رفتن فرهاد مجیدی مشخص بود/ گزینه خارجی برای استقلال بهتر است

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: مشخص بود که فرهاد می‌رود، قهرمانی با این شرایط و رکوردها دیگر اتفاق نخواهد افتاد.

به گزارش مشرق، حسن روشن در گفت‌وگویی در خصوص قهرمانی استقلال که بدون باخت و همراه با رکوردهای زیادی بود، اظهار داشت: با اهمیت دادن به رکوردها فوتبال را به وزنه برداری نزدیک کرده‌ایم. در زمان ما هم شاید این اتفاقات می‌افتاد، اما کسی در این فکرها نبود. فقط می‌خواستند لذتی برای خودشان و مردم فراهم شود.

رکوردهای استقلال، بدون قهرمانی لذت بخش نبود

وی افزود: با اینحال بسیار خوشحالم. بعد از مدتی که هواداران استقلال منتظر چنین اتفاقی بودند، تیم و باشگاه مجموعه خوبی داشتند و تبدیل به دلخوشی آن‌ها شده بود. این رکوردها دنباله قهرمانی هستند. اگر تیم قهرمان نمی‌شد صحبت در این مورد هم کمتر بود. گل خورده کمتر، برد بیشتر، کلین شیت بیشتر و.. مستلزم قهرمانی است. این‌ها بعد از قهرمانی هستند و اگر قهرمان نمی‌شدند تا این حد لذت بخش و شیرین نبود.

پیشکسوت استقلال گفت: در کل سال خوبی برای هواداران بود اما امیدوارم باشگاه درست شود. روزی که به تمرین تیم رفته بودم. فرهاد مجیدی گفت شما آمدید، روحیه بچه‌ها خیلی بالا رفته و از شما ممنون هستیم و... من هم تشکر کردم که ما را پذیرفتند. گفتم من چند نفر هستم؟ یک نفر هستم. اگر تا این حد روی روحیه تیم تاثیر دارم پس اگر سایر پیشکسوتان و بزرگترها مانند علی جباری هم باشند چه می‌شود؟

وی افزود: دیدیم که در بازی آخر مشکلاتی برای پیشکسوتان درست شد. جلسه‌ای با معاون فرهنگی باشگاه که انسان خوبی است، داشتیم. گفتم پیشکسوتان حداقل ماهی دوبار سر تمرین بروند. دیدار و ارتباط داشته باشند. طبقه بندی شوند. برای جشن قهرمانی پیشنهاد دادم که پیشکسوتان را جمع کنیم. فراخوان بدهیم و اسامی را جمع کنیم اما عجله کردند. روز بازی به من زنگ زدند. گفتند جمع شویم و اتوبوس تهیه شده، خیلی خوشبین بودند. تا ساعت ۱۶ هم فکر می‌کردم این کار را باید انجام داد اما بعد از آن نظرم عوض شد. حتی قرار بود به خاطر آبادان مشکی بپوشیم.

رفتن فرهاد مجیدی مشخص بود/ گزینه خارجی برای استقلال بهتر است

دو رکن در باشگاه باید درست شوند

روشن تصریح کرد: عده‌ای رفتند کمپ مرحوم حجازی و از آنجا به استادیوم آزادی رفتند. تا نیمه دوم پشت در ماندند که بی احترامی شد. باید این مسائل را درست کرد. قهرمانی و رکوردها را باید روی میز بگذاریم و بگوییم حالا کارمان شروع شد. شروع خوبی شد و همه باشگاه را درست کنیم. از آکادمی که بچه‌های خوب و سالمی مانند آرش (برهانی) و سیاوش (اکبرپور) در آنجا هستند تا دیگر قسمت‌ها. به آجورلو هم گفتم دو رکن باید در باشگاه درست شوند. یکی آکادمی و دیگری احترام به پیشکسوتان، اگر این دو درست نشوند صد بار هم قهرمان شوید فایده ندارد. امیدوارم باشگاه درست شود و همه جایگاه خودشان را پیدا کنند.

گلزن سال های دور استقلال در مورد عملکرد مدیریت این باشگاه در فصل گذشته عنوان کرد: مدیریت عملکرد خوبی داشت. انتخاب‌های بدی نداشت اما عجله هم داشتند. مدیریت در قهرمانی داشت اما دخالتی در کارهای فنی نداشت. حساسیتی روی نتایج نداشت که به عنوان مثال با گل خوردن از تیم انتقاد کند. مصطفی آجورلو مدیر خوبی است و با هم دوستی خوبی داریم اما باید به خیلی از مسائل مانند تشکیل کمیته فنی توجه داشته باشد. البته کمیته فنی که انتصابی نباشد. یک کادرفنی خوب می‌تواند به کادرفنی کمک کند. بنابراین اولین کار قدم باید تشکیل کمیته فنی باشد تا در مورد انتخاب سرمربی جدید تصمیم بهتری بگیرند و بتوانند تیم بهتری برای فصل جدید آماده کنند.

مشخص بود مجیدی می‌رود

روشن در مورد جدایی فرهاد مجیدی در حالیکه هواداران انتظار دارند قهرمانی تکرار شود و تیم در آسیا هم نتایج خوبی بگیرد، گفت: با این شرایطی که تیم‌های ما دارند، تا سه سال آینده در آسیا نمی‌توانیم قهرمان شویم. با پرشیا نمی‌توانید با بی‌ام‌و مسابقه بدهید. بعضی از باشگاه‌های حرفه‌ای حتی برنامه ۱۰ ساله دارند. حتی فرهاد هم که امسال با تمام مشکلات و فشارها  زحمت کشید و خدا هم کمکش کرد و تیم را قهرمان کرد، امسال کار راحتی نداشت. ضمن اینکه نباید فقط بگوییم چرا سرمربی رفت. ممکن است  ۸-۷ نفر هم از این تیم بروند و یک مشکل هم اینجا به وجود می‌آید. در این مواقع کمیته‌های مختلف مانند فنی و مالی باید برای پیدا کردن نفرات خوب و قیمت‌ها، با هم به بررسی جوانب بپردازند.

وی افزود: مشخص بود که فرهاد می‌رود. قهرمانی با این شرایط و رکوردهایی که می‌گویید، دیگر اتفاق نخواهد افتاد. باید مانند زمان بازی ما یا زمان حضور طالب‌لو و جباری و... تیمی ساخته شود که در آن حداقل سه سال با جوانانی که برای خود استقلال هستند، کار شود. به این ترتیب می‌توانیم بگوییم مربی که امسال قهرمان شده، سال بعد و سال بعدش هم اول می‌شود. الان مشخص است که استقلال در سال آینده چنین شرایطی را نخواهد داشت.

پیشکسوت استقلال گفت: از طرفی معلوم نیست جدایی فرهاد با قرارداد سه ساله چگونه بود و این مساله باید روشن شود. باید ببینیم موافقت به صورت بوده؟ آیا در قراردادش شرطی بوده که مثلا اگر اول شدیم سرمربی بتواند خودش تصمیم بگیرد یا اگر قهرمان نشدیم او را برکنار کنیم؟ این‌ها شرط و شروطی است که گفتنش به مردم، برای خود باشگاه خوب است.

رفتن فرهاد مجیدی مشخص بود/ گزینه خارجی برای استقلال بهتر است

آجورلو تحت فشار کاری را انجام نمی‌دهد

وی تصریح کرد: اگر مجیدی می‌ماند ممکن بود با شرایطی که امسال داشت، سال آینده ضرر کند. الان هم هرکسی بیاید ممکن است شدیدا دچار مشکل شود. باید به هواداران بگویند مثلا ما برنامه ریزی ۵ساله داریم، آکادمی خوب کار می‌کند و قصد داریم تیمی از جوانان خودمان بسازیم که هم روی آن‌ها سه چهار سال حساب کنیم و هم اینکه وقتی شکوفا شدند از فروش آن‌ها درآمدزایی کنیم.

روشن در مورد فصل پیش روی آبی‌ها اظهار داشت: کار باشگاه خیلی سخت است. بعد از این قهرمانی، سخت‌ترین سال استقلال امسال است که بتوانند هوادار را راضی نگه دارند. تیم را درست ببندند. یک مربی خوب بیاورند و... به نظرم هر گزینه ایرانی بیاید مشکلات زیادی خواهد داشت اما بحث مربی خارج فرق می‌کند و می گویند او می‌خواهد دگرگونی به وجود بیاورد. در کل گزینه خارجی خیلی بهتر است. مربی ایرانی ۴ بازی نتیجه نگیرد، مقابل وزارت ورزش تجمع می‌کنند!

وی در خصوص اینکه الان هم در فضای مجازی فشارهای بالایی را عامل رفتن مجیدی عنوان می‌کنند، گفت: اگر اینطور است چرا ابتدای فصل اجازه دادند قرارداد سه ساله بسته شود؟ ضمن اینکه آجورلو آدمی نیست که تحت فشار کاری را انجام بدهد. ان‌شاالله در سال جدید اتفاقات خوبی برای استقلال بیفتد و شادی هواداران ادامه داشته باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    آقای روشن الاستقلال رو داوران و فدراسیون کمک کردن تا بعد ۱۰ سال یک جام کثیف بگیرن. شیخ فرهاد شمارو هم پیچونده؟؟؟؟
  • تعمیر دوچرخه با پودر IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    صادق دردگر *بالاتر از وزیر ورزش استقلال را حمایت کردن اقای روشن معلوم باید در بره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس