پرونده بیانیه تفنگت را زمین بگذار

با توجه به موضع‌گیری صریح وزیر ارشاد و ریاست سازمان سینمایی در مورد جشنواره کن، هر تصمیم‌گیری درباره جمعیت بیانیه‌نویسان سینمایی در حیطه وزارت ارشاد و نهاد نظارتی ساترا باید بررسی شود.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- پس از انتخابات  ۱۳۹۶ انتشار بیانیه‌های جمعی در قبال رخدادهای صنفی و غیر سینمایی توسط جمعی از سینماگران تبدیل به یک رویه مرسوم شد. در اغلب بیانیه‌های منتشر شده اسامی مشترکی وجود داشت.

این نوع خاص از انتشار بیانیه‌های اغلب سیاسی طی شش سال به شدت افزایش یافته است و افراد مشخصی در هر موضوع خاص  سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سینمایی اقدام به انتشار بیانیه‌هایی با رویکرد  اغلب مخالف می‌کنند.

آخرین مورد از این روند خاص امضاء بیانیه‌ای سیاسی در مورد سند راهبردی همکاری ۲۵ ساله ایران و چنین بود.

واکنش سازمان سینمایی و ساترا به بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» چه خواهد بود؟

فیلمسازان امضاء کننده بیانیه در مخالفت با همکاری‌های راهبردی ۲۵ ساله ایران و چین در بیانیه‌ هدفشان این سند را «فاقد وجاهت و مشروعیت» اعلام کردند. در این بیانیه سیاست‌های جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته «پنهان‌کارانه» توصیف شد و امضاء کنندگان به صراحت اعلام کردند  مفاد قرارداداز ما مردم ایران پنهان شده است و در راستای منافع ملی نیست.

این  بیانیه  به امضای جعفر پناهی، محمد رسول‌اف، کیومرث پوراحمد، علی مصفا، مصطفی آل‌احمد، سعید ابراهیمی‌فر، محسن استادعلی، مجید برزگر، عزیزالله حمیدنژاد، علی‌رضا رئیسیان، محمدعلی سجادی، مهوش شیخ‌الاسلامی، محمد شیروانی، ناصر صفاریان، عبدالرضا کاهانی، خسرو معصومی، فرهاد مهران‌فر و مجتبی میرطهماسب رسید.

اما بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» چند روز پس از حوادث تلخ  آبادان با فروریختن سازه متروپل منتشر شد. اینبار هم مثل تجربه‌های قبل هسته ثابت بیانیه‌نویسان اقدام به نگارش بیانیه‌ای با سوءگیری خاص درباره حافظان میدانی امنیت کشور کرد.

با  اینکه برخی  امضاء کنندگان در نوبه قبل، یعنی بیانیه‌ای در مخالفت با قرار داد ایران و چین،   از امضاء خود اظهار پشیمانی کردند، اما در امضاء بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» مشارکت دارند. در این بیانیه  در کنشی لجبازانه به بهانه وقایع آبادان، شرایط این شهر طوری توصیف شده که گویی حافظان امنیت در مقابل مردم شریف و عزادار آبان از سلاح و تیر مستقیم استفاده می‌کند.

در بخشی از متن این بیانیه که در فضای مجازی منتشر شده آمده است: «فوج خروشان مردم ستمدیده از جای جای ایران، فریاد همراهی و همدلی با مردم دردمند آبادان، سرداده‌اند. اکنون که خشم عمومی از فساد، دزدی، ناکارآمدی، سرکوب و خفقان، امواج هم‌بسته‌ای از اعتراضات مردمی را به‌دنبال داشته است، از همه افرادی که در یگان‌های نظامی تبدیل به عامل سرکوب مردم شده‌اند، می‌خواهیم سلاح‌های خود را زمین گذاشته و به آغوش ملت بازگردند. »

اما نکته جالب در میان اسامی امضا کنندگان بیانیه "تفنگت را زمین بگذار" این است اغلب این افراد از سینماگران جریان اصلی نیستند و امضاء کنندگان، بیشتر چهره‌های فرعی سینما و فعالانی هستند که از جریان اصلی سینما به دلیل عدم قوت آثارشان کنار گذاشته شدند یا آثار متاخر آنان در گیشه سینما شکست سختی خورده  و یا آخرین اثرشان مورد تمسخر منتقدان و رسانه‌های داخلی قرار گرفته است.

برخی از این اسامی که به عنوان امضاکننده این بیانیه منتشر شده، بدین شرح است:

آناهید آباد - حمیدرضا آشتیانی‌پور - هادی آفریده - حسن آقاکریمی - مصطفا آل‌احمد - سعید ابراهیمی‌فر - محمد احمدی - آرش اسحاقی - مهدی اسدی - سعید اسدی- اشکان اشکانی -  مهناز افضلی - همایون امامی  محسن استادعلی- محمد جعفر باقری‌نیا - عبدالله باکیده -  حسن برزیده - بابک بهداد - بهنام بهزادی - آزاده بی‌زارگیتی - فرزاد پاک- جعفر پناهی - امین پوربرقی - نادره ترکمانی - یاسمن تورنگ - محمد جعفری -- سیروس حسن‌پور - میلاد خالقی‌منش - مصطفی خرقه‌پوش - پوران درخشنده - ابولحسن داوودی - رضا دُرمیشیان - شهرام درویش - فرید دغاغله - علی‌رضا رئیسیان - جمیل رستمی - محمد رسول‌اف  - ناهید رضایی - سحر رضوی - غزاله رضوی - علی زمانی‌ عصمتی - مونا زندی - مینا ساداتی - سامان سالور - رضا سبحانی - رضوان سرمد - غزاله سلطانی - اردشیر شلیله - مصطفی شیری - امین صدرایی - ناصر صفاریان - بهتاش صناعی‌ها - داوود عباسی - رضا عبیات - محمد عرب - پدرام علی‌زاده - مهدی فردقادری - سهیلا فرزاد - اسماعیل فلاح‌پور - کاوه فرنام- علی محمد قاسمی - حمیدرضا قطبی - رهبر قنبری - مهدی کرم‌پور - مهدی گنجی - محمد متوسلانی - آذر محرابی - علی مصفا - خسرو معصومی - مریم مقدم - کاظم ملایی - انسیه ملکی - آذر مهرابی - فرهاد مهرانفر - اسمائیل منصف - همیلا موید - مجتبا میرتهماسب - تهمینه میلانی - اسماعیل میهن‌دوست - مهدی نادری - رایا نصیری - محسن نظری‌خاکشور - بهزاد نعلبندی - اصغر نعیمی - مهرداد نیکنام - مرتضی هرندی -  مریم یاوری چهره‌هایی هستند که حتی فروشگاه‌های خرده فروشی و سوپر مارکت‌های محل زندگی آنان این افراد را به نام فیلمساز نمی‌شناسد و یا شهرت آنان به عنوان فیلمساز فراموش شده است.

این طیف فراموش شده برای اینکه آوازه و شهرت خود را به عنوان سینماگر احیا کنند در امضاء این بیانیه  مشارکت داشته‌اند.

البته افراد محترمی در این لیست حضور دارند که در گفت‌وگو با مشرق اذعان داشتند متن اولیه بیانیه را مطالعه نکرده‌اند و قرار بوده بیانیه‌ای با موضوع همدردی با مردم آبادان منتشر شود و  بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» با قرار اولیه طراحان این بیانیه بسیار متفاوت است.

برخی از امضاء کنندگان بنا به دلایلی حاضر به بازپس‌گیری امضاء خود نبودند و آنچه به عنوان دلیل پس نگرفتن امضاء ارائه می‌کنند این است که  توسط مخاطبان فضای مجازی مورد تهاجم قرار می‌گیرند. اما سه نفر از لیست اولیه در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها نکات جالبی را مطرح کرده‌اند.

واکنش سازمان سینمایی و ساترا به بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» چه خواهد بود؟

داریوش یاری یکی از نخستین افرادی بود که از این بیانیه اعلام برائت کرد و   نسبت به بخش انتهایی بیانیه که به جمله «تفنگت را زمین بگذار» واکنش جدّی نشان داد گفت: "بیانیه‌ای منتشر شده که در آن نوشته است نیروهای مسلح اسلحه‌هایشان را زمین بگذارند. من این را باور ندارم که نیروهای مسلح در برابر «مردم» ایستاده باشند و در نتیجه این بخش از بیانیه را قبول ندارم. " باور ندارم نیروهای مسلح کشورم در مقابل مردم‌اند که حالا بخواهم اسلحه‌هایشان را زمین بگذارند. درخواست و توقعم از نیروهای نظامی و انتظامی این است که متهم و مجرم را پیدا کنند و با هرکسی که به‌دلیلی با بی‌اخلاقی و بی‌تعهدی مرتکب این فاجعه شده است و نظام و مردم دارند تاوان آن را می‌دهند، برخورد کنند.

عبدالله باکیده دیگر فیلمساز گفت: واقعیت ماجرا این است من برای مردم آبادان و همدردی با آنها امضا کردم، من فقط خواستم همدردی کرده باشم نه این متن و بیانیه! من و خیلی‌های دیگر معترضیم. امضا جمع کردن و بیانیه دادن کار بدی نیست اما متأسفانه سوءبرداشت شد.

«سیروس حسن پور» نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری های رسمی کشور اذعان داشت که امضای این بیانیه جنبه همدلی داشته است نه سوگیری سیاسی و امنیتی.

اما ظهر روز چهارشنبه با انتشار تکذیب برخی سینماگران هسته فعال نگارش بیانیه اقدام به جمع‌آوری امضاء های بیشتری کرد تا تعداد افرادی که در آن مشارکت داشتند وجاهت این بیانیه را حفظ کنند.

اما نکته‌ دیگری وجود دارد که این بیانیه‌های مستمر توسط چه افرادی تهیه و منتشر می‌شود. آنطور که خبرگزاری تسنیم گزارش می‌دهد در نگارش این بیانیه ‌ها اخیر مصطفی آل‌احمد و محمد رسول‌اف نقشی جدی داشته‌اند.

واکنش سازمان سینمایی و ساترا به بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» چه خواهد بود؟

فیلمسازان شکست‌خورده و رانده شده از جریان اصلی سینما چطور سیاسی شدند؟

برای اینکه اهداف تهیه و نشر این بیانیه‌ها آشکارتر شود غیر از مورد نه چندان مهم رسول‌اف کافیست که مورد ویژه «مصطفی آل آحمد» را دقیق‌تر بررسی کنیم. "آل احمد" که بنا بر گزارش منتشر شده در نگارش این بیانیه نقش داشته، پرسوناژ  و کارکرد هنری - سینمایی خود را با فیلم شکست خورده «پوسته»   از دست داد و سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی دیگر حاضر به همکاری با او نیستند.

او سعی می‌کند موقعیت هنری خود را با مشارکت در نگارش و امضاء بیانیه‌هایی که رویکرد صریح مخالف‌خوانی دارند،   احیا کند. تا با استفاده از  این روش بتواند موقعیت حقوقی خود را به عنوان فیلمساز معترض حفظ کند.

با این حال آل احمد فیلمساز خنثی و نه چندان جدی به شمار می‌رود.

بنا بر شنیده‌ها برخی از اعضای صنفی کانون‌های مهم سینما از سر دلسوزی، برای اینکه او وارد چنین ماجراجویی‌ها نشود و بتواند درآمدی داشته باشد او را در هسته نویسندگان پیش‌نویس  اساسنامه تازه "خانه سینما" گنجانده‌اند که بنا بر شنیده‌ها نتایج این همکاری توام با خشنودی و رضایت نبوده است. قرار است پیش‌نویس مذکور از منظر حقوقی دوباره اصلاح شود. طبیعی است که عواید حاصل از همکاری با خانه سینما توسط وزارت ارشاد به عنوان ارگان تخصیص دهنده بودجه تامین می‌شود.

محمد رسول‌اف  در کنار جعفر پناهی با پمپاژ اخبار نادرست رسانه‌ها در محافل بین‌المللی به عنوان فیلمساز «دربند» شناخته می‌شود و با این حال هیچکدام از آثار او تا قبل از سال ۱۳۸۸ و زمان دستگیری‌اش قابلیت نمایش در سینماهای سراسر کشور را نداشت و به دلیل مخاطب نداشتن آثارش به تدریج تبدیل به فیلمسازی سیاسی شد و تلاش می‌کند تا نامش در کنار جعفر پناهی مطرح شود.

واکنش سازمان سینمایی و ساترا به بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» چه خواهد بود؟

تلاش برای شعله‌ورتر کردن دامنه بیانیه تفنگت را زمین بگذار

پس  از انصراف برخی از افرادی که نامشان با عنوان امضاءکننده در این بیانیه درج شد، با توجه به جایگاه نه چندان هنری و سینمایی امضاء کنندگان، در دور اول انتشار این بیانیه، تلاش هسته اولیه تهیه کنندگان این بیانیه منجر به امضای این بیانیه توسط چهره‌های مشهورتری شد و مسعود کیمیایی، پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی، ترانه علیدوستی، نازنین فراهانی و مرضیه وفامهر، مانی حقیقی، مسعود کرامتی، کیارش اسدی‌زاده و  به جمع امضاء کنندگان این بیانیه پیوستند.

واکنش سازمان سینمایی و ساترا به بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» چه خواهد بود؟

در مقابل بیانیه‌نویس‌ها چه باید کرد؟

به صورت طبیعی توجه هر نهاد ناظری به این بیانیه‌ و موارد پیشین زمینه سریالی شدن این  مسئله را فراهم می‌آورد، حتی موضع‌گیری سلبی گل درشت رسانه‌ای در مقابل چنین روندی مدبرانه نخواهد بود. در واقع هر گونه مواجه با اسامی منتشر کنندگان این بیانیه چه طیف سوخته و فراموش شده سینما و چه طیف فعال در جریان اصلی حوزه‌های نمایشی باید به وزارت ارشاد و سازمان سینمایی واگذار شود.

با توجه به موضع‌گیری صریح و هوشمندانه وزیر ارشاد و ریاست سازمان سینمایی در مورد جشنواره کن، هر تصمیم‌گیری درباره جمعیت بیانیه‌نویسان سینمایی در حیطه وزارت ارشاد و نهاد نظارتی ساترا باید بررسی شود. برخی از امضاء کنندگان حتی از فعالان منتخب صنفی هستند که در حال حاضر با سازمان سینمایی همکاری می‌کنند و حراست ارشاد باید روش همکاری خود را به حالت تنظیم کارخانه بازگرداند.

این ماجراجویی‌های در قالب بیانیه به ذات سینما و تولیدات سینمایی لطمات جبران ناپذیری می‌زند.

اگر الگوی مدیریتی دوره حمید خاکبازان در دوران عزت اله ضرغامی در حوزه نظارت بر سینما بار دیگر تکرار شود، بزودی شاهد پایان دوره نگارش بیانیه‌های سیاسی توسط سینماگران خواهیم بود.  

هر کنشی از سوی سینماگران در قالب بیانیه که تفسیر اخلال و یا نسبت دادن اتهام به سایر نهادهای غیرسینمایی باشد، باید در ارائه هر گونه مجوز ساخت و نمایش  تاثیر داشته باشد و  در قبال هر کنشگری‌های غیر مرتبط سینمایی از جنس بیانیه «تفنگت را زمین بگذار» اقدام سینمایی‌تری صورت پذیرد. برخورد سایر نهادهای ناظر آرزوی برخی از امضاکنندگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 124
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 32
  • بصیرت IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    همشون رو بندازید در سطل آشغال و به جوانان جشنواره عمار بها بدید ببینید چه انقلابی در صنعت سینما رخ می‌دهد
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      68 6
      اونی که میگه تفنگت را زمین بگذار همونیه که با افتخار میگه من بی ناموسم، چون نیروهای مسلح، فرزندان همین مردم هستن و تفنگشون دشمنان وطن و ناموس رو نشانه رفته، اونی که آرزو داره ناموسش رو به آمریکاییها تقدیم کنه بایدم بگه تفنگت را زمین بگذار
    • قریشی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      49 4
      کسانی با تفتگ نیروهای نظامی و انتظامی مشکل داره که یا خیلی دلشون میخواد نوامیسشون دست اراذل و وباش یا داعشی ها بیفته یا اینکه خودشون از اون دسته اراذلی هستند که مزاحم ملت میشن و به هر بهانه ای اولین اقدامشون آتش زدن بانک و عابربانک و خیمه عاشوراست ... جماعت سلبریتی بی ناموس و بی هویت اگر میخواهید با سلاح نیروهای نظامی داخلی مشکلی نداشته باشید بهتره برید آدم بشید و یه کم روی مسائل شرف و ناموس تعصب به خرج بدید .
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      63 2
      گرین کارتت را زمین بگذار
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      41 0
      اینها اگر می توانند بروند فساد ، طلاق و ازدواج های مکرر را در بین خودشان ریشه کن کنند.
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      27 1
      باور کنید تمام حرف ها و حرکات اینها برای منافع شخصی است. مگر نه اینکه ترانه علیدوستی عضو جنبش مبارزه با تجاوز در میان سلبریتی ها هستند! حالا که هانیه توسلی اسم متجاوز را اعلام کرده چرا علیدوستی در کن بجای موضع گیری با فرد متجاوز عکس می اندازد؟!
    • NL ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      45 0
      نهادهای امنیتی مثل اینکه خوابند؟! این هنرگندها دارن ساواکشون رو هم تشکیل میدن! دارند تهدید میکننو میرن عروسی ساسی مانکن.شبکه عنکبوتی یهودی بهایی تشکیل دادن
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      18 1
      مردم با غیرت و داغدیده آبادان که در 8 سال دفاع مقدس از خود سلحشوری و حماسه نشان دادند به همدردی عده ایی سلبریتی دوتابعیتی که برای پول و شهرت تمام هستی خود را می فروشند، نیاز ندارند.
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      21 2
      تفنگ ناموس سرباز است و با آن فقط سینه دشمنان این آب و خاک را هدف قرار می دهد. سلبریتی بهتر است راجع به وطن فروشی و تابعیت دوم خود صحبت کنند.
    • من من IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      8 0
      نگران نباش بها دادن.. با بودجه های میلیاردی.. و هزینه تولید میلیاردی برای تولید فیلمهاشون و البته فروش چند ده میلیونی پیش مردم...
    • بختیاری IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      14 0
      این جماعت بــیـــــسوادی که خودرا همه کاره میدانند.مثل خــــــــــــرمــــــــــگسی هستند که در باغ و بستان همه گلها و سبزه ها را رهاکرده وخود را به اولین..رسانده ومشغول خوردن می شوند.! آیا رفتار و دخالت این حضرات مثل یک پزشک قلابی نیست که بدون تخصص و مدرک مشغول طبابت میشوند با هدف کسب مال نه رفع درد مردم؟؟اگر هست چرا کسی حسابرسی ومجازات نمیکنه؟والله اکثرا ثابت کردند فقط دنبال منافع شخصی هستند.
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      9 0
      آقای ج.ا.ا دار و دسته فاسد،خائن و نجس خاتمی و اکبر رفسنجانی چارچوب وظایف وزارتخانه ها را به نفع مافیای خود تغییر داده لذا سامان بخشیدن به اوضاع مجرمان موسوم به سلبریتی کار وزارت ارشاد نیست،فعالیت این خائنین در پولشویی مافیای سیاسی اقتصادی را پیگیری نمائید،سالمترین آنها شهید راه درهم و دلار (سید جواد هاشمی) تبلیغات ضد ملی خرید ملک در امارات را انجام داده،/این رجاله ها در پولشویی(بظاهر دستمزدهای کلان) با مافیای فتنه گران بهایی همکاری دارند! مالیات را تا ریال آخر بستانید!
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      5 0
      موقع ترورهای فرقه رجوی در دهه شصت هم میگفتند تفنگت را زمین بگذار ؟ یا سرود برپا خیز از جا کن بنای کاخ دشمن میخواندند. بعد ترور سلیمانی و صیاد هم گفتید تفنگت را بذار زمین ؟! خیلی احمق باشد کسی تفنگ زمین بگذارد که توی کلاش برداری ! ایندفعه خواستید سیمان بریزید تو چال هسته ای اول سلبریتی های عقده ای را بریزید بعد رویش سیمان بریزید. جای اسم مهناز افشار ، سحر قریشی ، بهاره رهنما و سپیده قلیان خالیه. نه اشتباه نکنید. نگید سپیده که هنرمند نیست. اتفاقا با اون نخود هر آش کردن خودش در هفت تپه و عمدا خود آرایی افراطی که برود زندان و کسب وجهه اپوزیسیون کند در حالیکه اصلا سوادش را ندارد خودش نشان از ذوق هنری دارد.
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      1 0
      اسم علیرضا رییسان تو هر دو بیانیه هست.
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      2 0
      آذر محرابی ، آذر مهرابی !
  • ebi IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    87 4
    گرین کارتت را زمین بگذار
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      22 3
      احسنت، شایدم بشه گفت : اوکراینی، تفنگت را زمین بگذار، چی؟ ارباب گفته فقط برای ایران؟ آهان فهمیدم!! خخخخخخخخ
    • سلام IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      2 0
      افرین،دمت گرم
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    49 5
    کی به این اوباش اجاره ای و خس و خاشاک اهمیت می ده، دیدید که ملت براشون تره هم خورد نکردن
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      25 2
      من تازه موقع خواندن این گزارش اسمشان را شنیدم به اینجا که رسیدن یادم رفت کی بودن. ولش کن.
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    33 7
    یعنی حسن برزیده و علیرضا رئیسیان معتقد هستند که نیروی نظامی و انتظامی روبروی مردم هستند، اگر معتقدند که تکلیف امت حزب الله با هاشون مشخص میشه و دورشون می اندازیم، اما اگر با جهل به متن بیانیه ، آن را امضا کرده اند، چرا اعلام برائت نمیکنند؟!!
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    57 3
    گرین کارتت را بنداز زمین
    • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      2 3
      تفنگت را زمین بگذار
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    36 7
    چرا این اشغالهارو سرجاشون نمیشونید این سینما باید تعطیل و تصفیه بشه مثل اول انقلاب
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    25 5
    پلیس ما بسیار هم خوب هستش
  • محمد حسن IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    28 2
    بابا یکی این بازیگرای دست چندم رو تحویل بگیره. کشتند خودشان را برای یه کم دیده شدن.
  • سهراب IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    29 2
    بابا این بیچاره ها اینقدر مفلوکند که برای یک ویزای آمریکا حاضرند جلوی دوربین ناموس ووطنشون را به حراج بگذارند.ازاین قشر بیسواد وتهی چیز دیگری غیر از خوش رقصی برای بیگانگان چیزدیگری بر نمی آید.مردم شریف ایران هم این قشرخودفروخته را به خوبی می شناسند.
  • روزبه IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    32 2
    یه جنبش اجتماعی هم مردم باید راه بیاندازن به اسم #نه به بازیگر گرین کارتی # نه به سلبریتی غرب گرا #نه به بازیگر وطن فروش #گرین کارتت را زمین بگذار # وطن آری، سلبریتی گرین کارتی هرگز # وطن تو رو میخواند به غیر سلبریتی # کاش من سلبریتی نبودم # سینما منهای غرب گراها #گرین کارتی سیاه نمایی نکن #گرین کارتی به آغوش وطن برگرد #اهل بیت خط قرمز ماست
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      0 1
      ۱۴۱۸بچه انقلابی ....خودتی بنده آدرس بدم میگی نه نیست شماها فوق العاده دروغگوئید
  • DE ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    9 46
    تو مردم سالاری دینیتون حتی تحمل یه بیانیرو ندارید :))
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      6 24
      از خودخواهیشون هست کشورهای دیگه انواع و اقسام ادیان و نژادها و نظرات مختلف دارند و برایشان ارزش قائلن اونوقت در ایران اون اصل کاری با افراد انتخابی و گزینه ایی دیدار دارد فقط با اونا حرف میزند و ....بقیه پیروانش هم مثل خودش هستن عرضه کشور داری ندارید بلند شووووو
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      15 2
      بیانیه ؟
    • به ۱۱:۱۵ US ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      31 4
      اولا دروغ می گویی. در هیچ کشوری بیانیه سیاسی و تحریک نظامیان به شورش را تحمل نمی کنند. ثانیا در هیچ کشوری آن حضرات به اصطلاح هنر مند نان حکومت را نمی خورند که بعدا انتظار برود قدری حرمت نمکدان را نگه دارند. ثالثا البته منظور شما از آزادی، صرفا آزادی علیه دین و خدا است. والا کافی است کسی به صهیونیستها یا همجنسازان نازکتر از گل بگوید تا برای همیشه از حیات حذف شود.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      14 2
      بیانیه ای که توصیه به کنار گذاشتن سلاح میکنه اونهم در کشوری در غرب آسیا در منطقه ای که به لطف طمع کشورهایی از دور و نزدیک پرآشوب ترین منطقه دنیاست اگر خیانت نباشه قطعا حماقت محضه
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      12 2
      مردم سالاری دینی به معنی بیغیرتی نیست، وقتی بیانیه میدهند «ناموست را بفروش»، اگر کسی واکنش نشان ندهد شرافت ندارد
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      10 2
      بیانیه یا تسلیم‌ نامه در برابر کشورهای وحشی غربی که ایجاد داعش و ویران کردن عراق و سوریه تنها یکی از جنایت های آنها ست ، احمق نباشید
    • سعید IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      6 1
      در یک جامعه رشدیافته،مرجعیت علمی و تأثیرگذاری بر اجتماع را به چندبیسواد فرصت طلب واگذار نمیکنند! در جوامع غربی بدلیل اینکه حکومت توسط فاسدترین محافل زیر زمینی اداره میشود لذا ترویج فحشاء توسط چند متوهم هنرمند نما،منافع مافیای قدرت و ثروت را تهدید نمیکند!
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      8 1
      کسي که نمی فهمد و به بزرگان توهین می کند ارزش جواب دادن ندارد، برا خوانندگان محترم باید بگم این اشخاص تنها بدنبال دیده شدن و اقامت در دربار کفار هستند، جز حقارت نمی پذیرند، غیر رسمی را دیدیم، چه صمیمانه بود. دیدار دانشجویان را در دوران ریاست جمهوری و رهبری مقام عظمای ولایت و خار چشم دشمنان وطن و دین فروشان دیدیم که با چه صبر و متانتی به اعتراضات و انتقادات جواب می دهد و چه خاطراتی برای افراد ثبت می شود بیانیه ای که ضعف کشور و نطام را می دهد در هیچ کشوری مورد تایید نیست مگر بی غیرتانی وطن فروش، ارزالی که نان خود را در نبود عزت و امنیت می بینند، اگر راست می گویند مردم را دوست دارند، بگویند در سیل زلزله، دفاع مقدس، حرکات جهادی و... جایگاهشان بجز لفاطی کجا بوده و چه خدمتی داشته اند، چند یتیم را سرپرستی کرده اند؟؟؟؟؟ یک جو غيرت و شرف را براشون آرزو می کنم با دهان نور حق را خاموش نخواهی کرد، این یک قانون است حق پیروز است
    • محمد حسین IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      10 1
      بیانه‌ای که سفارشی کشورهای غربی هست :)
    • طاهری IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      6 0
      تحمل نداشتیم که حال و روزتون این نبود !
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      1 3
      ۱۶۵۵ مردم بم هنوز در کانکس هستن نور فقط خداست آن هم انحصاری کنید ان شاء الله بدست خدا نابود میشید
    • IR ۰۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      2 1
      مردم بم هنوز در کانکس هستن؟!!! مثل... دروغ میگی آدرس دقیقشو به من بده خودم میام اونحا
    • GB ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      2 1
      خوبه حلا پیاده تا المان رفتی و آویزون المان شدی فکر میکنی ایرانی‌ها هم باید مثل اربابت رفتار کنند خخخخخخ
  • محمد IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    14 2
    خیلی بده که این همه مدعی کار فرهنگی به این نتیجه برسند که بیانیه ضد نظام صادر کنند. خدا به ما آدما عقل و شعوری بده که بتونیم قبل از هر کاری هیجانات کاذب رو از وجودمان پاک کنیم تا تصمیم درست بگیریم.
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    21 2
    اینا مثلا روشنفکران اهالی سینما هستند هههههههههه
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    9 5
    همه را تنبیه و قتل عام کنید
  • حامد IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    26 1
    همه رو از کشور اخراج کنید
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 1
      شما اخراج میشید از مملکت
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    27 2
    بهترین حالت اینکه که اینا رو مستقیم بیارن تلویزیون در برنامه زنده و بگن متنی را که نوشتی رو ثابت کن، ببینیم اصلا میدونن از چی حمایت کردند.
  • آرش IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    29 2
    #گرین کارتت را زمین یگذار
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    21 1
    سلیبریتیهای بی خاصیت و پرو لازم است در چنین مواقعی مثل کشورهای غربی که قبلۀ آمال آنهاست با هاشون برخورد شود.
  • سیدحمید IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    16 1
    اگه یه روزی به هر دلیلی به کشور ما حمله شد این جماعت(سینماگر) که اکثرا گرین کارت آمریکا دارن میرن اونطرف آب و باز بیانیه میدن تفنگت را زمین بگذار و تشویق به تسلیم میکنن.#خائن_وطن فروش_غربگدا_اشک تمساح_گرین کارت
  • امیر IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    12 1
    سلام اینها که هر چی بد و بیراه بوده داخل این بیانیه گفتن بعد هم میگن خفقانه اگر منصف باشیم در این چند سال اخیر هم همش حکومت را متهم کردند با همین الفاظ منکر بعضی این اتهامات نیستم ولی اینها که خودشون هم علیه السلام نیستن از نظر اخلاقی که دیدیم و میبینیم از نظر اقتصادی هم که هر جا بتونند حقوق های آنچنانی میگیرن و وضع مالی شون معمولا از متوسط جامعه بالاتره هر جا هم بتونن برا اینکه خودشون را بالا ببرن هم ایران را میکوبن هم مردم را حالا حکومت که جای خود داره نمیدونم چطوری خودشون رو از مردم میدونن یعنی مردم ایران این طوری هستن که اینها فیلم میسازن
  • abas IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    13 2
    من نمی دونم چرا این اشغالهای ضد انقلاب که جرمشون اشکار و برخلاف امنیت مردم است راهیچ برخوردی باهاشون نمی کنند.با ید حتما یک عده ای را فریب بدند وموجب نا امنی جان مردم باشند. تا حرکتی علیه این که اصلا از بدنه این جامعه نیستند. انجام شود.
  • سید IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    7 2
    این افراد در پیت دست دوم تاحالا کجا بودند که اصلا اسمشان را تا بحال هیچ کس نشنیده حالا برای مطرح شدن بیانی ای را میدهند که بعد میگویند من ازمتن آن خبر نداشتم این یعنی بی مسئولیتی و باری بهر جهت بودن و این افراد اگر حکم قتل همه ملت ایران را هم جلوشان بگذارند امضاء میکنند بعد اگر صدای اعتراض مردم در آمد امضاء خودشان را پس میگیرند بی معرفتان بی شعور بیانیه را طوری تنظیم کردهاند که انگار پلیس اسلحه رو به مردم گرفته وطن فروشی این افراد وقتی سفر به پاریس میکنند معلوم میشود که درونشان از چه کثافتی پر شده کلام زیبای سرور و سالارالشهدا امام حسین سلام الله علیه یاد میآید که شکم های پرشده از حرام کلام حق را پذیرا نیست
  • مهماندار هواپیما IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    16 2
    از کی تا بحال اراذل و اوباش برای نیروهای نظامی تصمیم می گیرن
  • مهماندار هواپیما IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    17 2
    از کی تا بحال اراذل و اوباش برای نیروهای نظامی تصمیم می گیرن
  • ابوالفضل IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    5 14
    تفنگتو زمین هم که نگذاری میگیرنش ازت پس بهتره خودتو خار تر از این نکنی
    • رضا IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      9 0
      بیا بگیر.
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      5 0
      اون وقت تو که عرضه کنترل زبانت رو نداری، میخوای از ملکت دفاع کنی، تو که اگه تفنگ ببینی...
    • س. IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      7 0
      تو می‌خوای بگیری؟!
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      2 0
      بگیر نیستی،اگه بچه باباتی بیا بگیر هیچ کس منکر وضع بد اقتصادی نیست،ولی این بحثش فرق میکنه
  • NL ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    8 2
    کدوم سازمان سینمایی؟ کدوم سینما؟ یکدونه فیلم‌بزرگ نتونستند بسازند. یک‌فیلک از رستم و شاهنامه یک‌فیلم‌از شهدای مدافع حرم یک فیلم از جنگ ۸ساله نتونستند بسازند که در جهان بدرخشه. ____ مفت خورها اسم‌سینمای ایران را زیرپا بردید
  • NL ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    8 2
    کدوم سازمان سینمایی؟ کدوم سینما؟ یکدونه فیلم‌بزرگ نتونستند بسازند. یک‌فیلم از رستم و شاهنامه یک‌فیلم‌از شهدای مدافع حرم یک فیلم از جنگ ۸ساله نتونستند بسازند که در جهان بدرخشه. ____ مفت خورها اسم‌سینمای ایران را زیرپا بردید
  • NL ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    8 2
    کدوم یک از این سینما گرا یکدونه کودک کار رو برده خونه اش بهش یکدونه شام داده؟
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    14 2
    #گرین کارتت را زمین یگذار
  • FR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    10 2
    بی اعتنایی و کم محلی به این بیانیه ها بهترین روش است
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    11 2
    #آفتاب پرست، گرین کارتت را زمین بگذار
  • DE ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    5 3
    مرگ بر دیکتاتور مرگ بر فاشیست
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      10 1
      مخصوصا در رسانه و بازیگری گرین کارتت زمین بگذار
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      9 0
      یکی از فاشیست های جهان اردوغان‌میباشد که در قرن۲۱ تازه یاد نژادپرستی افتاده
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    10 2
    به خرمگس ها اجازه ویز ویز ندید
  • محمود IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    10 2
    هرایرانی باشرف عاقل وباغیرتی به داشتن نیروی نظامی قدرتمند افتخار میکنه همانطورکه به ارتش اشکانی ساسانی افتخار می‌کنیم الان هم به ارتش وسپاه غیور وشجاع افتخارمیکنیم که جرات تهاجم روازهر اجنبی سلب کرده ومتاسفام بربزدلان ووطن فروشان ومنافقین که در طول تاریخ لکه ننگی بوده اند برایران وایرانی
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    9 0
    یادتان می آید در سال گذشته به چند نفر از این سلبریتی ها دزد زد چه جار و جنجالی به راه انداختند؟ اینها فقط منافع خود را می بینند گاهی پویش بخشش و حمایت از اراذل و قاتلین راه می اندازند،وقتی منافع خودشان در خطر است به هیچ عنوان گذشت نمی کنند!!!!!!
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    7 1
    سلبریتی ها که بیشترشان دو تابعیتی هستند چرا نمی روند از پلیس وطن دومشان بخواهند به مردم بی گناه و غیر مسلح تیراندازی نکنند یا زانوی خود را روی گردن مردم فشار ندهند.
  • فضای هنر کشور را از دست این افراد نجات دهید! IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 0
    بنظر می آید این بیانیه، واکنشهای عصبی و بتدریج قهر آمیز و خائنانه و براندازانه، منافقین را در اول انقلاب، یاد آوری می کند! باید قبل از اینکه این افراد عامل فتنه براندازانه شوند؛ کنترل و تفهیم شوند که اسلحه ای که بسمت کشور و مملکت خود هدفگیری کرده اند را بشکنند و دست خود رامقابل انقلاب و نظام و ملت بالا ببرند و دهان خود را ببندند و بیش از این عضو لشکریان امیال دشمن، در کشور نباشند!
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 0
    اینها واقعا ایرانی هستند یا عوامل نفوذی دشمن در کشور!؟ تا کی مماشات!؟ آیا ارتباطات برخی هنرمندان با سفارت خبیث انگلیس، جرم نیست پس چه چیزی جرم و خیانت است!؟ آیا نباید محاکمه و مجازات شوند!؟ باید صفحات این افراد که کشور و مردم خود را بخطر می اندازند بسته شود! برخی خودشان با حمایت از روحانی عامل خسارت و بدبختی شده اند بجای عذرخواهی و غلط کردم طلبکار شده اند!؟ شرمنده باشید...
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 0
    خوارج خبیث هم در آخرین قدم های پیروزی امیرالمومنین علیه السلام شمشیر خیانت خود را مقابل مولی ع بلند کردند و گفتند بگو مالک اشتر برگردد و در واقع و باطن امر می گفتند: شمشیرت ( تفنگت) را زمین بگذار! آیا شرایط فعلی هم، آنگونه است و این افراد از بیم موفقیت نظام، درصدد فتنه گری و جلوگیری از موفقیتهای بزرگ هستند!؟ آیا نباید این افراد را به جرم تهدید نظام به براندازی و تسلیم، بعنوان معارض شورشی، محاکمه کرد!؟
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 0
    بهترست نظام به درخواست این افراد توجه کند و تفنگ را زمین بگذارد ولی با مشت به دهان این یاوه گویان بکوبد!
  • علی اصغر IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    4 0
    سلبریتیهای نادان بوقچی دشمن بعد از آن همه لطف روحانی بهشون مالیات ندادن ورانت که گرفتن از اصلاحات!!! اول به نظام فحاشی کردند چند سال بعد به خود ایرانی ها فحاشی کردند و حالا به مقدسات ایرانی ها حمله میکنند رهبر انقلاب مگر به تازگی نگفتند غیرت_دینی داشته باشید؟ مردم غیرت دارند مسئولین چطور؟ ‌آقای امیرعبداللهیان اگر اون قدری غیرت نداری، آقای قوه قضائیه اگر غیرت نداری که با عوامل کثیف این فیلم در کشور برخورد کنی به درد لای جرز دیوار میخورید، اون وقت نیاید بگید مردم بنا بر مُرّرّرر قانون باید عمل میکردند، کاری نکنید مردم خودشون پیداشون کنند اونوقت به روش خودشون عمل میکنند، به مردم میرسه قانون مهم میشه آره؟ سلبریتی بچه خانه؟ وقتی ۴ تا سلبریدی رو گنده میکنید، از مالیات معافشون میکنید ازشون میترسید که گازتون نگیرند همین میشه آقای اژه_ای عزیز ما منتظریم درد و بلا ملت ومردم ایران بخورد تو سر سلبریتی ها بوقچی دشمن و یاور اصلاحات خائن سلبریتی ها نادان ابزار غرب و آمریکا در ايران برای یک پاسپورت و اقامت‌ حاضرند شرف و ملت و کشورشون را بفروشند
  • ایرانی با غیرت IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    6 0
    کافی است یک تکه استخوان جلوی بعضی از اینها بیاندازید بلافاصله اعلام برائت خواهند کرد و امضایشان را پس میگیرند.
  • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 1
    مرگ بر دیکتاتورها
    • NL ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      4 0
      احسنت مرگ بر اسراییل و آمریکا و دستنشانده ها و مزدورهای وطن فروششون
  • جاویدایران NL ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 0
    فقط این کاری باید انجام بشه که میگم: محرومیت از هرگونه کار در صنعت سینما-به انزوا کشاندن این افراد-به صفر رسیدن درآمد این افراد از صنعت سینمای ایران-درکل محرومیت ابدی از کار در حوزه سینمایی ایران ولغو‌ این ممنوعیت تنها درصورت اثبات حسن نیت خود درطی سالهای آینده، یعنی منظورم اینه که اینها باید محکومیت ابدی بخورن مگر اینکه طی سالهای آینده آدم بودن‌ خودشون رو به مرور اثبات کنن، چطور یک زندانی اگه در طی دوران گذران محکومیتش رفتار خوبی داشته باشه بخشودگی میخوره اینجاهم اول باید بی بروبرگرد محکومت ابدی براشون تعیین بشه مگر در چندسال آینده مشخص بشه به راه راست هدایت شدن و وطن فروشی رو رها کردن.اینها محتاج ایران هستن چون در خارج اینارو آبدارچی هم نیمکنن، اینها در ایران هست که سلبریتی هستن در خارج سطل آشغالم نیستن، حالا شاید بینشون یه چندتایی هم در خارج بتونن موفق بشن اما عموماً به خفت میفتن بعدش میان التماس ایران رو خواهندکرد. دیگه نبااااااید هرجایی که اسم اینها هست مجوزی صادر بشه و‌بتونن کار کنن، کم اینارو پر رو کنین اینا هیچی نیستن. بی شرف ها میرن در حضور خارجی ها آبروی مملکت رو میبرن چرت و پرت میگن ایرانی رو سرافکنده میکنن بی وجودها، فقط این بیانیه امضا کننده ها رو نمیگم، اونایی که رفتن کن و علیه ایران تبلیغات منفی کردن رو هم میگم، اونارم باید محروم کنید، طرف متولد امریکاست اومده ایران بازیگر شده خب میرفتی همون امریکا بازیگر میشدی چرا ایران اومدی، اون زنیکه هم که همه میدونن چی هست رفته با بی بی سی مصاحبه کرده، حکومت ایران فقط بلده قلدر و گردن کلفت تربیت کنه، این گردن کلفت سلبریتی هارو شماتربیت کردی لوسشون کردید گردن کلفتشون کردید حالا برای ما شاخ هم شدن زبانشونم دراز شده،همشونو بریزید دور، الان دقت میکنم میبینم عربستان خوب کاری کرده صنعت سینمایی نداره، تربیت مفت خور به چه دردکشورمیخوره، ایناهنوز معاف از مالیات هستن یا مالیات میپردازن؟؟اینا زمانی معاف از مالیات باید میشدن که درجهت اهداف کشور و تبلیغ کشور حرکت میکردن و میشدن سبب سربلندی ایران نه اینکه بشن باب میل بی بی سی و امریکا و اسرائیل. سلبریتی یعنی مفتتتتتت خور بدرد نخور. این همه گردن اینارو کلفت کردید تاحالا یکبار نیومدن تحریم های امریکارو محکوم کنن، این چه وضعشه جمع کنید این اوضاع رو. ایناباید کمی از حکومت حساب ببرن
  • مهدی IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    2 0
    ،اینها علنا شمشیرو از رو بستند و صد افسوس
  • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    3 0
    شخص سلبریتی باپول مالیات ونظام به این شغل واردشده است حداقل بایددرمجامع جهانی یک بارازفرهنگ وتمدن وعفت این مردم تعریف واقعی مثبت داشته باشدنمیخواهیم عکس شهیدجهان اراوجنازه های شیمیایی حلبچه رادست بگیرند ولی حداقل بگوینداگرهالیوودافرادمخرب اخلاقی داردمااینطرف سیاوش درشاهنامه وشهیدعلی حیدری داریم این چه برنامه ای است که هرجاصحبت ازسگ زیستی وسگ فرزندخواندگی ودفاع ازکثافت کاریها وعکس دربغل متهمین اختلاس هست اینها هستندولی برای دفاع ازخوبی ها وارزشهای مثبت درزندگی جمعی اجتماعی اصلا کوروکرندنهایت نمایششان انگشت نماکردن درسلفیهادرزمان وقوع حوادث طبیعیست که درهمه جای جهان هم اتفاق میافتدتشنج طلبی وحمایت ازظالم به بهانه ی انجام نشدن عدالت قضایی به خدابازیگران هالیوودهم ازقاتل دردادگاه فدرال امریکا جرئت دفاع ندارندمن خودم کارشناس حقوقی هستم حتی به حکم دادگاه نمیتوانند تلویحی اعتراض کنندبحث گروه داوودیان نیوجرسی امریکاکه پلیس فدرال همه راباخانه سوزاندالعان بابهایی که نمادشان بی حجابی وفساددینی است عکس میگیرند حداقل بایدجوابگوی رسانه ای بامخاطب باشند که این همه فیلمهای روانپریشانه ازمردم به اسم همه مردم راباچه هدفی دنبال میکنند
  • فهیم IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    4 0
    بنطر می رسد بعد از قصیه می تو...یه مقدار در فشارند ...
  • علی IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    4 0
    با سلام این دستشان برای ملت قهرمان رو شد این ها از نظر اخلاقی وضعیتشان مشخص است چه جوری سوار هم دیگه می شوند تفنگ را زمین نمی گذاریم بلکه به قلب این بی ناموس ها می فشاریم من یه جانباز دفاع مقدس هستم تا آخرین قطره خونم پای این ملت و نظام ایستاده‌ایم
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    1 0
    ای کسی که میگی تفنگت را زمین بگذار شب در خانه امنت نظر به ناموست ساز چهره آرام او نه از غیرت توست که نداری بل از دولت تفنگ بدستان ایران زمین است
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    4 0
    ناموست را زمین بگذار
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    4 0
    همه شون غلط کردند، اینها باید قانونی تنبیه شوند. تفاله های فتنه گران ۸۸، در برابر ملت شهیدپرور، آبرویی ندارند.
  • سید روح اله DE ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    5 0
    این جماعت اگر با مردم ایران صادق هستند دو کار انجام بدهند. ۱. مالیات بپردازند همانند سایر اقشار مردم تا اینکه نانی حلال از گلو پایین برود و سخنی راست بر زبان جاری شود. ۲. گرین کارت خود را زمین بگذارند. نان این سرزمین را بخورند و در رستای منافع صهیونیسم جهانی جفتک بیندازند این رویه عده ای از این افراد بی هویت شده است.
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    این بدبخت ها مغزشون گندیده ، آخه اینا چه کاره هستند که بیانیه میدن؟ آخه بگو بی سوادها شما چقدر تهی مغزین که افسار خودتونو میدید دست مزد بگیرهای بی بی سی و شبکه ملک سلمان و .....؟ آخه شما ها از سیاست چی میدونین؟ برین پی سگ بازی و گربه بازیتون! دست از این روشنفکر بازی بردارین ، ملت به اندازه پشیزی ارزش برای خودتون و بیانه تون قائل نیست.
  • AU ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    امضا كنندگان بيانيه را نمي دانم ولي اين سه تفري كه اعلام برائت كردند، خيلي مشهور هستند: داريوش ياري، عبداله باكيده و سيروس حسن پور شما مي شناسيد!!!
  • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    این جماعت دیگه باید چکار کنه تا به عنوان خائن شناخته بشه؟ چرا تکلیف نظام و ملت و کشور رو برای یک بار و همیشه با این جماعت خبیث روشن نمی کنید!
  • احمدوند IR ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    واقعا جامعه ما دچار هرج و مرج شده هر ننه قمبری بلند میشه و هر کاری دلش می خواهد می کند وهیچ کس جلو آنها را بگیره این ها چی میگن دیگه .
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    وسط میدان آزادی دارشان بزنید
  • SE ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    خیلی هاشون گرین کارتی هستند بقیه شون هم دنبال گرین کارت هستند برای همین واق واق زیادی میکنند و برای دشمنان دم تکون میدن. خیلی بی غیرت هستند اینها. وقت برخورد قانونی باهاشون فرا رسیده لجن ها چون شمشیر رو از رو بستند و به نظام کلی تهمت و دروغ گفتند و عملا تحریک به شورش کرده اند
    • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      1 0
      واقعا اگربافرهنگ اخلاقی بومی امریکایی راحتترهستندوانجاراحتترزندگی میکنندبرونداجباری نیست اینجا ارایشی راکه درگنگسترخانه های امریکاتن فروشها دارندرافقط بایک روسری تحمل کنند وصدای تجاوزشان به هم بلندباشدحداقل باپول این مملکت وارزنیمایی وسایل لاکچری نمیخرندومن دستفروش بااقتصاد بهتری زندگی میکنم صدای گوش خراششان هم دیگرنمیشنویم
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    0 2
    مگه طیف سوحته نیستن؟ چکار به بیانیه یه طیف سوخته دارین؟ نظام دیکتاتوری توتالیتر هیچ اعتراض و مخالفتی رو تحمل نمیکنه
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      1 0
      نزن از اینا هم شماها فتنه درست میکنید و بعدش جمهوری اسلامی ایران رو دیکتاتور میدونید در حال که اصل دیکتاتور شمایید
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    در دادگاه حمید نوری و عاقبت قذافی نشانه های زیادی است برای اهل خرد !
  • م DE ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    بجاي بر زمين گذاشتن اسلحه، از ده تير نه تا بايد بسوي خائنين به وطن و يكي بسوي دشمن هدف گرفته شود.
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    اگر جوانان عمار هم بعضی هاشون نون به نرخ روز خور باشند با تغییر شغل تغییر ماهیت پیدا میکنند وانگلهای جدیدی میشوند
  • دکترسجادحسینی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    به این سلبریتیها بفرمایید شما همینکه مواظب باشید کلی هنرکردید
  • SE ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    آخه هنر نمیدونن چیه!
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    این خائن های سینمایی ممکن است ادای ادم دیوانه ، سیاستمدار و یا دزد و باجگیر را خوب در بیاوند ، ولی اینان نه اقتصاد خوانده اند و نه سیاست ، ولی وقتی دلار و ویزا به ایشان پیشنهاد می شود ، اینان خود را می فروشند ، ونقش خود را در زمین دشمن و برای دشمن علیه ملت ایران بازی میکنند ، بنابراین ، خائنان سینمایی باید از سینمای ایران بیرون ریخته شوند
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
      1 0
      واقعا حقیقت است یک قشربه اسم سلبریتی بامالیات وارزمملکت که هارشده وبه هم تجاوزوتابعیت ولاکچریسم راانجام میدهند برطبق قانون زندانی واخراج کنند این قشرظاهرش به نام فرهنگیست سازش واستتاراین افراددرصنف سینما همه رابه بدنامی وسازش بااین متجاوزین نشان میدهد ودرضمیرناخوااگاه هرمخاطب سوء ظن به هرهنرمند سینمایی درست میکند وعادی سازی جرم راباعث میشود
  • CA ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    همزمان با آن که عوامل مطرب صهیونیستی در خدمت فروش بلیت 24 یورویی کنسرتی در فرانسه بسیج شده اند، مزدوران سوئدی آنها در پروژه ای با نام صداهای تغییر، مجموعه گسترده ای از عوامل فسق و فجور و فاحشه های بین المللی (بابک امینی گیتاریست گوگوش، دریا دادور خواننده ضدانقلاب و سحر محمدی بروجردی رقاصه هتاک اهل بیت) را در چندین کنسرت خاص تولید شده که به صورت زنده در استکهلم و جاهای دیگر جهان ضبط شده است ، به خدمت گرفته اند تا به این بهانه که این هنرمندنمایان هنجارشکن و مطرود به دلیل انحرافات جنسی ، عقاید ضاله یا گرایشات غیرقانونی سیاسی شان قادر به اجرای آزادانه در کشور خود نیستند با اهداف شوم نفوذ هنر در مقولات حقوق بشری ، همجنسگرایانه و جاسوسی، انها را در پروژه های براندازی نرم فعال و برجسته کنند. https://www.riksteatern.se/voicesofchange باید یادآور شد این زن بدکاره و تیم مطربان فاسق همراه وی به کرات در ایام عزای اهل بیت مرتکب چنین منکراتی بوده اند. از کنسرت شنیع گروه رسوای ماه بانو برای بی بی سی در شب شهادت حضرت زهرا در لندن تا آوازخوانی در لیالی قدر و تاسوعا یا عاشورای حسینی! https://www.youtube.com/watch?v=J5IfbTOfRtg https://www.youtube.com/watch?v=YxUDJLliY1I https://www.youtube.com/watch?v=_2wp69t0pdM https://www.youtube.com/watch?v=0aOT8b7wFNc Sohrab Pournazeri & Sahar Boroujerdi - کنسرت افسانه - سهراب پورناظری و سحر بروجردی https://twitter.com/IranIntl/status/1471099740267896838 https://www.youtube.com/watch?v=0aOT8b7wFNc فستیوال موسیقی صوفی - سحر محمدی، هوشمند عبادی و فرهاد صفری https://www.youtube.com/watch?v=nQWRtMmtHFw https://de-de.facebook.com/Khosousi/videos/%D9%81%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%84-%D9%85%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%82%DB%8C-%D8%B5%D9%88%D9%81%DB%8C%D8%A2%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%AD%D8%B1_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF_%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D8%AA%D9%86%D8%A8%DA%A9-%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%AF_%D8%B5%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%AC%D8%A7%D9%86/255599159357289/ https://mobile.france.tv/spectacles-et-culture/emissions-cul
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    زیاد به بعضی از این بیچاره ها ی خود هنر مند خوان وقعی نگذارید . اینهافکر کردن دارن فیلم بازی می کنند - مثل فیلمهای هندی و صحنه های اکشن . رفتار اینها باعث خنده و مضحکه عام و خاص شده - فقط احمقها اینها را بجز اسباب خنده و سرگرمی می پذیرند و با انها عکس می اندازند.
  • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    ما درسینمای مملکتمان سلبریتی سالم وبی حاشیه میخواهیم جرم است مخفی شدن متجاوزاخلاقیوارز ومالیاتمانرا ریختن به گلوی متجاوزاخلاقی نمیخواهیم نمیخواهیم ماراوحشی وروانی درسینمای جهان نشان دهند توقع زیادیست رسیدگی به اشخاص متجاوزدرسینمابایدشفاف صورت بگیردوگرنه خدشه اش برهمه جامعه اثرمیگذارد
  • محمدصالح چگینی قزوین خ سعدی ک شهیدنوروزی ب دوم 33 IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    من دیگرسینمای ایران رادوست ندارم چون معلوم نیست کدامشان مجرم اخلاقی هستند اینقدرسینمای ایران معیوب وضدحرفه ای شده است که ازتیپ ظاهری وجانبداری های بدون مقایسه واین اخبارهای تجاوزواقعا شرمم میایدووجوداینهاراتوهین به ملیت ونژادووطنم میدانم
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      2 0
      ازپول مملکت این سلبریتی ها به جای گل کاشتن برای مردم درایران وخارج گندزدند حیف پول
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      1 0
      اره به جای اخلاقی نشان دادن ایران درفیلمهایشان درجشنواره های جهانی بخاطریک جایزه ویک مبلغ ابروی مردم ایران رادرخارج میبرنداخبارنجاوزات درون صنف سینماییشان هم که به بیرون درز داده اند
  • US ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    1 0
    . این دو کلاس درس خوانده ها ی بی خرد از شاعر و فیلم سازبگیر تا هنرپیشه های نیم بند چشم و گوششون به فرهنگ فلج غرب بوده و هنوزم هست.
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      1 0
      ای کاش پول وارزمملکتمان رابه جای زندگی لاکچری به اینها برای چندتا جوان شغل درست میکردیم یاتورم راکاهش میدادیم بیشترازظرفیت برخی سلبریتی ها بهشان بها داده شد.
  • علی IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    سلام .فتننه ی جدید به وضوح شروع شده .صحبت های آقا هم این رو نشون میداد که منافقین چقدر دارن دستو پا میزنن .باید از همین الان واکنش نشون داد نه وقتی که مرم کف خیابون دارن کشته میشن .کسایی که به نیروهای نظامی کشورشون اینطوری شمشیر میکشن چرا باید راحت زندگی کنند و با امنیت مردم بازی کنند ؟اینا برای امنیت فرهنگی روانی ما چه آثار هنری درست کردند که الان دارند به نیروهای فداکار ایرانمون شمشیر میکشن؟باید از راهش و صحیح و درست و با مصلحت و حقیقت به اینا جواب درست داده بشه .
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 1
    اینها آنقدر هم مرجعیت در ذهن مردم ندارد که برای شما انقدر مهم شدند اساسا خیلی مهم نیستند نیازی نیست باهاشون برخورد کنید یا اخطار بدید بذارید آزاد باشند حرفشون رو بزنند اگر از خط قرمز های اخلاقی و امنیت ملی رد شدند کنار بذارید بدون هیچ برخوردی یا هیچ تذکری بالاخره آزادند که حرف بزنند
  • مجتبی IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    خودشون غرق در فساد و فحشا هستن بعد دارن واسه مردم نسخه پیچی میکنن تو هم گرین کارتت را زمین بگذار
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 1
    بی ناموس را چه به تفنگ عاخه؟!
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 0
    #گرین_کارتت_را_زمین_بگذار
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    دوزاری ها!!!
  • سیما IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    0 0
    اینابایدامضاهاشونوزمین‌بذارن‌ودرسیاست‌وقتی‌که اطلاعی‌ندارن‌دخالت‌نکنن‌اگه‌مرهم‌درد‌مردم‌نمیشن نمک‌روزخمشون‌نپاشن‌وباعث‌ناامنی‌نشن‌‌چون‌دامن خودشونم‌میگیره
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    یه مشت گاو اینجا نظر دادن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس