کد خبر 1381369
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴
کشته شدن سرکرده وابسته به ترکیه در الحسکه سوریه

منابع خبری گزارش دادند که در پی انجفار در مسیر یکی از سرکرده‌های تروریستی وابسته به ترکیه در شمال شرق سوریه، وی به همراه دو تروریست دیگر کشته شد.

به گزارش مشرق، منابع خبری از یک انفجار در مسیر یکی از سرکرده‌های تروریستی وابسته به ترکیه در شمال شرق سوریه خبر می‌دهند.

خبرگزاری «یونیوز» گزارش داد، در جریان این انفجار، خودروی متعلق به «احمد العبد الحمزة» سرکرده گروه «المعتصم» منهدم شده است. این گروه تروریستی وابسته به ترکیه است.

کشته شدن سرکرده وابسته به ترکیه در الحسکه سوریه

یونیوز خبر داد، این انفجار در منطقه «العالیه» در جنوب رأس العین در استان الحسکه رخ داده است و در پی آن، الحمزه و دو نفر دیگر کشته شده‌اند.

این در حالی است که در هفته‌های گذشته بار دیگر زمزمه عملیات دیگری از سوی ترکیه در مناطق شمالی و شمال شرق سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد به گوش می‌رسید و شرایط میدانی نیز آبستن حوادث جدیدی شده است.

با این حال، یک منبع مطلع در میان گروهک «الجیش الوطنی السوری» (ارتش آزاد سابق و وابسته به آنکارا) گفت که شب گذشته نشستی میان فرماندهان نظامی ترکیه و سرکردگان گروهک‌ها در منطقه «حوار کلس» در مرز سوریه با ترکیه برگزار شده و ترک‌ها به فرماندهان گروهک‌ها گفته‌اند که هنوز قصد آغاز عملیات را ندارد و زمان آن فعلا مشخص نیست.

به گفته وی، به نظر می‌رسد که مخالفت منطقه‌ای و جهانی با هرگونه تغییری در شرایط میدانی شمال سوریه، آنکارا را مجبور کرده تا عملیات نظامی خود را به تأخیر بیندازد. عملیاتی که گفته شده با هدف توسعه «منطقه امن» برای بازگرداندن تعداد زیادی از پناهندگان سوری و عقب‌تر راندن شبه‌نظامیان کُرد از مرز ترکیه انجام خواهد گرفت.

این منبع مطلع افزود: «عملیات در حالی به تأخیر افتاد که محورها و مراحل عملیات در نشستی که روز قبل از آن برگزار شده بود، مشخص شد. قرار بود تا در مرحله اول در حومه حلب شمالی به منطقه عملیاتی "سپر فرات" برسد و در شرق فرات نیز به منطقه عملیاتی "چشمه صلح" منتهی شود.»

این منبع معارض سوری ادعا کرد که در سایه کاهش توجه روسیه به سوریه در پی جنگ اوکراین و بهره‌برداری آنکارا از نیاز غرب برای موافقتش با توسعه ناتو، ترکیه کوبانی را هدف اول خود قرار داد، اما توافقات و تفاهمات منطقه‌ای و بین‌المللی بر خلاف این موضوع پیش رفته است.

کوبانی (عین العرب) در شرق فرات و در نزدیکی مرز ترکیه واقع شده و جزو استان حلب به شمار می‌رود و صدها روستای عرب‌نشین و کردنشین دارد. این شهر در اواخر سال ۲۰۱۴ نیز در معرض یورش گروهک تکفیری داعش قرار گرفته بود، اما یگان‌های مدافع خلقه (ypg) با کمک گروهک‌های معارض و با پشتیبانی هوایی ائتلاف آمریکایی جلوی داعش را گرفته و مانع سقوط شهر شدند. این شهر از سال ۲۰۱۲ در اشغال شبه‌نظامیان کُرد قرار دارد و از مهم‌ترین مناطق کردنشین سوریه محسوب می‌شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه دوشنبه گذشته، گفت که کشورش به زودی گام‌های جدیدی برای تکمیل اقدامات خود در راستای ایجاد منطقه امن به عمق ۳۰ کیلومتر در خاک سوریه خواهد برداشت.

خبرگزاری آناتولی در این باره نوشت که ترکیه موفق نشده است تا چراغ سبز آمریکا را برای آغاز عملیات نظامی در شمال سوریه به دست آورد و این مسأله موجب شده تا آنکارا منتظر بماند و همزمان نیز گروههای سیاسی کُرد (راستگرا) نیز با هرگونه عملیات نظامی در سوریه مخالفت کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    11 33
    ترکها و ترکیه انسانهای مدرن و پیشرفته ای هستند شما طرفداران اسد. .. وحشی و تروریست هستید
    • ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      15 2
      هولوکاست بزرگ عثمانی در آذربایجان و تجاوز به مادر و دختر تبریزی بدست عثمانی را یادمان نرفته
    • ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      12 1
      فرزندان مغول و تمدن؟
    • ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      10 1
      تیمور لنگ یک ترک بافرهنگ
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      13 1
      وحشی خودتی واربابت خردوغان
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      5 1
      با فرخنگ بودن ترک ها اصلا برای جهان مهم نیست چون نهایاتا 150 تا 170میلیون نفر جمعیت کل ترک های جهان است.
    • محمود IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      4 0
      مدرنیزه شون همان سربریدن و کشتار مردم مظلوم سوریه در سالهای درگیری بود.و سواستفاده دولت نو عثمانی منافق که از مردم پناهنده سوریه چه استفادها که نکرد.عجب مدرنیته و پیشرفت بشریت تا کجا رفته!!!!.شما طرفدار دولت داعش پرور نباش
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 15
      پارصهاوکوردهاهرچه لیاقت خودشان است به دیگران نسبت میدهند.
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      10 1
      داعش هم از جانب ترکیه و آقا رجب ترکیه حمایت و پشتبانی میشد ، رجب آقا طورکیه داعش رو ترانزیت می‌کرد سوریه !!! بله دوستان شما ترکان طورکیه ای همه از این جنس تروریست ها هستند ، اجداد شما ترکان عثمانی هم به همین شکل بودن در واقع تاریخ مطالعه کنید سربازان ینی چری خلافت خونریز وحشی عثمانی هزاران بار بیشتر از داعش خونخوار تر وحشی تر جنایتکار تر بودند اجداد شما عثمانی ها ، قابل توجه سایبری فارسی نویس طورکیه ای از آناتولی
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      بله شما راست میگه، فقط یه مشکلی هست که شرق عقب افتاده، غرب را به سیخ کشیده و آمریکا خودشو دیگه بزور نگه داشته تا ایالتاش استقلال طلبی نکنه. ما مردم ترکیه را جدا از حکومتی میبینیم و شاهد خواهی بود چطور با این سیاست فرسوده و بیچاره میشه، آمریکا راه دشمنی با ایران گرفت به این روز افتاده حالا فکر کردی ترکیه به چه حالی بیفته، فقط اگر انتظار داری صهیونیست پشتش بماند توهم واهی زدی، ساختار صهیونیست نفوذ در کشورها و کشیدن شیرش برای مقابله با دشمنان خود و سپس رها کردن آن کشور در بدبختی است. شما فکر کردی ایران به آذربایجان اعتراض کرد بخاطر ترس بود؟ فقط بخاطر مردم آذربایجان بود که هنوز خبر ندارند صهیونیست دقیقا چیست و احساس سرخوشی دارند که با قوم ثروتمند یهود بهم ریختند اما نفهمیدند ثروت یهودیان از خون طرفدارانش جمع‌آوری شده.
    • IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      7 1
      کسی اسم مردم رو نبرده بحث حکومت خردوغان هست . کسی که تا خرخره تو لجنی که تو سوریه برا خودش درست کرد ، دست و پا میزنه .
    • ساسان IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      15 1
      همین ترکها و ترکیه ای انسانهای متمدن و پیشرفته ای که در سربریدن و کشتار و نابودی رو دست اجداد موغولشان زدند
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      5 1
      جنس از موتوری نجیر تورچ جان!! خخخخخخخخ
    • علوی IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      1 0
      برادر نمی دانمی اذری هستید یانه اگر اذری هستی تاریخ بخوان وبدان که به دست همین ترکهای متمدن دریک روز بیش از 40 هبزار اذریاهل اذتبریز وباکو ونخجوان به جرم شیعه بودند به دست سلطان سلیم قتل عام شدند مگر نمی دانی جنگ چالدران را بهوان وبدان که زن شاه اسماعیل چه بکرده بود که به جرم حمایت از همسرش اورا اسیر کردند وزن مسلمان را شوهر داداند چالدران درخاک بما بود انها چون توپ داشتند پیروز شدند وتبریز را اشغال کردند الان چند استان ترکیه از ایران است که به زور گرفته اند چون سلجوقی اند وقلدر پس جق با انها است ایرانیان کممرکب از اذری ها وفارس ها وعربها تا کنون به کشوری تجاوز نکرده ایم ولی این متمدن های سلجوقی تبار تا حالا چندینت بار به ما حمله کردند وما را قتل عام کردند به جرم ایرانی بودن وشیعه بودن شما هم واقا دلت می سوزد همرا برادران داعش خومافیی تبار وافغانی تباربرو به حمایت ترکیه دردیاربکربا کردها به جنگ اگر واقعا می دانی حق با ترکیه است تا روز قیامت بتوانی جواب خدا ووجدانت را بدهی فقط شعار نده ما مدافعان حرم رفتیم ووظیفه خودرا انجام دادیم تو هم برو عمل به وظیفه کن تا بتوانی پیش خدا حجت داشته باشید فردای قیامت دوست تو تبریز انشاء الله همدیگررا ببینیم از نزدیک حرف بزنیم
  • امید DE ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    14 1
    ترکیه مدرن و متمدن هست ؟؟؟ نه اصل داره ، نه بوته ، از قدیم یک مشت دزد و باجگیر بودند ! برو تاریخ بخوان تا بیشتر با این متمدن ها آشنا بشوی !
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 18
    زنده باد ابرقدرت تورکیه ننگ بر دشمنان بیسواد تورکیه زنده باد توران به امید تشکیل اتحادیه تورکان جهان
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      7 0
      ترکیه ابر قد قد هم نیست سایبری فارسی نویس طورکیه ای ! ترکیه و رجب آقاشون عمله مزدور سرباز یهود و اسرائیل در منطقه هستند ، گمان نمیکنم مزدوری عمله گی یهود و اسرائیل افتخاری باشد مگر برای شما ترکان عثمانی تخم مغول اعتبار محسوب شود ترکیه مجری طرح ها توطئه های یهود بین المللی و اسرائیل در منطقه است
    • علیرضا IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 1
      همان تورانی که فقط اسم آن در شاهنامه فردوسی فارسی زبان آورده شده ؟؟؟؟؟؟
    • NL ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      6 0
      توران یکشور پارسی بود موسس توران تورج پسر فریدون بود یعنی آرزو های ترکیه بدبخت هم آویزون ایران است
  • محمد IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
    0 0
    باسلام.ازفرماندهان ارتش سوریه بپرسیدتروریستهای وابسته به ترکیه آزادانه باخودروهای مسلح درجاده های سوری ترابری ونیروجابجامیکنندآیاامکانات وسلاح نداریدیاخیلی ترسوهستیدکه زن وبچه سوری اسیردشمنان شماست وشماتوان شلیک درخاک خودرانداریداگرمیترستیدفرماندهی محورحسکه رابه من بسپاریدویکماه فرصت بدهید تامرز رسمی قدم هرمتچاوزی راقطع میکنم.منتظرتماس شماهستم.شکرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس