اختلافی با وزارت نداریم و رسالت خود را انجام دادیم/ برای انتخاب خبرگان به افراد نگاه نکردیم

دبیر کل کمیته ملی المپیک درباره اختلاف با وزارت ورزش در انتخابات سوارکاری گفت: اختلافی وجود ندارد و ما در قلمرو اساسنامه حرکت می‌کنیم.

به گزارش مشرق، کیکاووس سعیدی در خصوص نشست روز گذشته هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، اظهارداشت: نشست هیات اجرایی به میزبانی فدراسیون تکواندو برگزار و در ابتدا گزارشی توسط هادی ساعی ارائه شد. در ادامه دستورالعمل پیشنهادی در مورد انتخاب کارشناسان خبره مورد بحث و بررسی قرار گرفت و این دستورالعمل به تصویب هیات اجرایی رسید که انشاالله انتخاب کارشناسان خبره بر مبنا و انطباق با این دستورالعمل و شرایط احراز شده باشد.

وی در خصوص اینکه در انتخاب خبره ورزشی اولویت باید بر اصل آشنایی با مسائل مربوط به المپیک باشد و اضافه شدن شرط عضویت در هیات اجرایی این شائبه را ایجاد می‌کند که برخی اعضای این هیات به دنبال بازگشت مجدد به کمیته ملی المپیک از طریق خبره ورزشی هستند، گفت: چند شاخص در دستورالعمل انتخاب خبرگان ورزشی در نظر گرفته شده که یکی از آنها حداقل عضویت یک دوره‌ای در هیات اجرایی است و این موضوع مربوط به این دوره هم نیست بلکه در خیلی از ادوار افرادی بودند که در هیات اجرایی حضور داشتند.

سعیدی افزود: فردی که در یک دوره چهار ساله در ترکیب هیات اجرایی حضور دارد مطمئنا فردی است که با موضوع منشور، جنبش و ساختار المپیک آشنایی کامل پیدا کرده چون در متن موارد مربوطه قرار گرفته است.

اختلافی با وزارت نداریم و رسالت خود را انجام دادیم/ برای انتخاب خبرگان به افراد نگاه نکردیم

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا صرف داشتن همین یک شاخص یعنی حضور حداقل در یک دوره هیات اجرایی برای انتخاب به عنوان خبره ورزشی کفایت می‌کند یا خیر، عنوان کرد: به جز این شاخص، شاخص‌های دیگری نیز در انتخاب خبره ورزشی قرار داده شده است البته در این موارد در جلسه بحث و مشورت شد. در کلیت آیین نامه دو بحث وجود دارد؛ اول اینکه کارشناسان با پیشنهاد رئیس کمیته و تصویب هیات اجرایی انتخاب می‌شوند و دوم اینکه رئیس کمیته هم بر اساس این موازین پیشنهاد خود را ارائه می‌دهد. در این جلسه فقط دستورالعمل انتخاب خبره تصویب شد و روی فرد تصمیم‌گیری نشد. ما فقط روی شاخص‌ها صحبت کردیم یعنی ابتدا به افراد نگاه نکردیم و بعد زمینه حضور افراد خاص را ایجاد کنیم. به طور قطعی فقط تعیین شرایط احراز بود تا افرادی که حاضر می شوند با موضوع جنبش المپیک آشنا باشند.

کیکاووس سعیدی در پاسخ به این سوال که شرطی که برای انتخاب ۲ خبره ورزشی بانوان در آیین‌نامه آمده این شائبه را ایجاد می‌کند که تنها ۲ گزینه وجود دارد و راه برای افراد دیگر بسته شده، گفت: ما اصلا روی شخص خاصی جلو نرفتیم. رئیس فدراسیون المپیکی یکی از شروط بود که ذکر شده، مدیران خانم که در کادر سرپرستی بودند، مدیران ارشد اجرایی و ... از موارد مطرح شده است. البته ما بانوانی داشتیم که رئیس فدراسیون بوده‌اند و تاکید می‌کنم اصلا به شخص نگاه نکردیم تا زمینه برای حضور شخص خاصی فراهم شود یعنی موارد مطرح شده شخص محور نبود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوالی دیگر مبنی براینکه آیا در هیات اجرایی و جلسات دیگر کمیته موضوع اعتراض وزنه‌برداری مطرح شد یا خیر و اینکه این نگرانی وجود دارد با برنگشتن وزنه‌برداران وضعیت برای بازی‌های کشورهای اسلامی چه خواهد شد، عنوان کرد: لیست بلند به ستاد برگزاری بازی‌ها اعلام شده و ما براساس معرفی فدراسیون این کار را انجام دادیم. هیچ ورزشکاری خارج از لیست فدراسیون‌ها معرفی نشده است. از طرفی سیاست اصلی کمیته عدم دخالت در امور داخلی فدراسیون‌هاست اما کمیته اگر چالشی ببیند بررسی می‌کند تا با نقش نظارتی خود به حل مسئله کمک کند تا ورزش قهرمانی در آرامش حداکثری حرکت کند. نشستی که هم داشتیم در همین راستا و خیرخواهانه بود تا ببینیم چه کمکی می‌توانیم برای رفع چالش داشته باشیم. آقای صالحی‌امیری با وزیر ورزش قرار شد صحبت کند تا نگرانی ورزشکاران رفع و اگر کمبودی در اردوها بوده تدابیر لازم اخذ شود.

اختلافی با وزارت نداریم و رسالت خود را انجام دادیم/ برای انتخاب خبرگان به افراد نگاه نکردیم

وی در پاسخ به این پرسش که نمایندگان وزارت ورزش در جلسه روسای فدراسیون ها با حسین المسلم غیبت داشتند و آیا این غیبت دلیل خاصی داشته یا اختلافاتی بین وزارت و کمیته ملی المپیک بر سر انتخابات فدراسیون سوارکاری به وجود آمده است؟ تاکید کرد: اختلافی وجود ندارد. کمیته ملی المپیک ماموریت و رسالت خود را دارد و در قلمرو  اساسنامه حرکت می‌کند. اصل همیشه بر روی وفاق حداکثری بین وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است. علت اینکه نمایندگان وزارت ورزش در جلسه شرکت نکردند این بوده که قبل از نشست روسای فدراسیون‌ها، حسین المسلم و همراهان با وزیر ورزش جلسه‌ای را داشتند که خود من هم در آن جلسه حضور داشتم و مباحث خوبی هم مطرح شد.

سعیدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه کمیته ملی المپیک از این موضوع که فدراسیون سوارکاری در نظر دارد انتخابات را برگزار کند اطلاعی داشت یا خیر و این مسئله که انتخابات در کمیته ملی المپیک برگزار شد باعث دلخوری وزارت ورزش شده است، تصریح کرد: امکانات کمیته ملی المپیک از جمله سالن جلسات و همایش‌ها در صورتی که فدراسیونی درخواست کند و ظرفیت خالی داشته باشیم، در اختیار آنها قرار می‌گیرد. فدراسیون سوارکاری هم درخواست این را داشت که سالن جلسات در اختیارشان قرار بگیرد و ما این کار را برای همه فدراسیون‌ها انجام می‌دهیم.

وی در مورد اینکه ممکن است این مسئله باعث دلخوری وزارت ورزش شده باشد، تصریح کرد: موضوع پیچیده‌ای نیست و انشاالله با تدبیر وزارت ورزش و بررسی‌های لازم، آنچه به صلاح ورزش قهرمانی است اتفاق می‌افتد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس