کد خبر 1381751
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
مدودوف: صلح با مسکو برای زلنسکی به منزله پایان وی خواهد بود

یک مقام ارشد روس با استقبال از عقب‌نشینی آمریکا از ارسال سامانه راکتی دوربرد به اوکراین گفت، اگر شهرهای روسیه هدف قرار می‌گرفت، مراکز تصمیم‌گیری به غیر از کی‌یف نیز مورد حمله روسیه قرار می‌گرفت.

به گزارش مشرق، «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز دوشنبه از عقب‌نشینی واشنگتن از ارسال سامانه راکتی دوربرد به اوکراین استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، مدودوف در بیانیه‌ای، اعلام این تصمیم از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را اقدامی «منطقی» توصیف کرد.

او در این‌باره گفت: «بایدن گفت ایالات متحده سامانه‌های راکتی که بتوانند به روسیه برسند برای اوکراین ارسال نخواهد کرد. این [تصمیمی] منطقی است».

مدودوف افزود: «اگر غیر از این اتفاق می‌افتاد، در صورت حمله به شهرهای روسیه، نیروهای مسلح روس به مراکزی که این تصمیمات جنایت‌کارانه در آن‌ها گرفته می‌شد حمله می‌کردند که قطعاً برخی از این مراکز در کی‌یف نبودند. توضیحی لازم نیست».

عصر امروز (دوشنبه) بایدن گفت که واشنگتن سامانه‌های موشکی که بتواند به خاک روسیه برسد، به اوکراین نخواهد داد.

 یک مقام آمریکایی روز جمعه خبر داده بود که انتظار می‌رود دولت بایدن اوایل هفته آینده تصمیم خود برای ارسال سامانه‌های موشکی دوربرد به اوکراین را اعلام کند.

عقب‌نشینی آمریکا در این زمینه پس از آن انجام شد که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن روز شنبه هشدار داد ارسال سامانه‌های پرتاب موشک چندگانه دوربرد به اوکراین توسط آمریکا، خطر تشدید درگیری در اوکراین را به طور قابل توجهی افزایش خواهد داد.

آنتونوف ابراز امیدواری کرد «عقل سلیم حاکم شده و واشنگتن چنین گام تحریک‌آمیزی را اتخاذ نکند». او همچنین به هشدارهای مکرر دیگر همکارانش در وزارت امور خارجه روسیه درباره ارسال حجم بالای تسلیحات به اوکراین توسط کشورهای غربی اشاره کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    بایدن نوکر پوتینه. نوکرای غربگدای بایدن هم طبق خاصیت اشتراک پذیری میشن نوکر پوتین. طفلک پوتین یه گله خر خرفت رو میخاد چیکار؟!
  • FR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    لابد اروپا هم دیگر آنچنان پای کار نبوده
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    این آمریکا دیگه اون آمریکا قدرت اول نظامی دنیا نیست.اون از ترامپ که تشکر کرد بخاطر نزدن هواپیما،ترس پمپئو از سقط شدنش.نزدیک شدن و هشدار قایق های ایرانی به ناوها.جواب ندادن تلفن آمریکا توسط عرب ها و الا ماشالله
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    0 1
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس