آمریکا روی دور تند خشونت مسلحانه؛ ۱۲ کشته و ۳۸ مجروح در ۱۰ تیراندازی در دو روز

تیراندازی ها و خشونت های مسلحانه در آمریکا آنچنان از کنترل خارج شده است که در دو روز آخر میلادی در ۱۰ تیراندازی دستکم ۱۲ نفر کشته شده اند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی روز دوشنبه به وقت محلی گزارش دادند که بر اثر ۱۰ تیراندازی جمعی در این کشور در دو روز گذشته (روزهای شنبه و یکشنبه) دستکم  ۱۲ نفر کشته و ۳۸ نفر مجروح شدند.

آمار قربانیان تیراندازی در آخر هفته آمریکا حتی بیشتر از هفته گذشته و تعطیلات روز یادبود است.

بارزترین خشونت مسلحانه آخر هفته آمریکا در فیلادلفیا رخ داد که در آن سه نفر کشته و ۱۲ نفر زخمی شدند.   در چاتانوگا، تنسی، که دومین آخر هفته خشونت آمیز  خود را تجربه کرد، در تیراندازی دسته جمعی دو نفر کشته و ۱۲ نفر دیگر مجروح شدند.   نفر سوم نیز بر اثر برخورد با خودرو جان خود را از دست داد.

در تیراندازی کارولینای جنوبی در روز یکشنبه یک زن ۳۲ ساله کشته شده و دو نوجوان ۱۲ و ۱۷ ساله و یک مرد ۳۶ ساله مجروح شدند.

در ایالت میشیگان نیز تیراندازی در روز یکشنبه ۳ نفر کشته شدند، همچنین ۲ نفر دیگر در این تیراندازی مجروح شدند.

در ایالت آریزونا نیز ۲ نفر کشته و ۲ نفر دیگر مجروح و  در  ایالت جورجیا یک نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند.

قانون اجازه حمل اسلحه یکی از قوانین مورد مناقشه در آمریکا است. عده بسیاری از مردم خواستار اعمال کنترل و محدودیت‌های شدیدتر در زمینه فروش سلاح هستند و عده‌ای دیگر معتقدند هیچ قانونی نباید حق آمریکایی‌ها برای حمل سلاح را به خطر بیندازد.

در قتل عام کودکان دبستانی در ایالت تگزاس که یک مهاجم ۱۸ ساله،   ۱۹ کودک و ۲ معلم را به قتل رساند از سلاح تهاجمی با قابلیت شلیک سریع استفاده کرد.

 رئیس جمهوری آمریکا در پی این قتل عام کودکان دبستانی در تگزاس با اذعان به سرعت بالای تیراندازی‌های دسته جمعی در کشورش، خواستار مقابله با لابی اسلحه شد.

بایدن در حالی خواستار اعمال اصلاحات در قانون حمل اسلحه در آمریکا است که حمل سلاح گرم متمم دوم قانون اساسی آمریکا به شمار می‌رود.

علاوه بر قانونی بودن این امر بنابر قانون اساسی آمریکا و حمایت شدید لابی «انجمن ملی سلاح» موسوم به NRA در آمریکا که بر اکثر جمهوریخواهان نفوذ دارد، به گفته کارشناسان داشتن سلاح بخشی از فرهنگ آمریکایی به شمار می‌رود و کنترل آن از دست خارج شده است.

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی در سوم بهمن ماه ۱۴۰۰ گزارش داده بود: برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

داده‌های آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا نشان می‌دهد که تیراندازی‌ها در آمریکا از زمان قتل عام کودکان در تگزاس هر روز رخ داده است.

 نرخ روزانه تیراندازی دسته جمعی در آمریکا به بیش از ۲.۴ حادثه در روز رسیده است.

آرشیو خشونت با اسلحه آمریکا ۱۳ خرداد ماه گزارش داد که تا دوم ژوئن سال جاری (۲۰۲۲) بیش از ۸ هزار نفر بر اثر خشونت با سلاح گرم در آمریکا کشته و بیش از ۱۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • روزبه IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    چوب خدا صدا داره خیلی هم خوب صدا داره! جامعه آمریکا چقدر به لحاظ انسانی و اخلاقی تنزل پیدا کرده که در برابر قانون فروش اسلحه و آزادی حمل اسلحه حتی به قیمت قربانی شدن بچه ها حاضر به واکنش نیست! بعد بعضیا غربزده های داخلی میگن جامعه غرب خیلی متمدن هست! حالا لطف کنن توضیح بدن این تناقض رو چه مدلی میشه جواب داد؟
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    اِه، چقدر کم!! خیلی بیشتر ازتون انتظار داشتیم!! تمرین کنین بهتر بشه، به قول خودتون : Practice makes perfect!!
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 0
    حادثه تگزاس کمی غیر واقعی بود، از این جهت که در مدرسه لاتین تبارها و توسط یک لاتین اتفاق افتاد. این طور اتفاقات اکثر توسط سفید پوستان صورت می‌گیرد. در این حادثه پلیس بمدت یک ساعت پشت درب اطاق حادثه منتظر ماند تا پلیس زبده برسد. در صورتیکه نیاز نبود. بچه ها از درون اطاق با پلیس تماس می‌گرفتند و کمک می خواستند. دادگاه هم مشکوک شده و باز جویی شروع شده است.
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      آقا اینا به ماچه، من امروز رفتم بقالی روغن بخرم نداشت!!! (به روش غربگداها که زیر اخبار غیر مرتبط این حرفو میزنن، حال میده، نه؟؟)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس