کد خبر 1383948
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
آبله میمون

سازمان بهداشت جهانی تعداد موارد تأیید شده تا به حال آبله میمون را ۷۸۰ مورد دانست که عمدتاً از کشورهای غربی گزارش شده است.

 به گزارش مشرق، بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، تا به حال بیش از ۷۵۰ مورد آبله میمون در اکثر کشورهای غربی شناخته شده است.

بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تعداد موارد تأیید شده آبله میمون از ۱۳ ماه می تا دوم ژوئن به ۷۸۰ مورد رسیده که عمدتاً از ۲۷ کشور غربی گزارش شده است.

بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، مردانی که با مردان دیگر رابطه جنسی دارند، عمدتاً، اما نه منحصراً، تحت تأثیر این بیماری عفونی قرار می‌گیرند. اکثر موارد (۶۸۸ مورد) از کشورهای اروپایی گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:

آبله میمون از ۴ آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در نیجریه پخش شده است

انستیتو رابرت کخ آلمان (RKI) اخیراً ۶۵ مورد آبله میمون از ۹ ایالت فدرال آلمان را گزارش کرده است. در بیانیه این سازمان مهم بهداشتی در آلمان آمده است: تا آنجا که مشخص است، بیشتر مبتلایان به صورت جدی مبتلا نمی‌شوند. موارد بیشتری قابل انتظار است، اما با توجه به دانش فعلی، خطر برای عموم مردم را می توان کم ارزیابی کرد.

سازمان بهداشت جهانی همچنان خطر جهانی آبله میمون را به عنوان "متوسط" طبقه‌بندی می‌کند. با این حال اعلام کرد: در صورتی که این ویروس بتواند به یک پاتوژن شایع انسانی در کشورهای غیر بومی تبدیل شود، ممکن است خطر بالایی برای سلامت عمومی ایجاد شود.

آبله میمون در مقایسه با آبله که از سال ۱۹۸۰ ریشه‌کن شده است، بیماری با شدت کمتری محسوب می‌شود. عامل بیماری‌زا عمدتاً از طریق تماس نزدیک از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود. علائم معمولاً در عرض چند هفته خود به خود از بین می روند، اما می توانند منجر به عوارض پزشکی و در موارد بسیار نادر، مرگ در برخی افراد شوند.

بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، هیچ مورد مرگ و میر در کشورهای غربی بر اثر ابتلا به این بیماری ثبت نشده است، اما در مجموع ۶۶ نفر در پنج کشور آفریقایی در سال جاری بر اثر آبله میمون جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس