کد خبر 1387388
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸
شهردار: برخی املاک شهرداری شیراز گم شده است

شهردار شیراز در نشستی با فعالان اجتماعی و رسانه‌ها از بخشی از فسادهای رخ داده در مدیریت شهری خبر داد و مدعی شد که برخی املاک شهرداری در این کلانتشر گم شده است.

به گزارش مشرق، سید احسان اصنافی سه شنبه شب در نشست بررسی مشکلات شهری شیراز با تاکید بر مناطق محروم و کم برخوردار که به همت سازمان بسیج رسانه استان فارس برگزار شد، گفت: املاکی از شهرداری از گذشته تاکنون گم شده که این مساله ای عجیب است به نحوی که برخی املاک بعد از تملک توسط شهرداری ثبت نشده است.

شهردار شیراز ادامه داد: به عنوان مثال در منطقه سعدی تعداد زیادی ملک تملک شده اما سال ها است که هنوز مالک قبلی در آن ساکن است.

اصنافی اضافه کرد: ملک دیگری در شیراز توسط شهرداری، ۹ سال پیش تملک شده اما تحویل شهرداری  نشد و مالک قبلی طی این ۹ سال این ملک را اجاره داده و اجاره آن را نیز گرفته است.

اصنافی عنوان کرد: ملک دیگری متعلق به شهرداری شیراز، ۲ بار بعد از تملک توسط شهرداری نقل و انتقال داده شده است.

اطلاعات ذهن قدیمی‌های شهرداری جمع آوری می شود

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از این رویه و تعیین تکلیف املاک گم شده شهرداری شیراز گفت: مقرر شده تعدادی از بازنشسته‌های شهرداری که اطلاعات املاک در ذهنشان است به کار گرفته شوند تا این اطلاعات مکتوب و پیگیری شود.

شهردار شیراز اعلام کرد: از سال ۹۷ ثبت املاک تفکیک و تملیک شده توسط شهرداری انجام شده است اما قبل از این سال مشکلاتی در ثبت املاک وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دوره کنونی مدیریت شهری شیراز سهم شهرداری از هر تفکیکی مشخص و در سامانه هوشمند ثبت می شود گفت: این اقدام در راستای احقاق حقوق شهروندان شیرازی به جد پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شهری فعلی شیراز به جد پیگیر املاک گمشده این شهر است و متخلفین نیز به دستگاه‌های نظارتی معرفی می شوند،گفت: تمامی اطلاعات و سرنخ ها در این خصوص به کارشناسان داده شده و شخصا نیز در حوزه املاک و نقلیه شهرداری شیراز ورود پیدا کردم که مشکلات در این دوره نیز تداوم نیابد.

اصنافی هوشمندسازی و مدیریت هوشمند شهر را یکی از بهترین راهکارهای مقابله با فساد دانست.

شهرداری شیراز ماهانه ۳۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کند

شهردار شیراز گفت: شهرداری شیراز در سال جاری ماهانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنان این ارگان پرداخت کرده است.

وی اظهار داشت: برغم هجمه‌هایی که در خصوص افزایش عوارض سال ۱۴۰۱ به پا شد، عوارض شهری در سال جاری در شیراز بطور میانگین تنها حدود ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

اصنافی با بیان اینکه بدهی های شهرداری در ابتدای شروع به کار شورا و شهرداری فعلی ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود، اظهار داشت: در حال حاضر بدهی‌های شهرداری شیراز به پیمانکار سال ۹۷ پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری شیراز در سال جاری ماهانه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان حقوق به کارکنان پرداخت خواهد کرد.

بودجه شهرداری شیراز در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان تصویب شده است.

وی در ادامه به مقوله درآمدی شهرداری شیراز اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری برغم وجود مشکلات زیاد در سال جاری با رشد بیش از ۲ برابری نسبت به بودجه مصوب سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

بعضی مصوبات شورا قابل اجرا نیست

شهردار شیراز در ادامه با بیان اینکه حدود ۹۰۰ مصوبه در شورای ششم بوده که از سوی اعضای شورا عنوان شده که ۸۰ درصد این مصوبات اجرایی نشده است،گفت: اختلافی در تفسیر نحوه اجرا مصوبات شورا وجود دارد که بخشی قابلیت اجرا در مدت زمان تعیین شده ندارد.

وی اظهار داشت: تناقضاتی در آمار اجرای مصوبات شورا وجود دارد که بنا شده مصوبات مربوط به هر کمیسیون مشخص و مجددا بررسی شود که چه تعداد مصوبات اجرایی شده است.

تقاطع بلوار جمهوری ساخته می شود

وی در ادامه در خصوص ساخت تقاطع بلوار جمهوری عنوان کرد: ساخت این تقاطع در طرح تفصیلی شهر دیده شده و جانمایی آن مربوط به بیش از ۱۰ سال پیش است و تاکنون هزینه‌هایی نیز برای این سازه شده و این طرح مصوبه شورای ترافیک را نیز اخذ کرده که بنابر این تقاطع باید با کمترین آسیب ساخته شود.

شهردار شیراز در ادامه به مشکلات کمربندی نیز اشاره کرد و گفت: ساماندهی این محور وظیفه دولت است و شهرداری در هرجای شهر هزینه کند سود بیشتری عاید خواهد شد اما ایمنی این مسیر با مساله جان مردم در ارتباط است و امسال شهرداری ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی کمربندی تخصیص داده اما راه و شهرسازی که متولی اصلی کمربندی است برای این کار فقط ۴۳ میلیارد تومان اختصاص داده است.

وی از انجام توافقی برای ساماندهی کمربندی در روزهای اخیر خبر داد و افزود: براساس این توافق روشنایی و ایمنی کمربندی با راه و شهرسازی و راهداری است و شهرداری نیز ورودی و خروجی شهرک های منتهی به کمربندی را ساماندهی خواهد کرد.

اصنافی اظهار داشت: ساخت تقاطع نواب بر عهده شهرداری بوده که کار ساخت آن شروع شده ،وزارت راه نیز کار ساخت ۲ تقاطع دیگر را در کمربندی شیراز آغاز کرده است.

گلوگاه‌های فساد در شیراز شناسایی شده است

وی با بیان اینکه رسیدگی به فسادهای صورت گرفته در دوره‌های قبل و فساد کنونی در دستور کار شهرداری است گفت: گلوگاه‌های فساد در شهرداری شناسایی شده تا ارایه سطح خدمات به مردم بالا رود و همچنین زمینه فساد خشکانده شود.

اصنافی عنوان کرد: طرح تفصیلی در دوره کنونی مدیریت شهری قفل شده و هیچکس جز مسئولان ارشدی در شهرداری که مشخص شده نمی تواند در این طرح تغییری ایجاد کند در صورتیکه در گذشته این امکان حتی برای کارشناسان نیز فراهم بود.

وی ادامه داد: بزرگترین تخلفات در گذشته در ثبت برآوردها بوده که این روند با تعیین چارچوبی مشخص و کارشناسی اصلاح شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 0
    خخخخخخخ. عالی بود
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    العجل یا مهدی ___ _________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    تو آدرس زمینو گم کردی یا زمین گم شده ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس