کد خبر 1386214
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۳
ستاره‌های میلان و ناپولی مقابل شاگردان اسکوچیچ

تیم ملی فوتبال الجزایر با تغییرات فراوانی به مصاف ایران می‌رود، ولی در این بین احتمالا شاهد حضور ستاره‌های میلان و ناپولی در ترکیب این تیم آفریقایی خواهیم بود.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران در تنها بازی دوستانه خود در پنجره کنونی فیفا، باید امشب (یکشنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به وقت تهران در قطر مقابل الجزایر صف‌آرایی کند.

تیم جمال بلماضی پس از حذف در دور گروهی جام ملت‌های آفریقا و عدم صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ حالا با یک انقلاب مواجه و دست‌خوش تغییرات فراوانی شده است.

آنها در مسابقات انتخابی جام ملت‌های آفریقای سال ۲۰۲۳، دو بازی نخست دور گروهی را برگزار کردند و به ترتیب با نتیجه مشابه ۲ بر صفر از سد اوگاندا و تانزانیا گذشتند تا با ۶ امتیاز در صدر جدول قرار بگیرند. اکنون این تیم باید در دیداری تدارکاتی مقابل ایران قرار بگیرد. مسابقه‌ای که به قول بلماضی حکم یک بازی مهم برای نفرات تازه‌ دعوت‌شده و جوان‌تر را دارد.

همانگونه که شنیده‌اید در اردوی کنونی ستاره‌هایی چون ریاض محرز، یاسین براهیمی، سعید بن‌رحمه، سفیان فغولی، بغداد بونجاح و ... دعوت نشده‌اند و بازیکنانی چون عیسی مندی، رایس امبولحی، اسلام اسلیمانی و ... هم با نظر کادرفنی و به خاطر استراحت در جدال با شاگردان دراگان اسکوچیچ در میدان حاضر نیستند.

این یعنی با الجزایر متفاوتی روبرو خواهیم بود. بدون شک اگر مهره‌های اصلی این تیم مقابل یوزهای ایرانی به میدان می‌رفتند، می‌توانستیم از این مسابقه به عنوان مسابقه‌ای مناسب یاد کنیم اما الجزایرِ پیش رو اصلا آن تیمی نیست که انتظارش را می‌کشیدیم.

ستاره‌های میلان و ناپولی مقابل شاگردان اسکوچیچ

با این حال تیم ملی فوتبال الجزایر همچنان ستاره‌هایی را در ترکیب خود دارد که بتواند تا حدی حریفی سرسخت برای ملی‌پوشان باشد. رامی بن‌سبعینی (مونشن‌گلادباخ/مدافع)، اسماعیل بین‌ناصر (میلان/ هافبک)، یوسف بلیلی (برست فرانسه/ مهاجم)، رشید غزال (بشیکتاش ترکیه/ مهاجم) و آدام اوناس (ناپولی/وینگر) مهمترین بازیکنان کنونی تیم ملی الجزایر هستند که حداقل از سوی رسانه‌های رسمی خبری مبنی بر بازی نکردن‌شان مقابل ایران منتشر نشده و باید امیدوار باشیم حداقل آنها مقابل ستاره‌های ایران به میدان بروند.

ایران و الجزایر تاکنون چهار مرتبه به مصاف یکدیگر رفته‌اند. ۲ برد برای ایران و ۲ پیروزی برای حریف آفریقایی به ثبت رسیده است. مسابقه اول و آخر حکم دیدارهایی تدارکاتی را داشت که اولی را الجزایر در سال ۱۳۶۰ برد و دومی با گل‌های سردار آزمون و مهدی طارمی با پیروزی ۲ بر یک نماینده آسیا در سال ۱۳۹۷ خاتمه پیدا کرد. ۲ دیدار دیگر اما در مسابقه بین قهرمان آسیا و آفریقا شکل گرفت که بعد از پیروزی ایران در تهران با نتیجه ۲ بر یک، الجزایر در خانه با یک گل برد و به خاطر گل زده بیشتر فاتح آن جام شد.

الجزایری‌ها بابت فوت بلال بن‌حموده بازیکن تیم (ب) کشورشان در یک تصادف رانندگی و درست یک روز پس از گلزنی برای تیم کشورش در دیدار با کنگو سوگوار هستند. همچنین رباح ماجر، اسطوره فوتبال الجزایر نیز به خاطر کلاهبرداری به ۶ ماه حبس محکوم شد تا شوکی دیگر به کاروان تیم ملی الجزایر وارد شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس