کد خبر 1384969
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۴
پلاسخارت مجری برنامه های آمریکا در عراق است

یکی از اعضای ارشد ائتلاف دولت قانون هشدار داد که نماینده سازمان ملل در عراق، مجری برنامه های آمریکا در عراق است.

به گزارش مشرق به نقل از المعلومه، جاسم البیاتی، عضو ارشد ائتلاف دولت قانون، در سخنانی تاکید کرد که تصمیم شورای امنیت برای تمدید ماموریت جنین هنس پلاسخارت برای چهار سال دیگر به دلیل عدم تکمیل پرونده هایی است که از سوی ایالات متحده آمریکا و برخی دشمنان به او محول شده است.

وی با بیان این موضوع تصریح کرد: ماموریت جنین پلاسخارت در چهار سال گذشته، ثابت کرده است که وی طرفدار برخی از گروه های سیاسی است که برنامه های آمریکا و برخی کشورهای مخالف روند سیاسی موجود در عراق را اجرا می کنند.

وی افزود: پلاسخارت همواره در شورای امنیت سازمان ملل و در گزارش های خود به بیان و بزرگنمایی نکات منفی و دروغ پردازی نسبت به وضعیت موجود عراق می پردازد.

البیاتی تصریح کرد: تمدید ماموریت نماینده سازمان ملل برای تکمیل دو هدف قرار گرفت: اول اینکه نقش گسترده تری به اقلیم کردستان داده شود و دوم اینکه نقش دولت فدرال تضعیف شود. ضمن اینکه تلاش پلاسخارت بر این است که نیرهای سنی زیر چتر مسعود بارزانی فعالیت کنند.

گفتنی است که مردم و سیاستمداران عراقی از دخالت نماینده سازمان ملل در امور عراق به شدت انتقاد کرده و موضع گیری وی را باعث هرج و مرج در روند سیاسی و امور انتخابات این کشور دانسته اند.

چندی قبل هم علی الفتلاوی عضو ائتلاف فتح عراق «جنین پلاسخارت» را به در پیش گرفتن سیاست خصمانه و به هم ریختن و ایجاد هرج و مرج سیاسی در عراق متهم کرد و گفت: پلاسخارت گزارش خلاف واقع به شورای امنیت ارائه داده است و سازمان ملل در حال حاضر نقش خصمانه در قبال عراق دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 0
    سازمان های بین المللی عملا مزدوران شیطان بزرگ آمریکا هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس