کد خبر 1383377
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۵
اوکراین: باید روسیه را سر جای خود بنشانیم

وزیر خارجه اوکراین در پیامی توییتری به درخواست اخیر رئیس جمهور فرانسه درباره تحقیر نکردن روسیه واکنش نشان داد و گفت به جای این حرف‌ها بهتر است همه روی سر جای خود قرار دادن روسیه تمرکز کنیم.

به گزارش مشرق، «دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین روز شنبه به شدت به اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در این باره که «نباید روسیه تحقیر شود» واکنش نشان داد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «درخواست برای اجتناب از تحقیر روسیه تنها باعث تحقیر فرانسه و هر کشور دیگری که چنین درخواستی دارد، می‌شود. چون این روسیه است که باعث تحقیر خود شده است».

کولبا در ادامه این پیام توییتری نوشت: «بهتر است که همه ما درباره چگونه سر جای خود قرار دادن روسیه تمرکز کنیم. این باعث ایجاد صلح و نجات زندگی جان‌ها می‌شود».

رئیس جمهور فرانسه روز جمعه گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با حمله به اوکراین مرتکب اشتباه اساسی و راهبردی شد.

وی که با یک نشریه فرانسوی مصاحبه می‌کرد،‌ مدعی شد که پوتین امروز فردی منزوی شده است.

ماکرون در ادامه گفت: «پیشتر نیز به وی گفته‌ام و معتقدم که پوتین مرتکب اشتباه تاریخی و اساسی در حق ملت،‌ در حق خود و در حق تاریخ شده است». رئیس جمهور فرانسه بعید ندانست که در آینده‌ای نزدیک به کی‌یف سفر کند.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

روسیه همچنین اعلام کرده  اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (پنجشنبه) در یک سخنرانی ویدئویی برای پارلمان لوکزامبورگ مدعی شد در حال حاضر ۲۰ درصد از خاک اوکراین در کنترل نیروهای روسیه است.

زلنسکی پیش‌تر، در مصاحبه‌ با پایگاه خبری «نیوزمکس» با بیان این که سخت‌ترین وضعیت در شرق اوکراین و جنوب دونتسک و لوهانسک برقرار است، گفت: روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز را به دلیل کشته شدن در عملیات و حدود ۵۰۰ نفر را به دلیل جراحت از دست می‌دهیم. 

روسیه از ابتدای عملیات نظامی خود در اوکراین تأکید کرده که هیچ برنامه‌ای برای اشغال سرزمین‌های اوکراینی ندارد، بلکه هدفش غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی از این کشور است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نیما IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    19 9
    ای موش کوچک با دم شیر میکنی بازی ؟
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      1 0
      شیر؟! کم چرب یا پر چرب پیشی کوچولو؟!
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • امین IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    7 10
    خخخخخخخخخخخ وای خدا مردم از خنده. به اوکراین گفتن دیگه دست از تحقیر بیشتر ولادیمیر پوتین بردار. ارتش روسیه پوشک و پشمکی بیش نیست
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      2 5
      مردی از خنده؟ خوب خدارو شکر!! خخخخخخ
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    9 2
    حالا دوباره بایدن چهارتا موشک نقطه زن بهشون داد، دوباره بلوف زدنشون شروع شد.
  • پوتین ارباب عرازشیه DE ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    6 14
    افرین همینطور ادامه بدید پدر ارتش زپرتی روسیه رو درارید.
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      9 2
      بایدن هم ارباب عوباش
    • اوکراین فن سگ دست اموز یانکی IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      7 1
      خداروشکر مغز نداری اره پدر ارتش روسیه در اومده :)
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    8 3
    یه ذره تاریخ جنگ رو مطالعه کن، آقای هنرپیشه. روس‌ها توی جنگ هم سمجن و هم وحشی... تازه موتورشون داره روشن میشه. نظامی‌های آمریکایی بخاطر معضل چاقی نمیتونن بیشتر از 150 متر مانور بدن. حالا که نفت‌ روسها تحریم شده دیگه براشون مهم نیست. میزنن یهو له‌تون میکنن‌ها!!! ناپلئونی که اروپا و آفریقا رو برده‌ی خودش کرده بود جلوی روس‌ها نابود شد.
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 1
    خخخخخخخخخخخ
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    6 3
    دلت رو به رسانه‌های پر زرق و برق آمریکا خوش نکن. همین‌الان نشستن بدون شما دارن اوکراین رو به سه قسمت تقسیم میکنن... مخصوصا حالا که توجه‌ها به جنگ کمتر شده.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    8 2
    روسیه سذجای خودش است یعنی پشت میز غذا فقط اوکراین سوسیس داخل ساندویچ خوب نرفته تا روسیه میل کند
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    7 2
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    3 1
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    4 1
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 1
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • باقری IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 2
    تو و اون رییس جمهور دلقک و رقاصه تون باید تحقیر بشید که نوکری به آمریکا و انگلیس رذل و پست فطرت را برعهده دارید.
  • IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    تو بشین سر جات لبیک که بخاطر آمریکا کشورت رو نابود کردی
  • طاهری IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    3 1
    این بنده خدا روسیه رو با سوریه اشتباه میگیره !
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 2
    آقا تو سر و کله هم بزنید. برای ما که نفت رو گرون میفروشیم بهتر هم شد. اونروزا که مدام ما رو تحریم میکردن از هیچ کدوم از کشورها صدایی در نیومد. پس حالا نابود بشید. برای ما اصلا اهمیت نداره فرانسه هستید یا روسیه یا اوکراین. تحقیر بشید و نابود بشید. چه فرقی داره روسیه یا اوکراین ؟ برای من، غم سالها جنگ و آوارگی خاورمیانه مهمه نه آروغ یک مشت جلاد اروپایی و روسی. کاش همگی درگیر جنگ میشدید تا ما هم چند روزی به شما بخندیم و شما رو وحشی خطاب کنیم.
  • !! IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    ولادی جون ! تو فعلا شلوارتو ، محکم بچسب !!
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    سرجای روسیه روی سریر کاخ کی یف .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس