نروژ

اقدام دولت نروژ در تصویب طرح علامت‌گذاری تولیدات شهرک‌های صهیونیست‌نشین در فلسطین اشغالی، با اعتراض تل آویو همراه شد.

به گزارش مشرق، نروژ با تبعیت از اتحادیه اروپا طرحی را برای علامت‌گذاری و شناسایی تولیدات شهرک‌های صهیونیست‌نشین در فلسطین اشغالی، تصویب کرده است. اقدامی که با اعتراض و محکومیت از سوی تل‌آویو همراه شد.

دولت نروژ، جمعه پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نشان «ساخت اسرائیل» برای تولیداتی که از اراضی اشغالی پیش از ۱۹۶۷ وارد شوند، استفاده می‌شود. این اقدام در خصوص تولیداتی که از اراضی اشغالی در بلندی‌های جولان، کرانه باختری و قدس شرقی وارد شوند، از جمله کشمش، روغن زیتون، انواع میوه و سبزیجات صورت می‌گیرد. 

بیشتر بخوانید:

افزایش روزافزون فقر در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی

در عین حال وزیر خارجه نروژ در توضیح این تصمیم اتخاذی گفت:«این اقدام به هیچ وجه به معنای تحریم اسرائیل نیست و تحریم یک سیاست بد است.  نروژ روابط خوبی با اسرائیل دارد و این باید ادامه یابد».

کمیساریای اروپا در سال ۲۰۱۵ قانون مشابهی را تصویب کرد و از کشورهای عضو خواست آن را اجرا کنند. این قانون با تصمیم دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ تأیید شد.

اسلو در این باره گفت: تصمیم دیوان دادگستری اتحادیه اروپا با استناد بر ضرورت عدم گمراهی مصرف‌کنندگان به دلیل نبود علامت‌هایی در خصوص محل تولید محصولات اتخاذ شده است.

در واکنش به این اقدام، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، با صدور بیانیه‌ای با اشاره به اهمیت نقش نروژ در تقویت روابط میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها به عنوان یک میانجیگر دیرینه، اعلام کرد که این تصمیم نروژ بر روی روابط دوجانبه میان تل‌آویو و اسلو تاثیر منفی خواهد گذاشت .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بختیاری IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    2 0
    صهیونیست های بزدل وحشی بزودی زود برچسب سرزمین های اشغالی به فلسطین تغییر خواهد کرد وشماها در دستگاه گوارش ماهی و کوسه های مدیترانه هضم که نخواهی شد فقط دفع شده به شکل روان روشی.تـــــــــمــــــــــــــــــــــــــام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس