ارزیابی انگلیس درباره عامل کلیدی موفقیت روسیه در جنگ اوکراین

وزارت دفاع انگلیس در تازه‌ترین ارزیابی خود از تحولات اوکراین عنوان کرد که استفاده ترکیبی از حملات هوایی و توپخانه ای عامل کلیدی در موفقیت های تاکتیکی اخیر روسیه در منطقه بوده است.

به گزارش مشرق، در بیانیه روز شنبه وزارت دفاع انگلیس آمده است: فعالیت هوایی روسیه در حریم مورد مناقشه در دونباس همچنان بالاست و هواپیماهای روسی حملاتی را با استفاده از مهمات هدایت شونده و غیر هدایت شونده انجام می دهند.

این بیانیه ادعایی می‌افزاید: ناتوانی روسیه در سرکوب یا انهدام سامانه‌های دفاع هوایی راهبردی اوکراین در روزهای آغازین درگیری، توانایی این کشور را در ارائه پشتیبانی هوایی از زمین محدود و به تداوم شکست روسیه برای پیشروی در کی‌یف منجر شده است. در نتیجه، فعالیت هوایی روسیه تا حد زیادی به حملات با استفاده از موشک‌های کروز پرتاب شده از هوا و زمین، برای ایجاد اختلال در حرکت نیروهای کمکی و تدارکات اوکراینی محدود شده است.

وزارت دفاع انگلیس افزود: با این حال، این حملات به تنهایی نتوانسته تاثیر معناداری بر درگیری داشته باشد و در نتیجه، احتمالاً ذخایر موشک های هدایت شونده دقیق روسیه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

در ادامه بیانیه یادشده آمده است: روسیه با تغییر تمرکز عملیاتی خود به دونباس، توانسته استفاده از نیروی هوایی خود را برای حمایت از پیشروی در اوکراین افزایش دهد، و حملات هوایی و آتش توپخانه انبوه را با هم ترکیب کند تا قدرت آتش بسیار زیاد خود را در جنگ تحمل کند.

وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه «استفاده ترکیبی از حملات هوایی و توپخانه ای عامل کلیدی در موفقیت های تاکتیکی اخیر روسیه در منطقه بوده است» افزود: افزایش استفاده از مهمات هدایت نشده منجر به تخریب گسترده مناطق ساخته شده در دونباس شده و تقریباً به طور قطع باعث خسارات جانبی قابل توجه و تلفات غیرنظامی شده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای جنگ در اوکراین وزارت دفاع انگلیس آخرین ارزیابی های خود را از تحولات در این کشور به صورت روزانه گزارش می‌دهد. در واقع انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی روسیه که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • FR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    12 0
    رسانه های روسیه را تحریم و قطع کرده اند تا خودشان گزارش جنگ و وضعیت روسیه را بدهند ! حتی بیشتر از اوضاع اوکراین ...
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      1 6
      یک کلام از ننه عروس
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 0
      اشتباهی + زدم
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : اروپای ساحل آرامش را طوفان زده نموده و در نتیجه 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    13 2
    انگلیس اگر تحلیل داشت نخست وزیرش جانسون نبود و وزیر خارجه اش تراس. مگر می شود با دلقکی مانند جانسون و ابلهی مانند تراس کشتی در حال غرق شدن انگلیس را نجات داد؟ اوکراین که دیگر جای خود دارد.
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    3 0
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    5 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • ناشناس 313 IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 1
    ارزیابی یک ایرانی 1- روس جنگ اوکراین را در همین حالت نگه می دارد 2- هر روز چند زیرساخت اساسی اکراین نابود می شود 3- در پاییز و شروع فصل سرما روسیه تمامی مسیرهای گاز و نفت به اروپا را مسدود می کند 4- همزمان چند موشک سرگردان آرامکو را منهدم می کند 5 - چند موشک سرگردان دیگر با مناطق انرژی اربیل و سلیمانه و سوریه بر خورد میکند 5 - دو سکوی گازی اسراییل مورد هدف قرار می گیرد 6- اروپا تنها به منابع امریکا و نروژ امید دارد اما یخبندان و نارضایتی در ازوپا کولاک می کند ...... باقی را خودتان تجسم کنید . نفت 500 دلار .... تایوان خبر هایی دارد در زمستان .....موفق باشید
    • 1111 IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      کارگاه پوارو با طعم دایی جان ناپلئون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس