کد خبر 1381665
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
کشتی نفتی یمن

ائتلاف متجاوز کشتی یمنی حامل ۲۹ هزار تن بنزین که مجوزهای لازم از سازمان ملل را نیز کسب کرده بود توقیف کرد.

به گزارش مشرق، عصام المتوکل، سخنگوی شرکت نفت یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی امروز (دوشنبه) کشتی «سندس» که حامل بیش از ۲۹ هزار تن بنزین بود را علیرغم بازرسی و کسب مجوزهای سازمان ملل توقیف کرده و  اجازه نداده وارد بندرگاه «الحدیده» شود.

به گزارش المسیره، سخنگوی شرکت نفت یمن گفت: «تعداد کشتی‌های توقیف شده به دو کشتی نفتی افزایش یافته است که همه آن‌ها بازرسی شده و دارای مجوز ورود از سازمان ملل بودند».

گفتنی است، محدودیت‌های واردات سوخت و سایر کالاها به یمن، جایی که ۱۶ میلیون نفر غذای کافی در دسترس ندارند و میلیون‌ها نفر در آستانه قحطی قرار دارند، همواره مهم‌ترین نقطه مناقشه در درگیری بین نیروهای انصارالله و ائتلاف متجاوز بوده است.

بیشتر بخوانید:

از زمان اعلام آتش‌بس بین یمن و ائتلاف متجاوز در فروردین ماه امسال، ائتلاف سعودی بارها آن را نقض کرده است. یمن از آن زمان، بارها هواپیماها و پهپادهای جاسوسی متعلق به ائتلاف را سرنگون کرده است. ورود این هواپیماها به حریم هوایی یمن نقض آتش‌بس سازمان ملل بوده است.

افزون بر این، هفتم خرداد ماه امسال، مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت در صورتی که کشورهای متخاصم به آتش بس پایبند نباشند، نیروهای مسلح با یاری خدا آماده انجام وظایف خود هستند. «محمد عبدالسلام»، رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن نیز با خصمانه خواندن اقداماتی از این دست، گفته بود اگر این پهپادها بر فراز کشورهای متخاصم به پرواز درآمده بودند، موضع سازمان ملل متفاوت بود.

موعد این آتش بس سه روز دیگر به پایان می‌رسد و با وجود تجاوزهای متعدد، هانس گراندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن خواستار تمدید آن شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    من اگه جای رهبر انصارالله بودم به سعودی پیام میدادم که بیاد با تمام توان باهم بجنگیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس