137281.jpg

شمال سوریه در آستانه تحولات جدید قرار گرفته و خبرها از نزدیک بودن حملات ارتش اشغالگر ترکیه و گروهک های تروریستی در این محور حکایت دارد و حالا این سوال مطرح است اردوغان به دنبال چیست.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته تحرکات ارتش ترکیه برای ماجراجویی دوباره در خاک سوریه افزایش یافته و آنکارا چند کاروان از نیروهای خود را به همراه تجهیزات نظامی سنگین به مناطق مرزی مشترک ارسال کرده است.

براساس اطلاعاتی که منابع میدانی در اختیار گذاشته اند، همزمان با تلاش های ترکیه برای شعله ور کردن درگیری ها، گروهک های تروریستی مورد حمایت آنکارا هم در مناطق اشغالی برای شروع حملات در حال آماده شدن هستند.

به گفته منابع میدانی، ترکیه به بهانه تامین امنیت مناطق مرزی درصدد است مناطق بیشتری از شمال سوریه را از تصرف نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد) خارج کند و به اشغال دربیاورد.

در سال های گذشته دولت ترکیه با کمک گروهک های تروریستی مناطق مهمی را در شمال سوریه از جمله «عفرین، الباب، جرابلس» در شمال غرب و شمال استان حلب، تل ابیض در شمال استان الرقه، راس العین در شمال غرب استان حسکه» را به اشغال در آورده اند.

در مناطق اشغالی شمال غرب و شمال استان حلب، رقه و حسکه دهها شهرک و روستا و ارتفاعات مهم از جمله «العزیزیه، المبروکه، الماجد، ام جرن، ام ضیوف، جاموس، سلوک، تل حمام، صفیان، الراعی، مارع و ...» واقع شده اند.
 

جزئیات ماجراجویی جدید اردوغان و گروهک‌های تروریستی/ ترکیه در شمال سوریه به دنبال چیست؟ + عکس و نقشه میدانی

در حال حاضر اشغال شهر راهبردی «عین عیسی» در شمال استان الرقه یکی از اهداف ترکیه در این عملیات محسوب می شود چرا که این منطقه نقطه اتصال گذرگاه مرزی «الیعربه» در شمال شرق استان الحسکه (هم مرز با عراق) به شهر «جرابلس» در شمال شرق استان حلب (بزرگراه ام ۴) است.

ترکیه همچنین قصد دارد در مرحله نخست عملیات، تمامی مناطق شمالی سوریه از جمله شمال شرق و شمال استان الحسکه (قامشلی)، شمال شرق استان حلب (جرابلس) را از سیطره نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه خارج و به اشغال دربیاورد.

اگر نیروهای ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی با چراغ سبز آمریکایی ها و صهیونیست ها حملات را آغاز کنند تلاش خواهند کرد تمامی مناطق مرزی شمال سوریه تا حدفاصل بزرگراه ام ۴ (عمق ۳۰ کیلومتری خاک سوریه) را اشغال کنند.

جزئیات ماجراجویی جدید اردوغان و گروهک‌های تروریستی/ ترکیه در شمال سوریه به دنبال چیست؟ + عکس و نقشه میدانی

باید توجه داشت اردوغان با اشغال کامل مناطق در شمال سوریه و عقب راندن شبه نظامیان کُرد درصدد است بخشی از آوارگان و خانواده های گروهک های تروریستی را از ترکیه خارج و در این نقاط مستقر کند.

آنکارا با استقرار خانواده های گروهک های تروریستی تلاش می کند بافت جمیعتی (کُردنشین) را در این منطقه تغییر دهد؛ ترکیه در سال های گذشته تلاش زیادی را برای بیرون راندن جمعیت کُرد از این محور انجام داده که به طور کامل موفق نشده است.

نباید فراموش کرد ترکیه در نهایت به بهانه مبارزه با شبه نظامیان کُرد و با حمایت از گروهک های تروریستی درصدد است به اشغالگری در خاک سوریه ادامه دهد تا بتواند در مذاکرات آینده از دمشق امتیاز بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 131
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 14
  • پوریان IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    60 88
    ای کاش ایران نصف اراده ترکیه را در مبارزه با گروهکهای تروریستی کرد اسرائیلی داشت. گروههای کرد دست پرورده اسرائیل باید معدوم و به زباله دانی تاریخ فرستاده شوند.
    • امین IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      94 30
      کردها،در هر جای دنیا که باشند ایرانی اند.تروریست اسرائیلی خود اردوغان و دولتشه.
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      79 21
      ترکیه خونخوارتون که دست اسرائیلو از پشت بسته از خباثت وجنایتو مکر و حیله و از پشت خنجرزنی
    • آراز تبریزی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      19 13
      تروریست خانواده مریض شماها هستن همه کردهای جهان ایرانیند از تبریز سلام بر کردستان و سیستان و خوزستان و همه جای ایران
    • RO ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      7 9
      عردوغان برای اسراییل دم تکان می دهد و الهام ، جمهوری باکو را تبدیل به پایگاه اسرائیل کرده است. آنوقت شما به کردهای مظلوم میگی اسرائیلی؟؟!!!!
    • NL ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      22 10
      خود ترکیه بعد از اینکه خیالش از عراق و سوریه راحت بشه میخواد شعر ارس واسه ارمنستان و ایران بخونه پس ببند پانتورچ خطر کردها به شدت از زگیل ناتو کمتره که تا عمق 200 کیلومتری یک کشور با جنگنده شهر ها و منازل زنان و کودکان بی گناه رو بمباران میکنه گوش دراز خودتی
    • NL ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      6 6
      زگیل ناتو نه درد اسلام داره نه صهیونیست نه هیچ چیز دیگه ای فقط درد نژادی داره عین هیتلر و صهیونیست این خیلی وقته واسه همه آشکار شده یزید زمانه عردوغان
    • صلاح الدین IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      6 4
      غلط زیادی نکن. احمق
    • DE ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      17 5
      ما ایرانی ها چندین هزار سال با اقوام مختلفمون ایرانی بودیم و هستیم . عزیزان هموطن غیور کرد ما و بلوچ ما و لر و آذری .... فارس شمالی و جنوبی و غربی و شرقی ایران ....هزاران سال از خاک خودشون یعنی ایران دفاع کردند و براش جان دادند و در آینده هم چنین خواهد بود. شهدای کرد ما کم نیستند که در جنگ تحمیلی توسط هیولای صدام به درجه رفیع شهادت نائل شدند. پان ها از هر نوعی محکوم به نابودی هستند و فقط باید به فاشیست های پان گفت. ای مگس ! عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است عِرض خود می بری و زحمت ما می داری. درود به تمام مردم و ملت سلحشور ایران. پان توووورچ ها را ملت مسلمان ترکیه بزودی از کار خواهند انداخت .
    • جعفری IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      20 10
      همه میدانیم ترکیه عثمانی وهابی سلفی دشمن تشیع ایرانی حامی اصلی داعش وتروریستهای النصره والقاعده وغیره است تنها کردهای ایرانی تبار ارتش ایران درداخل ترکیه هستند وابزار کنترل نوعثمانی گرایی وتجزیه طلبان پانترک کردها هستند
    • علی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      14 10
      کوردها باید هر چه سریعتر تسلیم حکومت سوریه شوند کورد در سوریه آینده ای ندارد
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      6 9
      بی شعوری تو ذاتته احمق
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 8
      غربگداها و افساد طلبان بدانند حتی سکه پانزده میلیونی هم مردم را از دولت انقلابی دلسرد نخواهد کرد.
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      14 11
      خود اردوغان دست پرورده صهیونیستهاست.
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      13 10
      من کرد نیستم رجب ملعون حمایت صریح تو این سال ها از داعش داشته و با اسرائیل همکاری مستقیم داره،در ضمن با سدسازی هاش و کارشکنیهای مداوم مشکلات بزرگی واسه ایران ایجاد کرده،خدا لعنت کنه و به حال و روز صدام دچار کنه
    • محمد IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      12 1
      يه بمده خدايي گفته كردها هر جا باشن ايراني هستن اولأ خودتي از اين حرف هاي چرت و پرت مسخره براي فريبكاري دوم چون ايراني هستن هر چند ماه يكبار به مرزها و داخل شهرهاي ايران نفوذ ميكنن و تعدادي از مرزبان ها و نيروهاي امنيتي و نظامي رو به شهادت ميرسونن و آخر اينكه شما در سوريه لبنان عراق يمن و بقيه جاها دنبال چي هستين اردوغان هم دنيال همون است
    • محمد IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      4 5
      دمت گرم اردوغان پهلوان خدا قوت دلاور بزن هر چي سوري و كرد آدمكش و تروريست جنايتكاره از بين ببر اين جانوارن وحشي كه صداي عدالت خواهي مردم سوزيه رو با مشت آهنين و گلوله و آتش به خاك و خون كشيدن بيچاره مردمي بيشتر از ٥٠ ساله زير سلطه پدر و پسر و خاندان اسد در عذاب هستن خانواده اي كه براي خودشون حكومت موروثي و هميشگي ساختن
    • DE ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      4 13
      مِحمِت توووورچه ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰ نالیده: دمت نرم عردوپا اوزگل خدا قوت و روزیت را در پاچه صهیونیست ها گذاشته مگه؟ داعش پرور عرعر بزن هر چي مسلمان سوري و ملت كرد هست ای آدمكش و تروريست جنايتكار از بين ببر اي جانوار وحشي كه صداي عدالت خواهي مردم سوريه رو با مشت آهنين و گلوله و آتش به خاك و خون كشيدن بيچاره مردم را میدهی یاغی سرکش وحشی داعشی . داعشی تو تاریخ بيشتر از ٥٠٠٠ ساله مردم سوریه را و آثار باستانی آنها را به نوشته یونسکو که در دوران پدر و پسر و خاندان اسد بازسازی و محل درآمد میلیاردی مردم سوریه بود را با هیولای داعشی خراب کردی زیرا خودت آثار باستانی نداری . تو تحت جمهوریت برای خودت یک رژیم موروثی آتاتوووورچی و عروسک دست صهیونیست درست کردی فکر میکنی ریاست تو هميشگی ست؟؟ ملت آزاده و مسلمان ترکیه تو را به زیر خواهند کشید.
  • حامد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    39 43
    به دنبال عملیات ویژه نظامی است!!!!؟؟؟ درست مثل پوتین،با بهانه های مشابه با پوتین، شما که اونجا مشکلی نداشتید چی شده که اینجا جیغ بنفش میکشید؟؟
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    میخوان سوریه را از چنگتون بیرون بکشن بدبختای ساندیس خور.خخخخ
    • محمد IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      35 73
      سرویس مهد کودک اومد دنبالت نمی‌شنوی بوق میزنه
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      چخه سگ توله آمریکایی. خخخخ
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      42 76
      حداقل ما ساندیس خور نظامیم شما ساندیس خور کجایی؟؟؟
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      12 37
      آدم ساندیس‌خور باشه، مطمئناً خیلی بهتر از اینه که مثل تو خوک کثیف، باشه.
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      23 3
      دوستان ساندسیسی مراقب باشن اخیرا در کشور مشاهده شده در ساندیس خرده های سیب زمینی میریزند.
    • NL ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      4 31
      اینا پس ماند خور روده عردوغان هستن خخخخ
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      15 42
      اون موقع که جنگ به داخل شهرهای ترکیه کشیده شد اون موقع عرعر کن یه دولاری
    • TR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      73 8
      ۱۱:۰۲ چیه دردت امد.هرهرهرهر
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      17 1
      ۱۰:۴۹ - چیه بهت برخورده که بهت گفتم بچه ای ومنطق نداری وچرت وپرت تحویل میدی خوب نداری دیگه از کامنت گذاشتن وجواب دادنت هرکسی میدونه ومی فهمه با اولین نگاه.هههههه
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      6 30
      رباتهای آل سعود ویهود با پوشاک پوشان لیبرتی چه جو گیر شدن سریع لایک میدن!!؟ خر خودتی با اون بن سلمان
    • محمد IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      2 2
      مزدورها و نوكراي پوتين چه سرو صدايي راه انداختن خود شما به چه حقي خاك عراق را بمباران و موشكباران ميكنيد اون موقع اسمش دفاع از امنيت كشوره اما تركيه اشغالگره واقعأ كه بي شرم و بي حيا و پررو هستيد
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      2 2
      12:41! از پرچمت معلومه چه بی‌ناموسی هستی. توله‌سگِ عردوقانی. واق واق کن تا صاحبت فکر کنه خیلی شجاعی.
    • بابک IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۳
      0 1
      سگ توله آمریکایی از سگ توله روسی بازم خیلی بهتره و شرافتش بیشتره
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    31 34
    یه روزی میاد که همین کوردهای داخل ترکیه تعدادشون همینجوری سال به سال داره بیشتر هم میشه ( فعلا 30 میلیون کورد) این ظلم و ستم و قوم پرستی که طورک ها راه انداختند رو بر میدارن. اون روزی که تعداد کوردها بره بالای طورک ها چطوری میخوایید کنترلشون کنید؟!! تمام این حرکات طورکیه جز اینکه نفرت کوردها رو بیشتر و بیشتر کنه چیزی براشون نداره. شاید تو کوتاه مدت نشون نده اما تو بلند مدت رخ میده
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      36 29
      توهم نزن 15 میلیون هم نیستن تازه نصفشون هم اصلا کردی بلد نیستن
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      7 10
      توهم رو تو میزنی که دو تا صفحه مطالعه نداری که این آمار خود سازمانهای ترکیه (30میلیون) وگرنه تعدادشون خیلی بیشتر از این حرفاست. کورد هویت خودشو که عوض نمیکنه. کورد کورده. دخودتو بکشی هم هویت اینها تغییر نمیکنه. بشین حداقل اگه خیلی ادعات میشه چند تا پیچ ترکی که مال خود ترکیه ست بخون تا خیلی چیزا دستت بیاد
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      4 10
      محض اطلاع شما دوست عزیز که میگی کوردها تو ترکیه 15 میلیون هم نیستند موسسه The Turkish Statistical Institute تازه تو سال 2012 ( یعنی 10 سال پیش ) آمار کوردها رو نزدیک به 22/700/000 هزار نفر اعلام کرد { یک موسسه ترکی} . و حتما این موضوع رو خوب میدونی که رشد جمعیتی توی مناطق کورد نشین دست کم دو تا سه برابر مناطق ترک نشین بوده . به قدری این موضوع برای ترکیه مهمه که سیاست های کثیفی رو برای این موضوع پبش گرفته که این مار نخواد بالا بره اما چاره جز این موضوع یعنی افزایش رشد جمیعتی کوردها نیست. این امار رشد جمعیتی یه جورایی البته از نگاه قوم پرست های ترک که سابقه کثیفی هم در نسل کشی داند از جمله ارامنه همین موضووع رشد جمعیتی کوردها رو امنیت ملی میدونند. یک کشور که حتی اسمش هم بر مبنای قوم پرستی بنا نهاده شده بنظرت 50 سال اینده چطوریه؟!!!
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      1 8
      خب این دیکتاتوری ترکها رو میرسونه که نمیزاره کردها کردی حرف بزنن
    • محمد... IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      9 4
      کردهای ترکیه ده درصد هستن میتونی به آمار آرای حزب کردی نگاهی بندازی و ببینی که از اولش تا الان، از ده درصد بالاتر نمیره، درضمن نژاد، نشان برتری نیست، تقوا و ایمان و عمل به قرآن ملاک هست، ترکیه، تروریست ها رو میکشه، تروریست انسان نیست بلکه جنایتکاره، ربطی هم به ملیت نداره، تو هنوز یاد نگرفتی انسان جنایتکار، انسان نیست و دشمن انسانیت هست، در برابر تروریست ها نیرویی هست که از خدا کمک میگیره و تروریست های مزدور بیگانگان رو تارومار میکنه، به امید پیشرفت و اتحاد و رفاه جهان اسلام
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 2
      ابله ترین آدم ها به دنبال جنگ قومیت هستن،تو روزگاری که مسلمونا به دنبال جنگ مذهبی و قومیت هستن،اروپا و آمریکا و چین و روسیه دنبال قدرتمند شدن هستن،همینه که کشورهای مسلمان حال و روزی ندارن،چون زندگیشون خلاف اسلامه
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      4 0
      احسنت منم همینو میگم . ابله ترین و نادان ترین مردم همانا هستند که با قومیت بازی و تفرقه بین اقوام سعی در انحراف دارند. زمانی پان عربسیم رو بنا کردند با صدام زمانی هم پان کوردیسم رو بنا نهادند و حالا هم پانطورکیسم. که همه شکست خوردند . حقوق همه ی اقلیت ها و اکثریت ها باید مراعات بشه مگر میشود یک قومی رو بکشی یکشی و هویتشو عوض کنی که امنیت ملیت به خطر بیفته؟؟!!! شیعه واقعی در کنار مسلمان سنی واقعی برادران حقیقی هستند .
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 2
      اول اینکه محمد جان بنده کجا گفتم نزاد نشانه ی برتریه؟؟؟ ثانیا بحث رو تعداد کردها بود که شما هم اطلاعاتت ضعیفه و بهتره از خود پیج ترک ها موضوع رو مطالعه کنی . موضوع سر نزاد پرستی یک عده از اتراک هست. وگرنه کجا گفته شد نژاد خاصی بالاتره"؟"؟ فی کل حال اسلام حقیقی پیروز خواهد شد نه اسلام منافق گونه . مگر میشود بین اقوام یک کلت تفرقه انداخت و قوم پرستی رو رواج داد و بعد هم انتظار پیروزی داشت"؟؟؟؟ زنده باد مسلمین واقعی چه سنی و چه شیعه
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      12 2
      کرد ها تو نقشه‌ های خیالی خودشون از تبریز ارومیه بگیر تا ارزروم رو کرد کشیدن حتی به شهر های آذری ترکيه هم رحم نکردن و میگن اونا هم کردن در حالی که ما که رفتیم اونجا یکی کرد هم ندیدیم اونی که نوشته مطالعه کن از خودت آمار نده هنوز من دارم واقع بینانه میگم بر اساس آمار ترکيه در امسال فقط 8 میلیون کرد در ترکيه زندگی میکنن اونی هم که گفته 22 میلیون بهتره بدونه اون ماله ده سال پیش بود کرد ها بخاطر اینکه فرزندانشون راحت زندگی کنن بهشون ترکي یادمیدن و اصلا کردی رو ول کردن. ده سال پیش ترک های ایران هم کم نبودن حالا شدن فقط 20 میلیون (طبق آمار کشور).
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 4
      در جواب 20:17 : ببینید دوست عزیز ما بحثی از پان کوردیسم کردیم مگه ؟؟؟ فقط گفتیم این ظلمی که ترکیه داره در حق مردم کورد میکنه یه روزی تو اینده ج.ایشو پس میده همین. در مورد تعداد کوردها هم این امار توسط خود یه موسسه ترکی ارائه شده ن کسی دیگر . خ.ود ترک ها میگن امار کوردهای ترکیه تو سال 2012 یعنی ده سال پیش انقدره بعد شما اصرار داری بگی نه اشتباهه . یهو رفتن تو دل زمین؟؟
    • محمد IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      3 1
      كردها با مظلوم نمايي منطقه رو به كثافت انداختن نمونه اون اقليم كذايي كردستان عراق كه بيشتر اقليم و يك جايگاه امن و عالي براي گروه هاي خرابكار تروريست ها و جاسوس كشورهايي مثل اسرائيل حالا هم به كمك اسرائيل ميخوان اقليم كردستان شمال سوريه را طرح ريزي كنند و اگر جلوي اونا گرفته نشه اولين كشورهايي كه شديدأ از اين بابت متضرر ميشن سوريه تركيه و ايران هستن
  • مهیار IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    19 16
    شبه نظامیان کرد سوریه با منازعه بی دلیل با دولت سوریه و اتکاء صرف به وعده های واهی غرب، عملا به مردم خود خیانت و پای ترکیه را به اشغال سرزمینشان کشاندند یعنی وضعیتی به مراتب بدتر برای آنها و مردم کرد سوریه.... شطرنج سیاست در منطقه خاورمیانه خیلی پیچیده تر از تصورات و تخیلات آنارشیستی ساده وبسیط آنهاست
  • FR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    24 56
    ترکیه باید از امنیت خودش مطمن باشد ..ترکيه درحال تبدیل شدن از قدرت منطقه ای به قدرت جهانی هست ..باید موانع. ها بردارد ...یکیش نابودي گروهگ تروریستی پ ک ک هست ..باعث ناامنی ترکیه می شوند ....
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      28 11
      پ ک ک هم ساخته خود میت ترکیه حیله گر
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      11 2
      حالا مگه قدرت منطقه ای بود که بخواد جهانی بشه والا ما هر چی دیدیم ترکیه ب هر سمت ک رفته واسه طرف غش کرده خانم های هالیوودی هم سفترن تا ترکیه .معلوم نیست اروپاییه آسیاییه مسلمونه ؟ با اسراییله؟ اینهمه از امریکا و اینور و اونور حمایت شده آخرشم زورش ب سوریه ای رسیده که ده ساله دارن میزنن تو سرش بعد شدهدقدرت جهانی گاز ورمه گاز ورمه فکر کردم ملوانان امریکایی رو گرفته خخخخخ
    • NL ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      7 3
      بله ما هم از مرزهای باکو صهیونیست احساس نا امنی داریم
    • آیدین IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      7 3
      ترکیه و قدرت ؟! حرف خنده دار میزنی خود ترکها میگن خطر تجزیه ترکیه به چهار قسمت تهدیدشون میکنه مشکلات داخلی و بدهی ۶۰۰میلیارد دلاری و نداشتن منابع پرداخت ترکیه رو میپوکونه
  • US ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    40 22
    تا دیروز بهونه پ ک ک بود حالا که سوریه پ ک ک نداره میگه قسد لابد فردا هم ارمنستان و ایران... داغ تجاوز و تپغییر مرزها رو دلت میمونه پیر خرفت. اگر مردان سیاست مدار داشتیم الان وقت توافق با پ ک ک و قسد و یونان و ارمنستان و عراق و سوریه بود این مردک باید حسابی ادب بشه
  • US ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    28 8
    تروریست بهونس خود ترکیه مردم بیگناه و عادی عراق و سوریه رو آواره کرده و جالبه ترکیه خونه هایی ساخته در شمال سوریه که مدارس زبون تدریسشون ترکیه و نه سوری و عربی. این یعنی چی؟ یعنی اسراییل دوم در منطقه که جدیدا با صهیونیست ساخت و پاخت هم کردن برای حذف حتی سوریه و شاید عراق
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    43 11
    پسمانده عثمانی دقیقا مثل کفتار رفتار می کند. همیشه منتظر هست تا یکی از همسایه هایش دچار مشکل شود تا فوری سو استفاده کند.
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      26 6
      ترکیه کفتار صفت آفرین
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    25 10
    ترکیه هدف شیعه زدایی در شمال ارس هم داره اما از کسی صدا در نمیاد
    • ناشناس IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      6 17
      پس چه طور وقتی ما به ارامنه کمک می کردین تا شیعیان اذربایجان را قتل عام کنند شیعه زدایی نبود حالا که با کمک ترکیه در ان طرف ارس شیعیان سرزمین های خود را ازاد کردند شیعه زدایی شده به خدا یا احمقی یا ارمنی قاتل یا کرد تروریست
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      8 4
      منبع بیار که ایران چطور و کجا به ارمنستان کمک کرد؟؟؟ بله ایران به حزب الله کمک کرد که مقابل ارتش تا بن مسلح اسرائیل داره مقامت میکنه به انصارلله کمک میکنه که در برابر یکی از مجهز ترین ازتش های خاورمیانه یعنی ارتش سعودی داره مقاومت میکنه. ایران تو قره باغ شهید نداد که بعد مقامات باکو با پانطورکیسم جواب این شهادت ها رو دادند؟؟؟ قطعا ایران باید مخالف هرگونه تغییر تو جغرافیایی اصلی کشورها باشه که نقشه پلان طورکیسیم رو نابود کنه و گرنه کجا ایران کمک کرد به ارمنستان . اگر کمک میکرد که چیزی از باکو نمیموند. پس حرف چهار تا نخاله ی پانطورک رو گوش نده .
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      8 5
      پان ترک احمق اولا ایران خودش در جنگ اول پشتیبان آذربایجان بود در جنگ دوم هم بی طرف اما بازم رهبری ازشون حمایت کرد ما صرفا فقط مخالف تغییر مرزهای رسمی بودیم و هستیم. دوما حمایت ترکیه نه به خاطر شیعیان بلکه به خاطر نفوذ خودش و سیاست های نوعثمانی خودش بوده چون علی اف غلام حلقه به گوششه سوما خود پان ترک ها از شیعیان متعصب بیزارند و اونا رو مزدور جمهوری اسلامی می دانند چهارما درد پان ترک ها شیعیان نیست چون خودشون روی خاک کشوری که مرکز شیعیان جهان هست چشم دارند.
    • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
      8 4
      به19:55 ( ۱۱۹۷۵۷۵ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹سایت برترینها)عصر ایران: مهرداد خدیر، روزنامه‌نگار طی یادداشتی نوشت:در نوبت قبل که میان ارمنستان و آذربایجان بر سر قره‌باغ درگیری شد جانب ارمنی‌ها را گرفتیم. (شمانجسهای عیرانی هم جانب ارمنیهاراگرفتیدهم به آنهاکمک نظامی وتسلیحاتی ومستشاری کردید.نیروی کمکی امادرواقع جاسوس به آزربایجان فرستادیدتابنفع ارمنیهاجاسوسی کنند.ازهیچ خیانت ودشمنی علیه آزربایجان دریغ نکردید.خداوندازحق مانگذرد.ماکسی راغیرازخدانداریم.)
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    13 7
    همینقدر سربسته عرض بکنیم که نیروهای آمریکایی مستقر در شمال اردن و هم مرز با جنوب سوریه و نیروهای تروریستی مستقر در شمال سوریه مثل ادلب و... نقش دو سر قیچی رو دارند که بدنبال تکه تکه کردن سوریه به سه بخش هستند / این وسط نقش ترکیه نقش حامی تروریست های مستقر در شمال سوریه رو داره ایفا میکند / ترکیه بارها تلاش کرده که این آرزو رو محقق کنه اما باید بداند که علت آن خوش خدمتی های امروزش سرانجام روزی توسط همین آمریکایی های اشغالگر مستقر در سوریه ، پرچم قرمز ترکیه بر زمین خواهد افتاد
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    11 4
    همینقدر سربسته عرض بکنیم که نیروهای آمریکایی مستقر در شمال اردن و هم مرز با جنوب سوریه و نیروهای تروریستی مستقر در شمال سوریه مثل ادلب و... نقش دو سر قیچی رو دارند که بدنبال تکه تکه کردن سوریه به سه بخش هستند / این وسط نقش ترکیه نقش حامی تروریست های مستقر در شمال سوریه رو داره ایفا میکند / ترکیه بارها تلاش کرده که این آرزو رو محقق کنه اما باید بداند که علارغم آن خوش خدمتی های امروزش سرانجام روزی توسط همین آمریکایی های اشغالگر مستقر در سوریه ، پرچم قرمز ترکیه بر زمین خواهد افتاد
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    ارتش قهرمان تورکیه به کابوسی برای تروریسم تبدیل شده است.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      39 86
      پانتورچ بدبخت وقتی خردوغان نمک به حروم آب رود ارس رو روی شماها بست اونوقت می فهمی رژیم ترکیه چه کثافتیه که دیگه دیره.
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      8 3
      ارتش قهرمان ترکیه؟؟؟ تابلوئه داری از سفارت ترکیه خط میگیری
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 3
      ارتش ترکیه هر هشت تا ده سال کودتا میکنه بنابراین ارتش تروریست بگی درستره
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 3
      ۱۱:۰۶ اگه ترکیه رژیم کثیفیه پس چرا ارگانهای دولتی زمانی که جنگلهای ترکیه اتیش گرفت حمله ور شدن برای خاموش کردنشون یا از ترستونه یا از نادونیتون که خودتون هم نمیدونید چه کار میکنید.درحالی که جنگلهای داخلی تو اتش خاکستر شد
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    27 6
    ترکیه به خنجر مسیحیت صهیونیست بر گرده کشورهای اسلامی و عامل تروریسم و نفاق و تفرقه تبدیل شده
  • حمید IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    20 6
    ترکیه با چراغ سبز اربابش (آمریکا) دنبال باز کردن جبهه جدیدی هست. با مشغول بودن روسیه به جنگ اوکراین، ترکیه میخواد از فرصت استفاده کنه تا امنیت و بقای خودش و رژیم اسرائیل رو تضمین کنه. البته حمله دیروز جنگنده های روسیه به مواضع ترکیه، اخطاری بود به اردوغان صهیونیست.
  • ناصر IN ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    20 4
    همه تروریست هستن به جز کسانی که با کمک آمریکا نصف سوریه رو اشغال کردن
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      9 2
      آمریکا بدون وحشی گری های ترکیه هیچوقت نمیتونست هیچ غلطی در سوریه و عراق مرتکب بشه, ترکیه سگ خوبیه برای آمریکا
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    25 5
    سردار جات خیلی خالی، در نبودن تو شغال ها دوباره سر و دم شون در اومده
  • مجتبی از زنجان IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    18 6
    این کشور داره به کردهای سوریه-عراق-ترکیه ظلم میکنه حتی علیه تمامیت ارضی کشورهایی مثل چین-بلغارستان-گرجستان-ایران-قبرس-روسیه-یونان قدم برمیداره یعنی اقوامی مثل ایغور-تاتار-یاقوت-ازبک- رو تحریک میکنه
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    16 13
    دورت ن به سر اومده تروریست‌های پژاکی
  • US ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    9 23
    دولت سوریه و حامیانش نمی تواند با آواره کردن و اخراج نیمی از جمعیت خود و راندن آنها به خاک ترکیه و تقدیم آن مناطق به پ ک ک از مسیولیت این امر فرار نماید دولت ترکیه حق مشروع و طبیعی خود می داند تا این آوارگان را به خاک خودشان بر گرداند چون هم با نا امنی در مرزهایش توسط پ ک ک روبرو است و هم اینکه مسیولیت و هزینه های چهار و نیم میلیون آواره بر دوشش هست
    • NL ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      5 6
      آورگان؟ یا حامیان ترکیه در سوریه که در مدارسشون تدریس به زبون مغولی میشه نه عربی و سوری و پرچم ترکیه در سر در مدارسه؟ نکنه فکر کرده خاک کشوری رو بدون جنگ میتونه صاحب بشه؟ پانتورچ
    • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
      7 0
      12:23 کیرد ویاپارص ابله واحمق . زبان مغولی وزبان تورکی باهم فرق دارندودوزبان جداگانه هستند.همیشه بایدحماقت و بلاهت ونفهمی وبی ادبی خودتان راجاربزنید.زبان سوریه ایها هم عربیست.این رابدان احمق کیرد وپارص.
  • DE ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    35 14
    خردوغان به بهانه های رنگارنگ داره زمین دزدی میکنه وشده اسرائیل غاصب دوم!
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    23 15
    چقدر حقیری که از خردوغان منافق حمایت میکنی!!! بیچاره دوره خردوغان تو کشور خودش هم سر اومده و به قول سیاستمداران کشورش قصد فرار از ترکیه رو داره
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      4 2
      خردوغان نگو زشته بگو عندوغآب
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      8 0
      پارصهاوکیردها چقدرحقیروعوضی وپستندکه اسم یک انسان رابابی ادبی تغییرمیدهندوادب نداشته شان رانشان میدهند.
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    16 38
    اردوغان به واقع یک مرد مسلمان و میهن مرسا دلسوز کشور و ملت است خدا حفظ کند ایشان را
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 2
      اگر اینطوری فکر میکنی به امید خدا که با اردوغان بعد مرگت محشور بشی.
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 2
      خدا لعنتش کنه اره برای شما ترکیه ای ها که تا بیست سال پیش نون نداشتید بخورید اب و نون داشت گدا گشنه ها ولی مسلمونی رو چرا خراب میکنی مگه قران نگفته یهودیا دشمنن چرا با اسراییل ریخته رو هم مگه فلسطینیها ادم نیستن؟ خدا لعنتش کنه اردوغانه
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    18 12
    کرد ها دارن به اروپا مهاجرت میکنن تا چند سال آینده جمعیت کرد ها در جهان حتی 40 میلیون هم نخواهد بود چرا که درون کشور های هدف حل خواهند شد. خواهید دید فقط 5 سال بعد جمعیت کرد ها در ترکيه 10 میلیون خواهد شد
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 5
      بجای ترکیه کشور کردیه تاسیس میکنیم برای برادرای کردمون به پاس عمری صبر بر جنایات ترکیه زحمتشم با سردار محمد
    • NL ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      1 4
      فعلا ترکیه پر از ایرانی و افغانی فارسی زبونه و کردها هم همینطور.. کسی که مهاجرت میکنه ترک های ترکیه به آلمان هستن که قراره اونجا توی مدارس واسشون زبون ترکی درس بدن خخخخ پانتورچ
    • ابی از اصفهان IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      4 3
      ترکیه 14 میلیون کرد داره که حدود10میلیونش اصلا کردی بلد نیستند کردهایی هم که رفته اند استانبول وازمیر و... اصلا خودشونو کرد نمیدونند وترکی حرف می زنند حتی خبرنگار ایرانی رفته بود عراق به داخل پ ک ک. سران این حزب باهم ترکی حرف می زنند وکردی بلد نیستند درضمن خیلی هم به ترکیه علاقه دارند چونکه با ترکها هم مذهب هستند وپستهای مهمی هم دارند 4 وزیر کرد معاون اردوغان کرد رییس فدراسیون فوتبالش کرد اونجا کرد وترک یکی هستند چونکه هم مذهبند
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      1 11
      ده میلیون کرد صد میلیون ترکو حریفه یک مرد جنگی بهتر از یک سیاهی لشکر
    • جعفری IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 2
      جهت اطلاع جنابعالی به عنوان کسی که تحصیلاتش رادر ترکیه به پایان رسانیده کردها ساکن در۶۰درصد خاک ترکیه جمعیتی بزرگتر از ترکها هستنداگر ژنوگرافی مردم ترکیه انجام شود بیشتر کردهایی که حتی کردی نمیدانند دارای تبار کردی هستند شامل۲۰درصد جمعیت ترکیه هستند با دی ان ای راحت میشود اثبات کرد بقیه استانهای کردنشین هم که نیاز به توضیح ندارد ۲۵ملیون سکنه دارند ازتعدادنمایندگان احزاب مختلف میتوان فهمید اخبار متعصبانه یعنی کذب منتشر کردنداستانبول بزرگترین شهر کردنشین دنیاست کردها هم سربازان ایران درداخل ترکیه هستند جهت اطلاع ایالت آذربایجان شمالی ایران وطن کردهاست هرجا کرد هست خاک ایرانه
    • کیوان IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 9
      شتر در خواب بیند پنبه دانه فقط در استابول بیشتر از هفت ملیون کرد داریم
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 2
      کرد ها وقتی که میگن 20 میلیون دارن جمعیت کل جنوب شرق ترکيه رو حساب میکنن اما این درست نیست. ترکيه اون مناطق رو از نظر قومیتی قاطی کرده خود شهر وان که خیلی ها میگن کرد نشینه نزدیک 40 درصدش ترک ها و ارمنی ها هستن مناطق مرزی با سوریه هم که کردها میگن اونجا کرده و مال ماست کلا عرب نشین هست. کرد ها فقط جمعیت اون مناطقی رو که میخوان میگن ولی نمیگن چند درصد از اون مناطق کرد هست. به جرئت میشه گفت ترکيه حتی 15 میلیون کرد هم نداره
    • به 14:35 US ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 4
      فکر کنم داری اشتباه میکنی ها تو کل دنیا میگن با دو قوم نباید جنگید یکی ترک یکی صرب. حرفی از کرد زده نشده. یک ترک 10 تا کرد رو حریفه. کرد ها اگر اهل جنگ بودن حداقل یک حکومت تاریخی واسه خودشون داشتن این درحالیه که ترک ها از شرق تا غرب رو فتح کردن. پس سکوت اختیار کن
  • حمید IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 10
    بهانه چیه سوریه از زمان حافظ اسد از تروریست هایی مثل پ کا کا بعنوان ابزار علیه ترکیه استفاده میکرد و ترکیه باید هر اقدامی که لازمه امنیت ملیش هست با اقتدار باید انجام بده چون تو سوریه دولت در معنای واقعی وجود ندارد سوریه هم باید بخاطر پناهندگان که بییش از ۵ ملیون هستن و ۷. ساله تو ترکیه زندگی میکنن و همچنین بابت مبارزه با پ کا کا از ترکیه تشکر کنه چون ترکیه بیش از ۳۰ میلیارد دلار برای اتباع سوریه هزینه کرده.در آینده ترکیه باید این مبلغ رو از دولت سوریه بگیرد.
  • ایرانی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 4
    نادر کجایی رجب داره خوری میکنه
  • ویسی IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 4
    لعنت به حامی داعش والنصره تکفیری ها اردوغان قاتل
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    14 3
    ترکیه و اسراییل هر دو بازماندگان قوم اهریمنی و آدمخوار ترکان یهودی خزری هستند و این قوم در تاریخ همان یاجوج و ماجوج است. خود آتاترک هم از مادری یهودی متولد شد.
  • الدار IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 10
    آفرین بر ترکیه که به فکر بازگرداندن ۷ میلیون آواره سوری هستش! به هر حال اینها سوری بودند که آواره شدند و ایرانی نبودند و باید به وطن خود برگردند چه بشار اسد بخواهد و نخواهد
  • US ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 3
    این یک عملیات ویژه نظامی برای تامین امنیت است هیس فریاد نزنید
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    9 3
    مرگ بر ترکیه لعنت بر اردوغان نوکر صهیونیست
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 3
    اردوغان بدونه کریمی سرورشه علی فقط کریمی
  • محمد IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    6 4
    دست اردوغان درد نکنه هر چی تروریست کوهی است که به خون مردم بی گناه آلوده است باید قطع کنند
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 4
    تنها جاهایی. براي گروهگ تروریستی کردی مانده ..قطب جنوب ..مریخ ...
  • US ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    11 2
    دولت ترکیه یک دولت فاشیست هستش اصلا ترک بودن براش مهم نیست اونها فقط ترک های لهجه خودشونو قبول دارن و سنی بودن و عثمانی بودن رو قبول دارن اصلا آذری ها را ادم حساب نمیکنن برید کشورشون لهجه آذری رو قبول ندارن و مسخره میکنند از شیعیان هم بدشون میاد اگر این دلقک های الاف در تبریز یا شهرها دیگه ترک پنداری میکنن بدانند اب رود ارس رو قطع کنن اولین کسایی که گدایی خواهید افتاد شما و رژیم بی غیرت باکو هستش که هردو از رودخانه ارس استفاده میکنن هردو خشک خواهند شد حتی حکومت احمق علیف در حال بندگی برای ترکان عثمانی هستش حتی به اونم رحم نمیکنن ترکیه فقط به دنبال فروش محصولات و پهپاد های مونتاژی به باکو و چپاول اون هست تا ثروتمند شود و دنبال جیب خود است و گرنه ان را اندازه سگ ارزش نمیگذارد حتی با کمک اسرائیل در باکو به دنبال شیعه زدایی نیز هست اگر اب ارس قطع شود در انموقع ترک ملیتی و جفنگیاتی که مزهک را تکرار میکنید به دریا هم متصل نیستید و درانجا جان خواهید داد
  • US ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    7 2
    دولت ترکیه یک دولت فاشیست هستش اصلا ترک بودن براش مهم نیست اونها فقط ترک های لهجه خودشونو قبول دارن و سنی بودن و عثمانی بودن رو قبول دارن اصلا آذری ها را ادم حساب نمیکنن برید کشورشون لهجه آذری رو قبول ندارن و مسخره میکنند از شیعیان هم بدشون میاد اگر این دلقک های الاف در تبریز یا شهرها دیگه ترک پنداری میکنن بدانند اب رود ارس رو قطع کنن اولین کسایی که گدایی خواهید افتاد شما و رژیم بی غیرت باکو هستش که هردو از رودخانه ارس استفاده میکنن هردو خشک خواهند شد حتی حکومت احمق علیف در حال بندگی برای ترکان عثمانی هستش حتی به اونم رحم نمیکنن ترکیه فقط به دنبال فروش محصولات و پهپاد های مونتاژی به باکو و چپاول اون هست تا ثروتمند شود و دنبال جیب خود است و گرنه ان را اندازه سگ ارزش نمیگذارد حتی با کمک اسرائیل در باکو به دنبال شیعه زدایی نیز هست اگر اب ارس قطع شود در انموقع ترک ملیتی و جفنگیاتی که مزهک را تکرار میکنید به دریا هم متصل نیستید و درانجا جان خواهید داد
  • سید روح اله IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 3
    اگر خیلی ساده به ماجرا نگاه کنید تر‌کیه به سوریه حمله میکند. ولی در اصل ماجرا ترکیه برای تامین انرژی خودش و اروپا در حال باز کردن محوری است که بتواند منابع انرژی را غارت کند و با این عمل خدمت خود را به ناتو به طور کامل انجام دهد و عملا سوریه و عراق را غارت میکند و روسیه وایران را از دور بازی خارج میکند و این طرح در هماهنگی کامل با اسرائیل و ناتو انجام میشه. در حدیثی از پیامبر امده که برادران ترک ما دو بار خیانت میکنند. یکی در مورد بود خیانت کاملا آشکار شده برای هر مومنی. و خیانت دوم نیز در مورد قضیه آذربایجان است. بی جهت نیست که این کشور با ایجاد سد سازی در حال بحران افرینی در ممالک اسلامی است و یا جزء اولین کشورهایی است که با امام زمان درگیر می شود. کشوری که با یهود دوست شود به آئین یهود در خواهد امد.
    • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 5
      وقتی یه خردوغان نر، افسار پاره میکنه و جفتک میزنه و حمله، الان نمیدونم قیمت خر چقده باید کسانی که از این خر عصبانی هستن و به جار و سروويت و دوللو(زمین زراعی و علف های دامی و جاده واینا) دیگران میره، باید با په ران(اسلحه چوپانان) اونو توپاند( وقتی سگی یا حیوان حرام گوشتی یا کسی مثل صدام لعین از بین میره میگیم توپی یا توپیاگ)
  • سلام IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    4 5
    مرگ بر خردوغان
  • دلسوز IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 9
    یکی از اشتباهات بزرگ ایران و دولت اسد بازگشت وضعیت سیاسی سوریه به قبل از جنگ داخلیه!!!زمانیکه کردها با هدایت اردوغان و توسط داعش درحال قتل وعام بودن دولت سوریه داشت دمشق را ازدست میداد. و دولت سوریه توان حمایت از کردها را نداشت .اما الان توقع دارن کردها خلع سلاح بشوند و کاملا تحت سلطه رژیم اسد قرار بگیرند.و همین توقع بیجای ایران و دولت اسد باعث شده ترکیه و اسراییل ازشکاف بینشون سو استفاده کنند. در صورتیکه اگرخودمختاری کردهاپذیرفته شود میتونن با دولت سوریه رابطه ای راهبردی در دفاع از سوریه داشته باشند.چون ترکیه دشمن قدرتمند هر دو طرف است.از طرفی کردها ایرانی ترین قوم ایرانیان هستن و ریشه در هم تنیده با ایران فرهنگی ،تاریخی دارند .اسطوره های مشترک مهمترین عناصرپیوند فرهنگی هستند و همانطور که قبلا هم نوشتم وقتی اردوغان مجسمه کاوه آهنگر در میدان وسط شهر عفرین را تخریب کرد در واقع داشت ضربه ای به حوزه تمدنی و فرهنگی ایران میزند.اما حاکمیت ما متوجه نشد یا اگر شد متاسفانه تحت نفوذجریان پانترکیسم در حاکمیت ندیده گرفتن. از شمال غرب هم اردوغان آذریهای باکو را از حوزه تمدنی وفرهنگی ایران جدا کرده اما ما کردهای اصیل ایرانی را رها کردیم در چنگال یک گرگ شیاد مثل اردوغان‌ تادیر تر نشده خودگردانی کردهای سوریه تحت حاکمیت دولت مرکزی را بپذیرید ببینید آنوقت اردوغان جسارت چنین ماجراجوییهایی را دارد‌...‌؟!
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 4
    فارسها و کردها لا یمکنن الفراق
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 2
    چند سال قبل وقتی اردوغان در اجلاس سران سخن از طرحش همین حاشیه مرز به عمق سی کیلومتری گفت ، جناب روحانی . میشد بگه بکدام جق شما قصد تصرف خاک همسایه را بخودتان میدهید .
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    4 7
    سازمان ملل هم پ ک ک و پژاک رو تروریست میدونن و خیلی از سربازهای مارو به شهادت رسوندن..شمه میگی شبه نظامی...
  • NL ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 4
    توران یکشور پارسی بود موسس توران تورج پسر فریدون بود یعنی آرزو های ترکیه بدبخت هم آویزون ایران است
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    4 3
    عزیزان ایرانی غصه نخورین،اینقدر شهید مدادیم که اردوغان بیاد مرز 30 کیلومتری درست کنه،این کاراش برا انتخابات هستش ایران با یه تیر چند نقطه رو از میپاشه ایران برای اولین بار هستش که سخنگوی وزرات خارجه محکوم میکنه و این یعنی سربسته بشین سرجات خر دوپا ، ترکیه بهتره سرگرم توهمات خودش بشه، کشچر تورچیه برا ما آب و نان نداشته باشه محل خوبی برا تفریح هستش، کی این همه هزینه بده بره تایلند، نسخه جدیدش که ترکیه هستش برا عرب های گردن کلفت و دیگران از جمله من و رفیقام کافیه
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    2 2
    وقت خوبي براي آزمايش جنگ افزارهاي ساخته ايرانه. پهپادها و موشكهاي ما كار رو خوب پيش ميبرن.
  • NL ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    5 6
    کل جمعیت ترک های جهان، ۱۷۰میلیون نفر هم نمیشه. ایران‌ دومین کشور‌پرجمعیت ترک زبان جهان‌هست. که تازه کل جمعیت ایران ۸۰میلیون هم نمیشه.___آریایی‌ها‌قرنها از این‌بیچارگان‌ جلوتر است. (ای آذری خون آریایی خودت را به هیچی های ترک نفروش)
  • NL ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    1 6
    کل جمعیت ترک های جهان، ۱۷۰میلیون نفر هم نمیشه.___آریایی‌ها‌قرنها از این‌بیچارگان‌ جلوتر است. (ای آذری خون آریایی خودت را به هیچی های ترک نفروش)
    • US ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      7 2
      کدوم آریایی؟ همونی آلمانی که مستعمره اتیلا شدن یا یونانی هایی که خونشون توسط آلپ ارسلان ریخته شد. یا ارامنه ای که شاه اسماعیل صفوی اونا رو به صلیب کشید. فارس ها رو نمیگی که داشتن به عربی تغییر زبان میدادن ترک ها نجاتشون دادن؟ منظورت کدومه؟
    • علیرضا IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      0 3
      کجا زبان ایران عربی شده بود ،امثال وزیر اسفراینی و یعقوب لیث صفاری و.....زبان فارسی را پایدار و گسترش دادند ،حتی ریس مذهب ابو حنفیه فتوای خواندن بعضی از ارکان نماز به زبان فارسی را میدادند ،شما چنگیز ،هون و آتیلا و تمدن نداشته خود را آویزان یونان و ایران میکنید؟!!؟
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    3 7
    چطور شما حق دارید ماجراجویی کنید در منطقه ترکیه هم یه بوقی مثل شماها
  • عاشق خود AF ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    11 7
    عردولاغ آدم بشو نیست
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    12 9
    اون فارس هایی هم که رفتن ترکيه میدونن که 30 که سهله 15 میلیون کرد هم وجود نداره ولی کردا چون ترکيه نمیرن فقط از فضای مجازی نگاه میکنن و فکر میکنن از 85 میلیون جمعیت ترکيه 80 میلیونش کرده. خخخ
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      نه عمو جون . این امار رو خود موسسه ترکی ارایه داده اونم تازه تو سال 2012 . میدونم سوزش این موضوع که تعداد کوردهای ترکیه داره به طرز شدیدی میره بالا و شده یه موضوع امنیتی برای مقامات طورکیه و پانطوکیسم اما مگه میشه کاریش کرد؟؟ کسی که دوست داره خودشو به خواب بزنه خوب بزنه .+ دنیا راه خودشو میره
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
      3 3
      نمیدونستیم شما جزو نیروهای اطلاعاتی ترکیه هستی و همه چیزو میدونی و جالبه که اماری که خود موسسه ترکیه هم نشون میده رو نقض میکنی اونوقت شما درست میگی و خود ترک ها غلط میگن . ادم میمونه از این صحبت های عحیب و غریب شما. میدونم سخته اما چاره ایی نیست تعداد کورها تو ترکیه خهیلی بالاست . چه خودتو به اون راه بزنی یا نزنی چاره ایی ز قبول واقعیت نیست
  • SE ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
    2 2
    دشمن ما آمریکاس
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
    14 5
    پارصهاوکیردهایی که به تورکها توهین وبی احترامی میکنندوهرچه لیاقت خودشان وپدرومادرشان وجدوآباءشان هست به تورکهانسبت می دهند,معنیش اینه که دارندبه همه تورکهای جهان توهین وبی احترامی میکنند.یعنی دارندبه همه تورکهایی که برای عیران,شهیدومجروح واسیرشده اندتوهین میکنند.یعنی دارندبه همه تورکهایی که برای اعتلاءوسربلندی عیران کوشیده وزحمت کشیده اندتوهین میکنند.همه تورکهااین رابایدخوب متوجه وآگاه بشوندکه, دشمن واقعی تورکها,پارصهاوکیردهاهستند.یونانیها, پارصهاوکیردها راخوب شناخته بودندکه به آنهامیگفتند:بربر .
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    6 0
    بربر و وحشی و هار , شمانجسهای پارصی وکیردی هستیدباپدرخاله بازتان ومادرخاله پیشه تان وجد و آباء وحشیتان.سگزاده های هار.من ,هم خیلی خوب می بینم وهم خیلی خوب متوجهم چه تورکهای برومندونازنینی بخاطرجنگ افروزی شماسگزاده های تروریست ,صیغه زاده,قدرنشناس ونمک به حرام , شهیدومجروح واسیر شده اند. شمامهاجران ومهاجمان وحشی, به کشورهای دیگر, حمله,یورش,تهاجم وتجاوز کرده ایدازجمله یونان.وآنها هم خوب رویتان اسم گذاشته اند:پارص بربر.و کشورگشایی شماوحشیهای مهاجم,مطمئنا باسازوآوازوجشن ورقص نبوده وباکشتاروقتل عام وتجاوزواذیت وآزار مردمان آن کشورهابوده است اماچون ذاتا دروغگوهای ماهر وپرروهای گستاخی هستید, دلیل کشورگشاییهایتان راصدورفرهنگ وتمدن پاک عاریایی بیان می کنیدواز رو هم نمیرویدوهمیشه هم زبان درازی می کنید.بخاطر اندیشه های مریض وبدخواهانه وگفتارهای دروغ وبی ادبانه وکردارهای وحشی ومتکبرانه وذات خراب وزیان کارتان, هم دربین دیگر عیرانیان وهم دربین دیگرکشورهاوملتها, بدنام ومنفورومطرودومنزوی وموردلعن هستید.وهیچ وقت هم نمی خواهید اندیشه و گفتار و کردارتان را اصلاح ودرست کنیدوهمیشه هم اصرارداریدبه گمان خودتان, دیگران رااصلاح کرده وشبیه خودتان نمایید.شماپارصهاوکیردهای مهاجم ومهاجرهندی تباری که خودتان راتحمیل فلات عیران کرده ایدودیگران رامهاجرمی دانید.جانوران بدبخت ومفلوک ونفهم ونادان و وحشی وناسازگاری هستیدبا آن خانواده نفهم وملعونتان.
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    6 0
    بربر و وحشی و هار , شمانجسهای پارصی وکیردی هستیدباپدرخاله بازتان ومادرخاله پیشه تان وجد و آباء وحشیتان.سگزاده های هار.من ,هم خیلی خوب می بینم وهم خیلی خوب متوجهم چه تورکهای برومندونازنینی بخاطرجنگ افروزی شماسگزاده های تروریست ,صیغه زاده,قدرنشناس ونمک به حرام , شهیدومجروح واسیر شده اند. شمامهاجران ومهاجمان وحشی, به کشورهای دیگر, حمله,یورش,تهاجم وتجاوز کرده ایدازجمله یونان.وآنها هم خوب رویتان اسم گذاشته اند:پارص بربر.و کشورگشایی شماوحشیهای مهاجم,مطمئنا باسازوآوازوجشن ورقص نبوده وباکشتاروقتل عام وتجاوزواذیت وآزار مردمان آن کشورهابوده است اماچون ذاتا دروغگوهای ماهر وپرروهای گستاخی هستید, دلیل کشورگشاییهایتان راصدورفرهنگ وتمدن پاک عاریایی بیان می کنیدواز رو هم نمیرویدوهمیشه هم زبان درازی می کنید.بخاطر اندیشه های مریض وبدخواهانه وگفتارهای دروغ وبی ادبانه وکردارهای وحشی ومتکبرانه وذات خراب وزیان کارتان, هم دربین دیگر عیرانیان وهم دربین دیگرکشورهاوملتها, بدنام ومنفورومطرودومنزوی وموردلعن هستید.وهیچ وقت هم نمی خواهید اندیشه و گفتار و کردارتان را اصلاح ودرست کنیدوهمیشه هم اصرارداریدبه گمان خودتان, دیگران رااصلاح کرده وشبیه خودتان نمایید.شماپارصهاوکیردهای مهاجم ومهاجرهندی تباری که خودتان راتحمیل فلات عیران کرده ایدودیگران رامهاجرمی دانید.جانوران بدبخت ومفلوک ونفهم ونادان و وحشی وناسازگاری هستیدبا آن خانواده نفهم وملعونتان.
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    5 1
    بربر و وحشی و هار , شمانجسهای پارصی وکیردی هستیدباپدرخاله بازتان ومادرخاله پیشه تان وجد و آباء وحشیتان.سگزاده های هار.من ,هم خیلی خوب می بینم وهم خیلی خوب متوجهم چه تورکهای برومندونازنینی بخاطرجنگ افروزی شماسگزاده های تروریست ,صیغه زاده,قدرنشناس ونمک به حرام , شهیدومجروح واسیر شده اند. شمامهاجران ومهاجمان وحشی, به کشورهای دیگر, حمله,یورش,تهاجم وتجاوز کرده ایدازجمله یونان.وآنها هم خوب رویتان اسم گذاشته اند:پارص بربر.و کشورگشایی شماوحشیهای مهاجم,مطمئنا باسازوآوازوجشن ورقص نبوده وباکشتاروقتل عام وتجاوزواذیت وآزار مردمان آن کشورهابوده است اماچون ذاتا دروغگوهای ماهر وپرروهای گستاخی هستید, دلیل کشورگشاییهایتان راصدورفرهنگ وتمدن پاک عاریایی بیان می کنیدواز رو هم نمیرویدوهمیشه هم زبان درازی می کنید.بخاطر اندیشه های مریض وبدخواهانه وگفتارهای دروغ وبی ادبانه وکردارهای وحشی ومتکبرانه وذات خراب وزیان کارتان, هم دربین دیگر عیرانیان وهم دربین دیگرکشورهاوملتها, بدنام ومنفورومطرودومنزوی وموردلعن هستید.وهیچ وقت هم نمی خواهید اندیشه و گفتار و کردارتان را اصلاح ودرست کنیدوهمیشه هم اصرارداریدبه گمان خودتان, دیگران رااصلاح کرده وشبیه خودتان نمایید.شماپارصهاوکیردهای مهاجم ومهاجرهندی تباری که خودتان راتحمیل فلات عیران کرده ایدودیگران رامهاجرمی دانید.جانوران بدبخت ومفلوک ونفهم ونادان و وحشی وناسازگاری هستیدبا آن خانواده نفهم وملعونتان.
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    5 0
    بربر و وحشی و هار , شمانجسهای پارصی وکیردی هستیدباپدرخاله بازتان ومادرخاله پیشه تان وجد و آباء وحشیتان.سگزاده های هار.من ,هم خیلی خوب می بینم وهم خیلی خوب متوجهم چه تورکهای برومندونازنینی بخاطرجنگ افروزی شماسگزاده های تروریست ,صیغه زاده,قدرنشناس ونمک به حرام , شهیدومجروح واسیر شده اند. شمامهاجران ومهاجمان وحشی, به کشورهای دیگر, حمله,یورش,تهاجم وتجاوز کرده ایدازجمله یونان.وآنها هم خوب رویتان اسم گذاشته اند:پارص بربر.و کشورگشایی شماوحشیهای مهاجم,مطمئنا باسازوآوازوجشن ورقص نبوده وباکشتاروقتل عام وتجاوزواذیت وآزار مردمان آن کشورهابوده است اماچون ذاتا دروغگوهای ماهر وپرروهای گستاخی هستید, دلیل کشورگشاییهایتان راصدورفرهنگ وتمدن پاک عاریایی بیان می کنیدواز رو هم نمیرویدوهمیشه هم زبان درازی می کنید.بخاطر اندیشه های مریض وبدخواهانه وگفتارهای دروغ وبی ادبانه وکردارهای وحشی ومتکبرانه وذات خراب وزیان کارتان, هم دربین دیگر عیرانیان وهم دربین دیگرکشورهاوملتها, بدنام ومنفورومطرودومنزوی وموردلعن هستید.وهیچ وقت هم نمی خواهید اندیشه و گفتار و کردارتان را اصلاح ودرست کنیدوهمیشه هم اصرارداریدبه گمان خودتان, دیگران رااصلاح کرده وشبیه خودتان نمایید.شماپارصهاوکیردهای مهاجم ومهاجرهندی تباری که خودتان راتحمیل فلات عیران کرده ایدودیگران رامهاجرمی دانید.جانوران بدبخت ومفلوک ونفهم ونادان و وحشی وناسازگاری هستیدبا آن خانواده نفهم وملعونتان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس