کد خبر 1383988
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
جانسون

«گراهام بردی» نماینده ارشد انگلیسی که ریاست کمیته محافظه‌کاران ۱۹۲۲ را برعهده دارد، اعلام کرد نخست‌وزیر این کشور امروز دوشنبه با رأی اعتماد قانونگذاران در حزب محافظه‌کار حاکم مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، بنابر اعلام حزب محافظه‌کار انگلیس، بوریس جانسون امروز با رای بحرانی رهبری روبرو خواهد شد تا نمایندگان محافظه‌کار در مورد سرنوشت وی تصمیم بگیرند.

طبق گزارش «بی‌بی‌سی»، جلسه رای اعتماد به بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس و رهبر حزب حاکم محافظه‌کار این کشور امروز دوشنبه (ششم ژوئن) در پارلمان برگزار خواهد شد.

پیش‌تر، «پل برند» سردبیر «آی‌تی‌وی» انگلیس اعلام کرد انتظار می‌رود «بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور با رای اعتماد مواجه شود و شورشیان در حزب محافظه‌کار وی منتظر اعلام این خبر در صبح روز دوشنبه (ششم ژوئن) هستند. پل برند در توییتر نوشت: شورشیان محافظه‌کار انتظار دارند سِر گراهام برَدی امروز صبح بیانیه‌ای صادر و اعلام کند که به بوریس جانسون رای عدم اعتماد داده خواهد شد.

به گزارش رویترز، فقط این نماینده ارشد جزئیات دقیق را می‌داند، اما آنقدر قطعی است که به گفته همه، رای‌گیری به جریان افتاده است. شبکه انگلیسی «اسکای نیوز» هم گزارش داده بود نامه‌های عدم اعتماد به نخست‌وزیر باید توسط ۵۴ نماینده محافظه‌کار ارسال شود تا چالش ایجاد شود. طبق این گزارش، داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط اسکای نیوز نشان می‌داد که ۲۸ نماینده محافظه‌کار علناً خواستار استعفای جانسون شده‌اند و چند نفر دیگر موقعیت او را زیر سوال برده‌اند.

بیشتر بخوانید:

خطر رأی عدم‌اعتماد بیخ گوش «بوریس جانسون»

«پل اسکالی» معاون وزیر بازرگانی عصر یکشنبه گفت که ممکن است رای اعتماد برگزار شود، اما پیش‌بینی کرد که نخست‌وزیر با این چالش مقابله خواهد کرد. روند ایجاد رای‌گیری نامعلوم است و تنها سر گراهام بردی نماینده ارشد که ریاست کمیته محافظه‌کاران ۱۹۲۲ را برعهده دارد می‌داند چه کسانی نامه ارسال کرده‌اند.

یکی از نمایندگان محافظه‌کار موافق برگزاری رای اعتماد به اسکای نیوز گفته بود که احتمال می‌دهند این رای‌گیری در این هفته برگزار شود، اما افزود آگاهی از جزئیات دقیق آن دشوار است زیرا این یک نمایش «ارگانیک و کاملاً غیر سازماندهی شده» از نگرانی نمایندگان عقب‌نشین (نمایندگانی که در حزب خود مقام مهمی ندارند) است.

طبق گزارش این رسانه انگلیسی، اوایل سال، پیش‌بینی مربوط به چالش قریب‌الوقوع رهبری جانسون محقق نشد و یکی از نمایندگان مجلس عوام انگلیس که نامه‌ ارسال کرده هشدار داد که هر چیزی ممکن است در روزهای آینده رخ دهد.

پیش‌تر، نخست‌وزیر انگلیس با اصرار بر مواضع قبلی خود درباره رسوایی «پارتی گیت» گفت، استعفا نخواهد داد. جانسون در جلسه پارلمان انگلیس گفت، مسئولیت کامل تمام آنچه که اتفاق افتاده را می‌پذیرد اما از مقام خود کناره‌گیری نخواهد کرد. نخست‌وزیر انگلیس که نسخه‌ای از گزارش تخلفات خود و اعضای دولتش درخصوص نقض قوانین محدودکننده کرونایی در سال ۲۰۲۰ را دریافت کرده مدعی شد متأسف است اما نمی‌دانسته قانون‌شکنی کرده است.

این در حالی است که تصاویر منتشرشده جدید توسط رسانه‌های انگلیسی ادعاهای جانسون مبنی بر بی‌اطلاع بودن او از قانون‌شکنی در یک مهمانی (پارتی گیت) در «داونینگ استریت» در طول همه‌گیری کرونا را زیر سوال برده است. 

در تصاویر تازه منتشر شده از این مراسم، بوریس جانسون همراه با بطری‌های مشروبات الکلی  و برخی افراد دیگر مشاهده می‌شود. این در حالی است که در آن زمان، مهمانی با افراد خارج از خانواده ممنوع بود و هشت روز قبل از آن نیز قرنطینه در انگلیس به دلیل افزایش موارد ابتلا  کووید-۱۹ بازگردانده شده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس