کد خبر 1381576
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
کشف و ضبط ۶۰ قبضه سلاح قاچاق در استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان از انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات و کشف ۲۱ قبضه کلت کمری و ۳۹ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار سلمان امیری گفت: در پی اطلاع واصله مبنی بر این که قاچاقچیان قصد دارند از طریق مرزهای غربی با ۲ دستگاه خودرو، سلاح و مهمات   به استان همدان منتفل کنند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

او گفت: پس از تلاش شبانه روزی، قاچاقچیان که در پوشش مسافرت خانوادگی از استان‌های غربی کشور به استان همدان در حال تردد بودند، شناسایی شدند.

فرماندهد انتظامی استان همدان گفت: با اقدامات پلیسی، خودرو سواری حامل سلاح غیر مجاز با سه سرنشین در ورودی شهر اسدآباد و خودوری دیگر با سه سرنشین در خروجی شهر اسدآباد متوقف و به مقر انتظامی منتقل شد.

سردار امیری گفت: ماموران در بازرسی از این خودروها ۲۱ قبضه اسلحه کلت کمری و ۳۹ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز را کشف کردند و ۶ متهم نیز با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

او گفت: در تداوم طرح‌های نظارت بر واحدهای صنفی و برخورد با مخلان اقتصادی، ماموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان کبودراهنگ از احتکار گندم توسط فردی در یک انبار کشاورزی یکی از روستاهای این شهرستان مطلع شدند.

سردار امیری گفت: تیمی متشکل از نمایندگان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، صمت و انتظامی شهرستان با سرکشی و بازرسی از این محل ۴۰ تن گندم را کشف و ضمن پلمب انبار، محتکر را با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی کردند.

کلاهبرداری ۱۲۰ میلیاردی در ملایر

جانشین انتظامی استان همدان هم گفت: به دنبال دریافت شکایت تعدادی از اهالی روستاهای شهرستان مبنی بر این که افرادی با هویت‌های جعلی در قالب فروشندگان احشام مراجعه و اقدام به خریداری گوسفندان اهالی با استفاده از چک‌های جعلی می‌کنند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ رضا زارعی گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان ملایر با به‌کارگیری شگردهای پلیسی، مخفیگاه یکی از این کلاهبرداران در خارج از استان را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

او گفت: مقدار کلاهبرداری توسط این افراد ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است و متهم در تحقیقات پلیسی به چند فقره کلاهبرداری با این شیوه اعتراف کرد که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

جانشین انتظامی استان همدان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هر گونه رفتار مشکوک با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفته و مراتب را گزارش کنند.

جمع آوری ۸۸ معتاد متجاهر در همدان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرستان همدان با اجرای طرح برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و جمع آوری معتادان متجاهر، سه توزیع کننده موادمخدر را دستگیر و ۸۸ معتاد متجاهر را نیز جمع آوری، غربالگری و تحویل مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ دادند.

دستگیری ۸۴ متهم در نهاوند

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند نیز گفت: پلیس این شهرستان با در نظر گرفتن اولویت‌های شاخص در حوزه انواع جرایم و آسیب‌های اجتماعی و با تدوین طرح جامع عملیاتی و انتظامی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی را در شهرستان اجرا کرد.

سرهنگ "ذبیح الله درویشی" مهم‌ترین نتایج این طرح را کشف ۵۳ فقره سرقت و بیش از ۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر، توقیف ۲۱ دستگاه موتورسیکلت و ۳۷ دستگاه خودروی متخلف و مزاحم دانست.

به گفته او، ۸۴ متهم شامل ۱۶ سارق، ۲۴ معتاد و خرده فروش مواد مخدر و ۴۴ نفر در خصوص سایر جرایم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شدند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    لشکر کشی شده؟!!!
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      خیر
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    آقایان قوه قضائیه احکام صادره برای قاچاقچیان امنیت کشور باز دارندگی ندارد کسی که اسلحه وارد می کند شک نکنید قلب امنیت کشور را هدف گرفته اگر حکم محاربه را اجرا می کردید جرات چنین غلط هایی از سرشان می پرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس