کد خبر 1384132
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷
پرسپولیس برنده دیدار نیمه تمام با تراکتور شد/ محرومیت ۲ جلسه‌ای عالیشاه و آقایی؛ جریمه نقدی سرخپوشان

با اعلام حکم کمیته انضباطی در خصوص مسابقه تیم های تراکتور و پرسپولیس؛ پرسپولیس ۳ بر صفر برنده شد.

به گزارش مشرق، بر اساس حکم کمیته انضباطی در خصوص تخلفات بازی دو تیم تراکتور تبریز و پرسپولیس تهران از هفته بیست و هشتم لیگ برتر که در ورزشگاه یادگار امام تبریز در حال برگزاری بود و در دقیقه ۷۱ ناتمام باقی ماند، کمیته انضباطی با توجه به مجموعه اوراق و محتویات پرونده، گزارش‌های کتبی داور مسابقه و نماینده فدراسیون و همچنین اظهارات نمایندگان دو باشگاه و لوایح دفاعیه به شرح ذیل اتخاذ تصمیم کرد:

۱ - در خصوص تخلفات باشگاه تراکتور تبریز مبنی بر پرتاب اشیاء (اعم از از سنگ و بطری آب)، استعمال لیزر و استفاده از الفاظ موهن از سوی تماشاگران منتسب و همچنین نقض اصول کلی رفتار از طریق ورود بیش از حد تماشاگران به ورزشگاه با عنایت به اینکه به موجب مواد ۸۴ و ۸۵ و ۸۶ از مقررات انضباطی مصوب ۱۳۹۷ باشگاه میزبان متعهد و مکلف است تا بر اساس مقررات راجع به برگزاری مسابقات کلیه مقدمات لازم برای برگزاری مسابقه مطابق با استانداردهای امنیتی را فراهم نماید و صرف نظر از اینکه اعمال و رفتار خلاف قانون تماشاگران عمدی بوده یا غیر عمدی و یا اینکه ناشی از عدم سازماندهی مناسب مسابقه باشد، باشگاه میزبان مسئول هرگونه اعمال و رفتار تماشاگران و مسئول برقراری نظم و امنیت درون و بیرون ورزشگاه قبل از مسابقه، حین مسابقه و بعد از مسابقه است. در نتیجه به لحاظ مسئول تشخیص دادن باشگاه در نیمه تمام ماندن مسابقه از دقیقه ۷۱ به بعد به دلیل عدم وجود امنیت کافی در برگزاری ادامه آن مستند به مواد ۵۱ و ۶۲ مقررات انضباطی ضمن بازنده اعلام نمودن باشگاه تراکتور با نتیجه سه بر صفر در بازی موصوف به پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال جریمه نقدی و همچنین با لحاظ ماده ۱۱۸ مقررات انضباطی به محرومیت از حضور تماشاگران در دو مسابقه در ورزشگاه خانگی که یک جلسه به مدت یک سال تعلیق می‌گردد با احتساب و محرومیت تحمل شده ناشی از دستور موقت مورخ ۳۱/۲/۱۴۰۱ محکوم می‌گردد و با صدور این رای از دستور موقت مذکور رفع اثر می‌شود و چنانچه تماشاگران منتسب به این باشگاه در مسابقات آتی در ورزشگاه خانگی مرتکب تخلف گردند محرومیت تعلیقی نیز به اجرا در خواهد آمد.

۲- در خصوص تخلف آقای امید عالیشاه بازیکن تیم پرسپولیس مبنی بر تحریک عمومی مستند به ماده ۶۰ مقررات انضباطی نامبرده با رعایت ماده ۹۴ این مقررات به لحاظ فقدان سابقه انضباطی به دو جلسه محرومیت از همراهی تیم خود در مسابقات رسمی که یک جلسه آن به مدت یک سال تعلیق می‌گردد و نیز پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردد.

۳- در خصوص تخلف آقای سعید آقایی بازیکن پرسپولیس مبنی بر بدرفتاری در مقابل اشخاصی غیر از مقامات رسمی مسابقه نامبرده مستند به ماده ۵۴ مقررات انضباطی به پرداخت مبلغ سیصد میلیون ریال جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت تعلیقی از همراهی تیم خود در مسابقات رسمی که مدت تعلیق یک سال است محکوم می گردد.

۴ - آقایان محمد مسلمی‌پور و حامد پاکدل بازیکنان تراکتور و پرسپولیس مبنی بر بدرفتاری در مقابل یکدیگر مستند به ماده ۵۴ مقررات انضباطی هر یک از نامبردگان با رعایت ماده ۹۴ مقررات مذکور به پرداخت مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می گردند. همچنین به لحاظ سوابق تخلفات مشابه از سوی تماشاگران هر دو تیم از جمله موضوع دادنامه شماره ۴۰۸ مورخ ۱۲/۱۲/۱۳۹۸ این کمیته و به منظور پیشگیری و جلوگیری از تکرار وقایع و تخلفات مشابه و شدیدتر در مسابقات پیش روی دو تیم تراکتور و پرسپولیس و نیز به لحاظ وجود مسئولیت تضامنی باشگاه های این دو تیم در قبال رفتار هواداران و بازیکنان خود مطابق ماده ۵۰ مقررات انضباطی ، حکم بر انجام مسابقه های دو تیم مذکور در تمامی بازی های فصل آتی کشور اعم از لیگ برتر و جام حذفی در ورزشگاه های خانگی بدون حضور تماشاگران با رعایت ماده ۴۰ مقررات انضباطی صادر می گردد رای صادره قابل اجرا بوده و تماماً ظرف مدت هفت روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نظر کمیته استیناف می باشد ضمناً رفتار ورزشی و انسان‌دوستانه آقایان ارطغرول ساغلام سرمربی و مهدی کیانی بازیکن تراکتور و همچنین آقای رامین رضاییان بازیکن پرسپولیس در جهت کاهش تخلفات و جلوگیری از بروز حادثه و تلاش برای برگزاری بازی جوانمردانه قابل تحسین و تقدیر تشخیص داده می شود.

منبع: فدراسیون فوتبال

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    13 12
    با سه امتیاز معیشتی کمک قهرمان شدن.خخخخخ
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      12 5
      اگر قرار به امتیاز معیشتی باشه که الان پرسپولیس قهرمانه! امتیاز گل گهرو بهش برگردونن؛ اون بازی که الاستقلال ۱۲ نفره بازی کرد رو برگردونن الان رده سوم میشید!
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      9 9
      اسکول اول فکر کن بعدکن. لیگ تموم شده و جدول کامل شده بعد رای صادر کردن که البته اگر امتیاز گل گهرو کم کنن و بازی دوازده نفره رو هم لحاظ کنن شما مثل این ده سال میرید زیر پرسپولیس.
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    9 9
    امتیازات معیشتی
    • تاج خروس IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      8 3
      راستی از کمک سرپرست چه خبر؟ شنیدیم با شیخ فرناز رفت و بعنوان کمک سرپرست سوم منصوب شد
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      6 3
      دیگه چه فایده ای داره که بعد از اتمام لیگ امتیاز بدن!! به شیشتقلال تو کوران مسابقات کمک معیشتی دادن و یکدفعه فاصله زیاد شد؛ حالا که دیگه نایب قهرمانی پاک پرسپولیس مسجل شده فایده ای نداره. این رای فقط بخاطر تنبیه طرفین صادر شد
  • ناصر IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    11 12
    حالا کاری با برنده بازنده ندارم عالیشاه و آقایی با اون حرکت زشت دست یک جلسه،شما با این حکم بی فرهنگی رو تو جامعه ترویج میدی
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      8 5
      بعد هواداران تراکتورسازی با فرهنگی رو تو جامعه ترویج دادن با پرتاب سنگ و نارنجک؟؟ یا کیسه که هوادار خودشو تو فرودگاه میزنه چی رو ترویج میده؟؟ برو مسابقات تیله رو دنبال کن.
    • آذربایجان ایران IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      7 5
      آره فرهنگ مملکت دست دو تا بازیکنه.... اما یه استادیوم فحش میدن و سنگ بطری پرتاب میکنن خودش یه فرهنگ محسوب میشه. شماها چی میزنید؟ سالم زندگی کنید که اراجیف نگید.
  • علی اهوازی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    7 21
    اونوقت میگن لنگ حکومتی نیست؟؟! به والله هر تیمی جای پرسپولیس و امید علیشاه بود حداقل شش ماه محرومش میکردن
    • پرسپولیس کبیر IR ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      12 5
      شیخ فرناز که تو بازی با گل گهر رفت داخل زمین و بازی رو قطع کرد چند ماه محروم شد؟ غلام که تو بازی دربی بین دو نیمه بازیکن رو زد چند ماه محکوم شد؟ برو کیسه ات رو بساب.
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      8 3
      والله رو قسم نخور احمق تو از روی عقده داری نظر میدی. برو صحنه های بازی رو نگاه کن و ببین اگر تیم شما مهمان بود و اینکارو میکردن چه اتفاقی رخ میداد" قسم دروغ نخور"
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 4
      21:31 احمق توئی که دیگران رو احمق فرض میکنی
    • ایرانی IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      ۲۰:۲۷ دقیقه. راست میگه دیگه و از فوتبال فقط شعربافتن بلدی. چقدر امثال تو
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 1
      امید کجاتو سوزونده پان عرب؟؟؟؟ جون به جونتون کنن تفرقه افکنید...
  • ایلار IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    8 2
    از اول این رای معلوم بود چرا اقایان بیت المال رو هدر دادن
    • تخت جمشید IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      5 1
      هرجا این اتفاق میفتاد همین رای را میدادن. چون هوادارنماها نباید یک بازی سالم را خراب کنند. این درس عبرتی هم برای همه تیمها شد. از جمله خود پرسپولیس که در آزادی مراقب رفتار یک عده هوادارنما باشه. ممکنه در آینده یک عده بدون آمار وارد ورزشگاه شوند و خود را هوادار پرسپولیس معرفی کنن. تا با شلوغی بازی را متوقف کنند.
  • ایرانی IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 3
    تیم گل گهر یک بازیکن به اصطلاح غیرمجاز داشت و تمام رای ها به سود استقلال اعلام شد و همون اول فصل امتیازش رو بردن بالا. اگر چنین اتفاقی میفتاد که ۶ امتیاز به آبی ها میدادن!
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      1 1
      چی میزنی؟
    • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      1 1
      از همون که تو میزنی.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    12 9
    به نظرم باید تراکتور از لیگ اخراج می شد
  • محمد از تهران IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    4 9
    یاشاسین تراختور
  • علی خان IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 9
    ی ۶ امتیاز میدادن تا شریکی قهرمان شن خ خ خ یاشا تراکتور با هواداران میلیونی. تراکتور برا ما قهرمان همیشگی است .
    • آذربایجان ایران IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      5 2
      شما مراقب باش فصل بعد تراکتورسازی همانند ماشین سازی سقوط نکنه. اونوقت باید برید تیم پفک سازی بیارید. تو ورزشگاه داد بزنید یاشاسین پفک!!!
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    پوکر یادتون نره. فقط همین.
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 12
    پول مفت بیت المال....همین میشه....یاشاسین تراختور
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      2 0
      منظورت پول مفت زنوزی هست دیگه؟ آره واقعا زنوزی باید برای تماشاچی ها هزینه کنه.
    • IR ۰۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 1
      ما چهل میلیون نفر هوادار ارتش سرخ و سی میلیون هوادار استقلال، راضی هستیم که از بیت المال خرج این دو تا تیم کنند و که البته نمی‌کنند، به شما هم هیچ ربطی نداره. دولت اگر براش نون نداشت خیلی سال پیش اینا رو داده بود مردم
  • علی IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    0 3
    این رفتارها و آرای تبعیض آمیز مرکز نشین کار به اینجا رسانده، اگر رای جز این حکم صادر می‌کردند تعجب داشت ولی بدانید تراختور دیگر برای ملت تورک فوتبال نیست بله صدای اعتراض به همه تبعيضات سیستماتیک مرکز نشینان است
    • تخت جمشید IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      بسه دیگه گندشو در آوردید. این فوتباله فوتبال!!! چرا با مرز و سیاست و تجزیه طلبی قاطی میکنید؟ الان مثلا با این ۳ امتیاز قهرمان میشدید؟ برید بلیط فروشی رو کنترل کنید.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    0 1
    تراکتور باشگاه ورزشی نیست بلکه ستون پنجم اردوغان داعشی و اسراییل در ایران است
    • رسول عباس زاده IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
      0 0
      وقتی مثل بعضی ها کارت به بن بست می رسد فورا پای اسرائیل را به میان می آوری دوست عزیز ایستادکی لشکر آذربایجان در مقابل اسرائیل زبان زد عام خاص است اسرائیل دشمن ملی ما هست .این چه ربطی به اسرائیل دارد لطفا هم وطن عزیز بصیرت داشته باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس