هشدار یوروپل درباره سیل قاچاق تسلیحات از اوکراین به اروپا

مدیر اجرایی پلیس اروپا درباره قاچاق گسترده تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین و افتادن آن به دست تروریست‌ها و باندهای خلافکار هشدار داد.

به گزارش مشرق، پلیس اروپا (یوروپُل) روز یکشنبه درباره روانه شدن سیلی از تسلیحات قاچاق از اوکراین به اروپا هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، « کاترین دی بولا» مدیر اجرایی یوروپل در مصاحبه‌ای گفت، این نهاد منتظر به راه افتادن سیلی از تسلیحات اهدایی غرب به اوکراین است که به صورت قاچاق وارد اروپا خواهند شد.

دی بولا گفت، سی سال قبل پس از اتمام جنگ در یوگوسلاوی، مقادیر بالایی از تسلیحات وارد کشورهای اروپایی شد و تا به امروز در میان گروه‌های خلافکار می‌چرخند. در مورد اوکراین نیز یوروپل نگران است زمانی که درگیری‌ها خاتمه یافت تسلیحات ارسالی دیگر کشورها، به دست چه کسانی خواهد افتاد.

این مقام اروپایی بدون اشاره دقیق به اینکه برای مقابله چنین اتفاقی چه تدابیری اندیشیده شده گفت، کارگروهی بین‌المللی برای جستجوی گزینه‌های مختلف برای رسیدگی به این مسئله بالقوه هستند.

دی بولا افزود، یوروپل علاوه بر پایش قاچاق تسلیحات، گروه‌های تروریستی و افراط‌گرایان خشن، به‌ویژه گروه‌های راست افراطی را زیر نظر دارد که در تلاش هستند اوکراین را ترک کرده و وارد خاک اروپا شوند.

محموله‌های بزرگ تسلیحاتی کشورهای غربی از جمله اعضای اتحادیه اروپا از زمان شروع درگیری‌ها به اوکراین فرستاده شده‌اند و این در حالی است که مقامات مختلف روسیه درباره تأثیر این اقدام بر طولانی‌تر شدن و حتی گسترش درگیری‌ها هشدار داده‌اند.

پنجم اسفند سال گذشته پس از هشدارهای مکرر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره حملات راکتی و توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه روس‌تبارهای ساکن مناطق خود مختار شرق اوکراین و به بن‌بست خوردن مذاکرات امنیتی مسکو و غرب، دستور «عملیات ویژه» در اوکراین صادر شد.

پوتین همچنین پیش از شروع درگیری‌ها در اوکراین بارها درباره قدرت گرفتن گروه‌های «نئو نازی» و دیگر گروه‌های نژادپرست ضد روس در این کشور هشدار داده بود. او یکی از اهداف عملیات در اوکراین را «نازی‌زدایی» این کشور عنوان کرده است.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز چندی پیش گفت در اوکراین، در کنار یگان‌های شبه‌نظامی «آزوف»، «مزدورانی از اسرائیل» در حال جنگیدن هستند. وزارت امور خارجه روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای، رژیم صهیونیستی را به حمایت از «نئونازی‌های» اوکراین متهم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 0
    خیلی هم عالی، خسته نباشید!!
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر برطبل جنگ می کوبد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور قیمت نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی ، بایکوت ورزشی و .... مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس