تاکید ایران و سوریه بر گسترش همکاری های بهداشتی و درمانی

وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر سوریه بر گسترش همکاری در زمینه های صنایع دارویی، تجهیزات پزشکی و پژوهش های علمی تاکید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و هیات همراه روز دوشنبه با حسین عرنوس نخست وزیر سوریه دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار دو طرف درباره گسترش همکاری ها در زمینه های صنایع داروسازی، تجهیزات و محصولات پزشکی، پژوهش های علمی، گردشگری سلامت، تبادل دانشجو و استاد در سطح دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، برگزاری همایش های مشترک و گشودن افق های جدید در روابط دوجانبه بویژه در مقابله با تحریم ها و محاصره اقتصادی گفت و گو کردند.

نخست وزیر سوریه در این دیدار گفت: دولت سوریه از هر اقدامی به منظور بهبود وضعیت بهداشتی درمانی دو کشور از جمله در زمینه تاسیس شرکت های داروسازی مشترک برای تامین نیازهای دوکشور و زدودن موانع در این مسیر حمایت می کند.

عرنوس بر ضرورت همکاری مشترک برای توسعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و استفاده از فناوری های حیاتی و تجربه های ایران به منظور توسعه بخش های بهداشتی و درمانی و تحقیقاتی سوریه تاکید کرد.

وی افزود: همکاری های مشترک در این زمینه بویژه در سایه وجود چالش های بهداشتی موجود در جهان، باید مورد توجه و اهتمام مسئولان بخش بهداشت و درمان دو کشور باشد.

بهرام عین اللهی نیز با شرح برخی از پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه صنایع دارویی، تجهیزات و تولیدات پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب روابط  ممتاز دو کشور در همه زمینه ها، خواستار همکاری دوجانبه در بخش های بهداشتی و علمی و تبادل تجربیات به منظور ایجاد نتایج مثبت و عملی به سود دو ملت ایران و سوریه است.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه با حسن الغباش وزیر بهداشت سوریه نیز دیدار و دو طرف راه های تقویت همکاری های دو کشور در بخش بهداشت و درمان و ارائه و تبادل تجربیات پزشکی را بررسی کردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس