پدر یکی از قربانیان تیراندازی تگزاس: پلیس اجازه داد بچه‌هایمان سلاخی شوند

بستگان قربانیان تیراندازی در مدرسه ابتدایی یکی از ایالت‌های آمریکا، تعلل و کوتاهی پلیس را محکوم کردند.

به گزارش مشرق، پدر یکی از قربانیان حادثه تیراندازی هفته گذشته در یک مدرسه ابتدایی در تگزاس آمریکا گفت، پلیس اجازه داد دانش‌آموزان سلاخی شوند.

به نوشته نشریه «نیوز ویک»، پدر یک دختر ده ساله که در این تیراندازی جانش را از دست داده در مصاحبه‌ای عملکرد پلیس در قبال این تیراندازی را محکوم کرد.

او در این مصاحبه گفت:‌ «آن‌ها (مأموران پلیس) اجازه دادند بچه‌های ما سلاخی شوند، قربانی شوند. در حالی که آن‌ها پشت دیوار [مدرسه] نشسته بودند. می‌دانید چیست؟ این کار به فرزندان ما کمکی نمی‌کند. باید کسی که مسئول تمام این‌ها است را پیدا کرد».

از سوی دیگر برادر یکی از کودکان جان‌باخته در این تیراندازی که یکی از مرگبارترین تیراندازی‌های ثبت شده در آمریکا است گفت: «مسخره است، آن‌ها (نیروهای پلیس) اینجا هستند تا از جامعه ما محافظت کنند ولی این کار را نکردند. می‌دانید، آن‌ها خودخواه بودند».

روز سه‌شنبه هفته گذشته «سالوادور راموس» هجده ساله با ورود به مدرسه ابتدایی «راب» در شهر «یووالدی» ۱۹ دانش‌آموز و دو معلم را به ضرب گلوله کشت.

نیروهای پلیس پس از رسیدن به صحنه جنایت، از بیم هدف قرار گرفتن توسط راموس، «پیتر آردوندو» رئیس پلیس یووالدی عقب‌نشینی کرده و پناه گرفتند زیرا این مقام پلیس عقیده داشت عامل تیراندازی در یکی از کلاس‌ها سنگر گرفته و دیگر تهدیدی متوجه کودکان نیست (جان خود را از دست داده‌اند).

در نهایت پس از گذشت یک ساعت از شروع تیراندازی، مأموران گشت مرزی با تخطی از دستور آردوندو وارد مدرسه شده و عامل تیراندازی را از پای درآوردند.

«استیون مک‌کراو» مدیر سازمان ایمنی عمومی تگزاس روز جمعه در نشستی خبری به این حرف اکتفا کرد که مأموران پلیس بهترین تصمیم را نگرفتند و توجیهی برای آن وجود ندارد.

پدر یکی از قربانیان تیراندازی تگزاس: پلیس اجازه داد بچه‌هایمان سلاخی شوند

روزنامه «لس آنجلس تایمز» در گزارشی درباره تعلل پلیس برای رسیدگی به این تیراندازی نوشت، بازه‌های زمانی ارائه شده از سوی مقامات محلی بارها تغییر کرده اما به نظر می‌رسد عامل حمله ساعت ۱۱:۳۳ صبح وارد مدرسه شده و ساعت ۱۲:۵۰ بعد از ظهر از پای درآمده است.

به نوشته این روزنامه، فردی ساعت ۱۲:۱۶ بعد از ظهر از داخل یکی از کلاس‌هایی که عامل تیراندازی به آن حمله کرده بود با پلیس تماس گرفته و گفته است «۸ یا ۹ دانش‌آموز زنده هستند».

لس آنجلس تایمز نوشت، مشخص نیست چه تعداد از این دانش‌آموزان که در آن زمان هنوز زنده بودند نهایتاً جان خود را از دست داده‌اند. از سوی دیگر دستکم ۱۷ دانش‌آموز مجروح به بیمارستان منتقل شدند اما اعلام نشد چه تعداد از آن‌ها جان به در بردند.

این روزنامه به نقل از یک پزشک جراح نوشت، در صورت تعلل در ممانعت از خونریزی، در هر ده دقیقه، احتمال مرگ بیمار ۱۰ درصد بیشتر می‌شود.

مادر یکی از بازماندگان این تیراندازی گفته بود:‌ «فکر می‌کنم همه ترسیده بودند و گیج شده بودند و این مسئله مشکل‌ساز است.اما باید پروتکل‌های مشخصی برای چنین مواقعی وجود داشته باشد».

او همچنین گفت، برادر همسرش در محل حادثه حاضر بوده و تلاش کرده برای کمک به کودکان وارد مدرسه شود اما مأموران پلیس مانع شده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمیدرضاکفشی فیجانی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    3 0
    پلیس وحشی وترسوی امریکا
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    پلیسی که فقط برای پول کار کنه همینه پول می گیره کار کنه معقول نیست برای پول جان خود رابه خطر بیاندازد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس