کد خبر 1382125
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱
مخالفت سران اتریش و آلمان با تحریم گاز طبیعی روسیه

صدراعظم اتریش روز سه شنبه با آسان تر دانستن جبران نفت خام وارداتی از روسیه، نسبت به گاز طبیعی آن، تائید کرد که تحریم خرید گاز طبیعی از روسیه در دستور کار اتحادیه اروپا قرار ندارد.

به گزارش مشرق، کارل نهامر افزود که تحریم واردات گاز از روسیه در بسته بعدی تحریمی اتحادیه اروپا بر مسکو گنجانده نخواهد شد.

اولاف شولتز صدراعظم آلمان نیز با صراحت گفت که تحریم گاز روسیه در دستور کار قرار ندارد و این موضوع در بسته بعدی تحریمی علیه روسیه مطرح نخواهد شد.

مقام های اتریش پیش از این، میزان وابستگی این کشور را به گاز روسیه ۸۰ درصد ارزیابی کرده بودند و به این علت از تحریم واردات گاز از این کشور حمایت نخواهند کرد. هر چند وین به علت وابستگی کمتر به نفت خام روسیه، از اعمال تحریم نفتی اتحادیه اروپا بر مسکو، حمایت می کند. 

شرکت گازپروم دوشنبه‌ شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی به شرکت لهستانی گازترا را به دلیل پرداخت نشدن بهای گاز خریداری شده و مخالفت با پرداخت بهای آن با روبل، از امروز (سه‌شنبه) متوقف می‌کند.

لهستان پیش از این با خواسته روسیه مبنی بر پرداخت هزینه واردات گاز از روسیه با ارز روبل، مخالفت کرده بود. روسیه در سال ۲۰۲۱ حدود ۶.۷ میلیون متر مکعب گاز به لهستان صادر کرد.

دولت لهستان در اوایل خرداد ماه اعلام کرد که منتظر پایان سال ۲۰۲۲ به اتمام قرارداد واردات گاز از روسیه نخواهد ماند و آن را زودتر از موعد لغو می کند. 

لهستان در کنار بلغارستان و فنلاند، سازوکار روسیه را برای پرداخت پول گاز به روبل را نپذیرفت. مسکو برای تقویت پول ملی خود و در عین حال، تنبیه تحریم کنندگان اروپایی، از اواخر مارس خواستار پرداخت هزینه گاز به روبل شد. 

برخی شرکت‌های انرژی اروپا، پرداخت پول گاز روسیه به روبل را پذیرفته‌اند و بروکسل اوایل این ماه، راهنمای جدیدی را برای تجارت شرکت‌های اروپایی با روسیه منتشر کرد که چگونگی پرداخت پول گاز به روبل، بدون نقض تحریم‌ها را آموزش می‌دهد.

شرکت گازپروم روسیه در اواخر آوریل، صادرات گاز به لهستان را به خاطر نپذیرفتن پرداخت هزینه‌ها به روبل قطع کرد اما این کشور همچنان از طریق آلمان و با واسطه از گاز روسیه استفاده می کرد. 

این درحالی است که شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا گفت که رهبران این نهاد روز دوشنبه با ممنوعیت واردات نفت از روسیه موافقت کرده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سیدمرتضی IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    1 0
    اروپایی ها و امریکایی ها در چند کالا تا قبل۲۰۳۰نمیتونن خودشون رو از وابستگی روسیه خلاص کنن اول نفت دوم گاز سوم اورانیوم غنی شده چهارم اهن پنجم نیکل شیشم تیتانیوم و پلادیوم و پلاتین اگر بخوان صنعتی بمونن حد اقل تا اون سالها نمیتونن این تحریم هارو انحام بدن اگر هم تحریم کنن از کشور ثالثی که از روسیه میخره خرید میکنن بله کانادا و استرالیا هستند اما منابعشون انقدر گسترده و ارزان نیست مخصوصا بعضی از ترکیبات فلزی برای هواپیماهارو فقط روسها در اختیار دارن و امریکایی ها، بعد یک اطلاعات جالب به شما بگم خیلی از این پول هایی که امریکا تأمین میکنه برای اوکراین قرض از چینه!! بعد الآن میگه میخواط چینو تحریم کنه ۴۰سال سرمایه های همه عربی هارو به باد میده
  • فرزاد IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    0 0
    خودشون که تحریم میکنن اشکال نداره الان که روسیه بهشون گاز نمیده اشکال داره؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس