه خاصی متشکل از بیش از ۱۲۰ رهبر سیاسی رده‌بالا، رؤسای اجرایی ارشد شرکت‌ها، نمایندگانی از دنیای مالی، دانشگاه، و رسانه هر روز دور هم جمع شوند و به بحث و بررسی مسائل جهانی بپردازند. اما وقتی چنین نشست رده‌بالایی برگزار می‌شود، می‌توان تصور کرد که توجه گسترده رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند. با این حال، در ارتباط با نشست‌های گروه کاملاً مخفی بیلدربرگ معمولاً چنین اتفاقی نمی‌افتد. در عوض، اکثریت رسانه‌های جریان اصلی صرفاً از هرگونه اشاره به این نشست‌ها اجتناب می‌ورزند. نشست سال جاری بیلدربرگ که اوایل ژوئیه در هتل مجلل ماندارین اورینتال در واشنگتن برگزار شد نیز از این قاعده مستثنا نبود.

جدای از مقاله‌ای به قلم چارلی اسکلتون که در روزنامه گاردین منتشر شد، رسانه‌های جریان اصلی عملاً این نشست ۴ روزه را پوشش ندادند. با این حال، این به آن معنی نیست که رسانه‌های بین‌المللی نماینده‌ای در آنجا نداشتند، چرا که شرکت‌کنندگان از جمله نمایندگان ارشد اکسل اشپرینگر، اکونومیست، فایننشال تایمز، و سایرین را شامل می‌شدند. مسئله صرفاً این است که آنها و بیلدربرگ نمی‌خواهند که شما چیزی در این درباره بدانید.

گردهمایی کمیته جهانی جنگ در واشنگتن برای تعیین دستورکار «نظم جدید» و «نوآغاز بزرگ» / بیلدربرگ پس از ۳ سال وقفه با تمام قوا بازگشت

نقش بیلدربرگ در تعیین سیاستمداران و رهبران اروپا و آمریکا

گروه بیلدربرگ در سال ۱۹۵۴ تشکیل شد و حضور در جلسات آن صرفاً از طریق ارسال دعوت‌نامه صورت می‌گیرد و جلسات معمولاً سالی یکبار برگزار می‌شوند. حدود دو سوم شرکت‌کنندگان از اروپا و بقیه از آمریکای شمالی هستند. گروه بیلدربرگ علناً ادعا می‌کند که نشست‌هایش صرفاً به منزله میزگردی برای «بحث و گفتگوهای غیررسمی» هستند. با این حال، این گروه در عالم واقع از نفوذ جهانی عظیمی برخوردار است.

انتصاب هرمن ون رومپوی نخست‌وزیر سابق بلژیک بعنوان نخستین رئیس شورای اروپا در سال ۲۰۰۹ چند روز پس از حضور وی در ضیافت شام ویژه بیلدربرگ اتفاق افتاد، ضیافتی که ظاهراً با هدف بررسی نامزدی وی برای پست مزبور ترتیب داده شده بود. بسیاری از سایر اعضای بیلدربرگ نظیر بیل کلینتون، تونی بلر، و آنگلا مرکل ظاهراً پس از حضور در نشست‌های این گروه از مناصب سیاسی ارشد برخوردار گردیده‌اند. به همین دلیل، فهرست شرکت‌کنندگان بیلدربرگ اغلب به‌خوبی نشان می‌دهد که قدرت در آینده در دست چه کسانی خواهد بود.

گردهمایی کمیته جهانی جنگ در واشنگتن برای تعیین دستورکار «نظم جدید» و «نوآغاز بزرگ» / بیلدربرگ پس از ۳ سال وقفه با تمام قوا بازگشت

سایه‌افکنی «نوآغاز بزرگ» شواب بر اجلاس واشنگتن

بیلدربرگ را گهگاه محفلی برای گفتگوهای بی‌حاصل می‌خوانند و گاهی نیز آن را خیال‌پردازی دیوانه‌وار نظریه‌پردازان توطئه قلمداد می‌کنند. اما بیلدربرگ در عالم واقع یک نشست دیپلماتیک معتبر است که سیاستمداران بسیار ارشد از هر دو سوی اقیانوس اطلس از وزیر بازرگانی آمریکا گرفته تا رئیس شورای اروپا در سال جاری در آن شرکت داشتند.

بسیاری آن را یک داووس قدیمی‌تر و کم زرق‌وبرق می‌دانند که هرساله توسط مجمع جهانی اقتصاد ترتیب داده می‌شود. این دو رویداد دارای مشترکاتی هستند: سه معتمد مجمع جهانی اقتصاد در نشست سال جاری بیلدربرگ حضور داشتند و کلاس شواب رئیس خوفناک داووس عضو سابق کمیته رهبری بیلدربرگ است. برنامه «نوآغاز بزرگ» شواب بر اجلاس واشنگتن سایه افکنده و موضوع «اخلال در نظام مالی جهانی» در کانون دستورکار نشست قرار داشت.

گردهمایی کمیته جهانی جنگ در واشنگتن برای تعیین دستورکار «نظم جدید» و «نوآغاز بزرگ» / بیلدربرگ پس از ۳ سال وقفه با تمام قوا بازگشت

چه کسانی به بیلدربرگ ۲۰۲۲ دعوت شدند؟

حضار برجسته دنیای سیاست در نشست سال جاری شامل هنری کیسینجر ۹۹ ساله، مارک روته (نخست‌وزیر هلند)، سانا مارین (نخست‌وزیر فنلاند)، چارلز میشل (رئیس شورای اروپا)، و مارگریتس شیناس (معاون کمیسیون اروپا) می‌شدند. گفته شده که ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین نیز سال جاری از طریق ویدئو کنفرانس در نشست حضور داشته است.

حاضرین از دنیای شرکت‌ها نیز شامل آلبرت بورلا (رئیس هیئت‌مدیره و رئیس ارشد اجرایی فایزر)، اما والمسلی (رئیس ارشد اجرایی گلاکسواسمیت‌کلاین)، بن فان بوردن (رئیس ارشد اجرایی شل)، برنارد لونی (رئیس ارشد اجرایی بریتیش پترولیوم)، اریک اشمیت (رئیس ارشد اجرایی و رئیس هیئت‌مدیره سابق گوگل)، یان لی کان (معاون و دانشمند ارشد هوش مصنوعی فیس‌بوک)، کوین اسکات (مدیر ارشد فناوری مایکروسافت)، و خوزه مانوئل باروسو (رئیس هیئت‌مدیره گلدمن ساکس اینترنشنال) می‌شدند.

سایر نام‌های برجسته موجود در فهرست شرکت‌کنندگان عبارت بودند از پادشاه هلند، ینس استولتنبرگ (دبیرکل ناتو)، ویلیام برنز (رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا)، جیک سالیوان (رئیس شورای امنیت ملی آمریکا)، و جرمی فلمینگ (رئیس ستاد ارتباطات دولت انگلیس).

گردهمایی کمیته جهانی جنگ در واشنگتن برای تعیین دستورکار «نظم جدید» و «نوآغاز بزرگ» / بیلدربرگ پس از ۳ سال وقفه با تمام قوا بازگشت

گروه بیلدربرگ انتظار دارد که بی‌ثبات جهانی کماکان تداوم یابد

در سال ۲۰۱۹ که بیلدربرگ آخرین بار به صورت حضوری نشست برگزار کرد، جلسه با موضوعات خوش‌بینانه‌ای تحت عنوان «نظم راهبردی باثبات» و «گام بعدی برای اروپا چیست؟» کلید خورد. با این حال، دستورکار نشست امسال بوی هرج‌ومرج و بحران می‌دهد. موضوعِ آشکارا دلهره‌آورِ «بازآرایی‌های ژئوپلیتیکی» در رأس فهرست موضوعات مورد بحث در نشست سال جاری قرار دارد و پس از آن نیز موضوع «چالش‌های ناتو» آمده که بزرگ‌ترینشان به وضوح مسئله اوکراین است. پس از آن نیز موضوعات «چین»، «بازآرایی هند ـ آرام»، «رقابت فناورانه میان چین و آمریکا»، و «روسیه» آمده بودند.

موضوع «تداوم حاکمیت و اقتصاد» نیز به اندازه موضوعات فوق‌الذکر حائز اهمیت بود. ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم که این موضوع به چه چیزی اشاره دارد. به عبارت دیگر، تداوم پس از چه چیزی؟ یک همه‌گیری جهانی دیگر و فروپاشی نظم عمومی؟ فروپاشی اقتصادی؟ بالا گرفتن جنگ در اوکراین؟ با اینکه یک نشانه احتمالی را می‌توان در قالب موضوع بعدی («اختلال در نظام مالی جهانی») مشاهده کرد، اما پیام کلی بیلدربرگ به نظر این است که دنیا به این زودی‌ها به وضعیت عادی برنمی‌گردد.

گردهمایی کمیته جهانی جنگ در واشنگتن برای تعیین دستورکار «نظم جدید» و «نوآغاز بزرگ» / بیلدربرگ پس از ۳ سال وقفه با تمام قوا بازگشت

تبدیل اجلاس ۲۰۲۲ بیلدربرگ به شورای جنگ اوکراین

نشست واشنگتن بدون شک به منزله یک شورای جنگ بلندپایه است که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو و از اعضای کهنه‌کار بیلدربرگ از برجسته‌ترین حاضران در آن به شمار می‌رود. اوکاسانا مارکارووا سفیر اوکراین در واشنگتن و رئیس ارشد اجرایی شرکت نفت و گاز دولتی اوکراین موسوم به نفت و گاز نیز در هتل مجلل ماندارین اورینتال به استولتنبرگ ملحق شده‌اند.

برخی از چهره‌های برجسته از جمله کریستیا فریلند معاون نیمه‌اوکراینی نخست‌وزیر کانادا، کارشناسان امور روسیه و اوکراین از جمله سلست والاندر دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌المللی و نادیا شادلو معاون سابق مشاور امنیت ملی نیز در این نشست حضور داشتند. نادیا شادلو عضو کمیته رهبری بیلدربرگ است.

به احتمال زیاد ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین نیز به صورت ویدئویی در گفتگوها شرکت کرده است. چند روز قبل از برگزاری اجلاس بیلدربرگ، زلنسکی با الکس کارپ نماینده بیلدربرگ و دستگاه اطلاعاتی آمریکا دیدار کرد. الکس کارپ شرکت بدنام پایش و تحلیل داده موسوم به پالانتیر که توسط سازمان سیا تأمین مالی می‌شود را تحت اداره خود دارد.

پالانتیر که توسط پیتر تیل چهره میلیاردر و از خودی‌های گروه بیلدربرگ تأسیس شده است، پذیرفته که از ارتش اوکراین «پشتیبانی دیجیتال» به عمل بیاورد. پیام توییتری معاون نخست‌وزیر آن کشور چنین چیزی را نشان می‌دهد.

فهرست شرکت‌کنندگان را انبوهی از مستشاران نظامی از جمله رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا و همچنین برخی از سردمداران ماشین جنگی واشنگتن تشکیل می‌دهند. یکی از برجسته‌ترینِ آنها جیمز بیکر رئیس اداره ارزیابی اینترنت است.

گردهمایی کمیته جهانی جنگ در واشنگتن برای تعیین دستورکار «نظم جدید» و «نوآغاز بزرگ» / بیلدربرگ پس از ۳ سال وقفه با تمام قوا بازگشت

بیلدربرگ به دنبال کنترل بیش از بیش دنیای آنلاین

یک موضوع تأمل‌برانگیز دیگر در قالب بحثی تحت عنوان «دروغ‌پراکنی» مطرح گردید. با توجه به تدابیر کنترلی فزاینده در سطح دنیا در ارتباط با آزادی بیان طی دو سال گذشته، به ویژه در فضای آنلاین، و تلاش دولت بایدن به منظور «ایجاد هماهنگی در جهت مقابله با انتشار اطلاعات غلط در رابطه با امنیت داخلی»، مشارکت چند نماینده برجسته از دنیای فناوری‌های بزرگ در نشست بیلدربرگ حکایت از آن دارد که بیلدربرگ به این نتیجه رسیده که تحقق «تداوم حاکمیت و اقتصاد» به کنترل بیش‌ازپیش دنیای آنلاین بستگی دارد.

بیلدربرگ انتظار دارد سلطه دارویی فایزر ادامه یابد

پس از بحث درباره «امنیت و پایدارپذیری انرژی» که در جریان آن می‌توانیم تصور کنیم مدیران ارشد اجرایی شل و بریتیش پترولیوم نقش برجسته‌ای ایفا کردند، موضوعی تحت عنوان «سلامت در دوران پساهمه‌گیری» مطرح گردید. در شرایطی که واکسن کووید-۱۹ فایزر اخیراً به سودآورترین داروی تاریخ تبدیل شده است، حضور رئیس ارشد اجرایی فایزر در نشست سال جاری را می‌توان نشانه‌ای دانست دال بر اینکه بیلدربرگ انتظار دارد سلطه دارویی این شرکت ادامه یابد.

گردهمایی کمیته جهانی جنگ در واشنگتن برای تعیین دستورکار «نظم جدید» و «نوآغاز بزرگ» / بیلدربرگ پس از ۳ سال وقفه با تمام قوا بازگشت

ارتباط تنگاتنگ بیلدربرگ با جامعه اطلاعاتی آمریکا و اروپا

بیلدربرگ به‌واسطه ارتباطاتش با جامعه اطلاعاتی دو سوی اقیانوس اطلس چندان در معرض پوشش رسانه‌ای قرار نمی‌گیرد. این گروه که در اواسط دهه ۵۰ در قالب پروژه مشترک دستگاه اطلاعاتی انگلیس و آمریکا تشکیل شد، به‌قدری محتاطانه رفتار می‌کند که مطبوعات دنیا از تلاش به منظور سر درآوردن از کار آن چشم‌پوشی کرده‌اند.

ترکیب حاضران در نشست سال جاری و در رأس آنها ویلیام برنز رئیس سازمان سیا بازتاب‌دهنده آن ریشه‌هاست. برنز سفیر سابق آمریکا در روسیه است و چند ماه قبل از آنکه جو بایدن او را بعنوان رئیس سازمان سیا منصوب کند، به عضویت کمیته رهبری بیلدربرگ درآمده بود. او سپس محتاطانه از کمیته رهبری استعفا داد.

چهار رئیس اطلاعاتی فعال دیگر نیز در نشست حضور داشتند: رئیس ستاد ارتباطات دولت انگلیس؛ رئیس آژانس اطلاعات بیرونی فرانسه؛ رئیس آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا؛ و جیک سالیوان مشاور شورای امنیت ملی بایدن. رؤسای سابق سازمان‌های جاسوسی که در نشست حضور داشتند، عبارتند از دیوید پترائوس (سیا) و سر جان ساورز (ام‌آی ۶) که اکنون عضو هیئت‌مدیره بیلدربرگ و بریتیش پترولیوم است.

گردهمایی کمیته جهانی جنگ در واشنگتن برای تعیین دستورکار «نظم جدید» و «نوآغاز بزرگ» / بیلدربرگ پس از ۳ سال وقفه با تمام قوا بازگشت

اهمیت هوش مصنوعی برای پدرخوانده بیلدربرگ

هنری کیسینجر مرشد و مشاور کلاوس شواب نیز از حاضران در نشست است. نکته شگفت‌انگیز اینکه، کیسینجرِ ۹۹ ساله از سال ۱۹۵۷ در نشست‌های بیلدربرگ حاضر بوده است.

این شاهزاده عرصه سیاست واقعی از دیرباز پدرخوانده ایدئولوژیکی بیلدربرگ بوده است. او به‌تازگی کتاب «عصر هوش مصنوعی» را با همکاری اریک اشمیت عضو کمیته رهبری بیلدربرگ و رئیس سابق گوگل به رشته تحریر درآورد و نشست سال جاری در واشنگتن به وضوح میزبان چهره‌های درخشان حوزه هوش مصنوعی نظیریان لی کان از فیس‌بوک و دمیس هاسابیس از دیپ‌مایند بود.

بیلدربرگ می‌داند که صرف‌نظر از چگونگی رقم خوردن بازآرایی‌های جهانی و نوآغاز نظام مالی جهانی، این فناوری‌های بزرگ هستند که دنیا را شکل خواهند داد. فرقی نمی‌کند که کدام میلیاردر در نهایت نرم‌افزار اداره دنیا را طراحی می‌کند، بیلدربرگ کاملاً خاطرجمع است که کنترل این نرم‌افزار را در دست دارد.

سایر موضوعات مورد بررسی (یا حداقل آنهایی که به ما درباره‌اش گفتند) شامل بحث درباره «چندپارگی جوامع دموکراتیک» و «تجارت و جهانی‌زدایی» می‌شدند. نشست ظاهراً با بحث و گفتگو درباره اوکراین پایان یافت. مطمئناً در هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد خروجی نهایی و تصمیمات این اجلاس در عرصه جهانی به ویژه اوکراین و اقتصاد دنیا خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    22 15
    بعید نیست حمله به ایران مدنظر باشه اونم با تاکید بر اقتصاد بیمارمون
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      5 2
      آمریکا از اوکراین به عنوان گوشت قربونی استفاده می کند ـــ این بار یک گاو بولوند چشم آبی قربونی شد ـــ حالا گاوهای بولوند چشم آبی بعدی چشمشون به حساب اومده مثل بید دارند می لرزند و در نوبت به ترتیب و با نزاکت ایستاده اند و آماده شیردهی برای کدخدای گاوچران شده اند ــــ
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 3
      آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
    • US ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      5 2
      جنگ جهانی است احتمالا برای قحطی مصنوعی و جنگ و خون ریزی بیشتر برنامه ریزی کردن. Great reset هم خیلی مهمه
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    19 4
    لعنت خدا و ملایک بر قاچاقچی مواد مخدر و کسانی که توان ریشه کن کردن آن را دارند ولی اقدام نمی کنند .لعنت خدا بر گران فروشان و کسانی که ریال را بی ارزش می کنند و با این ترفند پول ملت را می گیرند .لعنت خدا بر کسانی که آزادیهای مشروع مردم را می گیرند .لعنت خدا بر کسانی که فساد و فحشا را ترویج می کنند .لعنت خدا بر کسانی که با تهمت زدن به دیگران بی اخلاقی را گسترش می دهند . لعنت بر کسانی با افکارشان مسبب فقر عمومی شدند .و سرمایه های مردم را از بین می برند.
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      6 4
      ودرود بر دولت انقلابی جناب ریسی ،انشالله مشکلات کشور حل شود ،اماده برای زیر پا زدن به صهیونیسم جهانی.
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      4 1
      هر کسی مواد مخدر از افغانستان به اروپا ترانزیت میکنه لعنت خدا بر او و خانوادش باد
  • US ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    9 4
    خودشون خودشون رو تحریم میکنند! جالبه پمپ های گاز نورد استریم به تعمیرگاه زیمنس در مونترال کانادا ارسال شده ولی بخاطر تحریم روسیه توسط غرب این پمپها برنگشته به روسیه و گازپروم اعلام کرده که مجبور به کاهش چهل درصدی جریان گاز نورد استریم هست بعد جالب تر اینکه تا دیروز اوکراین روسیه رو می‌گفت تحریم کنید به غربی ها یشنهاده داده که جریان گاز رو از لوله گاز روسیه از طریق اوکراین را افزایش می‌دهد! کل جنگ برای نازی زدایی و عدم تمکین اوکراین به پیمان صلح مینسک هست و روسیه بارها قبل از جنگ جریان گاز اوکراین رو کاهش داده تا اوکراین دست از فاشیسم و دزدی کار برداره حالا اوکراین با کار روسیه راه حل ارایه میده! در ضمن آلمان به ارسال سلاح ادامه میده ولی در عین حال به روسیه گفته ما سلاح ارسال میکنیم ولی خط آهن ارسال سلاح رو نزن تا ما غلات را به سیلوهای ساخت آمریکا در آلمان ارسال کنیم!!!! واقعا اینها چی کشورهای دیگه رو حساب میکنند!!!!!!! این زمستان آخرین زمستان ناتو و اتحادیه اروپا و گوسفند گرانی آمریکا خواهد بود!!!!!!
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      3 2
      الان با این نتیجه گیری که کردی من به افق خیره شدم
    • US ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
      2 0
      لازم نیست به افق خیره بشدی چون آلمانی ها این زمستون مهاجرت میکنند آفریقا اونجا بجای بی ام و میرند Botswana motors werken تولید می‌کنند! چون صنعت اسلحه سازی آلمان که بخشی از آن خودرو هم هست بدون انرژی ارزان قیمت کاری دیگه ای ازش بر نمیاد!
  • محمد غ IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    9 4
    مسکو اگر این اجلاس را فلج میکرد،زودتر برنده جنگ بود.حالا باید در صدد صید یکی از شرکت کنندگان باشد.او کسی نیست جز زلنسکی.
  • US ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    7 1
    هوش مصنوعی هنوز در دوران طفولیت خودش هم نیست چه برسد بخواهیم هنوز آن را در جنگ های نامتقارن حتی فرض کنیم. نقشه برداری مغز انسان و درک هوشیاری دستکم یک قرن دیگر طول خواهد کشید برای همین این بحث کاملا غیرمعقول هست دوم دست بالا داشتن سازمان بریکس در تهیه و فن آوری مواد و انرژی هست و البته کشورهای بریکس توان بیشتری نسبت به ناتو خواهند داشت هر چند نیاز به باز طراحی واحد‌های جنگ نامتقارن در این کشورها هست
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      2 3
      ساعت خواب
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 3
      یه ویدئو دیدم سخنران و نویسنده معروف آنتونی رابینز با یک ربات گفتگو میکرد هر چی ازش میپرسید درست جواب میداد و درمانده نمیشد بنابر این هوش مصنوعی اونطوری که شما میگی در دوران طفولیت خودش نیست
    • US ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      2 0
      منظور درک از هوشیاری انسان یک قرن به طول خواهد انجامید. اینکه بخواهیم هوش مصنوعی فعلی رو با هوشیاری انسان مقایسه کنیم بسیار بسیار دور از واقعیت هست که یک کارمند گوگل چند روز پیش مدعی شده بود! اساسا این شرکتها جهت نوآوری های کلیدی توانمندی ندارند مگر اینکه یک شرکت کوچک نوآور را خریداری کنند که به محض خرید این شرکتها موتورهای بنیادین آنها متوقف می‌گردد! چون این مدل از توسعه توانایی نوآوری های بنیادین را ندارد. برای همین مدل توسعه کاپیتالیستی لیبرالی هدر دهنده منابع هست برای همین این کشورهای ناتو و مجموعه بیلدربرگ به گونه ای توسعه پیدا کرده اند که بتوانند منابع کشورهای دیگر را چپاول کنند! که البته بازخورد آن باعث بوجود آمدن کشورهای محور مقاومت و بریکس و شانگهای هست. بیلدربرگ اساسا بر مبنای نابود سازی دین برپا شده و کلا از کمونیسم نیز متنفر هست چون کمونیسم با اینکه شدنی نیست چون خرجش از دخل بیشتر هست ولی هدفش عدالت اجتماعی بود که هر چند رویکردش کامل نبود. لیبرالیسم با رشد ویروسی خود باعث نابودی منابع زمین شده و اگر به همین صورت پیدا می‌کرد زمین به مکانی تبدیل می‌شد که توانایی حفظ حیات را از دست میداد برای همین به پایان رسیدن لیبرالیسم و کاپیتالیسم یک ضرورت تاریخی زمین هست . چون پس از رسیدن به مرحله ای از توسعه که میتواند تولید متوازن را تضمین کند دیگر نیازی به این مدل خشن از توسعه نیست برای همین قابل پیش بینی بود که لیبرالیسم به پایانش خواهد رسید
  • م IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    3 0
    حضور این حجم از مقامات سازمان های اطلاعاتی رو باید جدی گرفت. احتمالا جنگ اوکراین شدیدتر میشه
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 1
    شواف است برای ترساندن روسیه است
    • US ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      5 0
      شواف چیه!!! بیلدبرگ یکی از مهم ترین دورهمی های این شیاطین است
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    این گروه از ثروتمند ترین مردم دنیا هستن مثل راکفرها و روتشلیدها که اکثر مقامات دنیا رو اینها مهره چینی میکنن
  • مجتبی از زنجان IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    آرزو فقط اینه مشکلات ایران حل بشه هرچند منطق میگه حل نمیشه مشکلات دنیا اولویت بعدی
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 1
    خدا رحم کنه صد در صد برای ایران هم نقشه دارن. احتمالا طالبان رو بندازن بجون ایرن
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 1
    خدای این گروه پول و شیطان هست. اکثر اعضای این گروه شیطان پرست هستند. اگه درباره ایران تصمیم بدی بگیرن ایران رو به خون میکشن
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 0
      غلط اضافی می کنند درباره ایران نظری بدهند
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    اینهاابرسرمایه داران خصوصی اندکه دنبال فروش سلاحن
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    5 0
    اللهم عجل لولیک الفرج برای ظهور و سلامتی امام عصر صلوات
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    با توجه به پاراگراف پایانی گزارش ، علت تاکید نسبت به تلاش بیشتر در جهت هوش مصنوعی روشن می شود!
  • ارمین IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    هیچ کاره ازین گروه ساخته نیست رژیم اشغالگر ...... ۲۳سال اینده را نخواهد دیید .
  • DE ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    بنظر بنده کاش یه سنگ آسمانی بیاد به حدی بزرگ که کل زمین رو متلاشی کنه ...تمام.
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    مرگ بر کشتن نفس مرگ بر قفس مرگ بر حقوق بی بشر مرگ بر آمریکا شعری از حامد زمانی بود مرگ بر آمریکا
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    مرگ بر امریکا و هم پیمانانش
  • کریمی US ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    به دوستان و مدیران مشرق نیوز توصیه می کنم گزارش های ویژه ایی که در موضوعات مختلف سیاسی ،اجتماعی،فرهنگی،امنیتی و سیاست بین‌الملل منتشر می کنید رو سالانه به صورت کتاب عرضه کنید ... گزارش های شما که حقیر مدت هاست با آنان سرکار دارم بسیار مفید ، برخوردار از سطح کارشناسی بالا و از دقت نظر کم نظیری بهره گیری می کنند که حتی می توان در زمان های آینده نیز مورد استفاده تحلیلگران و صاحب نظران قرار بگیرند
  • ارمین US ۰۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۸
    0 0
    هیچ کاره ازین گروه ساخته نیست رژیم اشغالگر ...... ۲۰ساله حدود ,اینده را نخواهد دیید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس