کد خبر 1386982
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۰
بانک ملی

بازسازی صحنه سرقت از بانک ملی شعبه دانشگاه تهران ۷۲ ساعت پس از دستگیری سارقان با حضور دو نفر از متهمان اصلی پرونده انجام شد.

به گزارش مشرق، ساعت دو بامداد دوشنبه ۲۳ خرداد امسال، متهمان پس از انجام تحقیق و بازجویی در دادسرای جنایی تهران برای بازسازی صحنه جرم راهی محل شدند. 

خودروی پلیس که حامل دو نفر از متهمان اصلی پرونده سرقت بانک ملی بود، مقابل بانک در خیابان انقلاب تهران توقف کرد. از آنجایی که سارقان رأس ساعت دو بامداد ۱۳ خرداد وارد بانک شده بودند، تیم تحقیق نیز آنها را همان ساعت به بانک منتقل کردند تا به بازسازی صحنه سرقت بپردازند.

این بازسازی در مقابل دوربین تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی پایتخت و با حضور قاضی نصرتی، سرپرست دادسرای ویژه سرقت پایتخت، سرهنگ علی ولیپور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ و افسر پرونده و تیم تحقیق صورت گرفت.

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که بانک ۱۰۴۰ صندوق امانات دارد که ۲۶۴ صندوق آن تحویل مشتری‌ها داده شده و از این تعداد ۱۶۸ صندوق مورد سرقت قرار گرفته است.

تاکنون حدود ۷۰ مالباخته پرونده سرقت از بانک ملی به شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت مراجعه و شکایت خود را ثبت کرده‌اند. یکی از افرادی که شکایت خود را ثبت کرده مرد طلافروشی بود که ۱۰ میلیارد تومان طلا در صندوق امانت بانک داشت. دیگری پزشک جراحی بود که ۶۵۰ میلیون تومان سکه و ارز داخل صندوق قرار داده بود. مرد میانسالی که از سال ۹۷ صندوق اجاره کرده بود نیز در میان شاکی‌ها بود ارزش اموال مسروقه وی ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، برآورد شده است.  شاکی بعدی فردی بود که ۱۳۰ سکه طلا و مقداری ارز در صندوق به امانت گذاشته بود. پس از بازسازی صحنه سرقت همچنان ثبت شکایت از شاکی‌ها و برآورد میزان سرقت‌ها ادامه دارد.

بنابر این گزارش، ساعت ۸ صبح دوشنبه ۱۶ خرداد خبر سرقت بزرگ از صندوق امانات بانک ملی مقابل دانشگاه تهران به پلیس اعلام شد. اما ۴۸ ساعت بعد سارقان شناسایی و ۱۰ نفر از آنها در تهران و شهرهای اطراف و سه نفر نیز در ترکیه بازداشت شدند. تحقیقات در رابطه با این سرقت ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ناشناس IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    15 1
    اولین اتفاقات اخذ مالیات از سکه ها و طلاها و گام بعدی ضبط ارز قاچاق بالای ده ه هزارتا...!!
  • سید IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    2 12
    الَّذی جَمَعَ مالاً وَ عَدَّدَهُ !! کسانی که این کار خود را زرنگی دانسته و به دیگران که چنین رفتاری ندارند طعنه هم می زنند و تمسخرشان می کنند! ترجمه آیاتی از سوره مبارکه همزه: وای بر هر بدجویِ بدگوی! کسی که دارایی می اندوزد و می شماردشان! گمان دارد همانا دارایی اش جاودانش می کند! هرگز؛ در ازا وی را به آن خُرد کننده درافتد! و تو چه دانی در باره آن خُرد کننده!
  • US ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    12 1
    در همه جای دنیا از جمله ایران - صندوق های امانات بیشتر توسط کسانی استفاده می شود که پول های غیر قانونی دارند و نمی خواهند در خانه یا محل کارشون نگه داری کنند. مثل پول های حاصل از رشوه - اخاذی - پورسانت های غیر قانونی - دزدی و مواد مخدر. پول شویی و فرار از مالیات. برابر گزارش شما تا کنون 77 نفر جلو آمده اند و شکایت کردند از 194 نفر دیگر خبری نیست. اداره آگاهی خوب است که به دنبال این 194 نفر برود ببنید چه دلیلی دارد که هنوز خودشون را نشان نداده اند؟!! این به نظر غیر طبیعی میآید و با طبع پول دوستان - طلا دوستان و ارز دوستان جور نمآید.
    • darab US ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      3 11
      بشر .البته اگه بهت گفت بشر . عجب خری هستی تو . !!!!؟
    • Roojaa IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      1 0
      جناب darab ! یا خر خودت هستی!! یا اینکه یکی از همین مالباختگانی هستی که به جای ارز و سکه و پول و یا هرگونه اسناد مالی، چیززززززز دیگه تو صندوق امانات گذاشتی؟!!
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      1 0
      تحقیق چه عیبی دارد؟؟؟ با شما موافقم
    • US ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      0 0
      آداره آگاهی به احتمال زیاد سوباق شغلی ، کیفری ، نشانی منزل و محل کار، و اصالت اوراق شناسایی صاحبان این صندوق را بررسی می کنه و از جواهرات کشف شده از سارقان عکس می گیره برای مطابقت با طلا ها و جواهرات گزارش شده سرقتی.
  • هوشنگ IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    0 0
    کاری می کنم که دیگر هیچ بانکی هوس کلاه گذاشتن سر مردم نکند آی مردم، در هیچ بانکی پول زیاد نگذارین اگر مجبورین 2 میلیون کافیه من سریعا در اولین فرصت پولهایم را از بانکها بیرون کشیدم و حالا آسوده هستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس