156680333.jpg

این روزها خبرها از تحرکات یک جریان شناخته شده برای کودتای خیابانی در عراق حاکیست و مشرق به لیستی از افرادی دست یافته که لیدری آشوب به آنان واگذار شده که در گزارش ذیل با جزئیات معرفی شده اند.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته خبرهایی از برنامه ریزی و تحرکات برخی جریان های سیاسی عراقی به دست آمده که در تلاش هستند یک سناریوی خطرناک را با اردوکشی خیابانی برای ناآرام کردن این کشور به راه بیندازند.

خبرها حاکیست، ائتلاف «مقتدی- حلبوسی- بارزانی» که در تشکیل دولت ناکام بوده قصد دارد طرفدارانش را به میدان آورد و با تکرار سناریوی تشرین (سقوط دولت عادل عبدالمهدی در سال ۲۰۱۹) به زور و درگیری متوسل شود و قدرت را قبضه کند.

ائتلاف سه گانه از شکست در انتخاب رئیس جمهور و نخست وزیر به شدت عصبانی است و به بهانه مشکلات اقتصادی تلاش می کند مردم مناطق مرکزی و جنوبی (شیعه نشین) عراق را به خیابان ها بکشاند و گروه «چارچوب هماهنگی شیعی» و بسیج مردمی عراق را عامل وضعیت موجود معرفی کند.

همان طور که در گزارش پیشین هم گفته شد جریان بارزانی هم از مدت ها قبل گروه شبه نظامی را آموزش داده تا به صورت ناشناس و مسلح در میان معترضان نفوذ کنند و گروهی از مردم را به قتل برسانند و این جنایت ها را به گردن نیروهای بسیج مردمی بیندازند.

جمع بندی گزارش های به دست آمده نشان می دهد این جریان با همکاری و هماهنگی دولت و رژیم های خارجی قصد دارد کودتای خیابانی را ترتیب دهد و در گام نخست رقبای سیاسی (به ویژه چارچوب هماهنگی شیعی) را حذف و قدرت را تصاحب کند و در ادامه هم راه را برای انحلال سازمان بسیج مردمی هموار سازد.

جزئیات نقشه کودتای خیابانی در عراق/ سرشبکه گروهی که می‌خواهد بغداد را ملتهب کند کیست؟

به گفته یک منبع میدانی، عوامل اجرایی ائتلاف سه گانه در این سناریوی از پیش تهیه شده بر روی پایتخت (میدان التحریر و الوثبه بغداد) و شهر ناصریه تمرکز کرده اند و قصد دارند این دو شهر راهبردی عراق را درگیر تظاهرات خیابانی و ناآرام کنند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته، عناصر وابسته به حزب دموکرات کردستان (بارزانی) برای متشنج و ناآرام کردن بغداد و استان های جنوبی فعال شده اند و مسئولیت کار در میدان الوثبه به «ضیاء المندلاوی و شیخ عادل الجاف» واگذار شده است.

این منبع میدانی که تحولات را در عراق از نزدیک دنبال می کند، گفت: حزب دموکرات کردستان برای پایتخت برنامه ریزی زیادی کرده و در همین ارتباط چند لیدر را برای تظاهرات و ایجاد درگیری در شهر بغداد انتخاب و سازماندهی کرده است.

جزئیات نقشه کودتای خیابانی در عراق/ سرشبکه گروهی که می‌خواهد بغداد را ملتهب کند کیست؟

وی افزود: عادل الجاف از عناصر حزب دموکرات، جمال احمد الجاف از سرکرده های سابق در تظاهرات میدان التحریر، ایاد رحمن امیر المندلاوی (مسئول توزیع پول، سیم کارت، جذب افراد کم سن و سال در اکتبر ۲۰۱۹) از جمله افرادی به شمار می آیند که برای اجرای سناریوی درگیری انتخاب شده اند.

این منبع میدانی آگاه تصریح کرد: علی عسکر مسلم المندلاوی هم یکی دیگر از عناصری به شمار می آید که از سوی حزب بارزانی برای ایجاد ناآرامی و درگیری در مرکز و جنوب عراق ماموریت گرفته است.

براساس اطلاعات به دست آمده، سرشبکه گروهی که از سوی ائتلاف سه گانه و برخی دولت های خارجی برای ملتهب کردن عراق انتخاب شده و قصد دارد کار را پیش ببرد یکی از مقامات بلند پایه و شناخته شده سابق عراق است که موضع گیری اخیر وی هم حاشیه ساز شده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • نیما IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    53 10
    حکومت فدرالیسم کردستان عراق باید جمع شود و کردستان به عراق برگردد و ایران ترکیه هم باید از این اقدام دولت عراق حمایت کنند
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      30 5
      ریشه تمام بدبختی های عراق در فدرالیسم است. بی دلیل نیست که آمریکا هر کشوری را که مثل آلمان و عراق اشغال میکند . سیستم فدرال را با اجبار به کشورهای شکست خورده تحمیل میکند.
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      7 2
      به جرم انگاری عادی سازی رای داد اینهم از عواقبش
    • روزبه IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      18 2
      دیدید چه شد؟ کسانی که تاریخ رو فراموش کنن و از تاریخ درس نگیرن باید تاریخ رو تکرار کنن، بارزانی عضو ائتلافی بود که به شکل گیری داعش رای داد، در زمان اشغال موصل توسط داعش و دستور عقب نشینی به پیشمرگه ها برای عقب نشینی و تخلیه اماکن نظامی موصل نقش داشت، در قضیه ترور ناجوانمردانه و شهادت سردار سلیمانی همکاری داشت، در سقوط دولت عبدالمهدی و فتنه های مختلف عراق دست داشت، از گروههای تروریستی کردی میزبانی میکنه، نفت عراق رو به قیمت ناچیز به صهیونیست ها میفروشه، از ایجاد فتنه توسط صهیونیست ها در منطقه اقلیم علیه ایران حمایت میکنه، از عادی سازی رابطه با صهیونیست ها میزبانی میکنه و... الان متوجه سر منشا فتنه های عراق کجاست؟ اگه قراره از همه عوامل دخیل در شهادت سردار سلیمانی انتقام گرفته بشه بارزانی فراموش نشه!
    • حاج حسین IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      فدرالیسم هدیه اشغالگران آمریکایی و البته کم بصیرتی عراقی هایی بود که نفهمیدند و امضا کردند و پیروزی آمریکا را پیروزی خود دانستند. لغو قانون فدرالیسم باید برنامه اول و اولویت نخست گشورهای پیرامون و همچنین اکثریت مردم عراق یعنی شیعیان باشد. فدرالیسم همان نقطه مشتعلی است که برای همیسه باعث درگیری و جنگ در عراق خواهد بود.
  • مجتبی از زنجان IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    16 8
    با سلام و ارادت و احترام هدفشان تجزیه عراق با استفاده از جوانان عراق توسط عده ای هست به هوش باش عراق درود بر عراق شاید نظر من اشتباه باشد
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      16 4
      تجزیه عراق هدف استکبار هست ولی بعضی مثل بارزانی طرفدار این هدف هستند ولی بعضی دیگر از روی جهل و عقده ای که از قبل داره تو جدول اینها قرار گرفته
    • مجتبی از زنجان IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 0
      سلام ارادت و احترام رو اشتباه گفتم
    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 0
      ام آی سیکس+دلارسعودی= فتنه
    • US ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      گروه بارزانی همیشه به عراق خیانت کرده. ملا مصطفی بارزانی مطیع شاه ایران بود. اصولا در هر ۴ کشور ایران ترکیه عراق و سوریه رهبران کرد خائن به اقوام کرد بوده اند.
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    13 3
    یه روز می رسه دولتها مردم را به حساب بیاورند . تحقیر مردم باعث افسردگی اجتماعی و در نهایت دیوانگی جمعی می شود ای کاش دولتها بیشتر به ملت خود توجه می کردند .
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      14 5
      احسنت ، ولی هرچی به این فرانسوی‌ها و یانکی ها و کانادایی‌ها و... میگم نمیدونم چرا حالیشون نمیشه!!
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    9 20
    ائتلاف سه گانه از شکست در انتخاب رئیس جمهور...جواب ...چرا به ملت خودتان دروغ می گویید .چرا راستش را نمی نویسید .چرا صداقت ندارید ؟ خوب بنویسید وقتی اقلیت در جلسات مجلس شرکت نکرد و ابستراکسیون کرد اکثریت نتوانست رییس جمهور را انتخاب کند .
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      18 8
      چرت و پرت های بی بی سی و سعود اینترنشنال را اینجا برای ما تکرار نکن
    • یاشاسین اردبیل IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      8 2
      عزیزم اقلیت که نمیتونه ابستراکسیون کنه. بعد شهادت سردار سلیمانی مجلس عراق خواست جنایت آمریکا را محکوم کنه و حکم به خروجش از عراق بده. طرفداران نمک به کور بارزانی در مجلس و نمایندگان اهل تسنن هم به مجلس نیامدن تا به نفع جنایت آمریکایی ها ابستراکسیون بشه اما نشد! چرا؟ چون در اقلیت بودند و عدم حضورشون از اعتبار مصوبه کم نکرد.
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      بالاخره حق رای دارند، مگر غیرقانونی رفتار کرده اند؟ کی به ملت خودش دروغ گفته، وقتی امثال تو مثلا واقعیت رو می دانند دیگه چیزی پشت پرده نیست. ضمنا انتخاب نخست وزیر حق شیعیان است نه حق بارزانی و حلبوسی و صدر، جمعیت بزرگتر شیعیان، گروه هماهنگی است. اگه بخواهند با زور دولت تشکیل بدهند با زور هم دولتشون سرنگون خواهد شد.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      برای انتخاب رییس جمهور اکثریت مطلق لازم است نه اکثریت نسبی .نمایندگان اقلیت در مجلس حاضر نمی شوند .تا اکثریت نتواند رییس جمهور انتخاب کند. فعلا بحث انتخاب نخست وزیر نیست .
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    10 15
    یه تحلیلی هم د باره اوباشی که سخنرانی نوه امام (ره) را برهم میزنن و به تذکر رهبری گوش نمی دهند هم میزاشتید.
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      2 4
      چهارتا هو کشیدند و ساکت شدند
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      8 3
      جز یدک کشیدن نام خمینی هنر دیگری هم داره؟! آیا انتخاب دیگری هم داشته؟ ان اولی بابراهیم للذین اتبعوه
    • ح م IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      7 2
      الان برای تو نوه مهم تره یا امام ؟
    • برات خان IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      اوباش اصلاح طلیان هستند که ریشه این مسائل هستند. کسانی که برای سالگرد امام می آیند اوباش نیستند. اگر کمی خرد باشد حتما باید این موضوع را ریشه یابی کرد و عملکرد آقای حسن خمینی را هم باید دید... ایشان باید نوه امام باشد و اثبات کند که تابع جناخی نیست.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    8 21
    تو امورات روزمره خودمون موندیم
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      18 6
      میخواستی نری آلبانی!! خخخخخخخخخ
  • یه نفر IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    19 9
    همین عوضی ها (و مجموعه عوامل برجامی ظریف و انتخاباتی داخلی آمریکا) باعث جری شدن آمریکا برای ترور سردار سلیمانی شدند
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    15 3
    انتخاب درست یا با عقل انجام می شود یا با سختی وجور روزگار . انسان مختار عاقل به حزب مقتدا صدر رای نمی دهد.که خودش با رفتارش نشان از یک انسان فاقد عقل است.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    10 3
    اگه پانترک بگی باشه بیا تهران رو هم بگذار جزء آذربایجان جنوبی.-----ولی پانترک مخالفت میکنه چون ارباب یهودی پانترک این اجازه رو نمیده و میگه همه هدف ما از پانترک ساخت کشور های کوچک هست همین آذربایجان کوچیک خوبه نهایتا تا زنجان
    • تبریزی IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      5 10
      عزیز دل کم نیستند پان فارسهای... و همینطور پان کرد و پان عرب و پان بلوچ و.... پس خواستی زر بزنی از همه آنها بگو نه فقط از پان ترکهای نژادپرست، پس کمی ببند....
    • محمد IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      14 2
      در جوابت باید بگم گو بالای هرچی پانه از همه رقم ومدلش.زنده باد ایران با مردمش.
    • US ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 0
      یکم از هم پان فارس های نژادپرست بگو اگر جرات داری یکم از تاریخ سازی آریا سازی و توهین و تحقیر هم بگو البته هرگز جرات ندارید
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    15 6
    تا شر مقتدی صدر عمروعاص کنده نشود وضع عراق درست نخواهد شد.
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      8 3
      متاسفانه امثال ایشون در عراق زیاد هستند این نبود یکی دیگه
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    15 4
    مردم عراق تا وقتی دوست و دشمنشان را نشناسند درگیر همین مشکلات هستند.
  • Cxxd IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 11
    حزب بارزانی اگر دو رو بود اول حزب اتحادیه مییهنی را ازسر راه می داشت
    • تبریزی IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      11 2
      بارزانی کاش دو رو و یا ۱۰ رو بود!!!! مطمئن باش اگه میتونست حزب میهنی و حزب گوران را هم از سر راه برمیداشت ولی نه خودش می‌تونه و نه حامی های حرامی صهیونیستی.
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    7 6
    با سلام سیا در راه اندازی کودتاهای و اخیرا انقلاب های رنگی تبحر و مهارت کافی دارند. عراق در دهه های گذشته کودتاهای مختلفی را تجربه کرده است و قدرت سیاسی با استفاده از زور جابجا می شده است. طرح استفاده از زور برای مدیریت سیاسی عراق جدی است و بایستی مردم و ملت عراق همانگونه که از رهنمودهای مرجع عالیقدر جهان اسلام آیت الله سیستانی در مقابله با داعش پیروی کردند امروز نیز در مقابله با این فتنه شوم گوش به فرمان آن مرجع عالیقدر باشند. ضمنا از بارزانی و حلبوسی می توان تحفظ عبور کرد ولی از سید صدر هرگز. ما شیعه علی علیه السلام شکایت خود را از این بنده خدا به محضر پیامبر اکرم « ص » عرضه می داریم و از شریزید زمانه به آن جناب پناه می بریم. آقای ما، اینان خون به دل ما کرده اند و قصدشان تکرار فاجعه عاشورا است. اینان اسلام و دین و مقدسات را برای جلب رضایت صهیونیسم جهانی و منیت های شخصی خود هدف گذاری کرده اند. والی الله المشتکی
  • NL ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    4 8
    عراق به ما چه مربوط.
    • غلامرضا NL ۲۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 0
      کودن نفهمی واسه همین دیگه اگه به ما ربطی نداره ولی برای ارباب تو امریکا ربط داره از انور اب امده تا اروپا تا اسیا تا خاور میانه دخالت میکنه واسه چی برای منافع نامشروع خودش ان وقت تو بای همسا یه ات که بیشترشون با ما تو یک جهتند کاری نکنیم بزاریم دولت امریکایی اسرائلی بیاد واسه ما شا خوشونه بکشه مثل عربستا که اختیاری از خودش نداره مثل امارات یا اذر بایجان خودمون یا بحرین خودمون چقدر نفهممی امریکا می خواست اکراینن امریکایی کنه روسیه نمیزاره
    • پژمان IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      تمام دنیا به هم ربط دارد. عراق که کشور همسایه ی ماست. مگر راجب هندوراس مقاله نوشته که اونور دنیاست؟
    • محمد IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      1 0
      وقتی فردی مثل صدام بالا آمد معلومت می کنه که به مربوط بوده یا نه
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    چقدر به انقلاب رنگی اوکراین در 2014 شبیه است؟؟؟
  • جاویدایران NL ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    حرفم درباره ترورهاست، حرفم فقط یک چیزه، تا ماهم مثل اسرائیل افراد اسرائیل رو در خاکشون ترور نکنیم اسرائیل یک به یک سراغ همه افراد و دانشمندان و‌نیروهای مؤثر ایران میره، تا شما هم دانشمندان و نظامیان و افراد اسرائیل رو با مسمومیت و ترور و هر چیزی نکشید این ادامه خواهد داشت، از من گفتن، چطور ممکن هست ما نتونیم استادان دانشگاه اسرائیل رو بکشیم؟؟؟؟؟ من اگه مسئول بودم این طرح رو میریختم، چطور ممکنه اسرائیل بتونه همه سوراخ ها و حفره ها رو ببنده، چنین چیزی امکانش نیست و براحتی میشه زنجیر وار استادان دانشگاه و سربازان و نظامیان رو وقتی از خانه در میان و یا در هر جایی ترور کرد اما اراده نیست، نمیدونم این نبود اراده هم از نفوذ موساد درایران هست یا چی…. مشخص نیست. ۵۰ تا استاد دانشگاه و سرباز اونهارو بکشید حساب کار دستشون میاد، اگه یه فضای وحشت راه بندازید اونجا چنان مؤثرخواهد بود که بیا و ببین. این افسانه موساد رو بشکنید، اینکه نمیشه موساد رو شکست دادهمش چرت هست، برااااحتی میشه در اسرائیل ترور انجام داد اما پیگیر نداریم متاسفانه
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    برای شکست این نقشه شوم صهیونیستی .نقش مرجعیت بویژه حضرت آیت الله العظمی سیستانی در این موقعیت ، بسیار مهم و اثرگذار میتونه باشه .
  • جاویدایران NL ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    4 1
    واقعاً هروقت این تلویزیونهای خارجی رو میشنوم درباره این ترورهای اخیر و تحقیر کردن سیستم اطلاعاتی و سپاه آدم تأسف میخوره، واقعاً چه معنی داره این حد از ترورها؟؟؟؟؟؟ برید ببینیددارن چه حرفهایی میزنن درباره این مسائل!!؟؟؟ دارن با عراق مقایسه میکنن ومیگن که اسرائیل بالاخره مثل عراق بعداز این ترورها به برنامه اتمی ایران هم مثل مورد عراق حمله میکنه و کار رو تمام میکنه، میگن درعراق هم اول ترور میکردن آخرشم بمباران کردن و حتی بعد از سقوط صدام باز هم این ترورها ادامه داشت در عراق…. سیستم امنیتی ما داره چیکارمیکنه واقعاً؟؟ اگه سیستم امنیتی ما بلد نیستن برن از سیستم های امنیتی دیگه مثل روسیه یا چین یادبگیرن راهنمایی بخوان.چه معنی داره یونسی میادمیگه باید همه مسئولان کشور نگران جانشون باشن؟؟ یعنی سیستم امنیتی ایران اینقدر ساده لوح هست؟؟ ماباید سیستم امنیتی داشته باشیم که وحشت به دل اسرائیل بندازه، نه اینکه اسرائیل هرکاری دلش میخواد بکنه، خیلی از اقدامات ایران اشتباست، اشتباست اگه بازم دنبال برجام باشیم، باید این رو بندازیم سطل آشغال و بدون ترمز برنامه اتمیمونو به پیش ببریم، البته باید کاری کنیم که اونها به برجام پایان بدن نه ما، این اشتباست که سلاح اتمی نداشته باشیم، شک من به این هست که یه عده از جاسوسان موساد اجازه نمیدن ایران تصمیم سیاسی بگیره به سمت ساخت سلاح اتمی و دارن از جنبه مذهب استفاده میکنن که جلوی ایران رو با فریب مذهب بگیرن، این حرفهارو که میان میگن اسلام مخالف سلاح اتمی هست رو بهش شک کنید اینها حرف موساد هستن که میخوان فقط اسرائیل خودش سلاح اتمی داشته باشه، اینقدر ساده لوح نباشید، کلاً در هیچ اموری ساده لوح نباشید راحت اعتماد نکنید به این و اون، راحت اعتماد نکنید به افرادی مثل خاوری، همین ها هستن که اطلاعات کشور رو در همه بخش ها به اسرائیل میدن، اینها از دل عقیده به ایران و حکومت ندارن فقط دارن ظاهرسازی میکنن که حکومت رو فریب بدن نفوذ کنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس