کد خبر 1381575
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۸
کانادا جهت خرید گلوله توپ دست به دامن سئول شد

منابع خبری کره جنوبی به نقل از مقامات دفاعی این کشور اعلام کردند که دولت اتاوا درخواست خرید ۱۰۰ هزار گلوله ۱۵۵ میلیمتری توپ «هویتزر» را از سئول داده است.

به گزارش مشرق، کره جنوبی امروز دوشنبه اعلام کرد که کانادا از سئول تامین و ارسال گلوله های سامانه های توپخانه ای را درخواست کرده که ظاهرا جهت پر کردن ذخایری است که اتاوا به اوکراین ارسال کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی در این باره تایید کرد که اتاوا چنین درخواستی کرده است، اما بدون ارائه جزئیات بیشتر در این رابطه گفت که «هیچ گونه رسیدگی رسمی در رابطه با این درخواست در جریان نیست».

رسانه های کره جنوبی در همین رابطه به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع این کشور گزارش دادند که این معامله ممکن است تا حدود ۱۰۰ هزار گلوله از ذخایر کره جنوبی را در بر بگیرد.

مقام مذکور در این باره گفت: ما به طور فعال به دنبال تامین ۱۰۰ هزار گلوله برای کانادا هستیم.

وزارت دفاع کانادا درباره خبر مذکور هنوز واکنشی نشان نداده است.

کره جنوبی تولیدکننده عمده مهمات ۱۵۵ میلیمتری است و توپ «کا۹» (K۹) خودکششی «هویتزر» آن بازار بین المللی را قبضه کرده است. سئول همچنین اعلام کرده است که برنامه ای برای ارائه تسلیحات مرگبار به کی یف ندارد.

کانادا توپ های هویتزر «ام ۷۷۷» (M۷۷۷) را که گلوله های ۱۵۵ میلی‌متری شلیک می‌کنند، در اختیار اوکراین قرار داده است. هفته گذشته نیز وزیر دفاع کانادا اعلام کرد که این کشور ۲۰ هزار گلوله دیگر ۱۵۵ میلی‌متری که از ایالات متحده تهیه شده است، به اوکراین ارسال خواهد کرد.

اتاوا از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، همراستا با آمریکا و دیگر هم پیمانان غربی خود به ارسال سلاح به اوکراین و اعمال تحریم های مختلف برضد مسکو پرداخته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 5
    روابط تجاری بین دو کشور ثروتمند با مردمی دارای از رفاه و آسایش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس