گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه عربستان و آمریکا درباره تحولات منطقه

وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا دوشنبه شب درباره تحولات منطقه تلفنی گفت وگو کردند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در این گفت وگوی تلفنی «فیصل بن فرحان» و «آنتونی بلینکن» روابط راهبردی عربستان و آمریکا و راه‌های حمایت و تقویت آن در زمینه ‌های مختلف را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا همچنین درباره موضوعات منطقه‌ای و بین المللی و تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه بحث و گفت وگو کردند.

جزئیات بیشتری درباره این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

در همین رابطه رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، گفت وگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و عربستان سعودی با هدف آماده سازی سفر بایدن به ریاض و میانجیگری واشنگتن بین عربستان سعودی و اسرائیل انجام گرفته است.

کاخ سفید می‌کوشد میانجی تل‌آویو و ریاض باشد و در شکل دادن به توافق بر سر جزایر صنافیر و تیران نیز نقش اصلی را داشته است. دولت بایدن امیدوار است که با این کار، هم اسرائیلی‌ها را راضی کند و هم روابط مخدوش خود با ریاض را بهبود بخشد. واشنگتن همچنین امیدوار است عربستان سعودی را راضی کند تا بر تولید نفت خود بیفزاید.

پیش تر یک روزنامه عبری زبان فاش کرده بود که ده‌ها چهره حوزه فناوری و اقتصادی رژیم صهیونیستی با گذرنامه اسرائیل و روادید ویژه به عرستان سعودی رفت و آمد دارند و به دنبال جذب سرمایه سعودی‌ها برای شرکت‌های اسرائیلی هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ش AE ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 0
    از کی تا حالا گاوهای شیرده هم پیرامون وضعیت منطقه نظر میدن خاک بر سر آمریکا که انقدر ذلیل شده که با حیوانات مشورت میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس