کد خبر 1384676
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
روسیه

وزارت دفاع روسیه از برگزاری تمرین هوایی مشترک با سوریه در این کشور خبر داد.

 به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه از اجرای تمرین هوایی مشترک این کشور و سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور و سوریه روز سه شنبه رزمایش هوایی مشترکی را که نخستین نوع خود از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین بشمار می رود به اجرا گذاشتند.

در این تمرین که در آسمان سوریه انجام شد دو هواپیمای روسی از نوع سو-۲۵ و شش هواپیمای سوریه از نوع میگ ۲۳ و میگ ۲۹ نحوه رویارویی با جنگنده ها و پهپادهای متخاصم را شبیه سازی کردند.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که در این تمرین تمام اهداف فرضی به صورت کامل منهدم گردید.

بیشتر بخوانید:

وزرای دفاع روسیه و ترکیه رایزنی کردند

وزارت دفاع روسیه همچنین تصاویری را از جنگنده های نظامی شرکت کننده در این تمرینات منتشر کرد.

برگزاری تمرین هوایی مشترک روسیه و سوریه در حالی است که پایتخت سوریه باردیگر با صدای انفجارهای مهیب در بامداد سه شنبه روبرو شد.

خبرگزاری رسمی دولت سوریه وقوع برخی انفجارها را تائید کرد و گفت که پدافند هوایی سوریه در حال واکنش و رهگیری موشک‌های متخاصم شلیک شده در حومه جنوبی دمشق است.

خبرگزاری دولتی سوریه با اعلام اینکه صدای انفجارهای دمشق ناشی از شلیک موشک از سوی دشمن صهیونیستی بوده است، گفت: «در ساعت ۲۳:۱۸ در روز دوشنبه ۶-۶- ۲۰۲۲، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، برخی نقاط جنوب دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد و پدافند هوایی ما با موشک‌های متجاوز مقابله کرده و اکثر آنها را ساقط کرد.»

به گفته سانا، بیشتر خسارات وارد شده در این حمله موشکی تجاوزکارانه، مادی بوده است.

رژیم صهیونیستی طی قریب به ۱۰ سال گذشته و به دنبال تشدید بحران سوریه، با هدف حمایت از تروریسم و طولانی‌تر کردن این بحران، حملات تجاوزکارانه متعددی به این کشور انجام داده است. حملاتی که البته بخش عمده‌ای از آنها با مداخله به موقع سامانه دفاع هوایی سوریه با ناکامی مواجه شده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    2 6
    درود به شرفت روسیه تف به مدافعان اسرایل و داعش روسه به اکراین حمله کرده درست کار اشتباهیی بوده ولی به من چه داره با پلید ترین رژیم رو زمین هم در میفته رژیمی که داعش خالق کرده به نظرم توبه گناه همینه
    • عبدالرضا IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      0 0
      چرا داری از روسیه حمایت میکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس