کد خبر 1386376
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
نقد و بررسی گوشی هواوی مدل Y۶P

برند هواوی پس از سامسونگ دومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است که شامل گوشی‌های هوشمند رده بالا، سری MATE، سری P و گوشی‌های ارزان تری مثل گوشی هواوی مدل Y۶P است.

به گزارش مشرق، قرار گرفتن در بازار گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت بدون خدمات گوگل می‌تواند دشوار باشد پس گوشی هواوی مدل Y۶p مجبور است تلاش کند. با سه دوربین در پشت و یک باتری بزرگ، صفحه نمایش خوب، حسگر اثر انگشت و چهره، این گوشی قابلیت‌های قابل توجهی را در کنار خود قرار داده است. در این مقاله، قصد داریم نگاهی دقیق تر به این گوشی هوشمند ارزان قیمت بیاندازیم.

قاب، تجهیزات و عملکرد گوشی هواوی مدل Y۶p

این گوشی هوشمند در سه رنگ بنفش، سبز و مشکی موجود است. قاب پشتی گوشی براق است و فریم آن مات است. در قسمت جلویی یک فرو رفتگی کوچک وجود دارد که شامل دوربین جلویی است.

شما باید به درگاه microUSB بسنده کنید، همچنین ان اف سی وجود ندارد، بنابراین نمی‌توان از خدمات پرداخت تلفن همراه استفاده کرد. در عوض، این گوشی هوشمند با برخی از فرکانس‌های LTE ارائه می‌شود، بنابراین شانس بیشتری برای استفاده از اینترنت تلفن همراه در سفرهای خارجی وجود دارد.

گوشی موبایل هواوی مدل Y۶p با اندروید ۱۰ عرضه شده و رابط کاربری اختصاصی هوآوی EMUI ۱۰.۱ را دارا می‌باشد. سرویس‌های گوگل در این گوشی در دسترس نیستند، بنابراین باید بدون Play Store و سایر برنامه‌های گوگل کار کنید. در عوض، می‌توانید برنامه‌ها را از AppGallery Huawe دانلود کنید، که با برنامه‌های محبوب پر شده است اما برای مثال Netflix هنوز در دسترس نیست.

مشخصات گوشی هواوی مدل Y۶P +عکس

دوربین گوشی هواوی مدل Y۶p

در پنل پشتی این گوشی سه دوربین قرار دارد، دوربین اصلی دارای وضوح ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. زوم کردن در چندین مرحله بین زاویه باز و دوربین اصلی امکان پذیر نیست، فقط سوئیچ مستقیم است.

عکس‌های دوربین اصلی نوردهی خوبی دارند اما در جزئیات کمی ضعیف هستند و وقتی از فاصله نزدیک‌تر نگاه می‌کنید، خیلی واضح نیستند اما روشنایی خوبی دارند. لنز زاویه فوق عریض آن با جزئیات کمی عکس می‌گیرد. برای عکس‌های فوری، دوربین‌ آن مشکلی ندارد، اما اگر می‌خواهید انعطاف‌پذیری بیشتر و یک دوربین بهتر داشته باشید، باید گوشی گران‌تری را خریداری کنید.

فیلم ها را می‌توان با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و حداکثر سرعت ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کرد، فوکوس خودکار در اینجا بسیار کند است اما در غیر این صورت کیفیت تصویر فوق العاده‌ای برای این گوشی ارزان قیمت دارد. از لنز عریض نیز می‌توان برای فیلم ها استفاده کرد.

دوربین سلفی گوشی هواوی مدل Y۶p دارای رزولوشن ۸ مگاپیکسلی است. در نور کم، فقط با یک صفحه نمایش روشن که سوژه عکاسی را روشن می‌کند قابل استفاده است. در نور معمولی، تصویر در جزئیات خیلی واضح نیست، اما برای عکس های فوری کافی است.

مشخصات گوشی هواوی مدل Y۶P +عکس

صفحه نمایش گوشی هواوی مدل Y۶p

این گوشی دارای صفحه نمایش IPS با رزولوشن ۱۶۰۰×۷۲۰ یک تصویر خوب و قابل قبول را به شما ارائه می‌دهد. گوشی آنر مدل ۹X Pro یک مدل گوشی برای کسانی است که به دنبال وضوح بیشتر هستند، اما با این وجود، به سختی پیکسل های جداگانه قابل مشاهده هستند و صفحه نمایش نسبتاً واضح به نظر می‌رسد.

روشنایی صفحه نمایش قابل قبول‌تر است. با میانگین ۵۳۸ درخشندگی، گوشی هواوی مدل Y۶p به طور قابل توجهی روشن‌تر از گوشی‌های مشابه خود است.

زمان پاسخگویی نمایشگر نشان می‌دهد که صفحه چقدر سریع می‌تواند از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر کند. زمان پاسخ آهسته می‌تواند منجر به تار به نظر رسیدن اجسام شود. صفحه نمایش گوشی هواوی مدل Y۶p، زمان پاسخگویی نمایشگر خوب و سریعی دارد.

کارایی و عمر باتری گوشی هواوی مدل Y۶p

مدیاتک پردازنده‌ هشت هسته‌ای هلیو پی ۲۲ مسئول عملکرد گوشی هواوی مدل Y۶p‌ است، اگرچه احتمالاً به دلیل رم ۳ گیگابایتی تا حدودی کند عمل می‌کند اما به طور کلی، عملکرد آن برای استفاده روزمره کافی است.

بلندگوی مونو کوچک در لبه پایینی صدای بسیار بلند و دلپذیری در گوش دارد. با کم کردن صدا، آوایی که به گوش شما می‌رسد تا حد بسیار زیادی گرفته می‌شود. پخش صدا از طریق بلوتوث یا کابل ۳.۵ میلی متری بدون مشکل کار می‌کند.

گوشی موبایل هواوی مدل Y۶p، دارای یک باتری لیتیوم - پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است. با این گوشی می‌توانید ساعت‌ها بدون نگرانی از خالی شدن باطری در اینترنت بگردید و به تماشای فیلم بپردازید. همچنین این گوشی از قابلیت شارژ معکوس پشتیبانی می‌کند. حتی می‌توان گفت شما نیازی به پاوربانک ندارید.

مشخصات گوشی هواوی مدل Y۶P +عکس

گوشی هواوی مدل Y۶p‌ یک گوشی هوشمند میان رده با تجهیزات معقول با عمر باتری خوب است. این واقعیت که برای همه مناسب نیست به دلیل نبود سرویس‌های گوگل است که دسترسی به بسیاری از برنامه های محبوب را دشوار می کند.

با خرید آن می‌توانید سه دوربین با پول بسیار کمی که کرده‌اید، دریافت کنید. قدرت پردازشی گوشی نسبت به محدوده قیمت آن مناسب است، صفحه نمایش خوبی دارد، رنگ‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد و حتی در نور کم سوسو نمی‌زند.

منبع:اقتصاد آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس