کد خبر 1383352
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
وزیر انرژی عمان

وزیر انرژی و مواد معدنی عمان گفت: تهران و مسقط مصمم به توسعه میدان نفتی هنگام هستند و دو کشور برای توسعه این میدان توافق کرده اند.

به گزارش مشرق، «محمد بن حمد الرمحی» وزیر انرژی و مواد معدنی عمان امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری عمان با بیان اینکه مسقط و تهران به دنبال توسعه میدان نفتی هنگام در مرز دریایی بین دو کشور هستند، اظهار داشت: دو کشور بر توسعه این میدان به گونه ای که با استخراج بیشتر آن منافع و کاهش خسارات به نفع هر دو طرف باشد، توافق کرده اند.

وی که درباره تفاهم نامه های اخیر امضا شده بین عمان و ایران سخن می گفت، افزود: این تفاهم نامه ها مربوط به توسعه دو پروژه خط لوله گازی بین دو کشور و میدان نفتی هنگام است.

حوزه نفتی هنگام که بخش اعظم آن متعلق به جمهوری اسلامی ایران است، در ۱۲ کیلومتری سواحل عمان در تنگه هرمز قرار دارد. حجم ذخایر این حوزه حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد فوت مکعب و ذخیره نفتی آن بیش از ۴۰۰ میلیون بشکه برآورد شده است.

وزیر انرژی عمان با اشاره به اینکه دو طرف برای تشکیل یک تیم فنی به منظور بررسی پروژه خط لوله انتقال گاز به توافق رسیدند، بیان کرد: این خط لوله که قرارداد آن در سال ۲۰۱۳ امضا شد با طول ۴۰۰ کیلومتر مربع قرار است برای مدت ۱۵ سال حدود ۲۸ میلیون متر مکعب گاز از ایران به عمان پمپاز کند.  

وی در این گفت و گو از کشف میدان نفتی جدید در این کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این اکتشاف جدید به افزایش تولید بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار بشکه طی دو یا سه سال آینده کمک کند.

محمد بن حمد الرمحی نسبت به بهبود شرایط بخش گاز عمان در سال های آینده میزان ذخایر نفت خام این کشور در حال حاصر را ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون بشکه و ذخایر گاز را حدود ۲۴ تریلیون متر مکعب اعلام کرد است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس