کد خبر 1385464
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
ایران باید عضویت در آژانس را به تعلیق درآورد

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه ایران باید عضویتش در آژانس را به تعلیق درآورد، اظهار کرد: آژانس در نقش جاسوس صهیونیست‌ها نیز ظاهر شده است.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی،  ضمن بی‌پایه و اساس خواندن ادعاهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تصویب قطع‌نامه ضد ایرانی اخیر شورای حکام گفت: اگر کارنامه گفتگوهای ۲۰ ساله گذشته جهوری اسلامی ایران با سه کشور شرور اروپایی و آمریکای جنایتکار را پیگیری کنیم، متوجه می‌شویم که استکبار جهانی خودش را در حوزه طلبکار و ایران را بدهکار جلوه می‌دهد. به دروغ گفتند که ایران می‌خواهد به سلاح هسته‌ای متوسل شود، در حالی که خودشان دارای انبوهی از سلاح‌های هسته‌ای هستند.

وی اضافه کرد: ایران بارها اعلام کرده که سلاح هسته‌ای نمی‌سازد و این کار را هم به دلیل خوشایند غرب و اروپا انجام نمی‌دهد؛ بلکه به دلایل ایدئولوژیک و حقوق بشر است. آن‌ها این دروغ را ابداع کردند و جمهوری اسلامی هم برای اثبات حقانیت خویش، عضو سازمان انرژی اتمی جهانی شد. در دولت‌های گذشته نیز اتهاماتی را به ایران وارد کرده بودند که توانستیم به آن‌ها پاسخ دهیم.

انبارلویی با بیان اینکه ایران پس از برجام به تعهدات خویش عمل کرده است، اظهار کرد: آژانس ۱۷ بار اعلام کرد ایران به تعهدات خویش عمل کرده؛ اما آمریکا و اروپا به قرارداد پایبند نماندند و وقتی به جهان ثابت شد، آن‌ها در موضع بدهکار قرار گرفتند. اکنون برای فرار از این وضعیت، ادعاهای پوچ و بی‌اساسی را مطرح کردند تا وضع را به نفع خودشان تغییر دهند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: جالب این است که این ادعاها از سوی رژیم صهیونسیتی مطرح شده که خودش دارای سلاح هسته‌ای بوده، عضو آژانس هم نیست و حتی اجازه نمی‌دهد که مأموران آژانس در فاصله ۱۰۰ کیلومتری تأسیسات دیمونا قرار بگیرند. خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران مقابل این بازی‌های تبلیغاتی آن‌ها ایستاد. وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی موضع مناسبی گرفتند و آژانس را تهدید به خروج از عضویت آژانس در صورت ادامه دادن به فریب‌کاری کردند.

وی ضمن اشاره به اینکه روسیه، چین، هند و پاکستان به این قطع‌نامه رأی ندادند. گفت: جمعیت این کشورها معادل نیمی از جمعیت جهان است. ۳۰ عضو دیگر شورای حکام که رأی مثبت دادند، به ۵۰۰ میلیون نفر هم نمی‌رسند. این‌ها اگر بخواهند به بازی خود ادامه دهند، ایران اهرم‌هایی برای اعمال فشار به آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی دارد که از آن استفاده خواهد کرد.

انبارلویی افزود: تهدیدهایی که می‌شنویم مبنی بر برگشتن تحریم‌ها و به وجود آمدن جنگ، همه بلوف است، زیرا اولاً هم‌اکنون نیز تمام تحریم‌ها علیه ایران در حال اعمال شدن است؛ ثانیاً اگر قصد جنگ داشتند باید زودتر از این‌ها یعنی زمانی که پهباد پیشرفته‌شان یا پایگاه عین‌الاسد را زدیم، حمله می‌کردند؛ اما خودشان می‌دانند که با ایران نمی‌توانند مقابله کنند. در یک چشم به هم زدن، تمام تعادل نظامی آن‌ها در دنیا برهم خواهد خورد. تهدیدهای نظامی و قطع‌نامه‌ای آن‌ها قطعاً نمی‌تواند بر ایران تأثیری داشته باشد و ملت و دولت به راه‌شان ادامه خواهند داد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه ایران باید در واکنش به این اقدام آن‌ها، عضویت خویش در آژانس را به تعلیق درآورد، ابراز کرد: آژانس نه تنها به تعهدات خویش عمل نکرده بلکه در نقش جاسوس صهیونیست‌ها نیز ظاهر شده است. آن‌ها اطلاعات دانشمندان ایرانی را به رژیم صهیونیستی داده‌اند و مانع پیشرفت ایران می‌شوند. ایران باید با یک حرکت انقلابی، به تعامل یک‌طرفه خویش با آژانس پایان داده و به آمریکا و رژیم صهیونیستی درسی بدهد که عبرت تاریخی دیگران شود.

انبارلویی درباره برخورد آژانس با کشور کره شمالی خاطرنشان کرد: غربی‌ها و اروپایی‌ها کمک کردند که کره شمالی، بمب هسته‌ای خویش را بسازد. ایران که به هر حال قصد ساخت سلاح هسته‌ای را ندارد؛ اما دیدیم که کشورهای کمک‌کننده به کره شمالی از ساخت سلاح و بمب اتمی آن‌ها جلوگیری نکردند. این بازی‌ها صرفاً بهانه‌ای برای فشارهای اقتصادی و سیاسی به ایران است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    13 4
    بسیار پیشنهاد و اقدام عالی هست.
  • DE ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    13 7
    آفرین، راه ما همینه، منطق دنیا منطق زوره.
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    7 3
    تازه اینقدر افتخار می کنید که بیشترین بازرسی جهان را دارید!! حال بماند که بتن هم ریختید آن هم غیر قانونی چون از قانون همان آژانس تخطی نکردید که بتن ریختید! ذلت بیشتر از این؟
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    7 14
    دوران احمدی نژاد و تحریم کاغذ پاره دوباره شروع شد.ولی مسئولان عزیز مردم اون مردم ۲۰سال قبل نیستم از ما گفتن.مشرق جون پایین این متن زیبا قیمت دلار بزن
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    12 3
    درود بر جناب انبارلویی عزیز، فرمایش ایشان مثل همیشه متین و منطقی است،
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    7 4
    تهدید به خروج از پروتکل الحاقی کنید و نه تهدید به خروج از آژانس! اسقاطیل هم عضو آژانس هست!
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    11 3
    احسنت ، دقيقأ همینطوره!!
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    13 5
    درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، اعلام رسمی پایان مذاکرات، و خروج قاطعانه، مقتدرانه، آنی، مطلق و بدون شرط از برجام، پیمان عدم اشاعه (NPT) و پروتکل الحاقی آن؛ و خاتمه دادن به هرگونه همکاری و پاسخ‌گویی به جاسوسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به بهانه‌ی بازرسی، آخرین اطلاعات نظامی و مشخصات دانشمندان کشورمان را به دست آورده و برای خرابکاری در تأسیسات هسته ای و نظامی و ترور دانشمندان کشورمان، در اختیار آمریکا و رژیم درمانده‌ی صهیونیستی قرار می‌دهند؛ و جمع‌آوری تمام دوربین‌های آنان و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان مورد نیاز کشور؛ و پیگیری برای تنظیم و صدور قطعنامه بر علیه آمریکا، انگلیس و فرانسه به‌خاطر تجهیز آن رژیم پوسیده، جعلی و موقتی به تسلیحات هسته‌ای بر خلاف ماده‌ی 2 پیمان عدم اشاعه است، که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن در آینده‌ی بسیار نزدیک هستیم.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    5 4
    ایران باید در واکنش به این اقدام آن‌ها، عضویت خویش در آژانس را به "تعلیق" درآورد/// 100 درصد موافقم. از آژانس خارج نشویم ولی بگوییم تا آدم نشین ما نمی یایم.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    7 6
    احسنت
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    خب آخرش چی؟ به فرض اصلا بمب اتم هم ساختیم بعدش می خوایم چه کار کنیم؟
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    احسنت خواسته مردم هم همين است
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    کاسب تخریم بیشترید؟! همینکه تعهدات برجامی رو فعلا کنار بزاریم کافیه.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    نمیتونین از پروتکل الحاقی خارج بشین فقط بلوف میزنید
  • اسد IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    سازمان ملل زیر مجموعه پنتاگون هست !!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس