کد خبر 1382068
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
خندوانه

خندوانه‌ای‌ها با اعلامِ رامبد جوان ماسک‌هایشان را برداشتند و جزو اولین برنامه‌هایی شدند که تماشاگر حاضر در استودیو دیگر ماسک ندارد.

به گزارش مشرق، رامبد جوان شب گذشته نهم خردادماه در برنامه «خندوانه» اعلام کرد که «بعد از دو سالی که از کرونا می‌گذرد می‌خواهم اعلام کنم که امشب برای اولین بار ما در استودیو ماسک‌هایمان را برمی‌داریم.»

پاندمی کرونا بر روند تولید و پخش برنامه‌های استودیویی و سریال‌های تلویزیونی تأثیر مخرّب گذاشت.  این ویروس مرگبار بزرگترین و پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی در سراسر دنیا را که اغلب با حضور مردم ضبط می‌شدند هم به تعطیلی کشاند و باعث شد سازندگان، حفظ جان مردم و رعایت پروتکل‌ها را بر جذابیت ارجح دانسته، از حضور تماشاگران در استودیوها جلوگیری کنند.

در ایران هم سازندگان برنامه‌های «دورهمی»، «عصر جدید» و ... در غیاب تماشاگر به تولید و پخش ادامه دادند و «خندوانه» هم در ادامه با تماشاگرِ محدود روی آنتن آمد، مثل بسیاری از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیونی دنیا که به شیوه حذف تماشاگر روی آوردند و در نهایت به این تصمیم اجباری تن دادند.

از مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیونی دنیا که شیوع کرونا در روند تولید و پخش آن تغییر ایجاد کرد، مسابقه مشهور «چه کسی می‌خواهد میلیونر شود؟» تلویزیون انگلستان است که زمانی مسابقه‌ای با ساختار مشابه آن با عنوان «برنده باش» از تلویزیون ایران هم پخش شد. با شیوع کرونا در دنیا، تلویزیون ای‌بی‌سی، این برنامه را بدون حضور تماشاگران پیش برد و گزینه کمکی «از تماشاگران بپرس» به گزینه «از مهمان برنامه سوال کن» تغییر یافت.

کرونا «عصر جدید» را با توقف‌های پی‌درپی مواجه کرد و حتی در مقطعی این برنامه را به تعطیلی کشاند. مهران مدیری و همکارانش ترجیح دادند بدون تماشاگر روی صحنه بروند. اما رامبد جوان در این راستا، بعد از چند قسمت با تماشاگرانِ محدود و ابتلایش به کرونا، دست به ابتکاری زد وماسک‌های جدیدی را برای تماشاگرانش طراحی کرد.

بیشتر بخوانید:

«خندوانه‌»ای دخترانه همزمان با میلاد حضرت معصومه(س)

این روند در ایام تعطیلات عید نوروز هم در این برنامه‌ها دیده می‌شد تا شبِ گذشته رامبد جوان اعلام کرد  «بعد از دو سالی که از کرونا می‌گذرد می‌خواهم اعلام کنم که امشب برای اولین بار ما در استودیو ماسک‌هایمان را برمی‌داریم.»

این صحبت‌های «جوان» در حالی از تلویزیون پخش می‌شود که آمار مبتلایان به ویروس کرونا تا حد زیادی کاهش یافته و هم آمار فوتی‌ها یک رقمی شده است شرایط برنامه سازی در تلویزیون هم دستخوش تغییر شده است.

از جمله برنامه‌هایی که در همه این مدت برای تماشاگران حاضر در استودیو از ماسک استفاده می‌کرد و حتی ماسک‌های ویژه‌ای طراحی شده بود "خندوانه" بود که شب گذشته برای اولین بار این ماسک‌ها را کنار گذاشتند.

در این میان انتقادهایی به برنامه وارد شد که «خندوانه» با چه مجوزی اعلام کرد که ماسک‌ها از صورت برداشته شود. سیدعلی احمدی تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی به خبرنگار تسنیم گفت:  کارشناس پزشکی تأیید کردند و ما هم با اجازه شبکه و مدیران صداوسیما این کار را کرده‌ایم.

وی افزود: هیچ‌وقت نگفتیم این برداشتن ماسک به معنای اتمام کروناست؛ اعلام کردیم شرایط‌مان به گونه‌ای است که امنیت داریم.

تهیه‌کننده «خندوانه» همچنین به این نکته اشاره کرد: برای این اتفاق سه شرط درنظر گرفته شده است؛ همه حاضران در استودیو باید سه دوز واکسن‌زده باشند و مدرک آن را نیز ارائه کنند، فاصله اجتماعی همچنان در استودیو رعایت شود و تهویه مناسب و پرقدرت در استودیو کار کند.

گفته می‌شود این مجوز از سوی شورای سلامت سازمان صدا و سیما صادر شده است.

در این فیلم رامبد جوان برداشتنِ ماسک تماشاگران برنامه «خندوانه» را اعلام می‌کند:

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 0
    اخ کرونا بری دیگه برنگردی
  • SG ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 5
    مردک باچه مجوزی ماسک بردارند!!؟ بدم میادازش مردجلف
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      2 0
      ، بی غیرت
    • NL ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
      0 0
      آقای ۲۱:۲۵ بی شرف وطن فروش کله پوک ، اینها رفتند اجازه گرفتند بعدشم جلف هم خودتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس