image.png

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هدف اصلی دیوان محاسبات آموزش و هدایت است، گفت: کار دیوان مچ گیری نیست و به دنبال پیشگیری از وقوع تخلفات و جرم در حوزه های بودجه و عملکردی دستگاه‌هاست.

به گزارش مشرق؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم ظهر امروز در دیدار با معاون اجرایی دیوان محاسبات کشور ضمن تبریک و تمجید از موفقیت دیوان محاسبات با بیان اینکه سابقه نداشته که گزارش‌های تفریغ بودجه به موقع آماده شود، اظهار کرد: این اقدام جدیدی است که در این دوره مدیریت دیوان محاسبات شاهد آن هستیم و این موفقیت بسیار بزرگی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هر دستگاهی اگر عملکردش درست باشد باید از ورود دیوان محاسبات استقبال کند، گفت: ورود دیوان محاسبات در حسابرسی دستگاه‌ها به سود آنهاست و موجب می شود که دستگاه‌ها نقض‌های خود را متوجه شوند و این بد است که برخی با ورود دیوان محاسبات مخالفت می‌کنند و نشان دهنده آن است که تخلفی در آنجا صورت گرفته که از ورود دستگاه حسابرسی هراس دارند.

آل هاشم: کار دیوان محاسبات مچ گیری نیست/ ورود دیوان محاسبات به حسابرسی دستگاه‌ها به سود آنهاست

وی با ذکر خاطره از دوران مدیریتش در ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: زمانی که در ارتش بودم سه نفر از نیروهای قدیمی حسابرسی ارتش را مامور کردم تمام حساب‌های مجموعه‌های تحت امر را از زمان تصدی مسئولیتم بررسی کنند.

 آل‌هاشم با بیان اینکه هدف اصلی دیوان محاسبات آموزش و هدایت است، خاطرنشان کرد: کار دیوان مچ گیری نیست و به دنبال پیشگیری از وقوع تخلفات و جرم در حوزه های بودجه و عملکردی دستگاه‌هاست و این عمل پیشرفت را در عملکردها به دنبال دارد؛ کما اینکه شاید برخی مدیران به دلیل فقدان آگاهی و آموزش سهوا اشتباه کنند اما این حسابرسی و بازرسی‌ها موجب هدایت دستگاه‌ها می‌گردد.

وی در ادامه به بایدهای محاسبه نظارت در نگاه امیر مومنان (ع) پرداخت و افزود: بازرسی مداوم و مستمر، آسانگیری بر مردم، مراقبت دائمی و کنترل‌های پنهانی از مسئولان و تفاوت قائل نشدن میان فامیل و غریبه‌هاست.

امام جمعه تبریز تمجیدهای رهبری را افتخار برای دیوان محاسبات دانست و تاکید کرد: این تمجیدهای مقام معظم رهبری همچون مدالی درخشان است.

امام جمعه تبریز در پایان با ابراز رضایت از عملکرد رئیس اداره کل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی، اقدامات این اداره در استان را موثر دانست.

پیش از صحبتهای نماینده های ولی فقیه در آذربایجان شرقی،  محمد علی زهره ای و روح الله اکبری،معاون پشتیبانی و اجرایی و مدیر کل هماهنگی امور استانهای دیوان محاسبات کشور به تببین رویکردها، برنامه ها و دستاوردهای دیوان محاسبات در دوره اخیر پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس