خودروی کلاسیک ۴۸۰ هزار یورویی پورشه وارد بازار می‌شود

۹۲۸ ریستومد، جدیدترین خودرو پورشه است که در سال ۲۰۲۴ تحویل مشتریان خواهد شد.

به گزارش مشرق، پورشه ریستومد ۹۲۸، با قیمت ۴۸۰ هزار یورو عرضه خواهد شد. این کوپه جدید همان ظاهر نسل قبل را دارد، اما پانل‌های بدنه با قطعات فیبر کربنی، در آن جایگزین شده و نمای جلویی دارای چراغ‌های مستطیلی و یک سری ورودی‌های کوچک، در نوک دماغه است.

این ۹۲۸ به جای لاستیک‌های ۱۶ اینچی، روی چرخ‌های ۱۸ اینچی سوار می‌شود و قدرت آن را همچنان یک موتور V۸ تنفس طبیعی با خروجی ۴۰۰ اسب بخار تامین می‌کند.

قدرتمندترین ۹۲۸ موجود در آمریکا، ۳۵۰ اسب بخار قدرت دارد و گیربکس پنج سرعته دستی، جای خود را به گیربکس شش سرعته داده؛ سایر ارتقاهای مکانیکی شامل محورهای جدید، دمپرهای فعال، ترمزهای ارتقا یافته و فرمان الکتریکی تطبیقی است.

کابین ۹۲۸ با ترکیبی از چرم قهوه‌ای Foglizzo و Alcantara پوشش داده شده، کنسول مرکزی دارای سیستم اطلاعات سرگرمی Porsche Classic Management است و داشبورد، یک سرعت سنج دیجیتالی با استفاده از نمایشگر پیکسلی دارد.

تولید ۹۲۸ در سال ۱۹۷۷ آغاز شد و برای مدتی، پورشه فکر می‌کرد که گرند تور با موتور V۸، حتی ممکن است جایگزینی برای ۹۱۱ قدیمی در خط تولید خود باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    0 0
    این چییییییییییییه آخه؟. قیافه هم که نداره... حالا چون پورشه هست باید آب از دهن همه راه بیفته؟؟؟؟!. خوشکلی بنز c200 رو ببین حظ ببر منت پورش رو هم نکش.
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    1 0
    قبل ز آنکه به پراید فحاشی کنید و تحقیر ملی را کلید بزنید به یاد آورید ۴۸۰ هزار یورو یعنی درآمد دهسال یک شهروند متوسط آلمانی. این یعنی فاجعه. یعنی خدمتگذاری محض صاحبان صنایع برای نوکری برای ثروتمندان. این نوع تبلیغات هدفی جز تحقیر اقشار شرافتمند متوسط و فقیر و تشویق آنها به دزدی و فساد. اینها پیشرفت علم نیست بلکه سقوط اخلاق و انسانیت است. وانگهی، این خودرو ها حتی برای همان ثروتمندان هم جز برای تفاخر و مراسمهای خاص استفاده ای ندارند و در عمل بیشتر سال را در پارکینگها می مانند. اسراف وحشیانه و احتکار ثروت یعنی همین. اسلام می گوید تو کارت با یک خودروی خیلی ارزانتر هم راه می افتد. پس همان خودروی ارزان را سوار شو اما بقیه پولت را صرف کمک به فقرا کن و یا اصلا صرفه کار و تجارت کن و به جریان بینداز. اما تبدیل ثروت به کالای لوکس یعنی خارج کردن پول از جرخه مولد اقتصاد. همین مساله عامل بحرانهای بزرگ رکود و تورم است. رکود به دلیل خروج ثروت از چرخه مولد و تورم به دلیل اینکه دولتها مجبور به چاپ پول برای جبران ثروت از دست رفته می کنند. و به این ترتیب کل دنیا با رکود تورمی مواجه می شود. البته برای کشورهایی مثل ایران قطعا این تاثیر به دلیل ناچیز بودن پول واقعی در گردش، بسیار شدیدتر است.
    • عبدالله DE ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      0 1
      ممنون میشم ارزان ترین خودرو ایرانی رو نام ببری؟ الان فکر میکنم سمند و تیبا ارزانترین هستند که قیمت کارخانه اش اگر قرعه کشی ببری معادل چند سال حقوق یک شهروند متوسط هست. حالا اینو داری با یک خودرو بشدت لوکس مقایسه میکنی. میگی اونا بدن
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
      1 0
      خود رو سازان ما انصافا در تقلید بدیها از همکاران اروپایی خود استادند. اما البته کیفیت آنها را هم ندارند. اما اصل تفکر اشرافی پروری از آنجا وارد شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس