تاج‌زاده برای انتخابات ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد

تأکید جدید "مصطفی تاجزاده" بر اینکه چیزی نمی‌تواند جلوی مردم برای تظاهرات خیابانی را بگیرد نشان می‌دهد که انتظار صبح حادثه برای رسواسازی "فرماندهان فتنه اقتصادی" خیلی دیر است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"اعتراض خیابانی مردم/ ظلم مسئولان"

آنچه مردم و مسئولان باید از آن بترسند

چالش سیاسی برای پروفسور مجلس/ آنچه مردم و مسئولان باید از آن بترسند

خبرگزاری شفقنا اخیرا در یادداشتی به نقل از روزنامه اعتماد پیرامون اعتراض خیابانی نوشت: مردم کوچه و بازار هرگز تمایلی به شکستن یک شیشه بانک هم ندارند و عواقب تشنج در کشور را کاملا درک می‌کنند ولی انتظار بسیاری از افراد این است که مسئولان هم دقیقا همین احساس مسوولیت را بکنند تا نیاز نباشد که یک خواسته معقول و منطقی از طریق فریاد به گوش تصمیم‌گیران برسد.

این یادداشت همچنین تصریح می‌کند: از روزی بترسیم که مردم هیجانات تحمیلی را بر احساس مسئولیت خود ترجیح دهند![1]

*چند سالی است که یک نگاه غلط پیرامون مفهوم "مردم" در عرصه سیاست و رسانه و فرهنگ در کشور ما ترویج می‌شود که تقلا می‌کند مردم را تشکلی هیجانی و به‌دور از عقلانیت جلوه دهد.

مثلا در یادداشت مذکور می‌بینیم که "شکستن شیشه یک بانک" بعنوان یک میل و اشتیاق در منتهی‌الیه خواسته‌های مردم عنوان شده است. که اگر مسئولان توقعات لازم را برآورده نکردند پس لازم می‌آید!

و یا همینطور می‌بینیم که در این یادداشت عنوان می‌شود مردم ممکن است هیجانات خود را بر مسئولیت خود ترجیح دهند؟

این در حالی است که در دموکراسی‌های اصیلی مثل جمهوری اسلامی ایران مردم نه تنها منفک از عقلانیت نیستند بلکه شاکله اصلی بدنه حکومت kdc هستند.

به سخن دیگر اینکه این قبیل سخنان عوامانه و البته بدون تقبیح مبنی بر اینکه شاید مردم هیجان را به عقلانیت ترجیح بدهند؛ عملا نوعی تشویق به اغتشاش محسوب می‌شود.

همچنانکه نویسنده حاضر نیست به همان مردم مفروض در ذهن خود بگوید که هیچ حکومتی از هیجانات به غلیان آمده خوفی ندارد تا کسی بخواهد احساس مسئولیت خود را کنار بگذارد! چه اینکه خطر و ترس برای حکومت‌ها هنگامی است که مرتکب ظلم شده باشند. زیرا هیچ ظالمی از تأثیرات خود در امان نیست.

پس احساس مسئولیت برای شهروندان نه تنها بایسته‌ای است که هرگز نباید به آن خدشه وارد شود بلکه انکسار این مسئولیت به معنی عمق‌یافتن بیشتر مشکلات، ناامنی و جولان اوباش در خیابان‌های شهر خواهد بود. همان که مردم باید همواره از آن بترسند.

پدیده‌ای که البته مشخص نیست چرا برخی اصلاح‌طلبان و تریبون‌های آنها نسبت به آن اشتیاق نشان می‌دهند و به جای نشان دادن راه‌های معقول استشفای مشکلات از قبیل "رأی خوب" اما دائما از خیابان سخن می‌گویند!

***

برای رسواسازی "فرماندهان فتنه اقتصادی" صبح حادثه دیر است

چالش سیاسی برای پروفسور مجلس/ آنچه مردم و مسئولان باید از آن بترسند

مصطفی تاجزاده، فعال اصلاح‌طلب، حامی روحانی و از دستگیرشدگان فتنه 88 اخیراً در یک توییت نوشته است:

"سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: «لایحه اصلاح قانون به‌کارگیری سلاح توسط نیروهای مسلح در این کمیسیون تصویب و برای طی مسیر قانونی به صحن مجلس ارسال شد». واقعا فکر می‌کنید چنین قانون شرم‌آوری مانع مردم معترض می‌شود که دیگر برای گرانی و تورم و بیکاری و... تظاهرات نکنند؟"

*گویا تاجزاده این اصل ساده حاکمیتی، امنیتی و مردمی را نمی‌داند که اسلحه نیروهای مسلح برای حفظ امنیت مردم است و در هیچ کجای دنیا کسی حاضر نیست به قوانین موضوعه کشور راجع به سلاح نیروهای مسلح، قید شرم‌آور را اطلاق کند!

در ثانی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نیز پیرامون این قضیه با تاکید بر اینکه لایحه اصلاح قانون حمل سلاح در دولت قبل تهیه شد، گفته است: لایحه مذکور ربطی به تجمعات ندارد و به صورت عادی در صحن علنی مجلس رسیدگی خواهد شد.[2]

بخش عجیب و البته شرم‌آور ماجرا علاقه آقای تاجزاده به "فتنه اقتصادی" است.

و تشویق‌های ایشان برای اینکه راه حل مشکلات کشور "تظاهرات خیابانی" است نه رأی خوب و پیگیری دموکراتیک و مطالبه از رئیس‌جمهور و غیره!

آیا تاجزاده نمی‌داند در پس تظاهرات خیابانی "حمام خون" نهفته است؟

آیا او نمی‌داند که تظاهرات خیابانی باعث امنیتی شدن فضا می‌شود و بر عمق مشکلات می‌افزاید؟

پاسخ اینست که تاجزاده و سایر فرماندهان فتنه دقیقا به این واقعیت‌ها اشراف دارند اما طمعشان اقتضای دیگری دارد. اقتضایی که همانطور که واضح است نه با منافع مردم سازگاری دارد نه با عقلانیت.

مردم باید بدانند که تاجزاده و دوستان او با کلیت حکومت اسلامی، دستاوردها و مسیر آن در تضاد هستند و راه را نیز در اصلاحات ساختاری یا به عبارت سلیس‌تر "قیام مسلحانه اوباش" در فتنه اقتصادی می‌دانند.

و مردم نیز فدیه‌ی این تئوری هستند.

همانطور که مردم در فتنه سال 88 نیز فدیه تمنای براندازی این افراد شدند و ده‌ها نفر مردند اما بعدها مشخص شد که تقلبی در کار نبوده است و همین آقایان چشم در چشم مردم دوختند و گفتند منظور ما اصلا تقلب نبود بلکه تدلّس بود!

و همانطور که برخی از مردم در پیش‌لرزه فتنه اقتصادی آبان 98 به خیابان آمدند و برای یک گرانی محدود که اگرچه معقول بود اما بدون پیوست اجرا شد؛ باز هم ده‌ها نفر در اثر شهوت خیابان‌خواهی تاجزاده و امثال او کشته شدند.

این حقایق بایستی در حرکات تبیینی برای مردم و جوانان عزیز کشور شرح شود تا آزموده مجددا در فرایند آزمودن قرار نگیرد.

تاجزاده که در زمان دلار 10 هزار تومانی هم ابراز گرسنه بودن می‌کرد تا مردم را ناراضی کند[3]، پس از اغتشاشات آبان 98 در اظهاراتی گفته بود:

"اغتشاشات آبان، خشن‌تر تکرار می‌شود".

برخی محافل تحلیلی معتقدند تجرّی فرماندهان فتنه به حدی رسیده است که دستگاه‌های قضایی و امنیتی باید نسبت به رسواسازی این افراد در نزد افکار عمومی اقدام کند وگرنه صبح روز حادثه برای این کار بسیار دیر است...

***

چالش سیاسی برای یک نماینده مجلس

چالش سیاسی برای پروفسور مجلس/ آنچه مردم و مسئولان باید از آن بترسند ایسنا گزارش داد: حبیب‌ا... دهمرده، نماینده زابل اخیراً طی سخنانی در جلسه علنی مجلس با بیان اینکه سوال اصلی این است که ما برای فرار مغزها چه کردیم، تصریح کرد:

"عصاره ملت و نخبگان جامعه به یک جایی می‌رسند که به دلیل تبعیض پا به فرار از کشور می‌گذارند، ما در استان‌های مختلف سرمایه صرف می‌کنیم و استعداد پرورش می‌دهیم اما در یک مقطع زمانی به دلیل تبعیض، جوانان ما پا به فرار می‌گذارند و به کشورهایی نظیر آلمان، ترکیه و استرالیا می‌روند خوشا به حال این کشورها."[4]

*آقای دکتر دهمرده  ( استاد تمام دانشگاه و دکترای ریاضی کاربردی هستند)، از رجال اجرایی و استانداران دولت احمدی‌نژاد بوده‌اند.

استانداری که در یک مقطع عملا بصورت همزمان برای دو استان کرمان و سیستان و بلوچستان نیز استانداری می‌کرد و عملا حاکم بخش بزرگی از خاک ایران بود.

فلذاست که اکنون پروفسور دهمرده در مقام سوال پیرامون پرورش استعدادها و چیستی رفتار با نخبگان نیست بلکه ایشان در مقام پاسخگویی است و باید بتواند به مردم بگوید در طول دوران مدید استانداری خود در دولت احمدی‌نژاد با نخبگان و استعدادها چه کرده است؟!

آیا در آن مدت زمامداری زمینه‌ای برای استعدادیابی و جذب نخبگان علمی و سیاسی و امنیتی ایجاد کرده است؟

آیا کارنامه‌ای در به‌کارگیری نخبگان در اطراف خود و مناصب اجرایی استان‌ها دارد؟

و آیا نخبگان حاضر در استان‌هایی که دهمرده زمانی مدیر ارشد آنها بوده است از عملکرد پروفسور دهمرده در این باب رضایت دارند یا خیر؟

ما از باب شنیده‌ها چیزی در این باب نشنیده‌ایم که پای کارنامه خاصی در میان باشد. اما توضیحات مفصّل پیرامون این قضیه را به شخص پروفسور دهمرده واگذار و مجددا تأکید می‌کنیم تغییر مسئولیت از قوه مجریه به قوه مقننه هرگز به معنی محو شدن کارنامه‌ها نیست و کسانی که در نظام جمهوری اسلامی سمت داشته‌اند بایستی تا همیشه نسبت به کارنامه خود پاسخگو باشند.

در این پاسخگویی برکات بزرگی نهفته است که از جمله آنها اصلاح فرایند رأی دادن مردم و تغییر میل انتخابات به سمت "رأی خوب" خواهد بود.

***

1_ https://fa.shafaqna.com/?p=1389958

2_ https://www.isna.ir/news/1401032315743/

3_ mshrgh.ir/1130569

4_ https://www.isna.ir/news/1401032416725/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • سعید MD ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    26 7
    همه می دانیم که تاجزاه ضد اسلام وانقلاب و امام می باشد او و همفکرانش بوجود اورنده 8 سال بدبختی مردم ایران بودند و از غرب چرستان بنام هستند
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      11 1
      به این فرد بگوئید مردم ایران کشورشان رادوست دارندو طالب هرج و مرج و جنگ خیابانی نیستند البته مردم ایران مسببین وضعیت موجود را بخوبی میشناسند و چنانچه جریان واداده غرب زده دست به اشباهی در لشکر کشی خیابانی بزنند با احاد مردم ایران طرف خواهند بود همانطور در برابر تجاوز صدام حسین مقاومت کردند و پیروز شدند و ببینید الان حزب بعث باصدام حسین کجا هستند ،این با پاسخ سنگینی به فتنه گران خواهند داد تا درس عبرتی در تاریخ ایران شود
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      11 3
      اینها نفوذی های سرویس های اطلاعاتی غرب از شروع انقلاب هستند. مثل روز روشن است.
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      10 3
      افساد طلبان دوستان و همفکران تاجزاده باعث بانی تورم و گرانی وحشتناک در 4 سال گذشته هستن اینها باید پاسخگوی وضع موجود باشند نه منتقد و مدعی !!!
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      6 1
      اما بعضی ها هم هستند که هنوز مثل ... حرف های این پادوهای ابلیس را میزنند
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    13 2
    کلا این یک اپیدمی شده بین نمایندگان مجلس که به عنوان عضوی از سیستم اجرایی به جای پاسخگویی خودشون طلب کار هستن
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      7 1
      برای برخی از آنها این حرف کاملا صدق میکند.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    25 2
    باید هرچه سریعتر غربگداها و فرماندهان فتنه محاکمه شوند
  • مورخ ایرانی IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    18 5
    یک سوال: چرا نظام با افرادی مثل تاجزاده و دیگرانی که علیه امنیت ملی فعالیت میکنند برخورد نمیکند؟
    • مورخ ایرانی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      5 9
      متاسفم برات مشرق
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      0 0
      برای جواب درباره کلاف خاندان های قدرت و ازدواج در ازدواج همه با هم سرچ کنید. برخورد با تاجزاده چند شخصیت سیاسی دیگر هم هست .
  • سعید MD ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    14 1
    وقتی حرفها و حرکات همه امریکائی و ا سرائیلی است اصلاحطلبها ایرانی هستند؟ خیر اینها غرب پرستند اینها منافقند ضد ا نقلاب هستند
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    17 3
    چرا مسئولان با مبلغان و مشوقان اغتشاش برخورد نمی کنند
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      13 1
      دقیقا چرا برخورد نمیکنند؟
  • سید IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    13 1
    ظاهراً ملانصرالدین زمان ما (تاجزاده) به شعبان بی مخ ها امید بسته بود تا با اوباش گری زمینه ساز به قدرت رسیدنش بشوند! که با این لایحۀ اصلاحی این گونه برآشفته است!
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    7 3
    زحمتتان را کم میکنم "غیر قابل انتشار"
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      3 2
      تاانقلاب مهدی عج نهضت ادامه دارد .
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    5 2
    دیگر بدتر از هاشمی که نیست.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    14 1
    آخه یکی نیست به این تاجزاده بگه که همه اینهایی که گفتی دستپخت سه دهه تو و امثال تو اصلاح طلبان است بی حیایی هم حدی داردشرم کنید و نمک به زخم مردم نپاشید
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    12 3
    ایشون اینقدر ارزش ندارد که شما اونو این قدر مطرح میکنید فقط به اشون بگید ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست.....
  • DE ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    12 1
    رسوایی فرماندهان فتنه اقتصادی/ آنچه مردم و مسئولان باید از آن بترسند تأکید جدید "مصطفی تاجزاده" بر اینکه چیزی نمی‌تواند جلوی مردم برای تظاهرات خیابانی را بگیرد نشان می‌دهد که انتظار صبح حادثه برای رسواسازی "فرماندهان فتنه اقتصادی" خیلی دیر است. // مشکل اساسی و کلی اصلاح طلبان اینستکه هنری غیر از وراجی ندارند. یک مدرکی لیسانسی شنگول و منگولی با خرخونی و غیر تخصصی گرفته اند و با تیتر آقای مهندس آقای دکتر وارد یک جریان رانتخوار ودلال و شیتیلبگیر رفیق باز مفتخوار شده اند که تمام رفقایشا و فک و فامیلشان را 32 سال موروثی سر کار گذاشته بودند. و حالا که بیکار شده اند و حقوقهای مفت و دهها میلیونی قطع شده کم آورده اند و یه طوری میخوان با کشاندن مردم به خیایانها باز بیان سر کار /جالب اینجاست که تا حالا دیده نشده از این اصلاح طلبکاران مدعی مدیریت و مسئولیت یکنفرشان یک هنر تخصصی داشته باشد که بتواند از آن امرار معاش کند . فقط از حرف حرف حرف .تا حالا اصلاحطلب سیاسی فعال جوشکار تراشکار فرز کار بنا معمار ...دیده اید؟؟؟ دست به هیچ کاری نمیزنند و فکر میکنند ملت انقلاب کرده اند که اینها موروثی نسل اندر نسل مدیریت کنند مدیریت یعنثی دیگران کار کنند اینها گزارش بدهند و با تکبر و غرور باد در غبغب بیاندازند و در تمام جلسات اقتصادی و فنی و... چون بیسواد هستند سریعا با بهانه ای بحث را سیاسی میکنند تا کسی متوجه بیسوادی آنها نشود زیرا در سیاست هر طور خواستی میتونی بگردونیش. بیش ازحدود نیم قرن است از دوره دبیرستان قبل از انقلاب زمان طاغوت تا حالا با انواع اقسام آدمها کار کرده ام.برای ماها دستشون رو شده است . برای آشوب دنبال تعدادی جوان بی تجربه میگردند.
  • سامان IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    10 3
    افساد طلبان بانیان وضع موجودند و اگر شورش بشود تیکه بزرگه امثال تاجزاده گوش شون خواهد بود.
  • سید فروزان CH ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    14 1
    شرم اور تر از وجود تاجزاده وجود ندارد روی زمین ، این طیف معاند بترسند از آن روزی که گرفتار خشم مردم شوند ،از آن حجاریان گرفته تا فائزه و خاتمی
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      3 3
      تو مستکبر هستی .نه بیشتر .فکر کردی شهر هرته هر کسی را خواستی بکشی .
  • محمدایوب IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    11 1
    مشرق جان عزیز تورابه هرکه می پرستید اینها را آدم حساب نکن امثال تاج زاده فقط سروصدا میکنند گنده لات آنها ومغز متفکر آنها غرق شد اکنون اینها دیگر هیچ غلطی جز سیاه نمایی نمی توانند بکنند اگر در فتنه 88هم کشور را به هم ریختند پشتشان به رف...گرم بود واو هدایت وحمایتشان میکرد. بعد آن گنده لات دیگرشان روحانی بود که هیچ تپه ای را بدون خرابی نگذاشت
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    14 1
    شورش بعدی که این افساد طلبان دنبال آن هستند اگر اتفاق بیفتد پس از آن مملکت دیگر از وجود شر و نحس تاجزاده و دیگر ارازل این قماش خلاص خواهد شد
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    7 1
    صدای چندش آور تاجزاده و امثالهم نشونه تلاش برای کسب معاش کثیف و پلیده! خطاب کلام به این مزدورانه که محض خوش آمد ارباب هر چه می خواهید بگویید، ملت الحمدلله دشمنان کشور و نظام و مخلان امنیت و آسایششون را کامل شناختن.
  • عبدالله IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    5 2
    تاج زاده فاسد (سرمایه صهیونیست ها) این دفعه اگه کوچکترین حرکت شیطانی ازت سر بزنه توسط خود ملت دستگیر میشی. شک نکن . اونوقت ببینم ارباب نجست صهیونیست های خونریز نجس و ارباب بزرگترت شیطان بزرگ میتونه به دادت برسه؟!
  • عطا IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    6 2
    هرجا سخن از فساد و نفاق است نام اصلاح طلبان ایران می‌درخشد
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 2
    اگر می خواهید بودجه را از نفت جدا کنید پس پول نفت را می خواهید چه کار کنید .
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 5
    مگر تاج‌زاده دولار را سی هزار تومان کرده.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    3 3
    آقای تاجزاده از خدا بترس. مگر چقدر زنده ای؟ بعدش که باید به خدا جواب پس بدی
  • FR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 3
    حالا از خباثت و حماقت و خیانت اصلاحطلبان و ایران هم که بگذریم در سه سال تظاهرات فرانسه که در خیابان شانزه لیزه هر شنبه میدان جنگ شکل میگرفت و دهها بانک و شیشه های مغازه های لوکس میشکست و حد اقل صد نفر چشم و یا انگشت دستشان را از دست دادنر مگر حکومت عوض شد ؟! حتی همان رئیس جمهور هم مجددا انتخاب شد..... چقدر این براندازان به اغتشاشات دلخوش کرده اند و نمیدانند هیچ انقلابی با اغتشاش به نتیجه نرسیده که ضد انقلاب بخواهد از ان تقلید کند !
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 2
    مرگ بر سران فتنه 88
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 2
    این فتنه گر اصلاح طلب رئیس همه فتنه گران است
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    1 0
    فتنه گر کسانی هستند که فقط به فکر جیب سرمایه داران هستند .پول کشور را بی ارزش کردن و مردم را محتاج یک لقمه نان کردند .
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    2 0
    لعنت خدا و ملایک بر کسانی که مسبب بد بختی مردم هستند.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 2
    درود بر شرق تاجزاده که همیشه حامی مردم و آزادی مردم ایران بوده است
    • عبدالله IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
      1 0
      تاج زاده فاسد . که فساد از چهره اش میباره.
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    1 1
    اصلاح طلبان مجری مهندسی خیانت به ایران و ایرانی هستند
  • SE ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    وزرای آموزشی و بخصوص وزیر ارشاد بخاطر ادامه فساد آموزشی (مدرک گرایی و مدرک فروشی وزیر صمت، بخصوص انفعال در برابر جولان بیرحمانه انواع مافیا استعفای مخبر استعفای خود رییس جمهور، که راس تمام مشکلات است، با وجود انتقاد از سفرهای نمایشگی هفتگی و خیابانگردی پوپولیستی! در خالیکه باید راس دولت باید به امور وزرا و کارمنذان برید، با همه سفر پوپولیستی که میرسد به امور دولتی و خطا و خلاف وزرا و کارکنان برسد؟!
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 1
    امروز تقریبا بر همگان روشن است که حجم گسترده ای از ناهنجاریها و چالشها و بحرانهای اقتصادی و سیاسی و اجتماعی که کشور با ان روبرو است حاصل سیاستهای اشتباه و خیانت امیز نئو لیبرالهایی است که با در دست داشتن صدها میلیارد دلار ثروت کشور این وضعیت ناگوار و خطر ناک را رقم زده و پدید اورده اند .
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    خبر گزاری شفقنا ؟ مگر مال حوزه و آقای شهرستانی و آیت الله سیستانی نیست ؟ چه ربطی به اعتماد و اعتماد ملی و .... دارد ؟؟!!!!!
  • صادق IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    0 0
    این شعارهای ضدانقلابی واز خودراضی وجاه طلب توهم شده نخبگان چگونه جرات میکنند با تمام رزالت هاو ایجاد فتنه ها وتوهبن به مقدسات هاوغارت بیت المال وجاسوسی علنی توسط لیدر اصلاحات در کشور امریکا واعزام نخبگان اکثر نمایندگان دورهششم مجلس برای عضویت درمحفل مخفی صهیونیستی فراماسونری در لندن را در کارنامه براندازی خود دارند متاسفانه بجای اینکه به جرایم سنگین خیانت بار این جماعت در دادگاه انقلاب اسلامی محکوم ومجازات قانونی شوندهرروز ای طریق روزنامه های زنجیره ای علیه انقلاب مردم بصورت یکپارچه کل نظام. راباجعل وتهمت وپیشنهادتشکلهای صنفی برای اعتراضات فعالیت دارند ومردم را در گرفتاری اقتصادی واجتماعی وفحشاء سوق میدهند
  • شاهد IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
    2 0
    تا کی باید صبر کرد و این افساد طلب های خائن هر غلطی که دلشون میخواد بکنن آزادی هم حد و اندازه ای داره. باز با حرف های مزخرف یک عده رو تحریک میکنند و کشور و به آشوب می کشند .عده ای هم از دو طرف این وسط کشته میشن .خوب کی باید این هزینه های جانی و مالی و بده .
  • جلال IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷
    0 0
    لطفا بفرمایید که حق مستمری بگیران که سی سال زحمت کشیدند برای روز مبادا چه میشود؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس