کد خبر 1381328
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
زلنسکی

رئیس جمهور اوکراین برای اولین بار پس از شروع درگیری‌ها در این کشور در یکی از مناطقی که به تازگی توسط نیروهای اوکراینی پس گرفته شده است، حضور پیدا کرد.

به گزارش مشرق،«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه برای اولین بار از کی‌یف خارج شده و از شهر «خارکیف» در شمال شرق این کشور بازدید کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌اِن‌اِن»، زلنسکی در بازدید از این منطقه که اخیراً از نیروهای روسی پس گرفته شده است، از وضعیت عملیاتی منطقه مطلع شده و نشستی را با مقامات محلی از جمله فرماندهان نظامی برگزار کرد.

بیشتر بخوانید:

زلنسکی: دیدار با پوتین برای پایان دادن به جنگ ضروری است

با وجود گزارش‌های گسترده رسانه‌های غربی درباره عقب‌نشینی قابل توجه روس‌ها از منطقه خارکیف، «اولگ سینگوبوف» رئیس دولت نظامی این منطقه در جلسه با زلنسکی گفت، ۳۱ درصد از خارکیف همچنان تحت تسلط روس‌ها بوده و ۵ درصد نیز پس گرفته شده است.

به گفته این مقام اوکراینی، در مناطق «آزاد شده»، با وجود تداوم حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای روس‌ها، عملیات مین روبی در حال انجام است.

از سوی دیگر، خبرگزاری «رویترز» به نقل از فرماندار بخشی از لوهانسک که تحت کنترل دولت مرکزی کی‌یف قرار دارد گفت، نیروهای روس روز یکشنبه حملات توپخانه‌ای سنگینی را به منظور تصرف شهر «سیوِرودونتسک» انجام داده‌اند.

به گفته این مقام اوکراینی «وضعیت به‌شدت وخامت یافته» و آتش روس‌ها به اندازه‌ای سنگین است که نیروهای اوکراینی قادر نیستند خود را جنازه‌ها و زخمی‌ها برسانند.

سیوِرودونتسک در کرانه شرقی رودخانه واقع شده و در مرکز توجه پیشروی‌های کند و پیوسته نیروهای روس قرار گرفته که هدف تصرف کامل دو منطقه لوهانسک و دونتسک را دنبال می‌کنند.

سال گذشته پس از هشدارهای مکرر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درباره حملات راکتی و توپخانه‌ای نیروهای اوکراینی علیه روس‌تبارهای ساکن مناطق خود مختار شرق اوکراین و به بن‌بست خوردن مذاکرات امنیتی مسکو و غرب، دستور «عملیات ویژه» در اوکراین صادر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    29 31
    احتمالا مأموریتش تا همین جا بوده ، دلقک
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 2
      مردم غیور اوکراین مقاومت خوبی رو از خودشون نمایش گذاشتن فارغ از این دلقک صهیونیست که وظیفه اش نابودی اوکراین و ضربه زدن به روسیه بود
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    15 12
    رفته موسکو فتح کنه :)
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    47 46
    رییس جمهور شجاعیه
    • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      33 22
      جان و مال مردم و خاک کشور را فدای بستن به هرقیمت با ناتو کردن شجاعت نیست رذالت و حماقت توأمان است
    • محمد IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      18 7
      اينكه زير بار حرف زور نره و جلوش ايستادگي كنه شجاعته روسيه با قلدري و زور گويي ميگه كشور شما چون با ما مرز مشترك دارد و همسايه كشور ما پس مجبور و محكوم هستيد وارد پيمان نظامي با آمريكا و ديگر كشورها نشوي موشك دوربرد و بالستيك نداشته باشي ولي من بمب اتم داشته باشم با هر كشوري دلم خواست رابطه نظامي داشته باشم در صورتي كه اوكراين عضو رسمي سازمان ملل و يك كشور مستقل است و با هر كشوري كه به صلاح كشورش دونست پيمان نظامي امنيتي امضا كنه
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
      21 18
      خریت با شجاعت اشتباه گرفتی :)
    • DE ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 1
      شجاع نیست هنرپیشه حرف گوش کنیه . 40 تا کشور دارند شبانه روز اسلحه میریزن هزار هزار براش 40000کل تسلیحات ناتو جاسوسها ماهواره ها خبرچین ها ی غربی و اروپا و امریکا...بهش گرا میدهند .. چهل هزارتا مزدور و تروریست رفتند اونجا کل دنیای ناتو غربی عبری عربی و امریکا و رسانه های دنیا باهاشن صد نفر نگهبان داره گرد روش نشینه ...رییس جمهور امریکا صد بار تا حالا بهش گفته نوکرتم دلقینسکی صهیونیست ها به دولت آلمان دستور دادند سینه خیز میری پیشش دستش رو میبوسی....والا هر ننه قمری دیگه ای بود تا حالا صدبار بهتر از این کار کرده بود .فقط 20000000 بیست میلیون اوکراینی دررفتند نخواستند قیافه نحسش رو ببینند . حالا اگه به همچین کسی شجاع میگی بعد به مسئولین ایران که کل دنیای غرب وحشی و صهیون و دنیای غربی عبری عربی ضد ماست و یک گلوله هم نمیگذارن بخریم و تازه هزاران جاسوس و غربگدا و منافق و داعشی و بهایی و خرابکار ...گذاشتند در ایران . ایران با وجود تحریمهای 43 ساله شده تاج قدرت و پیشرفت خاورمیانه ....پس بایستی کل ادبا و سیاسیون و فلاسفه جمع شوند یک مگا مگا لغت شجاعت برای مسئوولین انقلابی ما پیدا کنند . فقط یادمون باشه یا بزرگترش را یا همطرازش را هم برای سید حسن نصرالله پیدا کنند. کم نیستند در جهان اسلام که بدون هیچ پشتیبانی مانند شیر غران رعب ووحشت در دل استکبار انداخته اند.
    • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 3
      محمدآقا درباره پیمان مینسک چیزی میدانی؟ عضویت اوکراین در ناتو خلاف تعهدات مینسک است.
    • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 0
      جالبه کسانی که در مسئله یمن و فلسطین میگن چرا بر خلاف خواست ملتها به زور نظامی می خوان چیزی تحمیل کنند الان استاندارد دوگانه به کار می برند. ملت اوکراین تصمیم گرفته به ناتو بپیونده اصلا می خواد خاکش را به آمریکا بفروشه به روسیه چه مربوط؟!
    • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      0 0
      همه صهیونیست ها کشور خودشون سرزمینهای اشغالی فلسطین میدانند، چطور رییس جمهور شده؟
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      3 5
      اقا محمد،اوکراین اگه مستقله! پس چرا میخواد با ناتو ببنده؟! برای امنیت؟ الان که امنیت وتمامیت ارضیش رفت روی هوا! در ضمن بعد از فروپاشی شوروی اروپا وامریکا متعهد شده بودند که به کشورهای حاشیه روسیه،نزدیک نشوند.
    • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      4 4
      این یارو از اولش همونیه که بوده یه دلقک که گذاشتنش نقش ریاست جمهوری رو بازی کنه فقط بازی میکنه
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    12 6
    35 درصد دراختیار روسها است 5 درصد پس گرفته شده بقیه اش کجا است قطعا رفته زیر زمین
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    23 20
    دورود بر پوتین که پوزه این مزدور امریکا را به خاک مالیده کل اوکراین مال شوروی سابق وروسیه فعلی بوده حالا برای روسیه شاخ شده
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      4 3
      مزدور آمریکا بودن شرف دارد به مزدور پوتین بودن اونم مزدور بی جیره و مواجب
    • س-چ IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
      2 0
      پس کشورهای گرجستان ارمنستان اذربایجان هم ازایران است برگردونه به خاک وطن این پوتین خوی وحشیگری درذات اوست
  • آریایی IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    16 2
    هنوز میگی عملیات ویژه؟؟؟
  • AF ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    22 20
    زلنسکی آدم شجاع است. در بدترین حالت کنار مردمش ماند
  • DE ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    10 7
    اگر زمینهایی را که اوکراین در ظرف این ۹۰ روز جنگ با روسیه از دست روسها پس گرفته اند را و زمینهایی را که اوکراینی ها دیگه نخواستند و اضافی و ماذاد بوده دادند به روسها را با هم جمع بزنیم مجموعش میشه دو برابر و نیم مساحت کل اوکراین. چقدر پس میدهند و پیش میگیرن این اوکراینی ها . مگه متری چند حساب میکنند. کلا بعد از جنگ باید بشینن باز درست حساب کنند ببینند این همه زمین از کجا به مساحت اوکراین اضافه شده . دامن دورچین هم اینقدر کش نمیاد والا .شاید دارند داخل کشور روسیه میجنگند حالیشون نیست.چه بکِش بکِش و بکُش بکُش ی هست اونجا
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 1
    شجاعت !! و التماس به اروپا برای کمک نظامی و سلاح باهم یکجا جمع نمیشه / چیزیکه اسمش رو شجاعت می‌گذارید اولا حقارت ( بخاطر التماس ) ثانیا حماقت (بخاطر اعتماد به ناتو و به خطر . انداختن امنیت شهروندانش ) ثالثا جنایت ( بخاطر قربانی کردن شهروندانش و غیر نظامیان برای نمایش و متهم کردن روسیه به جنایت جنگی ) است .‌‌/ آدم شجاع اینقدر باید شهامت داشته باشه که به نمایش و آمار کذب مکرر و مضحک غیر قابل باور در مورد تلفات روسیه و..متوسل نشه
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 1
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر ازصیونیست ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • مرتضی IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 1
    توو این عملیات ویژه توو هیچ شرایطی روسیه بازنده نیست چرا؟؟ چون خاک کشور مقابل رو بدست آورده.حالا هر چی میخوان بگن.روسیه خاک بدست آورده پس برنده این جنگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس