کد خبر 1386364
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
خاطره بد سرمربی الجزایر از ایران

جمال بلماضی در جام ملت‌های آسیای ۲۰۱۵ به‌عنوان سرمربی قطر مقابل تیم ملی ایران طعم تلخ شکست را چشید و حالا در قامت سرمربی الجزایر به دنبال جبران این شکست است.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران امشب (شنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران در دیداری دوستانه به مصاف تیم ملی فوتبال الجزایر می‌رود تا نخستین بازی خود را در راه آماده‌سازی جام‌جهانی به انجام برساند.

هدایت الجزایر بر عهده جمال بلماضی است. سرمربی ۴۶ ساله و شناخته شده‌ای که از سال ۲۰۱۹ سکاندار تیم ملی کشورش شده است. او البته متولد فرانسه است و در تیم‌های شناخته شده‌ی فوتبال فرانسه به میدان رفته است. بلماضی حتی مدتی برای منچسترسیتی هم بازی می‌کرد.

او در دوران مربیگری‌اش اما سابقه رویارویی با تیم ملی ایران و باشگاه‌های ایرانی را دارد. سرمربی کنونی تیم ملی الجزایر تا به حال در ۱۱ مسابقه با ایران و تیم‌های ایرانی چهار برد، چهار باخت و سه تساوی را تجربه کرده است. او در قامت سرمربی تیم‌های لخویا(الدحیل) و تیم ملی قطر برابر تیم‌های ایران، ذوب‌آهن، سپاهان، استقلال خوزستان و پرسپولیس مصاف داشته است.

مهمترین دیدار اما مربوط به شکست قطر در دور گروهی جام ملت‌های آسیای سال ۲۰۱۵ است. وقتی که عنابی‌پوشان مغلوب تیم کارلوس کی‌روش شدند. تک گل ایران در آن مسابقه به وسیله سردار آزمونِ جوان به ثمر رسید.

حالا بلماضی برای جبران مافات و یا انتقام به مصاف ایران آمده تا بتواند اتفاقات هفت سال پیش را به دست فراموشی بسپارد.

خاطره بد سرمربی الجزایر از ایران

خاطره بد سرمربی الجزایر از ایران

خاطره بد سرمربی الجزایر از ایران

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس