کد خبر 1387625
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۸
علت آتش‌سوزی جشن تولد شهریار انفجار بادکنک هلیومی نبود

دادستان شهریار گفت: در بررسی صحنه آتش‌سوزی سفره‌خانه شهر اندیشه واقع در شهرستان شهریار که دیروز رخ داد، به نظر بادکنک هلیومی وجود نداشته و آتش‌سوزی به علت دیگری رخ داده است.

به گزارش مشرق، حمید عسگری‌پور دادستان شهریار گفت: عملیات اطفای حریق و انتقال اجساد آتش سوزی رستوران چتر شهر اندیشه شهرستان شهریار تا ساعت ۱۱ دیشب ادامه داشت.

وی یادآورشد: متوفیان به پزشکی قانونی برای کشف علت فوت منتقل شدند و به احتمال زیاد فردا اجساد به خانواده‌ها تحویل داده شوند.

عسگری پور اظهار داشت: اطلاعاتی که در فضای مجازی در خصوص انفجار بادکنک هلیومی منتشر شده، بر اساس حدس و گمان است.

دادستان شهریار با بیان اینکه احتمال می‌رود نخستین افرادی که موضوع انفجار بادکنک هلیومی را مطرح کرده باشند، نیروهای اورژانس باشند، گفت: اکنون تنها اطلاعات قطعیِ در اختیار ما وقوع آتش‌سوزی و مرگ ۷ نفر به علت خفگی بر اثر استنشاق گازهای سمی و دود است.

وی تاکید کرد: بررسی دقیق‌تر صحنه وقوع حادثه می تواند جزئیات بیشتری در اختیار ما قرار دهد. به همین دلیل نمی‌توان با قطعیت در خصوص وجود و انفجار بادکنک هلیومی به عنوان علت حادثه نظری داد.

منبع:همشهری آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عبدالعمر IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    6 8
    شهریار دیگه امن نیست
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 0
      اگر غذا توی گلوت گیر کرد، تا آخر عمر غذا نخور چون خطرناک است.
  • DE ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    منشاء اینترنت.خطرات احتمالی گاز هلیوم گاز هلیوم به خودی خود یک گاز نجیب و بی خطر است، همچنین به دلیل عدم ترکیب شدن با اکسیژن قابل اشتعال نیست. اما با این وجود آیا گاز هلیوم خطرناک است؟ یا اینکه به طور کلی می توان آن را بی خطر در نظر گرفت؟ نکته ای که در این جا وجود دارد ناخالصی های همراه با این گاز است،که اگر شما در خرید خود نهایت دقت را نداشته باشید و از مکان مناسب و مطمئن خرید نکنید، این موضوع به نسبت کوچک می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را به بار آورد. در حالی که با خرید از مکان مناسب و قابل اطمینان ناخالصی های گاز هلیوم نهایت 1درصد است. با این حال اگر از مکان نامطمئن خرید کنید این ناخالصی ها می‌تواند خیلی خطرناک باشد و سبب انفجار و یا آتش سوزی نیز بشوند. باتوجه به این نکات هستند افراد سودجویی که برای منافع خود از ترکیب گاز متان با هلیوم استفاده می‌کنند. در این صورت با کوچکترین جرقه فشفشه و یا فندک در نزیک بادکنک باعث انفجار آن شده و همچنین سبب آتش گرفتن و سوختن موهای افراد نزدیک بادکنک نیز می‌شود.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    هلیوم منفجر نمیشه . بروید از فروشندگان بازجویی کنید ، خیلیشان از گاز هیدروژن ، گاز کولر ، گاز اکسیژن ، تعدادی هم از گاز شهری برای پر کردن بادکنک استفاده می کنند ! خودِ یکی از شاگرد مغازه های خیابان سازمان آب در تهران ، با افتخار از بدعت و اختراع خودش می گفت .
  • حسن زاده IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    ای خدا چقد اتفاق ناگوار پیش میاد برای ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس