«تقلب پیشرفته» دانش‌آموز تهرانی را راهی بیمارستان کرد

دانش‌آموز به بیمارستان منتقل می‌شود و به اتاق عمل می‌رود که مشخص می‌شود در گوش او گیرنده دیجیتالی بسیار ریز قرار دارد که برای تقلب استفاده کرده است.

به گزارش مشرق، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای امتحانات تاکنون، ۱۵ دانش‌آموز که اقدام به تقلب کردند، شناسایی شده و نمره تمام امتحانات آن‌ها صفر شده است.

به گزارش فارس، امتحانات نهایی دانش‌آموزان، به روزهای پایانی نزدیک می‌شود؛ امروز دانش‌آموزان، امتحان زبان خارجی داشتند و امتحان آخر نیز روز شنبه ۲۸ خرداد با دروس ریاضیات گسسته رشته ریاضی ـ فیزیک، جغرافیای ۳ رشته علوم تجربی و عربی ۳ رشته علوم و معارف اسلامی پایان می‌پذیرید.

اما از اولین امتحان، کلاهبرداران و سودجویان به سراغ دانش‌آموزان آمدند و با عنوان اینکه سؤالات و پاسخ‌های امتحان نهایی را دارند، سعی کردند، فضای امتحانات نهایی را به ست تقلب ببرند.

این سودجویان، با اخذ مبالغی از ۸۰ هزار تا ۲۴۰ هزار تومان برای هر امتحان نهایی عنوان می‌کردند که سؤالات امتحانی بعد از شروع امتحان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

تقلب پیشرفته دانش‌آموز تهرانی را راهی بیمارستان کرد/ نمرات ۱۵ دانش‌آموز متقلب صفر شد

هزینه‌های ارزان تقلب!

شاید سؤال شود که وقتی امتحان شروع شده باشد، دیگر ارائه پاسخ سؤالات به درد نخواهد خورد پس دیگر تقلبی در کار نیست؟ اما باید پاسخ داد که این سودجویان فکر این موضوع را هم کردند و به دانش‌آموزان ابزار تقلب و راه‌های آن را آموزش می‌دهند.

اتفاقی که باعث می‌شود تعدادی از دانش‌آموزان وسوسه شوند که به جای درس خواندن از روش تقلب برای نمره گرفتن استفاده کنند.

البته خرج تقلب کردن خیلی هم بالا نیست! یعنی با مبلغ مثل ۲۰۰، ۳۰۰ هزار تومان می‌شود ابزار دست دوم یا دست چندم تقلب را مثل خودکار یا هندزفری تهیه کرد که البته ابزار نو و پیشرفته آن بین یک و نیم میلیون تا ۱۵ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

کانال‌ها هم مدعی هستند که سؤالات را از ۱۰ دقیقه بعد از شروع آزمون در اختیار داوطلبان قرار می‌دهند و به این شکل تقلب انجام می‌شود. البته همین کانال‌ها قبل از شروع آزمون‌ها فراخوان می‌دهند که هر کسی سؤالات را داشته باشد، پاسخ‌ها را رایگان به او می‌دهند! به این شکل که دانش‌آموز، سرجلسه امتحان، تصویر سؤالات را بفرستد.

تقلب پیشرفته دانش‌آموز تهرانی را راهی بیمارستان کرد/ نمرات ۱۵ دانش‌آموز متقلب صفر شد

نمره تمام امتحانات ۱۵ دانش‌آموز تقلب کرده، صفر شده است

البته مسؤولان وزارت آموزش و پرورش هم برای اینکه بتوانند از تقلب جلوگیری کنند، در این چند فعالیت‌های مختلفی را انجام دادند؛ اولین اقدام این بوده است که امکان انتشار سؤالات قبل از شروع امتحان را به صفر رساندند یعنی اینکه سؤالات امتحانی از قرنطینه طراحی سؤالات به قرنطینه کپی سؤالات به روش الکترونیکی و رمزگذاری شده ارسال می‌شود. افراد در قرنطینه نیز تا پایان هر امتحان در قرنطینه خواهند بود.

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: به جز سخت‌گیری شدید در ارسال سؤالات که از قرنطینه به قرنطینه و رمزگذاری شده ارسال می‌شود، روی برگه‌های امتحانی نیز کدگذاری انجام شده است و اگر تصویری از برگه امتحانی هر حوزه امتحانی منتشر شود کاملا مشخص است که به کدام حوزه متعلق است.

وی افزود: از ابتدای امتحانات تاکنون، ۱۵ دانش‌آموز که اقدام به تقلب کردند، شناسایی شده و نمره تمام امتحانات آن‌ها صفر شده است.

تقلب پیشرفته دانش‌آموز تهرانی را راهی بیمارستان کرد/ نمرات ۱۵ دانش‌آموز متقلب صفر شد

تقلب دردسرساز یک دانش‌آموز، او را راهی بیمارستان کرد

در امتحان نهایی ۱۹ خرداد در یکی از مدارس تهران، اتفاق عجیبی می‌افتد؛ هنگام برگزاری امتحان صدای سوتی به صورت مدام در حوزه امتحانی شنیده می‌شود؛ مراقبان به دنبال صدای سوت می‌گردند که متوجه می‌شوند این صدا از گوش یکی از دانش‌آموزان شنیده می‌شود.

دانش‌آموز به مراقبان می‌گوید که یک پشه داخل گوش اوست و این صدا از این پشه است، اما در ادامه گوش دانش‌آموز شروع به خونریزی می‌کند و مسؤولان حوزه امتحانی به اورژانس اطلاع می‌دهند.

دانش‌آموز به بیمارستان منتقل می‌شود و به اتفاق عمل می‌رود که مشخص می‌شود در گوش او گیرنده دیجیتالی بسیار ریز قرار دارد که برای تقلب استفاده کرده است. این گیرنده در گوش دانش‌آموز جابجا شده و صدای سوت به همان دلیل بوده است.

یکی از مسؤولان آموزش و پرورش گفت: حال این دانش‌آموز خوب است و مشکل شنوایی ندارد، اما نمره این دانش‌آموز به دلیل تقلب صفر شد!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    51 4
    __0__صفر کله گنده مبارکت باشه
    • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      1 0
      خخخخخ حقشه. خدا رسوا کرد تا اینجوری به پایه های علمی کشور گند نزنن
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    تقلب توانگر کند مرد را
  • مجتبی IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    یادش بخیر اون قدیما پیشرفته ترین تقلبمون نوشتن مطالب روی برگه های بسیار کوچیک بود
  • CH ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    oOo -0- -.-
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    کلاس مجازی و امتحان حضوری !! ظلم به دانش آموزان!!!
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 2
    به جز خفت کردن بچه ها عرضه ی دیگه ای هم دارن؟ اول سه تا بچه رو به خاطر چند تا کلیپ و شوخی بچه گانه که هیچ بی حیایی و بی عفتی توش وجود نداشت مورد بازخواست و توهین و آزار قرار دادین بعد اومدین به چندتا دانش آموز صفر دادین . یه جوری باد تو غبغب انداختی و اومدی گفتی نمراتشون رو صفر کردیم، انگار مامورای موساد رو دستگیر کردی!
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    اینا بزرگ بشن چه خواهند شد
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    آخه امتحان نهایی برای خودش داستانی داره
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    الله اكبر از اينهمه هوش سياه ! نميرى ايرانى !
  • دبير باز نشسته IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    نخبه به چاه افتاده. چه خوب شد وگرنه با همين روش به دريافت مدرك دكترى ميرسيد و همرديف نخبگان قرار ميگرفت.
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    خب درس بخون بچه نمیمیری که... م خوندیم نمردیم شم هم بخونین
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 2
    بچه ها از محتوای کتابها بخصوص کتابهای علوم انسانی مثل دینی وتاریخ به شدت بیزارن.چون خیلی از مطالب در مورد دروع گویی ها وایران سوزی ودشمنی امام هندی آفتابه ها وفرمانده جومونگ خامته ای است.حال همه از این کتابها بهم می خورد.هبچ کس هم این مطالب دروغین رو نمی خونه.چون این دونفر بزرگترین دشمنان ایرانن.
  • نیما IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    بله
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    با این شرایط امتحانات نهایی رو می خواین ۶۰ درصد در قبولی دانشگاه دخیل کنید ، از طراحی سوالات تا ارسال پخش ... همش پر از بگ های اطلاعاتی است و آنهایی که تقلب می کنند متاسفانه حق دیگران رو 1ایع می کنند ، اگر در امتحان نهایی کسی این کار رو کرد برای همیشه از امتحان و کنکور یا حداقل برای ۵ تا ۱۰ سال محرومش کنید
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    واقعا براتون سوال نشده چرا بعد از ۲ سال کلاس بی فایده و بی اثر مجازی و برگزاری امتحانات حضوری بچه ها اقدام به تقلب در امتحان میکنند؟!!!!
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 0
    شورای انقلاب فرهنگی، تاثیر قطعی معدل امتحان نهایی را به تاثیر مثبت(مثبت) معدل امتحان نهایی تغییر دهید تا شاهد دنبال تقلب رفتن نباشیم.
    • امیرحسین IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      اتفاقا امسال چهل درصد مثبته‌، سال دیگه ۱۴۰۲قرار بود شصت درصد قطعی باشه که با اعتراض دانش‌آموزان شد چهل درصد قطعی ولی امتحانات نهایی امسال چهل درصد مثبت است
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 1
    آیا دردنیا چنین تقلبهای بوده وهست-اگر هم تکوتوک باشه-چرا بابد درایران انواع تقلب وانواع ناهنجاریها باشه!؟
  • امیرحسین IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    تا الان همه امتحانات رو حداقل میشد تا قبولی نوشت امیدوارم امتحان گسسته آسون باشه. اگه اون دانش آموز از بقیه امتحانات محروم نشده باشه می‌تونه اون درسی که صفر گرفت رو تک ماده کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس