کد خبر 1387103
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
حواس پرتی سارقان بانک ملی کار دستشان داد

رییس پلیس تهران با بیان اینکه سارقان بانک ملی روز بعد از سرقت به خاطر جا گذاشتن وسایل خود، دوباره به بانک بازگشتند، جزئیات جدیدی از ماجرای سرقت از صندوق امانات بانک ملی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سردار حسین رحیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه مرحله ۵۶ طرح رعد پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در این طرح ۷۳۳ متهم بازداشت شدند.

به گفته رییس پلیس تهران، علاوه بر انهدام ۱۹ باند در طرح مذکور، بالغ بر ۳ هزار و ۲۴۰ اموال مردم کشف و به ۹۵۳ فقره سرقت رسیدگی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به ارزش ۲۲ میلیاردی اموال مکشوفه، از بازداشت ۲۲ محکوم فراری در طرح مذکور خبر داد و گفت: ۲۷۰ فشنگ جنگی، ۱۱۷ قبضه سلاح سرد و چهار قبضه سلاح گرم در این طرح کشف شد.

وی افزود: در این طرح ۸۷ مورد از پاتوق‌های سارقان، ۱۳ پاتوق‌ مالخران، دو محل تردد اوباش و ۵۹ نقطه فروش مواد مخدر پاکسازی شد.

رحیمی با اشاره به کشف ۹۰ کیلوگرم هروئین از یک باند چهار نفره در طرح مذکور، آخرین اطلاعات مربوط به سارقان بانک ملی را تشریح کرد و گفت: بر اساس آخرین اعتراف، سارقان اصلی چهار نفر بودند که سه برادر و یک پسرخاله هستند؛ این سارقان ساعت ۱۰ شب جمعه در منزل پدری و با حضور پدر، هماهنگی‌ها را انجام دادند. 

وی بیان کرد: دو نفر از متهمان به همراه همسر یکی از آن‌ها پیش از سرقت بلیط خروج از کشور را رزرو کرده بودند.

رییس پلیس تهران تصریح کرد: بر اساس اعتراف سارقان، آنها ساعت دو بامداد وارد بانک شده، دو نفر کار مراقبت و آوردن آذوقه را برعهده داشته و دو نفر کار قطع لوازم حفاظتی و مراقبتی و سرقت را عهده‌دار بودند؛ تقریباً ساعت ۱۶ کار آن‌ها تمام شد؛ روز بعد متوجه شدند برخی از اقلام آن‌ها داخل بانک مانده که مجدداً به بانک مراجعه کرده، برخی را داخل بانک جاسازی کرده بودند که کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به تحویل اموال مکشوفه به خزانه بانک‌ ملی گفت: تیم ویژه‌ای از متخصصان در امر طلا و جواهر و نماینده پلیس و دستگاه قضائی، پنج روز فعالیت کرده تا اموال مکشوفه را شناسنامه‌دار کنند و تمام اموال تحویل خزانه بانک ملی شد.

وی با بیان اینکه لحظه به لحظه این اقدامات توسط ۶ دوربین مستندات‌سازی شد، متذکر شد: روز گذشته‌ جلسه‌ای توسط افسر رابط پلیس ما و کشور مقابل برگزار شده و مترصد این هستیم سه متهم که در خارج از کشور هستند، به کشور مسترد شوند همچنین بازسازی صحنه از نیمه‌شب گذشته تا ساعت ۳ صبح دیروز انجام شد.

رحیمی یادآور شد: سریع‌ترین کشف در مقایسه با دیگر سرقت‌های مشابه مربوط به پلیس ایران‌ بود، سارقان تخصص کامپیوتر، هوابرش و ... داشته و قصد داشتند طلاها را به مرز برده اما موفق به این کار نشدند.

رییس پلیس تهران با تأکید بر اینکه تحویل اموال مردم بر عهده بانک ملی، مرکزی و دادستان است، تصریح کرد: تمام اموال را تحویل دادیم.

این مقام انتظامی افزود: یک سری از معاندان ممکن است حرف‌هایی را بزنند که از آن‌ها گلایه نداریم اما از دوستان خود که به سرعت و اشراف پلیس توجه نمی‌کنند، گله‌مندیم؛ تمام سناریو در ۲۴ ساعت اول برای ما مشخص و ۲۴ ساعت بعدی سارقان بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه این سرقت، بعد امنیتی نداشت، از حرفه‌ای بودن سارقان خبر داد و گفت: سارقان مدت‌ها در بانک رفت و آمد داشته و اشراف کامل داشتند.

این مقام‌ انتظامی متذکر شد: به نظر می‌رسد اگر سارقان موفق به فروش اموال مسروقه نیز شده باشند، فقط بخش بسیار کمی از اموال را توانسته‌اند به فروش برسانند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • حمید کلباسی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    16 4
    چرا پلیس اموال مسروقه را که به مالخرها فروخته شده از آنها پس نمی گیرد؟ اگر مالخرهای ثروتمند و سابقه دار را مصادره اموال و اعدام کنند ؛ سرقتهای مشابه به مراتب کمتر می شود
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      17 3
      امنیت مردم و شهرها ناشی از نیروی انتظامی قوی و مقتدر است. اگر از ترس نیروی انتظامی نبود ببینید اراذل و اوباش ، سارقان و خفت گیران چه بلایی سر مردم می آوردند.
    • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      13 7
      چارش فقط ایجاد زندان های وحشتناک حتی اعدام هم باید حذف بشه خیلی راحت نمیره باید زندان کاری ایجاد شه از مرگ بدتر اونم چه موقع ساخته میشه ؟ وقتی ملت قدر کار های خلخالی بدونن و الی هیچ وقت رنگ این زندان ها رو نمیبینیم به خاطر گاو و گوسفندان
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    14 5
    شغل صاحبان صدها میلیارد پول و طلا و جواهر داخل صندوق ها را اعلام کنید.
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      4 8
      به اضافه کپی شناسنامه و کارت ملی و گواهی سه بار تزریق واکسن شان را
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    19 4
    فراجا خسته نباشی، برادر رحیمی و همکاران خسته نباشید، خدا قوت.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    6 2
    چه کاری دستشان داد برگشتن وسایل را بردن آیا همان موقع دستگیر شدن
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    7 3
    خدا اجرتون بده.ممنون.خدا قوت
  • AU ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    10 4
    از این ببعد درس میشه برای سایر دزدان و یا همین دزدان در آینده، حواسشان باشه که دیگه از حواس پرتی کار دستشان نده!!
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    13 4
    فقط منظور کشیدن دلارهای ملت به بیرون بود و ظاهرا نیمی از مالباختگان هنوز شکایتی نکرده اند و از خیر اموال گذشته اند!!
    • تقی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      واقعا قلب های مریض را باید فقط خدا شفا بده یا خاک قبرستان
    • احمد IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      حرف مفت که کنتر نداره شما خودت رعایت کن
  • هوشنگ IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    6 0
    قسمت دوم سریال کمدی شاهگوش کارگردان رئیس بانک ملی این قسمت چرا لو رفتم ؟
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 0
    بانک امانتدار است و وظیفه ای در دادن اطلاعات مال و مشخصات افراد نیست. این می شود سلب اعتماد از بانک و مردم اوال خود را به بانک نمی برند و روند دزدی ها افزایش پیدا می کند
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    4 2
    اقا این رئیس پلیس که نقاط ضعف دزدان رو میگه فکر نمی کنه که با این کارش داره به دزدان دیگه خدمت میکنه همچو فردی باید در این سمت باشد؟
    • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      0 0
      نقطه ضعف کدومه برادرمن اگر این بنده خدا وهمکارهای زحمتکش اونبودندکه دزدها الان اون طرف دنیا به ریش مردم می خندیدند
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    همین که دستگیرشون کردید دمتون گرم حالا چطور دستگیرشدن را کاری نداریم
  • جهان IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    موقعی که مردم به بانک اعتماد پیکنند هیچ عذری از بانک قبول نیست از این به بعد مردم اشیاد و اسناد خود را در خانه نگه میدارن که بسیار خطر ناک هست 4598
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    حواس پرتی سارقان بانک ملی کار دستشان داد!!! ایندفعه که وثیقه سپردن و از زندان مرخصی گرفتن برای سرقتهای بعدی حواسشون را بیشتر جمع می کنن.
  • سکینه قاسمعلیزاده IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    0 0
    بازهم دست پلیس ها درد نکند خب دیکه یکم باید خودشان احتیاط کنند پلیس که هرثانیه نمی تواند اینها را کمنترل کند اجرپلیس ها با شهداءِ و با امامان هستش برادران خسته نباشید خدا قوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس