کد خبر 1383758
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۰
وزیر بازرگانی آمریکا: از کمبود شیر خشک بی‌خبر بودم!

پس از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، وزیر بازرگانی این کشور هم اعتراف کرد که تا ماه آوریل از کمبود شیرخشک در کشورش بی خبر بوده است.

به گزارش مشرق، جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی اعلام کرد که تا ماه  آوریل از کمبود محصولات شیر خشک در این کشور آگاهی نداشته است.

وی به شبکه سی ان ان گفت: حدود دو ماه پیش از این مسله باخبر شدم.

وی ادعا کرد: در تمهیدات دولت در این زمینه نقش ندارم اما آنها کار بسیار خوبی انجام می دهند. بلافاصله پس از آنکه از کمبود شیر خشک اطلاع یافتند، برای رسیدگی به آن اقدام کردند.

 پیش از این نیز، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ۱۲ خرداد ماه اعتراف کرد که تا ماه آوریل از شدت کمبود شیرخشک در این کشور اطلاع نداشته است.

 رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت که به مدت حدود دو ماه از  کمبودهای احتمالی شیر خشک اطلاع نداشته است.

 شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد این درحالی است مدیران شرکت "نوتریشن ابوت" که بزرگ ترین تولید کننده شیر خشک در آمریکا است، روز چهارشنبه اعلام کردند از تاثیر فوری تعطیلی کارخانه این شرکت در میشیگان بر عرضه این محصول در بازار آمریکا  اطلاع داشته اند.

بایدن گفت: آنها اطلاع داشتند اما من از این کمبود آگاهی نداشتم. در اوایل آوریل بود که از این مشکل و شدت آن مطلع شدم. از آن زمان تاکنون هرچه در توان ما بود انجام دادیم و تا زمانی که این مشکل رفع بشود به تلاش های خود ادامه خواهیم داد.

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده است که دولت آمریکا ظرف چند روز آینده این مشکل را حل خواهد کرد اما وی حاضر به توضیح در مورد عدم اطلاع رئیس جمهوری آمریکا از این مساله نشده است.

وی گفت که بایدن از کمبود سراسری شیرخشک در آمریکا "ناراضی" است.

کاخ سفید تحت عملیاتی که نام آن را پرواز شیرخشک نامیده است به دنبال واردات این محصولات از سایر کشورهای جهان است.

 بایدن همچنین قانون تولید زمان جنگ را به کار گرفته تا شیر خشک بیشتری در این کشور تولید شود.

گفته می شود که سومین و چهارمین محموله های شیرخشک از هفته آینده وارد آمریکا می شوند.  قرار است ۳.۷ میلیون بطری شیر خشک را از انگلیس وارد شود.

کشور استرالیا نیز ۴.۶ میلیون بطری شیرخشک را در هفته آینده به آمریکا صادر خواهد کرد.

کمبود شیر خشک در آمریکا همچنان ادامه دارد و در فروشگاه های آمریکا به سرعت در حال نایاب شدن است. همزمان، انتقادات از  تولید کنندگان شیر خشک و سازمان غذا و داروی آمریکا  همچنان ادامه دارد.

شبکه خبری فاکس بیزنس هشتم خرداد ماه گزارش داد که بر اساس داده های اخیر شرکت "داتاسمبلی" در هفته های اخیر، نرخ عدم موجودی شیرخشک در فروشگاه ها در سراسر آمریکا به   ۷۰ درصد رسیده است .

کارخانه ابوت نیوتریشن (Abbott Nutrition) در میشیگان یکی از تولیدکنندگان اصلی شیرخشک در آمریکا به دلیل نگرانی‌های ناشی از آلودگی احتمالی تعطیل شده بود.

چهار نوزاد پس از مصرف محصولات این کارخانه در میشیگان دچار یک عفونت باکتریایی نادر شدند که دو نفر از آنها جان خود را از دست دادند.

ابوت اعلام کرده است که تولید را در کارخانه میشیگان از سر گرفته است، اگرچه انتظار می رود هفته ها طول بکشد تا محصولات جدید این کارخانه به دست مصرف کنندگان برسد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    0 2
    شیر خشک رو بی خیال چرا روغن تو کشور نایاب شده
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 1
      روغن هیچ هم نایاب نشده من دیروز خریدم!!! برو به فکر شیر خشک باش یانکی وگرنه باید عین اجدادت شیر خر بدی بچت بخوره، البته شیر یانکی هم با شیر خر فرقی نداره، همونه!! خخخخخخخ
  • IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    توهم از شنبه با خبر شدی
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    2 0
    ایشان هم صبح جمعه متوجه شدند؟
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 1
    الان غربگداها میان میگن:ببینید صداقت مسئولین غربی رو ازشون یاد بگیرید.خخخخخ خوبه روحانی چند روز گذشته بود که گفت.این یارو میگه دو ماهه نمیدونستم.
  • طاهری IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 1
    مخلص حسن کلیدی !! همزادت هم پیدا شد !!
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    باز گلی به جمال حسن خودمان که جمعه صبح فهمید بنزین گران شده!،تو دیگه کی هستی!؟.
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    3 0
    فری کو ندارد نشان از بایدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس