مشکلی برای انتخابات کمیته نداریم/ درباره لغو دیدار ایران و کانادا قضاوت نمی‌کنم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: اصلاحات آیین نامه را در مجمع انجام دادیم و برداشت ما این است که از این لحاظ هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم.

به گزارش مشرق، سید رضا صالحی امیری در مراسم رونمایی از سردیس چهره‌های ماندگار ورزش، اظهار داشت: قبل از هر چیزی باید از اصحاب رسانه که همیشه در کنار ورزش حضور داشته‌اند، تشکر کنم. بارها گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم رسانه‌ها، رکن چهارم ورزش هستند و بدون آنها امکان ارتباط با جامعه نداریم. رسانه‌ها حقله ارتباطی با ورزش قهرمانی و سطح جامعه هستند. امروز چهاردهمین  برنامه از سلسه برنامه رونمایی از تندیس‌ها در تالاری است که آن را طراحی کرده‌ایم. امروز موزه ملی ورزش ایران، ثبت جهانی شده است. ۲۶۰۰ اثر در آن ثبت شده است.

وی افزود: همه این‌ها سرمایه‌های ورزش ما در یک قرن اخیر هستند اما نکته مهم این جا است. این جریان تداوم دارد. این آغاز یک راه است و پایان نیست.چهار سال از افتتاح موزه می‌گذرد. می‌دانید موزه ها در دنیا عمر چند صد ساله و چند هزار ساله دارند. تالار اول ما مشاهیر المپیک بود که رونمایی شد. تالار دوم مربوط به جانبازان و معلولان بود. تالار سوم، مشاهیر آسیایی و تالار بعدی چهره‌های ماندگار بودند. این تالار معرفی چهره‌هایی است که الزاما ورزشی نیستند اما در تحول ورزش قهرمانی ایران نقش بی‌بدیلی داشته‌اند.

رئیس کمیته ملی المپیک عنوان کرد: امروز از حسن غفوری‌فرد به دلیل خدماتی که در دوران سخت و بسته ورزش داشت تجلیل کردیم. در آن زمان فضای لازم برای حضور مردان و زنان در ورزش نبود. از اکبر ترکان تجلیل کردیم. او نقش مهمی در توسعه کشتی بعد از انقلاب داشت و یک دهه در این جایگاه کمک شایانی کرد. در ادامه تندیس مرحوم محمدرضا یزدانی خرم را رونمایی کردیم. این مرد بزرگ در کشتی و والیبال منشاء جهش و تحول بود.

صالحی امیری ادامه داد: در نهایت از مرحوم ابوالقاسم فارسی که ۶۰ سال عکس ورزشی ایران مدیون زحمات او است تجلیل کردیم. با همت خانواده آن مرحوم، تمام نگاتیوها و تمام عکس‌هایش که قریب به ۳۰۰ هزار عکس است تحویل کمیته ملی المپیک شد. پس از اسکن کردن، آنها را در بانک اطلاعات ورزشی ایران رونمایی می‌شود. این حرکات در کنار تاریخ شفاهی، دیپلماسی فعال ورزشی، توسعه زیرساخت‌ها، توسعه مبانی فرهنگی ورزش نقش دارد.

وی افزود: خلاصه کلام ما در چهار سال اخیر این بود که ورزش ۲ روح و ساحت دارد. یک ساحت قهرمانی، مدال و سکو است. ساحت دیگر بحث‌های مهربانی، اخلاق، فضیلت و پهلوانی است. بدون وجه معرفتی و پهلوانی ورزش، بخش اول در حقیقت ابتر می‌ماند. در این چهار سال تلاش کردیم بخش ساحت دوم ورزش یعنی بخش فرهنگی، پهلوانی و انسانی را تقویت کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره پیغام خود برای مردم آبادان که داغدار حادثه متروپل هستند، گفت: من عمری از جوانی خود را در خوزستان بودم و با این انسان‌های خونگرم، بامعرفت و بافضیلت زیست کردم. خوزستان بی نظیر و پاره تن ایران است. آنها به شدت به مبانی اعتقادی، اخلاقی و انسانی وفادار هستند. تاریخ خوزستان تاریخ شجاعت، رشادت و شهادت است. حق مردم خوزستان این است که بیشتر به آنها توجه کنیم. خوشایند نیست در خرمشهر مردم از آب شیرین بنالند. در آبادان دائم از گرد ، خاک و غبار بنالند. دولت باید برنامه ویژه ای در خوزستان داشته باشد. طبق مطالعات ما، در کشورهایی که چنین شرایطی دارند، وزیر ویژه ای را برای استان خاص قرار می‌دهند تا مسئولیتش پیگیری باشد.

صالحی امیری افزود: مشاور رئیس جمهور یا وزیر مشاوری باید این مسائل را پیگیری کند. برای خوزستان هم باید وزیر مشاور انتخاب کنند تا سخنگوی استان باشد و مسائل این استان را پیگیری کند. سفره یک ملت در خوزستان پهن است. سر تعظیم مقابل مردم آبادان فرود می‌آوریم و به همه خانواده‌ها و افرادی که رنج دیده‌اند، تسلیت می‌گوییم. برای همه افرادی که این شرایط غمبار را تحمل می‌کنند آرزوی صحت و سلامتی داریم. برای اموات و انسان‌های بی‌گناهی که در این حادثه جان خود را از دست دادند، آرزوی غفران الهی داریم.

وی درمورد لغو بازی ایران و کانادا به دلیل مسائل سیاسی، گفت: در جریان لغو بازی و مسائل فی ما بین فدراسیون ایران و کانادا نیستم و لذا قضاوتی هم ندارم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره زمان صدور آیین نامه انتخاباتی به IOC توضیح داد: آیین نامه را اسفند ارسال کردیم و پاسخش هم یک روز قبل از برگزاری مجمع رسید. اصلاحات را هم در مجمع انجام دادیم. امروز یا حداکثر فردا آنها را ارسال می‌کنیم. برداشت ما این است که از این لحاظ هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات نداریم.

صالحی امیری درمورد آخرین وضعیت تیم فوتبال امید و اینکه آای به تازگی تماسی با مهدی مهدوی کیا داشته است، پاسخ داد: در مورد این تیم ۲ نکته وجود دارد. وظیف ما حمایت مادی و معنوی است اما مسئولیت فنی تیم امید با فدراسیون فوتبال است و ما دخالتی نداریم. تقریبا هفته ای یک بار با میرشاد ماجدی و همکارانش در تماس هستم و مسائل مالی را پیگیری می‌کنیم. مقداری کمک مالی کرده ایم و باز هم این کار را انجام می‌دهیم. باور دارم مهدوی کیا و دستیارانش اراده جدی دارند این تیم را به المپیک ببرند و ان‌شاءالله این اتفاق خواهد افتاد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    1 0
    چرا قضاوت نمیکنید. .. کانادا. مامن دزدا ایرانی است عجیب است. که ادمای ما هم به این کشور. گورستان دست جمعی بومیان میروند. ممکن خانه شما. بر این گورستانها بنا شده .،، وبیشتر دل میسورد که نخبگان ما هم در این کشور درسمیخوانند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس