عدم تمرکز و ناراحتی اردونشینان؛ هشدار به تیم ملی

شاگردان دراگان اسکوچیچ با دو پاس اشتباه اولین دیدار جدی برای حضور در جام جهانی قطر را با شکست ۲ بر ۱ پشت سر گذاشتند.

به گزارش مشرق، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ بود که هیئت رئیسه فدراسیون تصمیم به عزل موقت عزیزی‌خادم گرفت و درنهایت چند روز پیش از اینکه جلسه سرنوشت‌‎ساز مجمع عمومی فدراسیون که منجر به عزل مهرداد سراجی نیز شد شکل بگیرد، رئیس سابق فدراسیون فوتبال با حکم کمیته اخلاق فرصت حضور در این جلسه و دفاع از خودش را هم پیدا نکرد.

در این  مدت اما برخلاف ادعای اعضای هیئت رئیسه و احسان اصولی سخنگوی فدراسیون که با قاطعیت ادعا داشتند کارهای اجرایی فدراسیون فوتبال با قوت در حال پیگیری است، تیم ملی فوتبال ایران شرایط بسیار بدی را تجربه کرده است و بازی‌های دوستانه تیم ملی نیز یکی یکی از کانادا گرفته تا اروگوئه لغو شدند؛ تا درنهایت از اردوی کانادا به اردوی قطر در شرایط آب و هوایی بسیار گرمی برسیم که صدای بازیکنان را درآورده و پس از چند روز بلاتکلیفی سرانجام بازی دوستانه مقابل الجزایر نهایی شد.

عدم تمرکز و ناراحتی اردونشینان؛ هشدار به تیم ملی/ در حالت عادی به الجزایر نمی‌باختیم

دیدار برابر الجزایر به عنوان اولین دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پس از راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۲ برگزار شد؛ جایی که شاگردان اسکوچیچ نیمه اول را با نتیجه یک بر صفر واگذار کردند و با وجود اینکه در نیمه دوم با تعویض‌های سرمربی کروات تیم ملی حساب کار به تساوی کشیده شد، در ادامه بار دیگر شاگردان جمال بلماضی شرایط را در دست گرفتند و گل دوم را هم وارد دروازه امیر عابدزاده کردند.

بیشتر بخوانید:

گلایه آزمون و طارمی از برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال

اما نکته قابل توجه هر دو گل، عدم تمرکز بازیکنان تیم ملی بود که با مصاحبه‌های پخش شده از برنامه فوتبال برتر نیز مشخص بود به وضعیت موجود تیم ملی و اردوی شکل گرفته در قطر اعتراض شدیدی دارند و هر کدام با ادبیات خاص خودشان نسبت به عملکرد تیم ملی در جام جهانی قطر واکنش نشان دادند.

عدم تمرکز و ناراحتی اردونشینان؛ هشدار به تیم ملی/ در حالت عادی به الجزایر نمی‌باختیم

شاگردان اسکوچیچ در واقع اگر با تمرکز بیشتری وارد زمین می‌شدند و احتمالا در شرایط بهتری می‌توانستند این فرصت مناسب تقریبا یکماهه برای هماهنگی را برگزار کنند، روی گل اول با اشتباه جهانبخش مهاجم الجزایر صاحب فرصت مسلم گلزنی نمی‌شد و در نیمه دوم هم امید نورافکن با دفع اشتباه توپ زمینه‌ ثبت گل دوم تیم حریف را مهیا نمی‌کرد؛ اشتباهاتی که معمولا نه از نورافکن به عنوان یکی از بهترین بازیکنان لیگ برتر فوتبال ایران سر می‌زند و نه جهانبخش که یکی از موفق‌ترین لژیونرهای تاریخ فوتبال کشور به  شمار می‌رود.

هر چه هست این روزها تیم ملی فوتبال ایران با شرایط بسیار بدی آماده حضور در مهم‌ترین رویداد فوتبالی جهان در قطر می‌شود. آنچه مسلم است نه بازیکنان تمرکز لازم برای کادر فنی را دارند، نه مربیان تیم ملی می‌توانند به طور صرف تمرکزشان را در شرایطی که تدارکات تیم با مشکل مواجه است، روی امور فنی بگذارند. 

عدم تمرکز و ناراحتی اردونشینان؛ هشدار به تیم ملی/ در حالت عادی به الجزایر نمی‌باختیم

در این شرایط باید امیدوار باشیم که فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه آن که به تازگی یکی از مخالفان خود را از صحنه بیرون کرده‌اند، با فراموش کردن اختلافات داخلی به فکر فراهم کردن بهترین امکانات برای تیم ملی فوتبال ایران باشند تا از رخ دادن فاجعه و شاید کسب بدترین نتایج تاریخ فوتبال ایران در جام‌های جهانی جلوگیری کرده باشند.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    4 0
    دوتا گل از روی پاس مدافعین!
  • الحق IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    4 0
    تفکر فدراسیون ضعیف فوتبال فقط صعود به جام جهانی است فقط همین وفقط 3بازی حالا شما هی نق بزنید
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    2 1
    اینها رو از کجا جمع کرده این مردک آورده تو تیم ملی.
  • هوشنگ IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 2
    درود بر شرف بازیکنان مربیان و خانواده های آنها ما فوتبال می خواهیم چکار ؟ بازیکنان مربیان شما اسباب خوشحالی ما را فراهم می کنید هیچ کس به شما توهین نکند مگر اینکه خری است که از طویله بیرون اومده هنوز به محیط جدید عادت نکرده درود بر شما
  • سعید IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    9 0
    کی گفته حتما باید از دروازه بانی با این توانایی ضعیف استفاده بشه ، فقط چون پسر ,عابدزاده هست؟!!!
    • محمد IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      دروازبان بازی های تدارکاتی باید دروازبان قهرمان لیگ برتر باشه یا بیرانوند یا آقازاده ی عابدزاده؟ خب این اسمش رانته دیگه چیه پس؟ توش بوی کثافت پول و حق خوری میاد... این اسکوچیچ پولکیه مگه مملکت ایران میفهمه؟ اون رفاه خودشو خانوادشو میفهمه کسیکه در حد تیم های لیگ دست دوم ایران هم نبود و نیست... از باشگاه رده پایین لیگ هم اخراج شد حالا این میخواد تیم بسازه بعضی که زیادم هست جاااااهلانه اشکال رو‌به کمبود بازی تدارکاتی میبینن!!! بعید میدونم با فساد بی ربط باشه! ما صدتا بازی تدارکاتی بزاریم بااین کادر فنی صدتا گند دیگه به بار میاد...
  • حسین IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 22
    کشوری ک رابطه خودشو با تمام دنیا قطع کرده باشه همینه دیگ هیچ کس حاضر نیست با ما بازی دوستانه برگزار کند خودتیم قطر از گرمای قطر فرار کرده رفته اسپانیا اردو زده اونوقت تیم ما رفته قطر اردو زده فقط چون مجانی بوده واقعا جای تاسف است
    • عباس حسن پور IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      عزیزم فشار دولت آمریکا باعث میشه کشورهای دیگر با ما بازی نکنند و گرنه ما به اروگوئه و نیوزلند هم پیشنهاد بازی دادیم.
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      ایران با همه دنیا دشمنی کرده است؟ یا دنیا مطیع آمریکا است و آمریکا خود را صاحب دنیا و از جمله ایران می داند و با ایران مستقل دشمن است؟ و خالا اصلا چنین فوتبال سیاسی که در دست آمریکا است ارزش دارد که اینهمه برایش هزینه شود؟ قبلا که اردو در آلمان زدند چی گیرشان آمد؟
  • عبدالعمر گمشاد زهی IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    سید مجید حسینی رو حذف کنین و کنعانی زادگان را بیارین و رضا شکاری و یونس شاکری و سعید رضایی را به تیم ملی دعوت کنین
  • رسولی IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    این تیم ملی نیست و تیم میلی.نوع بازی این بازیکنان در حد تیم های دسته دو ایران هست.این تیم اگر ده تا بازی تدارکاتی هم براش بزاری همین که هست چون پتانسیل و عیار بازیکنان بیشتر از این ها نیست. آخه نه نبوغی.نه خلاقیتی نه ابتکار عملی نه تاکتیکی و به شیوه ای حسن قلی بزن زیرش و برو جلو. نه اسکلت تیم نه کادر مربی گری و نه تعد زیادی از این بازیکنان در حد و اندازه تیم ملی نیستند. چرا اصرار دارند با روان و اعصاب مردم بازی کنند.این تیم زنگ تفریح تیم های دیگر در جام جهانی خواهد شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس