کد خبر 1382711
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در سفر به اسلو ضمن شرکت در دهمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و نروژ با مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد و در جمع ایرانیان مقیم هم حضور یافت.

به گزارش مشرق، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر به اسلو که در پاسخ به دعوت «هنریک تونه» معاون وزیر خارجه نروژ به منظور شرکت در دهمین دور مشورت‌های سیاسی ایران و نروژ انجام شده، روز چهارشنبه دیدارهای جداگانه‌ای با «توره هاترم» دبیرکل وزارت امور خارجه، «آموند ویک» معاون وزارت نفت و انرژی و «ویدار اولریکسن» معاون وزارت تجارت، صنعت و شیلات نروژ داشت که در این دیدارها مسائل مورد علاقه دو طرف در زمینه‌های سیاسی، انرژی و شیلات مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

یونان به جای هیاهوها از مسیر قانونی اقدام کند/ گزارش آژانس منصفانه نیست

باقری همچنین در دیدار با جمعی از ایرانیان مقیم نروژ با اشاره به ظرفیت‌های متنوع ایرانیان خارج کشور تصریح کرد: شرط لازم برای صیانت از هویت ملی، ارتباط پیوسته ایرانیان مقیم خارج کشور با سرزمین مادری به‌ ویژه ارتباط معنایی با ایران عزیز است.

معاون وزیر خارجه با تأکید بر اهتمام دولت به‌ ویژه وزارت امور خارجه برای ارائه امکانات لازم در زمینه تسهیل تعامل مؤثر ایرانیان خارج کشور در فرآیند توسعه و پیشرفت ایران اسلامی خاطرنشان کرد: تمدن ریشه‌دار و فرهنگ غنی و عظمت ملت ایران این حقیقت را آشکار می‌کند که بیش از آن که ایران به ما نیاز داشته باشد ما وظیفه داریم تا دین خود را در قبال ایران اسلامی و ملت بزرگ ایران ادا کنیم.

باقری با اشاره به شأن فردی و جایگاه علمی و اجتماعی ایرانیان خارج کشور ابراز امیدواری کرد ایرانیان مقیم نروژ نمایندگان شایسته‌ای برای تمدن، فرهنگ و عظمت ملت ایران باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس