کره شمالی حداقل ۲۰ کلاهک هسته‌ای دارد

برآوردهای تازه این اندیشکده مستقر در استکهلم حاکی از آن است کره شمالی ۲۰ کلاهک هسته ای دارد و بنا به انتظارات این کشور به زودی هفتمین آزمایش هسته ای خود را انجام می دهد.

به گزارش ‌مشرق به نقل از ان کی نیوز، موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم می گوید کره شمالی دست کم ۲۰ کلاهک هسته ای در اختیار دارد.

برآوردهای تازه این اندیشکده مستقر در استکهلم حاکی از آن است کره شمالی ۲۰ کلاهک هسته ای دارد و بنا به انتظارات این کشور به زودی هفتمین آزمایش هسته ای خود را انجام می دهد.

در سالنامه سالانه ۲۰۲۲ موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم آمده است که کره شمالی احتمالاً مواد هسته ای کافی برای تولید حدود ۴۵ تا ۵۵ دستگاه های هسته ای تا ژانویه ۲۰۲۲ را در اختیار دارد.

در بخشی از گزارش این اندیشکده آمده است کره شمالی پلوتونیوم را به منظور بکارگیری در تسلیحات هسته‌ای تولید کرده و نیز اورانیوم با غنای بسیار بالا را برای استفاده در سلاح های هسته ای تولید می کند.

پیشتر «پارک جین»، وزیر امور خارجه کره جنوبی و «آنتونی بلینکن»، همتای آمریکایی وی روز دوشنبه از کره شمالی خواستند از انجام اقدامات تحریک آمیز اضافی از جمله آزمایش هسته‌ای خودداری کند. طی چند هفته گذشته رسانه‌های غربی از احتمال آزمایش هسته‌ای کره شمالی خبر داده اند، هرچند هنوز مقامات کره به این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    احسنت ، دم کرهٔ شمالی و جناب کیم جونگ اون گرم!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس