کد خبر 1386443
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
گزارش نیویورک‌تایمز؛ هیولایی به نام «دونالد ترامپ»

یک روزنامه آمریکایی، رئیس‌جمهور جنجالی سابق ایالات متحده را هیولایی توصیف کرد که حاضر به کنار کشیدن از اقدامات و دروغ‌های زننده خود نیست.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در گزارشی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده آمریکا را یک «هیولا» خواند و نوشت که هیولاها آن چیزی که باید، نیستند.

نویسنده این مقاله در مقدمه نوشت که در حال خواندن «فرانکشتاین» اثر «مری شلی» است و هیولا فوق العاده است. او کار خود را با ظرافت ذهن و شیرینی خلق و خوی با خواندن «غم و اندوه یانگ ورتر» گوته و جمع‌آوری هیزم برای خانواده ای فقیر آغاز می‌کند اما خالق او، ویکتور فرانکنشتاین، او را رها می‌کند و حاضر نیست برای آرامش وی، برای او همسری قرار دهد. این موجود نمی تواند کسی را پیدا کند که با ترس و انزجار از ظاهر به هم دوخته شده و پوست و چشمان زرد و لب‌های سیاه او فرار و عقب‌نشینی نکند. او با تلخی به دنبال انتقام از خالق خود و جهان است.

نویسنده این مقاله با اشاره به این داستان در خصوص شخصیت این رمان گفت که این موجود می‌گوید: «هرجا سعادتی می‌بینم، که به تنهایی از آن مستثنی شده‌ام». من خیرخواه و خوب بودم. بدبختی از من یک شیطان ساخته است.»

بر اساس این گزارش، موجود این داستان، قبل از این که در انتهای کتاب در قطب شمال ناپدید شود، به این فکر می‌کند که زمانی «افکار افتخارآمیز بالایی» داشت تا این که «کاتالوگ وحشتناک» اعمال بدخیم او روی هم انباشته شد.

نویسنده این مقاله سپس ترامپ را با هیولای داستان فرانکشتاین مقایسه کرد و نوشت که هیولای شلی، برخلاف هیولای ما، خودآگاهی دارد و دلیلی برای ویران کردن دارد. او می‌داند که چگونه احساس گناه کند و چه زمانی صحنه را ترک کند. شرارت هیولای ما از روان‌پریشی نارسیسیستی محض سرچشمه می‌گیرد و او حاضر نیست صحنه را ترک کند یا از دروغگویی زننده خود دست بردارد.

وی در توصیف شخصیت ترامپ ادامه داد، حتی یک لحظه هم به ذهن دونالد ترامپ خطور نکرد که فتنه‌انگاری رئیس‌جمهور آمریکا برای این کشور یک امر ناتوان‌کننده و مخرب باشد. شیوه رفتار و منش ترامپ فقط راه دیگری برای امپراتور آشوب بود تا عنوان خود را برجسته کند.

این گزارش ادامه داد، پنجشنبه شب به فهرست وحشتناک اعمال ترامپ گوش دادیم. به قدری هولناک بود که درک آن دشوار بود.

نیویورک‌تایمز سپس به حوادث حمله هواداران ترامپ به کنگره در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۰ اشاره کرد و نوشت که جلسه استماع کمیته ۶ ژانویه کمیته مجلس نمایندگان در مورد ترامپ به عنوان یک هوسباز که تصادفاً به ریاست جمهوری رسید، نبود بلکه درباره ترامپ به عنوان یک هیولای بی‌رحم بود و بسیاری متقاعد خواهند شد که او باید به اتهامات جنایی متهم شود و به زندان بیفتد. او را زندانی کنید! این جلسه نشان داد که ترامپ برای سرنگونی دولت بسیار جدیت داشته است.

این گزارش ادامه داد که ترامپ به پیشنهاد دار زدن «مایک پنس» معاونش در مقابل کنگره به دلیل امتناع از کمک به ترامپ در پیشبرد اهدافش پاسخ مثبت داده است. او در آن روز با سردرگمی گفت: «شاید حامیان ما ایده درستی داشته باشند» و خاطرنشان کرد که معاون رئیس‌جمهورش «لایق آن است».

طبق این گزارش،   «لیز چنی» دختر «دیک چنی» معاون «جورج بوش» و از مخالفان ترامپ هوشمندانه از سخنان دستیاران سابق ترامپ استفاده کرد تا نشان دهد که ترامپ علیرغم ناله‌های بدخواهانه‌اش، می‌دانست که هیچ تقلبی در سطحی وجود ندارد که نتایج انتخابات را تغییر دهد.

«ویلیام بار» دادستان کل در  دولت ترامپ گفت: «من به صراحت اعلام کردم که با این ایده که بگوییم انتخابات به سرقت رفته است، مخالفم و به رئیس‌جمهور گفتم که این چیزها مزخرف است».

بر اساس این گزارش، یوانکا ترامپ با جدایی از موضع پدرش در یک گزارش ضبط شده گفت که نسخه بار از واقعیت را پذیرفته است و تصریح کرد: «من به دادستان کل احترام می گذارم. بنابراین من حرف او را پذیرفتم».

«مارک میدوز» رئیس دفتر سابق کاخ سفید گفت کارشناسان داده‌های دولت ترامپ به صراحت به او گفتند که او شکست خورده است.

این گزارش ادامه داد، ترامپ نمی‌توانست تحمل کند که به او برچسب بازنده بزنند. او از روی خودخواهی و شرارت محض، انتخابات را به طرز دیوانه‌واری زیر و رو کرد، زیرا می‌دانست که فریب مردم در رسانه‌های اجتماعی با دروغ بزرگ آسان است. برای او خوب بود اگر پیروانش قانون را زیر پا بگذارند و به پلیس حمله کنند و به زندان بروند، در حالی که او از دور «عشق» آن‌ها به خود را تمجید می‌کرد. شگفت انگیز است که هیچ قانون قانونگذاری کشته نشد.

نیویورک‌تایمز با اشاره به این موارد ادامه داد هیولای «فرانکنشتاین» تنها کسی نیست که «افکار افتخاری» را رها کرده است. در «اوالدا» تگزاس، در داستان غیرقابل درک این است که چگونه پلیس نجات دانش‌آموزان مدرسه را برای یک ساعت به تأخیر انداخت زیرا یک فرمانده نگران امنیت افسران خود بود.

نیویورک‌تایمز ادامه داد، این حیرت‌انگیز است که بسیاری از مردم هنوز ترامپ را در آغوش می‌گیرند، در حالی که آنقدر واضح است که او فقط به خودش اهمیت می‌دهد. او به سرعت دخترش ایوانکا را روز جمعه از میدان بیرون انداخت و نشان داد که نظر او اهمیتی ندارد زیرا «در بررسی یا نتایج انتخابات دخالتی نداشته است».

نویسنده این مقاله سپس در ارتباط با وقایع ۶ ژانویه کنگره نوشت، «کارولین ادواردز»  مأمور سرسخت پلیس کنگره که دچار ضربه مغزی شد، به چشمانش اسپری زوده شد و دوباره بلند شد تا به مبارزه بازگردد، یک منظره جهنمی را توصیف کرد.

او به یاد می آورد: «من در خون مردم می لغزیدم. «می‌دانی، من - داشتم مردم را هنگام سقوط می‌گرفتم. من - می دانید، من بودم - این قتل عام بود.»

این گزارش در پایان نوشت که ترامپ در سخنرانی ویران‌کننده خود در مراسم تحلیف وعده داد که به «قتل عام آمریکا» پایان دهد اما در عوض، او موجب کشتار شد. اکنون او باید برای تلاش برای کودتا و نه فقط در دادگاه افکار عمومی محاکمه شود.

روز جمعه ۲۰ خرداد ماه، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در واکنش به برگزاری جلسه استماع کمیته تحقیقات درباره حوادث ۶ ژانویه ۲۰۲۱، حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در آن روز را «بزرگترین جنبش» تاریخ آمریکا توصیف کرد.

ترامپ همچنین در بیانیه‌اش، به کمیته کنگره که در حال تحقیق در خصوص حمله به ساختمان کنگره است لقب «کمیته غیرمنتخب تبهکاران سیاسی» داد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت: «کمیته غیرمنتخب، یک دقیقه هم وقت صرف نکرده تا دلایل عزیمت شمار زیادی از مردم به واشنگتن دی‌سی‌ را -که تعداد آنها بسیار بیشتر از آن چیزی است که رسانه‌های جعلی علاقه‌ای به بیان آن داشته باشند- بررسی کند.»

او در ادامه گفت: «۶ ژانویه، فقط اعتراض نبود بلکه عظیم‌ترین جنبش در تاریخ کشورمان بود برای اینکه "آمریکا را دوباره باعظمت کنیم". موضوع آن انتخاباتی بود که در آن تقلب شد و به سرقت رفت و درباره کشوری که قرار بود به جهنم برود... و حالا کشورمان را ببینید.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    ترامپ ، پادشاه آمریکا :-)
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    ترامپ مرده
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    اوضاع در حال چرخش به سود ترامپ است عدم توافق ایران با دولت بایدن راه را برای برگشت دوباره ترامپ به قدرت را هموار می‌کنند.
  • عبدالله IR ۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    1 0
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    ترامپ حرامزاده
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
    0 0
    ارواح و خیر سرش متنفرم از کثافتی که سال ۹۸ جون عزیزترین سربازان کشورمون را گرفت لعنت خدا به تو ای نامرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس