کد خبر 1382442
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰

به گزارش مشرق، فاطمه قاسم‌پور نماینده مجلس در توییتر نوشت: ‏وقتی در قرن‌های آغازین اسلام، خواهری به دعوت برادر و برای همراهی امام زمانش و بهره گیری از معارف ایشان، از مدینه تا قم کاروانی را با خود همراه می‌کند، چه کسی می‌تواند ادعا کند که اسلام زنان را  فقط برای ماندن در خانه می خواهد؟

اسلام زنان را  فقط برای ماندن در خانه می خواهد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • US ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    46 20
    بله. دقیقا عدم حضور زن بین مردان نامحرم را می خواهد. اینکه مسافرت یک زن به همراه محارمش و کاملا پوشیده در کجاوه برای ملاقات با برادرش بعد 4 سال دوری را حضور زن در جامعه می نامید نشانه بیماری عقلی شما است.
    • حاجی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      9 8
      حضور زنان برای دفاع از حکومت در جامعه از نظر این خانم اشکال نداره مثل همون ورزشگاه آزادی
    • DE ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      3 0
      رعایت مرزها و موازین بین محرم و نامحرم مختص فقط زنان نیست اقایان هم باید در محیط کار و بیرون چشم پاک تشریف داشته باشند و نخ ندن بلکه فکر و ذکرشون کسب روزی حلال برای خانواده شون باشه. زیرا کسب روزی حلال خودش یکی از بزرگترین عبادت هاست.
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      21 5
      شما هم حضور زن لخت را در بین مردان عریان در استخر و غیره میخواهید منتهی فعلا روتون نمیشه بگین، نبردبوم پله پله!!!!
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      6 0
      کسانی که امروزه داعیه دفاع از زنان و حق و حقوق شان را دارند، کاسب ترین افراد با زن و به عبارتی زن فروشان جدید البته در بازار مجازی برده فروشی و آن هم اختصاصی بردگان زن هستند و غم انگیز آن جاست که از نقصان عقل برخی زنان برای رونق هرچه بیشتر این بازار بهره می برند! ابلهانی که به جای دغدغه حریت زن دغدغه خریت خود را دارند! و جالبتر آن که برخی به ظاهر بانوان منورالفکر در ایران امثال جلودارزاده و ابتکار و منصوری و مولاوردی و حقیقت جو هم جاهلانه همان ها را تحسین می کنند!
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      3 1
      تازه این ها می گویند چون حضرت زهرا خطبه خواند باید زنها در کارهای مردانه حضور یابند! امان از دین اخرالزمانی هرچند این تفکر از غرب رخنه کرده و الان در باتلاق اخلاقی و اجتماعی و خانوادگی گیر افتادن و کاسه چه کنم به دست چرا اینطوری شدیم!
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      2 1
      حاجی قلابی باز پیدات شد؟!! معلومه خیلی سوختین از #سلام_فرمانده، بوش تا اینجا میاد!!!
    • صدرا IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      3 3
      البته حضور بی جای زنان در وسط مردان نامحرم امر نامطلوبیه با این حال ظاهرا شما اطلاعات خوبی از تاریخ ندارین لطفا مطالعه بفرمایید: کتاب سهم زنان در نشر حدیث این پژوهش می کوشد تا روزنه ای برای نشان دادن سهم زنان در نشر حدیث، دانش های حدیثی و معارف ویژه حدیث در پانزده قرن تاریخ اسلامی بگشاید. کتاب روایات زنان در کتب شیعه کتاب جایگاه بانوان در اسلام مخصوصا بخش های چهره زن در امور اجتماعی، چهره زن در عرصه جهاد، چهره زن در عرصه مهاجرت در راه خدا و...
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      2 2
      حاجی جون اولا که مراسم برپا شده در ورزشگاه یک مراسم معنوی بود. دوما معلومه که حضور زنان در جامعه برای دفاع از اسلام اشکالی نداره.مثل همون سخنرانی که حضرت زهرا در مسجد برای دفاع از ولایت
    • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      2 1
      15:33 حضور در جامعه یعنی اینکه وقتی امام موسی کاظم نبودن حضرت معصومه به سوالات شرعی مردم پاسخ میدادن
    • IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      1 3
      فعلا که شما سرکار باش تا مردان متاهل ایرانی بیکار در خانه باشند
    • به ۲۳:۲۵ IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      18 0
      دروغ نگویید. هرگز مردان مستقیما از ایشان سوال نمی پرسیدند. بلکه همسران خود را برای سوال نزد ایشان می فرستادند. در مورد خود حضرت زهرا سلام الله علیها هم همین طور بود. حتی یک مورد هم خلاف این نخواهید یافت جز در مقام اضطرار.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    28 6
    جهاد المراه حسن التبعل پیامبر اسلام می فرماید جهاد زن خوب شوهرداری کردن است خانم جوجه فمینیست
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      2 10
      همین شما هستی که آب تو آسیاب امثال مسیح علینژاد می ریزید
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      20 4
      چطور از مسیح علی نژاد می ترسبد اما از خود خدا نمی ترسید؟ برای آنکه بهانه دست آن زن بدکاره ندهید حاضرید قدم به قدم از همه ارزشهای اسلامی عقب نشینی کنید.
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    20 0
    آخه این سفر حضرت چه ربطی به در خانه ماندن زنها دارد. علیا مخدره؟ ..
  • DE ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    6 2
    بعنوان یک کارشناس ارشد میگم در خانه کار کردن مزایایی و لذاتی داره که در بیرون کارکردن نمیتونه جاش رو پر کنه. گاهی هم لازمه رفت سرکار و در جامعه فعالیت مثبتی رو انجام داد. همه اینا بستگی به طرح و برنامه و اهداف و روند مدیریت زندگی داره.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    23 0
    بدون اینکه شرایط حضرت، شرایط جامعه، نحوه مسافرت و ... رو بدونه، واسه خودش حرف میزنه. با اینکه حضرات فاطمه زهرا، زینب و معصومه و خدیجه سلام الله علیهن تواناییهای علمی و عملی بسیار بالاتری از مردان زمانشان داشتند، هرگز (مگر در مواقع ضرورت یا اجبار) وارد مسایلی نمیشدند که با نامحرمان جامعه نشست و برخاست و گفت و شنود داشته باشند. از آیات و روایات و سیره اهل بیت علیهم اسلام چقدر بهره بردی که به زور میخوای واسه خودت دلیل بتراشی؟
  • ارش IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    5 2
    اره زن فقط وظیفه اش بچه داری تربیت و شوهر داری هست .زیبنده ترین کار زن خانه داری هست .معنی نداره زن بره خیابون یا گردش میخواد بره حجاب کامل همراه شوهرش اشکالی نداره
    • ملی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      0 0
      اصلا زن باید برای خروج از خانه حتی تا بقالی سر کوچه هم رضایت محضری و قانونی و شرعی ممهور به مهر امام مسجد محل و دفتر اسناد ارسمی معتبر همراهش باشه زن باید حتی الامکان بچه بیاره و خانه داری کنه هر چند تا بیشتر بهتر!
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    15 1
    حتی یک احمق هم نمی گوید در خانه به دنیا بیایند و از دنیا بروند بلکه بدون دلیل و افراطی در محیط مردان نامحرم نباشند چیزی که الان به عنوان کار ساعت ها در کنار نامحرم ها حضور دارید در حالی که اکثر اینها مختص مردان هست و قطعا خلاف مشی اسلام هست
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    0 0
    بیشتر بفکر گرانی و اصلاح قوانین اداری جهت کارآمدی و سهولت خدمات به مردم باشید
  • تک‌سوتر IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    9 4
    درخانه ماندن مگه چه ایرادی داره؟ الان زنهای خیابانی یعنی خیلی قهرمان هستن؟
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    22 1
    .. من کاسب بازارم وقتی چیزهایی اززنهای حتی باحجاب میبینم که تو ی خیابون انجام بدهن حالم ازهر زنی که بیرون از خونه هست بهم میخوره
  • مهران IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
    6 10
    با سلام بیش از نیمی از جمعیت کشور ما را زنان تشکیل میدهند. باید از ظرفیت زنان در جامعه ایرانی استفاده شود. بعید میدانم فرهنگ عربی با فرهنگ اسلامی یکی باشد. کشور ما نه افغانستان است و نه عربستان سعودی و نه آمریکا یا اروپا . اگر زنان ما میخواهند در خانه بمانند و مادری کنند، انتخاب آنهاست. اگر هم میخواهند شانه به شانه مردان کارکنند، آنهم انتخاب آنهاست. باید به حق انتخاب آنها احترام گذاشت.
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      12 2
      اولا این مرزها را اربابان استعمارگر تو کشیدند. والا انسانها فرقی با هم ندارند. ثانیا آنچه تو وقیحانه فرهنگ عربی نامیدی، دستور اسلام است. والا اتفاقا در ایام جاهلیت عرب زنان دوشان دوش مردان کار می کردند با همه مفاسدش! ثالثا اتفاقا این شمایید که برای ارزان شدن کارگر، دروغ گنده نیاز به کار زنان را بر زنان تحمیل کرده و آنها را از خانه جدا کردید و به کارخانه و اداره کشاندید.
    • DE ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 1
      بله به شرطی که با این شعار ازادی زنان که ظاهرش خیلی فریبنده و وسوسه کننده است و ته اش خالی و پوکه سرزنان کلاه نذارید و جامعه عقیم و تبدیل به خانه سالمندان نشه و مشکل کاستی نسل جوان وبال همه جامعه نشه. زنان جوان اگر عاقل باشند بعلت محدودیت تولید مثل نسبت به مردان که واقعیت روشن و شفاف علم پزشکی است سرموقع خانواده شون رو میتونن تشکیل بدن ، بچه هاشون رو از اب و گل دربیارن و بزرگ کرده بعد از این ایام بازم اوقات فراغت بیشتری پیدا میکنن که سرکار برن و کمک دست همسرشون در تامین اینده شغلی فرزندانشون و رفاه خانواده شون بشن. واقعیت اینه زنان همیشه میتونن سرکار برن ولی به چه قیمتی؟ متاسفانه براساس داده های پزشکی خانم ها از سن بلوغ جنسی تا سن 36 سالگی سن باروری سالم رو دارا هستند. متاسفانه از سن 36 سالگی درصد فرزند اوری زنان 40 درصد بیشتر نیست( یعنی 60 درصد باروری رو از 100 درصد از دست میدن) و خطر و ریسک معلولیت فرزندشون وجود داره.پیش هر دکتر زنان تشریف ببرید همین اطلاعات رو با عکس و سند علمی و پزشکی به شما ارائه خواهند داد. اما زمان فرزند اوری اقایان دو برابر خانم هاست و این مشکل و محدودیت باروری خانم ها رو اصلا ندارن.
  • DE ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 1
    خودت فهمیدی چه جعلیاتی بهم بافتی ؟؟ در قرآن سخنی از امام زمان و معارف !! او گفته نشده .. گیر چه روان پریش هائی افتادیم !
  • IR ۰۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    1 0
    انقدر بازی نکنید با این واژه ها
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    0 0
    نه بابا؟!؟!
  • BE ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
    2 4
    زن اگر ارزشه خودشو بدونه در خانه و به تربیته فرزندان و خانه داری و شوهر داری میرسه که باارزشترین کار برایه یک زنه.
  • مهران US ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    با سلام مجدد در کمنت قبلی خود گفتم که انتخاب کار کردن و یا بودن در خانه را به عهده خود زنان بگذارید همچنین گفتم ماندن زنان در خانه ممکن است جزو فرهنگ عربی باشد تا فرهنگ اسلامی و این دو با هم فرق دارند. شخصی پاسخ داد که این مرز بندیها را اربابان استعمار گر من در مورد زنان قرار داده اند و با زبان بی زبانی فرمود که جای زنان در خانه و پخت و پز و بچه آوردن و بزرک کردن آن بچه ها است. من در پاسخ این دوست عزیز باید بگویم که فرض کن خواهر شما و یا خانم شما قصد زایمان داشته باشد و از آنجایی که بر طبق نظر شما تمام مونثین جایشان در خانه است بنابراین در بیمارستان فقط پزشک مرد هست . سوال من این است که آیا ایشان رضایت می دهند که یک پزشک مرد زایمان خواهر و یا همسر ایشان را بعهده بگیرند؟ در ثانی اگر قرار بود که تمام خانمها و وظایف آنها به شغل خانه داری و بزرگ کردن فرزندان خلاصه شود دیگر چه الزامی هست که آنها به مدرسه و دانشگاه بروند و اینهمه هزینه را به جامعه تحمیل کنند؟ دنیایی را تصور کنید که زندگی خانمها خلاصه شده باشد به فرزند آوری و خانه داری. این دنیا، دنیای تاریکی خواهد بود و بیشتر شبیه دنیای طالبان خواهد بود تا یک دنیای اسلامی پیشرو و پویا. من مطمئنم که در خود سایت مشرق و سایتهای همانند مشرق تعداد زیادی مادر و خواهر در آن مشغول بکارند و یک گوشه کار را در دست دارند. اگر آنها بروند بدنبال کار خانگی، سایت مشرق و سایتهایی از این قبیل شکل و روی عجیبی به خود خواهد گرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس