کد خبر 1381652
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
آرزویی که پمپئو هرگز به آن نمی‌رسد/ پیامدهای وحشتناک تحریم نفتی ایران بر بازار جهانی + فیلم

طبیعتاً ایران است. تشدید محدودیت‌ها در اجرای تحریم‌ها علیه فروش نفت، پیامی جهت وادارسازی کشورمان به عقب‌نشینی در مذاکرات هسته‌ای است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز 4 خردادماه، تعداد ۱۰ نفر از اتباع ایران، ترکیه و افغانستان و ۹ شرکت مستقر در ایران، لبنان، امارات، هنک‌کنگ، کره جنوبی، چین و روسیه را به اتهام همکاری با نیروی قدس سپاه در فروش نفت ایران تحت تحریم قرار داد. این اقدام آمریکا می‌تواند مخاطبان متفاوتی داشته باشد:

 مخاطب اول، طبیعتاً ایران است. تشدید محدودیت‌ها در اجرای تحریم‌ها علیه فروش نفت، پیامی جهت وادارسازی کشورمان به عقب‌نشینی در مذاکرات هسته‌ای است. بر این اساس آمریکا با تداوم اتهام تروریسم به سپاه، اعلام کرده که تصمیمی درباره حذف این نهاد از فهرست سازمان‌های به‌اصطلاح تروریستی نخواهد گرفت و اکنون زمان تصمیم‌گیری ایران است.

 مخاطب دوم، متحدان منطقه‌ای آمریکا در غرب آسیا و همچنین جمهوری‌خواهان در کنگره هستند. ادعای این بیانیه در هدف‌گذاری تأمین مالی نیروی قدس سپاه و حزب‌الله لبنان، در راستای اقناع آنان است. مبنی بر اینکه آمریکا نه‌تنها با ایران مماشات نمی‌کند بلکه سخت‌گیری‌ها علیه سیاست منطقه‌ای تهران تداوم دارد.

 مخاطب دیگر، می‌تواند چین، روسیه باشند که در شرایط پس از نبرد اوکراین احتمال همکاری آنان برای مقابله با تحریم‌های آمریکا افزایش یافته است. آمریکا با نمایش رصد خطوط نقل‌وانتقال نفت به آنها هشدار می‌دهد که توان اجرای دقیق تحریم‌ها علیه آنان را نیز در آینده خواهد داشت.

 ایالات متحده در شرایطی به تداوم تحریم‌های نفتی با برچسب‌های غیرهسته‌ای ادامه می‌دهد که این مسأله عملاً انتفاع ایران از توافق هسته‌ای را نقض خواهد کرد. هم‌زمانی این تحریم با توطئه‌های رژیم صهیونیستی در ترور سرهنگ خدایی و حمله به پارچین، نشان‌گر آن است که اگر هم واشنگتن پیش از اقدام از این رخدادها مطلع نبوده باشد، دستکم از اجرای آن‌ها رضایت دارد و به طور مشترک به فشار بر ایران ادامه می‌دهند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    13 1
    آمریکا فقط شاطر محل ما رو تحریم نکرده :))) خجالت نمیکشه از بی آبرویی و شکستش
    • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 12
      خخخخخ باشه. فعلا وضع بازار معلومه!
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      اره از زور و قدرت خجالت نمیکشه ... اگر یارانه ثبت نام نکردی برو ک عقب نمونی شاطر محل
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    6 0
    خدا بمب اتم زن رو نابود کنه
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 9
    متأسفانه ایران هم قدرت ندارد و نمی تواند واکنش مناسبی نشان دهد و مردم ایران از این تحریم‌ها بیشترین ضربه رو چه از نظر اقتصادی و چه از نظر رفاهی خوردند .وگرنه مردم آمریکا و اروپا هیچ ضربه ای از تحریم‌های ایران نخوردند و اوضاعشون خیلی بهتر از مردم ایرانه .امیدوارم مردم ایران هم به سطح رفاه همسایگان عربی خودشون در کویت و قطر و عمان برسند
    • سید IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      ملت ایران با تمدن تر و باشرف تر از آن است که اربابان فرعون مَنشَت بتوانند با سرگرم کردن این ملت به آخور مانند همان هایی که مثال زدی به چپاول کشورشان بپردازند! تو می توانی خودت را در حد گاو شیرده برای یانکی ها محسوب کنی، اما وکیل ایران با آن سابقه باعظمتش هرگز !!!!
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      مردم آمریکا و اروپا هیچ ضربه ای از تحریم ها نخوردند?!! فقط تروریست های کمپ تیرانا به اخبار دنیا دسترسی ندارند!
  • سید IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    9 1
    در تلافی، ایران باید به گونه ای رفتار کند که هزینه بیمه نفتکش ها در دریاها به شدت افزایش یابد تا یانکی ها بفهمند اجرای سیاست های ضد ایرانی شان چه هزینه هایی را می تواند بر اقتصادشان تحمیل کند!
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 4
      معلومه چی می گی؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 1
    می‌کن آدم زرنگ پاش تو چاله هست. انبوهی از ناکامی ها را آمریکا در جنگ با اوکراین تجربه کرده. در نظر داشت کل اروپا یک پارچه تا آخر در مقابل روسیه ب ایسته اینطور نشد، اوکراین روسیه را کاملا متوقف کنه بازم هم آنطور نشد بلکه چین هم موقعیت پیدا کرد و ده جزیره در اقیانوس آرام رو با خودش متحد کرد. حالا با اسرائیل زورشون رو رو هم گذاشتند بلکه در جبهه ایران بجایی برسند که آنهم بعید ب نظر می‌رسد.
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 1
    چرا منطقه را تحریم مبادله با آمریکا نکنیم .
  • ایرانی عصبانی AU ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    تا چه اندازه کشور میخواهد صبر کند؟. خصومت امریکا و دولت کثیف اسراعیل هنوز برای ما صابت نشده است؟. هر روز اخبار جدیدی از تحریم این و ان میشنویم. رژیم ضد ایران قومی/ضد شیعه- امریکا و اسرائیل در این میان از هر فرصت برای کشتن مردم ، قومیت و فرهنگ مردم ایران - چه از طریق خرابکاری سازمانی نظامی ، تروریستی ،مذهبی،و مخدوش کردن تاریخی اقدام کرده است. بجای منتظر نشستن باید انچه که کشورهایی نظیر کره شمالی به جهان احمقی که هر ملت ازادیخواه ضد امپریالستی را دشمن جهانی نشان داده است را مد نظر قرار دهند. و ان این است که هیچ کشوری کره شمالی را هر روز تحدید نمیکند. و اگر کره شمالی منابع ایران را داشت امروز به این وظع مورد تحریم قرار نمیگرفت . و ما هم لازم نبود بر این استدلال ملت را هدف مظخرفات من دراوردی سازمانهای بقول معروف مستقل جهانی ولی در عمل زیر دست و پاپت امریکا و دستیاران قمه کشش در منطقه و جهان قرار دهیم.
  • نام آشنا IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    ایران علاوه بر دورزدن تحریم ها و سعی در بی اثر و خنثی سازی تحریمهای امریکا بایستی اقداماتی انجام دهد که برای امریکا و همدستان بی ابروی او هزینه بر بوده و در ضمن در زمینه های موشکی و پهپادی و هسته ائی هم برگهای جدیدی برای این یانکی ها رذل و بی همه چیز رو کند. فعال سازی اب سنگین اراک را هم در دستور کار قرار دهد. کشورهای مستقل از امریکا که احتیاج به سلاح های به درد بخور نظیر همین پهپادهای اخیر ایران را دارند را تجهیز کند.باید به این اراذل و اوباش یانکی نشان دهیم که تحریمها هیچ اثر قابل ملاحظه ای بر ایران ندارد. برای بازگشت احتمالی به مذاکرات وین هم برای انها یک پیش شرط استرداد تمام دارائی های بلوکه شده ایران در تمام کشور های دنیا را قرار دهیم. کوچکترین سستی و وادادگی در مقابل این یانکی های فرومایه باعث خواهد شد که انها چند قدم جلوتر بیایند چیزی که تا به حال بارها اتفاق افتاده. در خاتمه این یانکی ها تحریمی را لغو نخواهند کرد و اگر هم میبینید دارند تعلل میکنند به احتمال زیاد دارند توطئه جدیدی را تدارک میبینند تا با کمک رژیم جنایتکار و بازوی اجرائی امریکا انرا به اجرا در اورندو ما را در موضع ضعف قرار دهند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس